Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Honda Insight: První jízdní dojmy

Honda nám slíbila první hybrid cenově dostupný pro široké masy. Co můžeme od průlomového modelu čekat?
Zpět na článek
5. 2. 2009 08:44
5. 2. 2009 11:18
neregistrovaný "babo"
5. 2. 2009 09:59
5. 2. 2009 10:16
5. 2. 2009 10:28
5. 2. 2009 10:55
5. 2. 2009 11:34
5. 2. 2009 11:56
5. 2. 2009 12:15
5. 2. 2009 11:01
5. 2. 2009 14:26
neregistrovaný "Mr. Sarcastic"
6. 2. 2009 13:06
neregistrovaný "Mr. Sarcastic"
6. 2. 2009 00:01
6. 2. 2009 13:13
neregistrovaný "Mr. Sarcastic"
5. 2. 2009 12:50
5. 2. 2009 12:51
5. 2. 2009 13:18
5. 2. 2009 13:29
5. 2. 2009 14:09
5. 2. 2009 14:12
neregistrovaný "babo"
5. 2. 2009 16:38
5. 2. 2009 18:36
6. 2. 2009 09:11
5. 2. 2009 14:32
neregistrovaný "507--"
5. 2. 2009 19:01
5. 2. 2009 15:19
5. 2. 2009 15:43
5. 2. 2009 16:09
6. 2. 2009 09:52
5. 2. 2009 11:16
neregistrovaný "babo"
5. 2. 2009 11:37
neregistrovaný "babo"
5. 2. 2009 14:13
neregistrovaný "babo"
5. 2. 2009 11:29
5. 2. 2009 11:36
5. 2. 2009 11:38
neregistrovaný "babo"
5. 2. 2009 13:28
5. 2. 2009 11:46
5. 2. 2009 11:54
5. 2. 2009 12:11
5. 2. 2009 12:20
5. 2. 2009 13:00
5. 2. 2009 15:47
neregistrovaný "babo"
6. 2. 2009 09:04
6. 2. 2009 10:13
9. 2. 2009 22:57
5. 2. 2009 12:46
5. 2. 2009 14:14
neregistrovaný "babo"
5. 2. 2009 13:25
5. 2. 2009 13:30
5. 2. 2009 13:35
5. 2. 2009 14:19
neregistrovaný "babo"
5. 2. 2009 14:51
5. 2. 2009 14:56
5. 2. 2009 15:45
neregistrovaný "babo"
5. 2. 2009 16:10
5. 2. 2009 14:16
neregistrovaný "babo"
5. 2. 2009 14:24
5. 2. 2009 16:26
5. 2. 2009 17:13
neregistrovaný "507--"
5. 2. 2009 17:33
5. 2. 2009 18:35
neregistrovaný "507--"
5. 2. 2009 19:08
6. 2. 2009 04:07
6. 2. 2009 07:42
5. 2. 2009 14:47
neregistrovaný "507--"
5. 2. 2009 14:53
5. 2. 2009 14:58
neregistrovaný "507--"
5. 2. 2009 14:59
5. 2. 2009 15:02
neregistrovaný "507--"
5. 2. 2009 17:30
5. 2. 2009 18:33
neregistrovaný "507--"
5. 2. 2009 18:36
5. 2. 2009 18:39
neregistrovaný "507--"
5. 2. 2009 21:06
5. 2. 2009 16:33
neregistrovaný "507--"
5. 2. 2009 16:32
neregistrovaný "507--"
5. 2. 2009 17:12
neregistrovaný "507--"
5. 2. 2009 17:27
neregistrovaný "507--"
5. 2. 2009 18:31
neregistrovaný "507--"
5. 2. 2009 18:30
neregistrovaný "507--"
5. 2. 2009 18:56
neregistrovaný "507--"
5. 2. 2009 19:00
neregistrovaný "507--"
5. 2. 2009 20:18
neregistrovaný "507--"
5. 2. 2009 21:07
5. 2. 2009 15:13
neregistrovaný "Mato_87"
5. 2. 2009 16:51
5. 2. 2009 17:28
neregistrovaný "507--"
5. 2. 2009 17:32
5. 2. 2009 17:54
neregistrovaný "babo"
5. 2. 2009 21:18
5. 2. 2009 17:09
neregistrovaný "babo"
5. 2. 2009 18:59
neregistrovaný "turbomotor"
5. 2. 2009 19:16
6. 2. 2009 07:53
6. 2. 2009 08:43
6. 2. 2009 10:29
6. 2. 2009 11:01
6. 2. 2009 20:12
6. 2. 2009 20:26
6. 2. 2009 07:52
6. 2. 2009 09:35
6. 2. 2009 09:32
6. 2. 2009 10:28
6. 2. 2009 11:25
6. 2. 2009 11:39
6. 2. 2009 11:53
6. 2. 2009 11:55
6. 2. 2009 14:44
6. 2. 2009 16:14
Avatar - KANKUNEN
5. 2. 2009 08:44
Evropa
Tohle auto je do celého světa jen ne pro Evropu. My tady máme nízké CO2, uzké gumy a dlouhé kvalty na ropáku.
Rozbalit vlákno
0
5. 2. 2009 09:27
Kdy u nas?
Netusite kdy ta vymozenost dorazi i do ceske kotliny?
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Michal Fokt
5. 2. 2009 09:46
Re: Kdy u nas?
Omlouvám se - příchod je plánován na červen. Na Den země jako v USA (22.4.) se to bohužel nestihne. ;-)
5. 2. 2009 10:50
Re: Kdy u nas?
Dik za info. Oni nas asi trochu znaji a vedi ze v CR neni s "cistym" autem duvod spechat. :-O
neregistrovaný "babo"
5. 2. 2009 11:18
Re: Kdy u nas?
jasne, radsej treba rychlo nejaky diesel
5. 2. 2009 09:27
Najlepsia veta tohto testu :-D
Pokaždé, když se mi nepodaří zmáčknout tlačítko vnitřní cirkulace včas a kabinu vyplní odporný puch z výfuku turbodieselového auta přede mnou, říkám si, jak nám bude ještě dlouho trvat, než si sami sobě přestaneme škodit „sajrajtem“ z turbodieselů. V tu chvíli bych dal cokoli za jejich rozumnou alternativu. A právě tou by mohl být tento malý japonský hybrid.
Rozbalit vlákno
0
5. 2. 2009 09:59
PERRIER
No, jsou auta, která mají klimatizaci i automatickou aktivaci vnitřní cirkulace, takže při jízdě za Avií odpadá fit minutka při cvičení se švihadly od všech čtyř oken. O to ovšem nejde.

