Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Honda Insight: První hybrid, který v Japonsku ovládl měsíční statistiku prodeje

Honda Insight se v dubnu stal nejlépe prodávaným automobilem na japonském trhu, když zákazníci odebrali 10.481 vozů.
Zpět na článek
12. 5. 2009 11:56
12. 5. 2009 15:18
12. 5. 2009 17:18
13. 5. 2009 07:43
13. 5. 2009 12:50
13. 5. 2009 13:37
13. 5. 2009 07:33
13. 5. 2009 13:49
13. 5. 2009 12:56
13. 5. 2009 13:46
13. 5. 2009 17:56
12. 5. 2009 15:57
12. 5. 2009 16:15
13. 5. 2009 09:02
12. 5. 2009 18:38
Avatar - King
12. 5. 2009 11:56
Go, Insight
Zdá se, že záměr postavil lidový hybrid vychází, alespoň v Japonsku. Ale i v USA má našlápnuto, za poslední dubnový týden se jich tam prodalo přes 2000. V UK se také prodalo více Insightů než Priusů. Jsem zvědavý, co asi trh udělá, až se napřesrok objeví Jazz hybrid se téměř stejnou technikou, avšak dle očekávání ještě nižší cenou. Otázkou je, co se stane, až se příští týden začne prodávat v JPN Prius III. Každopádně má z Insightu Toyota slušně hlavu v pejru. >:D :yes:
Rozbalit vlákno
23
12. 5. 2009 13:50
Re: Go, Insight
Proste cas oponou trhnul, jak se rika. Prichazi cas hybridu. Je jenom otazka casu, kdy bude mit kazdy spalovaci motor hybridni doplnek, jednoduse proto, ze cena baterek klesa. Za par let nebudou moderni baterie o mnoho drazsi nez dnesni olovene akumulatory. A od okamziku kdy jejich cena bude o mnoho nizsi, nez kolik za svuj zivot uspori, neni uz zadny duvod, proc je v aute nemit. Ti kdo si to uvedomili drive budou mit technologicky a hlavne "zkusenostni" naskok a budou ostatni zasobovat svou technologii. Ti, jimz to nedochazi ani dnes, budou mit problem. Honda to vzala za spravny konec. Pristi rok neprijde jenom Jazz, ale prijdou treba take Korejci se svym hybridnim Soulem a ti, troufnu si tvrdit, posunou hybridy jeste o kus blize k beznym zakaznikum. A to uz snad pochopi vsichni.
12. 5. 2009 14:53
Re: Go, Insight
To je pravda Nissan v USA jiz pouziva v malem meritku hybridni technologii, od toyoty.
12. 5. 2009 15:19
Re: Go, Insight
Jo. A nejde jenom o "technologicke celky", ale i o podsystemy. Napr. VW uzavrel dohodu o nakupu baterii nikoliv od Evropanu, ale od Japoncu, protoze ti ziskali rozsahle zkusenosti za 10 let vyvoje pro japonske hybridy.
Avatar - Dinar
12. 5. 2009 15:18
Re: Go, Insight
>:D Jo, úplně tou oponou lomcuje. [odkaz]

Jinak s těmi baterkami máš pravdu, jde jen o to, že krok směrem k elektromobilům bude tak rychlý, že si toho jezdci v hybridech ani nestačí všimnout. Pak to snad už pochopí i Drápalík, hybridy jsou epizodou, která nyní zažívá svůj vrchol, z hlediska vývoje pohonů je to dead end. ;-)
12. 5. 2009 15:44
Re: Go, Insight
Dinare, ty kluku vsetecna. Musis v textu hledat informace a ne cist nadpis, ve kterem ti nekdo podsouva co si mas myslet a nad zbytkem nepremyslet. Pokles hybridu byl v loni v USA podle clanku asi 10%. Jenomze cely trh klesl v USA nekde mezi 25-30%. Z toho plyne, ze prodej hybridu ve skutecnosti znatelne rostl. A to pres levnou ropu. Pro mne evidentni zalomcovani oponou a hybridni uspech.