Stav nových technologií dnes umožní vyrábět i domácí lis na pomeranče, který pojede částečně na proud, částečně na bioodpad z použitejch spodků... Dnešní hybridální agonie, to je než příprava na přespříští desetiletí, kdy už nejspíš si budou na silnicích rovni jak benzíňáci, tak nafťáci a samozřejmě i... sci-fi motoráři. Jako první skončí samozřejmě hybriďáci... ani kočka ani pes, my, benzíňáci a nafťáci odejdeme do propadliště dějin pak společně, a to poté, co svět začne pohánět čistý motor. Ovšem pozor, i kdyby ten motor jezdil na vodu z vodovodu, nepočítej, že bude pod dvacet babek za litr. Takže nakonec mimo nulových zplodin snad jediná výhoda bude spočívat v tom, že se před tím, než načerpáš plnou v tom doma ještě vykoupeš. Ale počítej s tím, že ti to pak moc nepotáhne, borci přece jezdí jedině na Perrier...

P.S. je tu někdo mimo sakéklub a hlávkový saláty, kdo by byl ochoten si dobrovolně koupit tuhle Hondu?
Rozbalit vlákno
32
Avatar - Plautus
5. 2. 2009 10:16
Re: PERRIER
som sa fakt uebával pri niektorých hláškach >:D >:D :yes:
inak, ja sice nerád ameriku, ale radši bych si kúpil "čistý" elektroNEzmysel...hoci mám rád vôňu benzínu (a zato jazdím naftu >:D ), ale páči sa mi obrátená stratégia, kde je spaľovací motúrek iba výrobcom energie pre zlepšený motor z cirkulárky ;-)
Avatar - VDC
5. 2. 2009 10:28
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Michal Fokt
5. 2. 2009 10:48
Re: PERRIER
Daně z cigaret se spolehlivě rozpustí v nákladech na léčbu nemocí kouřením způsobených. :-)
5. 2. 2009 10:55
Re: PERRIER
A ešte to ani nestačí...
Avatar - VDC
5. 2. 2009 11:34
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
5. 2. 2009 11:41
Re: PERRIER
To je pravda. Nekteri zhebnou rovnou mladi, aniz by dostali sanci uzit si sve vyplacene spotrebni dane pri nejake adrenalinove operaci v mistnim zdravotnickem zarizeni.
Avatar - T613
5. 2. 2009 11:56
Re: PERRIER
léčba rakoviny je poměrně hodně nákladná (jakékoliv)
5. 2. 2009 12:15
Re: PERRIER
až by ti našli nádor asi by si dvakrát nerozmýšľal nad tým či sa chceš liečiť a či nie. Alebo by si to vymenil za nižšiu daň na cigarety >:D
5. 2. 2009 10:55
Re: PERRIER
Baterka do auta a slunecni clanky na strechu domku. Pak muzes na nejake "babky za litr" zapomenout. At uz tim myslis cokoliv. 8-s Je to jen otazka casu a rozsireni a tudiz zlevneni technologii. Ten cas uz se pocita jen na roky.
5. 2. 2009 11:01
Re: PERRIER
a diky tem clankum nastrese ti zato CEZ jeste bude paltit :-) , zelenej bonus je uzasna Cechovina >:D
neregistrovaný "Mr. Sarcastic"
5. 2. 2009 14:26
Re: PERRIER
"slunecni clanky na strechu domku" ... evidentně nevíš o čem mluvíš. Pokud nemáš dotovaný výkup v rámci akce "výroby energie z obnovitelných zdrojů", tak musíš být hodně nadšenec.
5. 2. 2009 14:59
Re: PERRIER
Kdyz se dobre podivas, uvidis ze mluvim o blizke budopucnosti vzdalene nekolik let. Pokud sledujes situaci, tak vis, ze se po svete stavi nekolik tovaren na clanky vyuzivajici nove technologie, ktere mohou byt nekolikanasobne levnejsi nez dnesni kremikove clanky. Zaroven se stavi tovarny na masovou produkci modernich akumulatoru pro elektromobily. Takze ted uz jde jen o to, tyto technologie skloubit, tovarny dostavet a par let v nich vyrabet. Az se tovarny amortizuji a trh se nasyti, dojde k poklesu cen, jako ostatne u kazde elektroniky. Potom zacne byt elektrina "ze slunce" levnejsi nez ta z neobnovitelnych zdroju a o zadne palivo do sveho eketromobilu se uz nebudes muset starat. Jedina starost bude sehnat nejakou desitku metru ctverecnich plochy na clanky.
neregistrovaný "Mr. Sarcastic"
6. 2. 2009 13:06
Re: PERRIER
"mluvim o blizke budopucnosti vzdalene nekolik let". Bavíme se o budoucnosti v lepším případě vzdálené několi málo desetiletí. Věř mi, realita je jiná než vize na internetu.
6. 2. 2009 00:01
Re: PERRIER
na "zelenou energii" se muze zaregistrovat kazdej kdo doda za hodinu minimalne 2kW ve slunecnem dni, tedy pri dnesnich panelech plocha asi 20m2 a cena setu okolo 250 tisic, pak staci vyplnit zadost o pripojeni k distribucni siti bud u CEZ nebo EON (podle dodavatele ve tvem miste pripojeni/odberu), vyplnit dotaznik pro CEZ nebo EON a prilozit oznameni o vydani uzemniho souhlasu cos dostanes na stavebnim uradu, pak te CEZ nebo EON zapojej do site a bud ti platej za kazdej dodanej kW, nebo naopak platej zelenej bonus pokud z te energie co sam odeberes a opet za kW, v obou pripadech navratnost cca 6-10 let podle oblasti a vykonnosti clanku v pomeru k cene ;-)
neregistrovaný "Mr. Sarcastic"
6. 2. 2009 13:13
Re: PERRIER
O tom že je to dobrý "business" se nepřu. Musíš však mít dotovanou výkupní cenu. Mít volných pár mio tak kupuji u Mikulova nějaká pole a jdu do toho. Šlo spíš o to že dát si na střechu pár panelů s tím že si budeš vyrábět eletřinu pro sebe je nerálné, protože ji ze sítě prostě koupíš levněji.
5. 2. 2009 12:50
Re: PERRIER
Ani do jednoho z tebou uvadenych klubu nepatrim a pokud bych resil vuz do rodiny tak bych volil mezi timhle a Prisuem - zcela dobrovolne a za svoje ;-)
Avatar - pepavasa
5. 2. 2009 12:51
Re: PERRIER
Já. Udělal jsem to v únoru roku 2007 a koupil Civica Hybrid. Ne jenom proto, že je to Hybrid, ale protože za ty peníze je to i dnes nejlepší auto na trhu. Zkuste si koupit auto nižší střední třídy s rozvorem 2700 a výbavou jako mý Hybrid. Že to auto užívá jemně hybridní pohon, to je jen třešnička na dortu.
5. 2. 2009 13:18
Re: PERRIER
Tak tentokrát zase jednou naprostý souhlas s GTI. :yes:

Celé to absurdní rádobyekologické šílení je jen nová forma propagandy sociálních inženýrů s touhou řídit a ovládat životy jiných. Když jim nevyšel komunismus, zkouší to se zeleným náboženstvím. 8-s :no: :no: :no:

Výrobci aut už jsou pak jen ve vleku okolí, kdy jim pro přežití nezbývá nic jiného než začít nabízet podobné...věci.

PS: Vždycky když vidím nějaký hybrid nebo eko-verzi, dostávám chuť koupit si Range Rover s přeplňovaným benzínovým osmiválcem...
5. 2. 2009 13:29
Re: PERRIER
Az jedno z tvych deti bude mit silne astma ci jine poruchy dychani zpusobene splodinama at prumyslem ci auty. Tak se mozna budes divat na veci trosku jinak.

zelena demagogie tu je, ale kazdy pokus o snizeni splodin z aut ci tovarnich kominu se pocita. :-!
5. 2. 2009 14:09
Re: PERRIER
No to aktuální šílenství se týká hlavně emisí CO2 a ty nemají s astmatem nic společného.
Kdyby se omezovaly NOx, tak bych zas tak moc neprotestoval...
neregistrovaný "babo"
5. 2. 2009 14:12
Re: PERRIER
:yes: :yes:
5. 2. 2009 16:38
Re: PERRIER
Oxid uhličitý - CO2. Oxid uhličitý je nejběžnějším kontaminantem ovzduší, ..... patří mezi nejznámější rýma, kašel, bolesti hlavy, astma, záněty průdušek. ... :no: :no: Neznalost neomlouva :no: :no:
5. 2. 2009 18:36
Re: PERRIER
Zdroj...? CO2 je samozřejmě nedýchatelný, takže od určité koncentrace (např. v nevětrané místnosti s hodně lidmi) ztěžuje dýchání a velmi vysoká koncentrace způsobuje smrt udušením.
Ale o těch následcích jak píšeš jsem při reálných koncentracích v ovzduší nikdy neslyšel...
Avatar - pepavasa
6. 2. 2009 09:11
Re: PERRIER
Emise CO2 je přímo úměrná spotřebě paliva a dobře se zjišťuje, pak tedy tlak na její snižování prakticky znamená snížení spotřeby, což je to co by si měl přát každý, ekolog, neekolog.
neregistrovaný "507--"
5. 2. 2009 14:32
Re: PERRIER
Já! >:D
Ale k tomu zelenému pohonu. Čo sakra FERRARI, PORSCHE? Vieš si predstaviť svet bez týchto motorov? Já nie. Dúfam, že ich prerobia len na vodík a nezmiznú.
5. 2. 2009 19:01
Re: PERRIER
Bburago se nepočítá >:D
5. 2. 2009 15:19
Re: PERRIER
Honda už není dávno to co bývala. Vlastně se najde jen málo aut, který ctí tradici značky. Kde jsou ty časy, kdy se o Hondě říkalo, že je to automoblika vlastněná závodní stájí. Ještě že tu je BMW a pár (slovy 2) další, kteří jsou k podobným hovadinám jako Insight imunní ;-\
5. 2. 2009 15:43
Re: PERRIER
Jestli těmi hovadinami myslíš "ekologická" auta, tak jsi u BMW asi zapoměl na hydrogen verze.
Pravda ale je, že BMW to netlačí tak vehementně jako Honda. Což je u rádoby sportovně zaměřené automobilky dost tragické.
5. 2. 2009 16:09
Re: PERRIER
nejako mi podobne kvalitný príspevok chýba v diskusii pod článkom o (bra)VW(o) Touareg hybrid-e
5. 2. 2009 23:06
Re: PERRIER
No jo. Ale nemecky hybrid je neco uplne jineho nez japonsky. Nemecky hybrid ma preci to ..., no to ... No proste je uplne nejlepsi. A vubec. Nepruď tady. 8-s
Avatar - Hammunasakra
6. 2. 2009 00:30
Re: PERRIER
Mne zaujal francouzský hybrid Citroën Métisse - ten JE dostatečně "in"? ;-)
Já abych "out" NEbyla ... :-)
6. 2. 2009 09:52
Re: PERRIER
Ač z HondaClubu, Insight bych si nekoupil, ale jistě bych si nekoupil ani TDI, který je s Insightem v článku srovnáván. Podle mě je Jazz s i-VTECem dobrou volbou, stejně jako Civic s velmi úspornou 1.8mou, která navíc jede! Hybrid jako je Insight podle mě postrádá význam a výrobci jen hledají díru na trhu - na "eko" auta teď někdo slyší, i F1 bude rekuperovat :-) ... z marketingového pohledu, ideální doba ;-), což ví jistě i autor článku. ;-)
5. 2. 2009 10:31
To je toho!!!!!!!!!!!!
Tak nad tym rozmyslam...ta spotreba nie je az tak uzasna.
Je to asi o cca 1 liter voci azijskej konkurencii, so standardnou benzinovou 1,4-kou.
Je pravdou, ze emisie su o 30% nizsie, ale nic sa nezmeni, pokial na cestach budu jazdit stare "chrapy" ktore za kilometer jazdy narobia tolko CO2, ako Insight za 100 km..
Kazdopadne u mna nejake nadsenie nenastava... :no:
Rozbalit vlákno
22
5. 2. 2009 10:58
Re: To je toho!!!!!!!!!!!!
Je to taký kočkopes, čiastočné riešenie, ktorému k dokonalosti chýba veľa, a pôvodný zaužívaný pohon bez elektroprívesku nevylepšuje zvlášť veľkou mierou. Vážne sa mi americká Ampera pozdáva viac, aj keď na tú si ešte asi počkáme...
Avatar - T613
5. 2. 2009 11:16
Re: To je toho!!!!!!!!!!!!
Dokud dominantním pohonem nebude elektromotor tak spokojený nebudu a budu brblat :-)
Avatar - Plautus
5. 2. 2009 11:18
Re: To je toho!!!!!!!!!!!!
páni, s obomi čistý ekologický súhlas :yes: :yes:
5. 2. 2009 12:17
Re: To je toho!!!!!!!!!!!!
Asi tak. Kde si bol včera? Nejak tu chýbalo tatrovácke korenie...
Avatar - T613
5. 2. 2009 12:19
Re: To je toho!!!!!!!!!!!!
někdo na vás robit musí chátro jedna! >:-[]
6. 2. 2009 09:59
Re: To je toho!!!!!!!!!!!!
Jojo, to by pak to auto smysl mělo ...
5. 2. 2009 14:16
Re: To je toho!!!!!!!!!!!!
Ja radeji VOLT, ikdyz je to na jedno brdo :-) Kdyz se to vezme, tak i ta elektrina se musi nejak vyrobit, pokud budu mit na zahrade vrtuli se zasuvkou, prosim, ale pokud budu brat tu elektrinu z uhli, tak je to s emisema mozna jeste horsi...nicmene, toto uz je tenky ekoled, nebudu se na nej poustet :-)
5. 2. 2009 15:03
Re: To je toho!!!!!!!!!!!!
V CR mas v zasuvce cca 40% energie z atomovek a obnovitelnych zdroju (povetsinou vodni). Cili 40% elektriny je vyrobeno bez emisi. Takze vzdy to bude lepsi nez ted.
5. 2. 2009 16:45
Re: To je toho!!!!!!!!!!!!
Jasne, atomovka je reseni, rikam, kdyz bude mit kazdy vrtuli, tak proc ne...proc tu vrtuli na auto nenamontovat rovnou? Cim rychleji by auto jelo, tim rychleji by se tocila, tim vic energie by vyrobila a tim rychleji by auto mohlo jet...PERPETUUM MOBILE !!! >:D
5. 2. 2009 11:05
Re: To je toho!!!!!!!!!!!!
Zalezi jak moc jezdis po meste. Jestli moc a travis hodne casu v kolonach, tak vysledna uspora bude daleko vetsi nez ukazuje tabulka. Jestli jezdis hodne po dalnici, tak se ti takovy vuz samozrejme nevyplati. Benzinak je pro ty, kdo jezdi vseobecne malo, naftak pro ty kdo jezdi hodne po dalnici a hybrid pro ty, kdo jezdi hodne, ale vetsinou po meste a kolem mesta. Takovym zakaznikum doted automobilky nutily naftak. Coz je nesmysl, protoze kratke pojezdy po meste je presne to, co turbonaftaky opravdu nemiluji.
neregistrovaný "babo"
5. 2. 2009 11:16
Re: To je toho!!!!!!!!!!!!
Presne tak. Od kedy si Drapaliku inak Zoceley a nie Zdrceny??? :-)