Jinak prechod od hybridu k cistemu elektromobilu bude pozvolny. Dalsi krok bude plugin hybrid, kteremu se bude postupne, jak bude klesat cena baterek, zvysovat i kapacita elektricke casti a zmensovat spalovaci motor. Muzes byt klidny. Ten den, kdy si v showroomu Skody budeme moci koupit Fabii elektro drive nez za dalsi 2-3 generace vozu. A to jsem optimista. Duvod je jediny. Nejde totiz jenom o technologii. Jde o infrastrukturu a psychologii. Budes mit kam zastrcit zastrcku cestou na zastrcenou plaz nekde v Chorvatsku nebo do odlehlych hor? Klid. Ta zmena trva leta. Ano. Mestske minielektromobily prijdou drive. Ale bezne rodinne vozy to drive jednoduse nestihnou.
Avatar - King
12. 5. 2009 17:18
Re: Go, Insight
Mám bohužel pocit, že vnímání reality je v posledních měsících u Dinara přesně to, co mu příliš nejde. BMW brýle jsou nějak čím dál ohmatanější. Analýza trhu hybridů mi připomíná známou zprávu u US tisku, že musí být Florida velmi nepříznivé místo k životu, když má nevyšší úmrtnost ve Státech. Studenti ekonomie jistě znají. ;-)
Avatar - Dinar
13. 5. 2009 07:43
Re: Go, Insight
Ten článek nepsal Dinar, to bys měl být schopen rozlišit, dal jsem na něj odkaz jen jako kontra k drápalíkovu "trhání oponou". Chápu tvé zaujetí Insightem, zvlášť když teď mimo něj není u Hondy moc o čem mluvit, prostě to beru jako hondařův křik ve stylu z nouze ctnost.
Pravda, moje BMW brýle jsou čím dál ohmatanější, od toho jak je velmi často sundávám, bohužel, ty tvé, hondařské, ohmatané nejsou, trůní ti na nose už léta a stále více to vypadá, že už ti k němu snad i přirostly. ;-)
Avatar - King
13. 5. 2009 12:50
Re: Go, Insight
Ano, kontra to bylo, ale volant už v tu chvíli nebyl nasazený na hřídeli. :-)
Insightu fakt celkem fandím, ale souhlasím, že krom něj teď skutečně není o čem mluvit, takže vlastně ani nic jiného nezbývá. :-(
Brýle vždycky sundavej za nožičky, ne za sklíčka, pak nebudeš mít zamžený výhled. ;-)
Avatar - Dinar
13. 5. 2009 13:37
Re: Go, Insight
Vidím, že ti ta nemohoucnost Hondy dává zabrat, já za to fakt ale jako fakt nemůžu. Zkus pobrekávat jinde. ;-)
Avatar - Dinar
13. 5. 2009 07:33
Re: Go, Insight
Zbytečně zavádíš, já nikde netvrdím, že prodej hybridů klesá, přece říkám, že jsou teď na vrcholu. Úsměvná mi přijdou slova o trhání oponou, času hybridů apod., Drápalíku, podle představ, které jsi tu líčil před časem, by se v současné době nástupu plug in hybridů měl podíl jejich prodeje pohybovat naprosto jinde než je, tedy stále marginální. Čas oponou netrhá a trhat nebude, v souč. době se na trhu objevují auta s touto technologií jejichž vývoj stál v předchozích letech velmi mnoho a automobilky je prostě prodat musejí, takže tu máme hybridy za cenu normálních aut. To logicky znamená navýšení jejich prodeje (viz. Insight), ale pomalu se blížíme k vrcholu hybridní éry. A ta argumentace Chorvatskem, fakt dobrý, zkus najít nějaký důvod, proč by ten horal měl preferovat hybrid, který v jeho režimu ježdění neznamená žádnou úsporu ani jinou výhodu místo nějakého levného a jednoduchého dýzlu. Právě pro tyto oblasti je hybridní technologie naprosto mimo, smysl má ve městě.
13. 5. 2009 11:57
Re: Go, Insight
Ale palcovy nadpis clanku rika ze prodej hybridu klesa. Klasicka manipulace.