Auta, co jazdia cisto okolo mesta a po meste a su to diesle, tie ma vytacaju neuveritelne. Po prve to nie je pre nich vhodne pole posobnosti a po druhe smrdia. Vsetky starsie bez filtru pevnych castic, je to tragedia. Filter pevnych casti vraj sposobuje, ze niektore rakoinovtovrne latky su este horsie. Nikoho v europe skoro netrapi NOx, to je smutne, moc smutne.

Diesel lobby len pokracuje, pravidla v Le Manche, ze benzinak nema sancu, zle pravidla vo WTCC. Ludia zacinaju verit, ze diesle su lepsie vo vsetkych ohladoch :no: :no:
Avatar - Plautus
5. 2. 2009 11:22
Re: To je toho!!!!!!!!!!!!
neviem, s nafťákom spravím i v meste oveľa lepšiu spotrebu ako s benziňákom, nehovorím, že si v meste ten nafťák užíva svoju výhodu (v spotrebe) naplno, ale človek pri jazdení mnohých km denne ušetrí, iná vec je ekológia, to už ide na vrub môjho svedomia :-( preto by som radšej benziňáčik ako doplnkový motúrek pre výrobu energie pre elektromotor a to tiež len v prípade, že by mi došli "baterky" ;-) :yes:
rád by som mal totiž to svedomie v tomto smere úplne čisté :-)
neregistrovaný "babo"
5. 2. 2009 11:37
Re: To je toho!!!!!!!!!!!!
podla mna ta uspora, co mas po meste na diesli je aj oproti nejakemu sikovnemu benzinaku slaba. Do doby, kym dieslom neporiesia NOx, som proti nim. Problem je, ze oni to vedia, TDI v USA splna ich prisne limity na NOx (samorejem ich nastavenie limitov je aj aby sa im tam europania nezplavili s dieslami, ale objektivne, ak by po takom meste ako je NY, alebo LA jazdilo cez 50% dieslov, tak by sa tam uz vobec nedalo dychat, absolutne). Pre smog je NOx proste daleko horsie ako CO2. Samozerjme nechcem pvoedat, ze CO2 je dobre, to vobec nie.

A hybridy ako priprava na palivove clanky nie su zle, v buducnosti sa ziskane vedomosti mozu len a len zist. :-)
Avatar - Plautus
5. 2. 2009 11:47
Re: To je toho!!!!!!!!!!!!
z ekologického hľadiska si ani nedovolím protirečiť, za to ma ťaží to moje svedomie :-(
ibaže z ekonomického hľadiska viem o čom píšem...ja jazdím i v meste vždy medzi cca 6 až 7 litrami s výkonnejším naftovým motorom ako kolegyňa s menej výkonným benzínovým motorom, tá totiž robí spotrebu na úrovni 10 až 11 litrov a to je sakra dosť veľký rozdiel na to, že jazdíme autá v rovnakej triede, a to obaja jazdíme dosť dynamicky :-|
Avatar - riderhenry
5. 2. 2009 12:51
Re: To je toho!!!!!!!!!!!!
krom toho je vedecky dokazano, ze narozdil od benzinu, u nejz jsou splodiny znamea, se vpodstate do ted presne nevi, jaky ma desl vlastne dopad. Novinkou je napriklad zjisteni, ze poskozuje mozek cloveka a vsech zivych tvoru, kdyz dojde k nadecnuti vetsi koncentrace splodin (tj. napr. ve meste, kdyz kolem vas projede par takovych aut...).
Avatar - King
5. 2. 2009 13:01
Re: To je toho!!!!!!!!!!!!
To by vysvětlovalo jízdní styl celé řady tédéíčkářů. To si takhle ráno nastartuješ, obejdeš auto se škrabkou nebo stěrkou na okna - a je to. :-)
Avatar - riderhenry
5. 2. 2009 13:27
Re: To je toho!!!!!!!!!!!!
>:D >:D >:D Pak uz jsou tak "ovlivneni", ze i s tim studenym motorem so rovnou rozjedou na plny plyn a jede seeeeee... :-)
5. 2. 2009 11:54
Re: To je toho!!!!!!!!!!!!
Drapalika prejel kombajn. Mel by byt rozdrceny ale byl zoceleny. Doufam ze jsi ten film videl taky (Vesnicko ma strediskova). Od te doby je zoceleny Drapalik muj hrdina. ;-). Kdyz Drapalik tak Zoceleny.
neregistrovaný "babo"
5. 2. 2009 14:13
Re: To je toho!!!!!!!!!!!!
Vesnicku videl kazdy :-)

Len kedy si presiel Ty tymi medistavmi ma zaujimalo :-) :-)
5. 2. 2009 14:18
Re: To je toho!!!!!!!!!!!!
Klameš! Ja som ju nevidel! >:D
Avatar - Plautus
5. 2. 2009 12:04
Re: To je toho!!!!!!!!!!!!
Turek, a pokým to neuznáš, tak "Tě doktor bonzne, žes měl nalito i vypito" >:D >:D
Avatar - Falco
6. 2. 2009 05:29
Re: To je toho!!!!!!!!!!!!
Přesně tak :yes:
5. 2. 2009 11:29
Vize
Představ si,místo na benzínku budeš jezdit k nějaké trafo stanici,vezmeš drát,strčíš ho do zástrčky na místě,kde kdysi v pravěku býval výfuk,počkáš si hodinku než se ti nabije baterka a pak zas usedneš do svého sedmičkového BMW,spustíš svých 100zelených koníků pod kapotou a budeš si dál proplouvat krajinou...
PS: Zelená je tráva,fotbal je jen hra...ale zelený mozek brrrr 8-s
Rozbalit vlákno
6
Avatar - T613
5. 2. 2009 11:36
Re: Vize
je sice otázkou jestli tam budeš lít vodík nebo zastrčíš kabel, ale pístové motory pomaličku končí.
neregistrovaný "babo"
5. 2. 2009 11:38
Re: Vize
asi skor ten vodik.
Avatar - riderhenry
5. 2. 2009 13:28
Re: Vize
urcite vodik, rad bych jezdil v RX-8 na vodik, akorat na ni zatim nemam... 8-s
5. 2. 2009 11:46
Re: Vize
Se skapalněným vodíkem pod zadkem bych nechtěl jezdit ;-)
Je jasné že končí,vývoj člověk nezastaví a závislost lidstva na ropě je až znepokojující,jen at´se to dělá racionálně bez nějakéh green-bio-makrobio-eko šílenství
Avatar - T613
5. 2. 2009 11:54
Re: Vize
si zvykneš >:D
S poslední větou souhlasím bez výhrad
5. 2. 2009 12:11
spotreba
Ja by som tieto motory vôbec takto neočierňoval. Spotreba 6l v meste vôbec nie je zlá a podľa údaju výrobcu je ju určite možné zraziť ešte dole, takých 5-5,5 litra by som videl úplne reálne... Koľko dieslov dáva menšiu spotrebu? Malé nezmysli ako 1,4TDI a slabé verzie malých commonrailov sú na tom možno o trochu lepšie, ale komfort? Chrocht a klepot vs. zvuk benzínu? Naviac tu máme drahšiu naftu...

Neviem ako presne to funguje, ale ak pri rozjazde zaberá elktromotor spolu s benzínom tak to môže mať v rozmedzí 1500 otáčok až xy slušný krúťak. 79 Nm z el. motora + cca 100-110 z benzínu dáva okolo 180Nm a to už je skoro na úrovni malých dieslov ;)

A nakoniec ostáva ekologická stránka. Nebudem klamať, tá ma trápi najmenej, ale niekto má z toho dobrý pocit... Kým však z ciest nezmyznú staré vraky ale 80. roky a všetky 105-ky a spol, je zbytočné sa hrať na zelených...
Rozbalit vlákno
7
Avatar - T613
5. 2. 2009 12:20
Re: spotreba
staré vraky zmizí sami od sebe
Avatar - Michal Fokt
5. 2. 2009 12:39
Re: spotreba
Výhodou hybridu určitě je slušný točivý moment elektromotoru. Do jisté míry nahrazuje turbo - také zajišťuje sílu tam, kde je každý spalovací motor nejslabší. Jen na rozdíl od turba nemá prodlevu. Díky tomu stačí v nízkých otáčkách trochu přitlačit na plyn a auto poměrně svižně zrychluje, bez rušivých zvuků a vibrací. Což tedy platí do chvíle, než se spalovací motor dostane ke 4000 otáčkám.
Avatar - pepavasa
5. 2. 2009 13:00
Re: spotreba
Platí to v celém rozsahu otáček. Při předjíždění, tedy rychlé akceleraci z rychlosti 150 km/h na 170 km/h asistuje elmotor naplno.
neregistrovaný "babo"
5. 2. 2009 15:47
Re: spotreba
zas uprimne uz nad 130 to v Civic Hybrid moc zabavne nie je... hlavne teda kraval mam na mysli
Avatar - pepavasa
6. 2. 2009 09:04
Re: spotreba
Když upřímně, tak upřímně. Jak jsi to zjistil ? Můj průměr s hybridním Civicem na trase Praha-Hamburg-Kodaň je 12 h, tedy 1,25K km v absolutní pohodě. Zkus si to s jiným autem stejné třídy.
6. 2. 2009 10:13
Re: spotreba
Možná jede el. motor naplno, ale zjisti si schválně, jaký je jeho výkon při otáčkách 5000.
Tady je křivka starého Insightu: [odkaz]