Protoze dokud nebude bud a) vsude (minimalne vsude po Evrope kam bezny evropsky turista jezdi autem) jistota dostupneho dobijeni a to i v zapadlejsich mistech, nebo za b) nebudou elektromobily s dojezdem srovnatelnym se spalovacim motorem s cenou konkurenceschopnou se spalovacim motorem, do te doby bude mit spalovaci motor v aute sve misto. A nic z vyse uvedeneho nebude jeste leta. Do te doby plugin hybrid.

Prave v horach hybrid idealni. V podstate hybrid s dostatecnou kapacitou baterek (plug-in)srovna vysoke hory do mirne pahorkatiny - dlouhy sjezd - dlouhe dobijeni, vyjezd do kopce - zuzitkovani dlouheho sjezdu.
Avatar - Dinar
13. 5. 2009 13:49
Re: Go, Insight
Přesně, než bude elektrika dostupná všude, bude mít spalovací motor své místo jisté, není důvod pro kombinace, které nepřinášejí žádnou výhodu.
Avatar - King
13. 5. 2009 12:56
Re: Go, Insight
Kdepak, já si myslím, že hybridy ještě nejsou na vrcholu ani náhodou. Zatím je dělají ty značky, které trestuhodně nezvládají marketing. Až se do toho pustí některá ze schopných evropských značek, pak teprve přijde opravdový vrchol. A u BMW a Mercedesu už se to chystá.

Jinak dle mého názoru masový nárůst plug-in hybridů hned tak nenastane, teď je ideální čas na hybridy, jak je známe teď. To, že se dělá velké haló kolem Voltu je hezké, ale nikdo neřekne, že mu jedna bude trvat ještě 3 roky, než se dostane na trh (a to má být z plug-in první, pokud se nepletu), ale hlavně analýzy pro evropský trh říkají, že bude stát Ampera cca milion korun. Tak nevím, kolik lidí mu dá přednost před Insightem za polovinu.
Avatar - Dinar
13. 5. 2009 13:46
Re: Go, Insight
:-) Zase ta klišé o marketingu, vw se prodává, protože marketing, hybridy ne, protože ne-marketing. A ta celosvětová zelená masáž je co? Žádná technologie pohonu neměla takovou politickou podporu, zlobovaný svět jede na zelené vlně, ten marketing je tak masivní, že teoreticky by se nemělo prodat nic jiného než hybrid, jenže na světě to naštěstí chodí jinak. Co se elketriky týká, je úplně jedno, jestli tu bude první použitelný elektromobil (tj. slušný dojezd, rychlé nabíjení) v řádu let, i kdyby třeba až za deset, svět to v klidu dojezdí na spalovacích motorech, hybridománie teď probíhá a stejně má z globálního hlediska jen okrajový význam, který nepřekročí, není důvod.
13. 5. 2009 14:40
Re: Go, Insight
Benzinovy spalovaci motor za 10 let nebude stejny jako spalovaci motor dnes. To snad nejsme v rozporu, ze? Bude mit nejspise zcela bezne turbo. Treba bude mit i vstrikovani, stopAstart a spoustu dalsich vecicek, ktere snizuji emise i spotrebu. Kdyz pro nic jineho, tak proto ze emisni predpisy na pristich 5 let jsou jiz schaveleny a plynule s zprisnuji. A vsichni to budou povazovat za normalni. Kdyz bude hybridni privazek cenove srovnatelny treba se vstrikovanim (a on za par let bude), neni duvod, proc by tam nebyl i hybridni doplnek. Je to jen otazka ceny. A vsichni to budou povazovat za normalni a v podstate uz se o zadnem hybridu ani mluvit nebude. Bude to usporny spalovaci motor. Jenom technicti fandove budou vedet, co vsechno za technologie vlastne v tom motoru maji. Tomu se rika vyvoj. Proc je to tak tezke stravit?
Avatar - King
13. 5. 2009 17:56
Re: Go, Insight
Výplodem zeleného marketingu v Evropě jsou především všechny Green a Blue verze všeho možného naftového a právě dieselová lobby je to, co hází klacky pod nohy hybridům v Evropě. A že to tak opravdu je se potvrdí, až do hybridu opravdu šlápne nějaký evropský výrobce. Pak se o tom můžeme pobavit znova, zatím jen ukazuješ vlasní zmasírování akutální panevropskou rétorikou. ;-)
Avatar - Righ
12. 5. 2009 15:57
Re: Go, Insight
Ten tvuj odkaz spis potvrzuje Drapalikova slova, neb je videt, ze pokles prodeje hybridu byl temer dvakrat pomalejsi nez u aut s konvencnim pohonem (-9,9% x -18,1%). Jejich podil na trhu tudiz stoupal. Mimochodem, Prius se prodava uz 12 let, zatimco pouzitelny elektromobily se maji objevit nejdriv za 2 az 3 roky a stejne si budou vypomahat spalovacim motorem k dobijeni akumulatoru. I podle smerovani vyvoje u prestiznich nemeckych automobilek je jasny, ze hybridni technologie se stane pomerne vyznamnym a dlouhotvrajicim meziclankem pred nastupem cistych elektromobilu.