Černá křivka: pouze spalovací motor
Zelená křivka: spalovací motor + el. motor
Avatar - pepavasa
9. 2. 2009 22:57
Re: spotreba
Zatím jen vím, že max výkon 174 Nm dosahuje při 4300 rpm a při 4500 rpm se přepíná VTEC. Na takový mlejnek, je to slušný výkon. Na diskuzním fóru 8g byl odkaz na diagram, kde naměřili Hybridu přes 300 Nm, což by byl hvězdný výkon. Zatím to nemůžu najít, ale mám jiný power diagram hybridu [odkaz]
5. 2. 2009 12:46
Spotreba.
Ked uz islo o spotrebu tak mohli este : namiesto hlinikov dat plechy s krytmi - su lahsie, stresnu antenu nahradit antenou v zadnom skle, stierace skryt pod kapotu - a usetrili by dalsie deci dva.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - pepavasa
5. 2. 2009 13:02
Re: Spotreba.
Anténa v zadním skle není zaprvé žádná výhra a zadruhé byla by rušena jednotkou IMA. Nejlepším řešením je žraločí ploutev ala BMW.
neregistrovaný "babo"
5. 2. 2009 14:14
Re: Spotreba.
plechace su lahsie ako hlinky??? No ako ktore, ale dam Ti moju 16ku plechac a 17ku disk do ruky a som zvedavy, co budes hovorit :-)
5. 2. 2009 14:21
Re: Spotreba.
Mas pravdu ze plechace spravidla tazsie, inak by bola vyhoda elektronov iba vo vzhlade.
Avatar - pepavasa
9. 2. 2009 22:59
Re: Spotreba.
A hlavně se nedeformují bočním namáháním.
5. 2. 2009 13:25
octa
neviem, kam sa tento automobilový biznis uberá , ale treba určite z nejakých peniazov platiť a vyvíjať akumulátory (už sa len budem čudovať, ked si to aj niekto kúpi)...moje staré auto škoda octavia z.r.2000 - starý audi motor 66 kw TDI vyvinutý v rokoch 90-tich so spotrebou 3,8 l. je oproti tomuto japonskému nepodarku super auto aj v spotrebe!!!
Rozbalit vlákno
16
Avatar - riderhenry
5. 2. 2009 13:30
Re: octa
Jen se zkus nadechnout toho, co ti vychazi z vyfuku...
5. 2. 2009 13:35
Re: octa
To ti hrozne preju ttech 3.8 jenze kde je pravda?

On asi kazdy motor vyrobeny v letech jez rikas nedela 3.8l na 100km. A pokud to meris na svem tachometru, tak ty jsou presny s odchylkou xy%.

A cekam az mi reknes ze jsi udelal 500 000 tis.km bez technicke zavady.
neregistrovaný "babo"
5. 2. 2009 14:19
Re: octa
;-) :-!
5. 2. 2009 14:51
Re: octa
měnil jen spotřebák - turbo, váha, lambda, nápravy... :-!
Avatar - T613
5. 2. 2009 14:56
Re: octa
... karoserii, sedačky. Ale jinak je to v původním stavu!
neregistrovaný "babo"
5. 2. 2009 15:45
Re: octa
:-) >:-[]
5. 2. 2009 16:10
Re: octa
a ešte k tomu "novinársky zabehnuté"
neregistrovaný "babo"
5. 2. 2009 14:16
Re: octa
no vidno, ze si si na OI nikdy nemeral tu spotrebu realne. Tam zial klamal palubny pocitac niekedy az o 50% A 3.8 po meste to nemalo ani podla palubaku...

To ako tie 66kW diesle smrdia radsej ani nechcem hovorit...
5. 2. 2009 14:24
Re: octa
No ty si jasny...
Uz len nick vela napoveda...
Prestan chlastat...
5. 2. 2009 16:26
Re: octa
Splodiny z toho tveho avizovaneho motoru jsou rakovinotvorne, ale vidim ze nektere lidi sere vic koruna v nakladaech na provoz, nez vlastni zdravi.
neregistrovaný "507--"
5. 2. 2009 17:13
Re: octa
A splodiny z Insightu už také nie sú?
5. 2. 2009 17:33
Re: octa
Samozrejme ze ne!Boze kde ty bydlis?Az budu mit cestu na slovensko, tak ti prijdu par veci vysvetlit a kdyz to nepujde rozume, pouzijem nasili, mas potrbu tady provokovat,sirit nesmysly, nebo rozume diskutovat?Obcas uz to s tebou vypadalo dobre, zacinal jsi mluvit normalne, ale to ce predvadis ted tady je zase zachvat silenstvi..
neregistrovaný "507--"
5. 2. 2009 18:35
Re: octa
Tebe asi fakt nebude 24. To, že diesel má také rakovinotvorné prvky v emisiach aké nemá v benzínoch ešte vôbec neznamená, že aj benzín nemá rakovinotvorné látky.

P.S.: Dosť arogantné, infantilné a roztržité, hlúpe príspevky. Tipujem tak na 13 rokov. Tento rok osláviš 14 rokov, čo? :-) :yes:
5. 2. 2009 19:08
Re: octa
Jsi opravdu neinformovany a s tupci ja se nebavim.Zkousim blbci neco vysvetlit maximalne 2x, pak bych vas utracel. :-! .
Avatar - wikinko
6. 2. 2009 04:07
Re: octa
>:D :yes: :yes: 507 ty si proste najlepsiii :-) keby aj rovno mal ten chlapik 13 rokov, tak ty by si mu v podstate musel vykat!!! ale ja viem, ty uz toho mas dost!!! >:D >:D
6. 2. 2009 07:42
Re: octa
Nemáš šancu, ten chlapec je zo zásady anonymný, nikto nemá ani tušáka, ako sa volá a kde býva. Do party s ním nerátaj. ;-)
neregistrovaný "507--"
5. 2. 2009 14:47
EKOLOGICKÝ?
Ale nie. Hybridný automobil je neičo podobné ako KERS. Jeho skutočný prínos pre životné prostredie je prakticky nulový. Ak sa totiž pozrieme hybridu na jeho životný cilklus, zistíme, že vôbec nie je tak ekologický ako sa zdá. A môžme do toho rovno zarátať aj zárodok auta. Konkrétne už len samotnú výrobu batérii. To, že na elektirnu znečisťujú elektrárne prostredie viac, o týchto hlúpostiachnebudem píasť. Lenže stačí sa pozrieť, čo po ukončení života auta nasleduje. Opäť a zas-batérie sú tu problémom navyše od bežného auta. Naviac ide o veľmi veľmi drahú technologiu a úprimne, jedinú chválu od majiteľov som počul od inteligenta Britní Spírs, ktorá dokonca nechápe, prečo aj iní nepresadli z Porsche a Ferrari do Priusu... A o tom, ako je hybrid úžasný svedčí aj fakt, že nový Prius má spaľovací motor s vyšším objemom! Vidíte, to je pokrok, a to počas vývoja zaznamenali vyše 900 patentov, aby mal symbol ekologických aut, v ktorom je aj elelktromotor v novej generácii väčší spaľovací motor... Hybrid nemá žiadnu budúcnosť.
Pritom VW predstavil svojho Golfa 1.6 TDI, výhradne so spaľovacím motorom a ešte aj s vyšším objemom motora a s emisiami 99g/km! Táto Honda ich má 101g/km a to ide o hybrid a priestrannejšia je len o trochu. Ešte niekto chce hybrid?
Rozbalit vlákno
31
Avatar - T613
5. 2. 2009 14:53
Re: EKOLOGICKÝ?
1. CO2 není o ekologii, ale o hysterii.
2. Baterie jsou sice ekologická zátěží, ale na rozdíl od zplodin jdou recyklovat.
3. Hybridy skončí. Ty v podobě Priusu ve stejný okamžik jako všechny motory na PHM na bázi ropy. Ty u nichž bude spalovací motor sloužit jako generátor tak vydrží mnohem déle.
4. Hybridy, jakožto elektromobily mají především řešit otázku ovzduší ve městech, které je čím dál tím více hnusnější.
neregistrovaný "507--"
5. 2. 2009 14:58
Re: EKOLOGICKÝ?
Ty si myslíš, že auto, ktoré má menej CO2 nie je aj úspornejšie. Ten GOLF jasne hovorí, že hybrid je len marketingový sladiačik pre ľudí, ktorí majú nijakého favortia v automobiloch.
Avatar - T613
5. 2. 2009 14:59
Re: EKOLOGICKÝ?
viz můj předchozí příspěvek. Body jedna a čtyři
neregistrovaný "507--"
5. 2. 2009 15:02
Re: EKOLOGICKÝ?
Viz moj predchádzajúci príspevok, že auto s menej C02 má menšiu spotrebu.
Avatar - T613
5. 2. 2009 17:30
Re: EKOLOGICKÝ?
A víš proč hybridy vznikly a uchytily se jako první v Japonsku? Znáš ten důvod? Copak to asi bylo .. CO2 to není mladý pane, spotřeba to není mladý pane. Ten astmatik vzadu nenapovídat!
neregistrovaný "507--"
5. 2. 2009 18:33
Re: EKOLOGICKÝ?
Ty budeš asi ozaj tak sprostý, lebo pochybujem, že by sa stále robil... O C02 hovorím preto, lebo je dnes hlavnou diskusiou na téma ekologia. A za najekologickejšie autá sa dnes považujú tie, s najmenším množstvom CO2. Já nehovorím, že s tým súhlasím, iba ti hovorím ako to je.
Avatar - T613
5. 2. 2009 18:36
Re: EKOLOGICKÝ?
Vážně si myslíš, že v počátkem devadesátých let někoho zajímalo CO2? Nebo to bylo stále se zhoršující ovzduší ve městech?
neregistrovaný "507--"
5. 2. 2009 18:39
Re: EKOLOGICKÝ?
Veď som ti napísal, že to nie je môj názor, ale ty snáď nevnímaš dnešný svet? Každý hovorí len o C02. A čo sem pletieť 90. roky. Vtedy na to mali elektromobily. Viem, že sa začal vývoj so sériovými hybridmi, ale to sem už nepleť. Už bolo dosť času si uvedomiť, že hybrid je slepá ulička.
Avatar - T613
5. 2. 2009 21:06
Re: EKOLOGICKÝ?
moc se díváš na TN Nova a Markýzy :-!
Avatar - Falco
6. 2. 2009 05:38
Re: EKOLOGICKÝ?
Zájem automobilek o hybridy vyvolal v roce 1993 projekt PNGV [odkaz] Clintonovy administrativy. Každá americká automobilka byla vyzvána k účasti s garancí státních peněz. Toyota ovšem neměla k těmto penězům přístup a proto se pustila do vývoje sama v Japonsku. Dřívější šéf americké Toyoty v rozhovoru pro BusinessWeek prohlásil, že veškerý vývoj baterii a hybridního ústrojí Priusu financovala japonská vláda. Toyota však tuto informaci dementovala.
5. 2. 2009 16:24
Re: EKOLOGICKÝ?
To je marny...on za to nemuze..
neregistrovaný "507--"
5. 2. 2009 16:33
Re: EKOLOGICKÝ?
Nie, naozaj nemôžem za to, že sa začínajú rozmíhať hybridy.
6. 2. 2009 10:44
Re: EKOLOGICKÝ?
1) ano
2) ne, recyklovat už z principu můžeš vše ... je to jen změna skupenství ... chce to víc chemiků ve školách a pohnem se dál. :-) základem je přeci vytvořit koloběh, uzavřený kruh ... dnes naší činností vypouštíme vlastně vždy stejná skupenství a ta neumíme "zužitkovat" a přeměnit na jiná abychom udrželi rovnováhu danou přírodními mechanizmy
3) asi jednou jo, ale rekuperace se používat bude, to je dobrý nápad
4) pokud by to tak mělo být, musí být prodej hybridů spojen např. s výraznou daňovou úlevou pro majitele, ale stejně tak bych zvýhodnil i jiné vozy, které by vypouštěly méně škodlivin. Problém je, že se škodliviny špatně kontrolují ... vždyť i tu zelenou známku dnes dostane cokoliv.