Tak mne s hodnocenim toho odkazu Drapalik predbehl, byt pokles celkoveho trhu notne zvelicil.
13. 5. 2009 12:02
Re: Go, Insight
Mas pravdu. Vychazel jsem z cisel poklesu americkych automobilek. Celkovy trh klesal o neco mene, ale stale, jak pises, 2 x vice nez trh hybridu. A to pro hlavni hybridni "marketmaker" byl lonsky rok vlastne poslednim rokem zivota, byl vybehovym modelem. O to vetsi je to uspech.
12. 5. 2009 20:11
Re: Go, Insight
Tak pod toto sa kludne podpisem.
Hybridy ako take budu mat kratky zivot. Vyvoj nie je len o tlaceni cien bateriek dolu. Vyvoj je hlavne o novych technologiach, znizenej hmotnosti vysej kapacity, lepsim parametrom nabijania a vybijania. atd...
Hybridy su prestupnou stanicou, akokolvek budu uspesne, je to slepa ulica. Svetlo na konci tunela nepatri hybridom.
13. 5. 2009 12:08
Re: Go, Insight
Kazda technologie je jenom prestupni stanici k technologii jine. Otazka je, zda ma smysl hybridy vyvijet a kupovat. A ja rikam ze to je jedina realna cesta jak zaplatit vyvoj elektricke casti, vybudovat investice na vyrobu elektricke casti, vybudovat postupne infratrukturu a zmenit mysleni lidi. Slepa ulicka urcite ne, prestupni stanice urcite ano.
Avatar - Righ
12. 5. 2009 16:15
Re: Go, Insight
Kde beres jistotu, ze cena baterii by mela porad klesat? Vzdyt vsechny baterie nutne potrebuji k vyrobe urcite mnozstvi vzacne suroviny, samozrejme neobnovitelne, jejiz zasoby jsou - treba v pripade lithia - velmi omezene. Cim vetsi bude jeji spotreba a ruku v ruce s tim ji bude nenavratne ubyvat, tim vetsi bude i tlak na jeji cenu. Nebo se pletu? Uprimne receno by me zajimalo, co by se delo s cenou techto surovin, kdyby mela tezba zacit rust o stovky procent rocne, samotna recyklace by podle me rust cen zastavit nemohla.
13. 5. 2009 09:02
Re: Go, Insight
Na druhou stranu tenhle faktor podniti hledani jinych reseni pro vyrobu samotnych baterii. Pokud se podivas nejakych 15 zpet tak par takovych zasadnich zmen v samotne technologii se uz odehralo.
13. 5. 2009 12:20
Re: Go, Insight
Presne tak. Nahradni materialy za lithium se uz zkousi. Ale vyviji se treba i kondenzatory o vysoke kapacite. Bez lithia. V podstate cena kazdeho zarizeni, ktere se dostalo do velkoseriove vyroby klesa. Prave proto, ze velkoseriova vyroba nuti nalezat nove a efektivnejsi cesty i materialy.
Avatar - Ricardo
12. 5. 2009 18:38
Honda boduje
Gratuluju :yes: Přece jenom Honda je jedna z těch "malých" automobilek a Japonsko naopak jeden z největších trhů. Úspěch to je rozhodně velký :yes:
Rozbalit vlákno
0