5. 2. 2009 16:24
Re: EKOLOGICKÝ?
Vyroba baterii uz neni co bejvala, jestli mas neco proti hybriduma elektromobilum,tak si bez hodit masli,protoze tak debilni nazor, jako zastavas ty, ten nazor s neekologickou vyrobou baterii by se mel trstat smrti.Nezapomen, ze technika a vyroba jde dopredu.U tebe na vychode mozna ne, nebo se k tobe nedonasej zpravy,protoze neznam jineho slovaka, kterej by byl v tomto tak zaostalej a blbej.
neregistrovaný "507--"
5. 2. 2009 16:32
Re: EKOLOGICKÝ?
Tak Aliene, dúfam, že ma nechceš presviedčať, že ti je 24, toto nie je ani 14 rokov. Ale pýtam sa tebe, ako blbého, aký má význam teda ten hybrid, keď GOLF s výhradne spaľovacím motorom má ešte menej emisii ao tento Insight?
5. 2. 2009 16:51
Re: EKOLOGICKÝ?
rozpíš sa mi o emisiach, podrobne... CO2 si spomenul, už len CO, HC, NOx atď.
neregistrovaný "507--"
5. 2. 2009 17:12
Re: EKOLOGICKÝ?
Hele Kúúúúúlko, niečo ti poviem. Ak máš potrebu sa tu zúfalo chytať za detaily, tak choď do zajtra do škôlky. ;-)
5. 2. 2009 17:18
Re: EKOLOGICKÝ?
Hele, tak ty chce spo kazdem odpoved, zas tu omilas nejakeho golfa, jindy proc octavku a ne ceeda, ale kdyz se te najednou nekdo na neco zepta, posilas ho do skolky...zamysli se nekdy nad sebou
neregistrovaný "507--"
5. 2. 2009 17:27
Re: EKOLOGICKÝ?
Teda churdoš, churdoš.
5. 2. 2009 17:31
Re: EKOLOGICKÝ?
Ty musis bejt z Madarska ty kluku..Celou dobe jsem se tve prispevky snazil chapat,ovsem o neekologicnosti hribridu a elektromobilu muze mluvit jen blbecek, kterej informovanosti zamrznul u oloveneho akumulatoru, jeste muzes zacit kricet, ze vetrne elektrarny jsou hlucne (bejvavalo a solarni panely k nicemu).Sorry, ale obcas jsi fakt mimo a muj vek nezopchybnuj, zatim tu maj za * vsichni tebe a to prakticky u kazde diskuse, ja se te snazil tolerovat a pochopit, jenze ty jsi proste pacient zrejme.
neregistrovaný "507--"
5. 2. 2009 18:31
Re: EKOLOGICKÝ?
Tak mi alienko povedz, prečo je hybrid logický? Veď mi to vysvetli. Naviac, keď GOLF, ktorý je v tej istej triede má s čisto spaľovacím motorom menšie emisie.
5. 2. 2009 17:54
Re: EKOLOGICKÝ?
Ted jsi mi vytrel zrak...ostatne jako vzdy a vsem...
5. 2. 2009 17:47
Re: EKOLOGICKÝ?
vyhýbavé, primitívne, infantilné, informačne nulové... matelkovské :yes: ak považuješ nespálené uhľovodíky, oxidy dusíka a oxid uhoľnatý za detaily, tak by som odporúčal zaujímať sa trochu hlbšie o problematiku ekológie. tieto "detaily" sú natoľko dôležité, že napríklad Honda pri svojom dieselovom 2,2i-CTDi mala emisie pevných častíc niekde na úrovni 0,025mg na 1km a aby sa zmestila do EURO5 tak túto hodnotu pri 2,2i-DTEC stlačila na 0,005mg / 1km. (tento príklad som spomenul len okrajovo, mám to najbližšie)
P.S. som úplne kľudný, môj tep je na bežnej úrovni sediaceho človeka
neregistrovaný "507--"
5. 2. 2009 18:30
Re: EKOLOGICKÝ?
Kúúlko, rozhodne nepovažujem tie emisie za drobnosti, ale pripadá mi to, že sa chytáš za stiebielka a nutne máš potrebu sa so mnou hádať. Já som povedal, že ten GOLF je úspornejší než hybrid a má ešte aj menej C02. O tomto sa aj normálne hovorí a že tvoja makovička sa musí hádať, za to já nemôžem.
5. 2. 2009 18:54
Re: EKOLOGICKÝ?
a ja sa te tvojej makovičke snažím vysvetliť, že CO2 je len jednou časťou veľkej šťastnej rodinky zvanej EMISIE a tu ide aj o iné zložky, ktoré však ty vo svojej nevedomosti opomínaš. nehádam sa s tebou, len ťa konfrontujem s realitou, pred ktorou ty a tebe podobný zatvárate oči. dohľadaj si aj ostatné škodlivé látky výchádzajúce z výfuku G6 1,6TDI a porovnaj ich s Insightom. potom môžme pokračovať
neregistrovaný "507--"
5. 2. 2009 18:56
Re: EKOLOGICKÝ?
A čo potom?
5. 2. 2009 18:56
Re: EKOLOGICKÝ?
no ja si asi dám deli...
neregistrovaný "507--"
5. 2. 2009 19:00
Re: EKOLOGICKÝ?
>:D >:D Tak čo potom?
neregistrovaný "507--"
5. 2. 2009 20:18
Re: EKOLOGICKÝ?
Tak aký majú význam hybridy?
Avatar - T613
5. 2. 2009 21:07
Re: EKOLOGICKÝ?
aby tě nasraly oslíku
neregistrovaný "Mato_87"
5. 2. 2009 15:13
Ekokologia ešče nie
Mne sa vonkajši dizajn velmi páči,ale pre mna osobne by pristala klasicka konstrukcia len benzin s manualna prevodovka. :-! :-)
Rozbalit vlákno
0
5. 2. 2009 16:51
Pár čísel
Při porovnání množství CO2 vyprodukovaných sektory domácnosti, energetika, doprava a průmysl dojdeme k závěru, že doprava vyprodukuje v ČR 12,6% CO2 a v EU cca 24% (např. v Německu je to "jen" 19%). Nezdá se Vám to málo? Mě ano. Na to, že od roku 2012 má 65% automobilové produkce plnit normu 120 g CO2 na km, je to zatraceně malý podíl. Nemohu si pomoci, ale to mi prostě zavání ekobuzerací a ekoterorismem. Ale budiž, někde se začít musí a i kdyby se začalo v elektrárně, zaplatíme to stejně my spotřebitelé v ceně elektrické energie.

Proč si mám ale kupovat hybrida, se kterým jel autor po městě za 6,1l na sto? Se svým Ceedem jsem schopen po Praze mimo totální zácpu jet za stejnou hodnotu a nemusím si kupovat hybrida. Deklarovaná spotřeba 4,1 l na sto je fajn, ale realita je evidentně jiná a zcela závislá na jízdním stylu řidiče, resp. na jeho vůli šetrně jezdit. Hybrid, který pojede v reálu za tolik, co malý benzin, je k ničemu. Já říkám - cesta vede jinudy a je to hlavně cesta osvěty, pak až cesta technických řešení. Pokud budeme jezdit jako pr*s*ta, tak emise dolů nepůjdou.

Já bych si to nekoupil.
Rozbalit vlákno
13
neregistrovaný "507--"
5. 2. 2009 17:28
Re: Pár čísel
:yes:
Avatar - T613
5. 2. 2009 17:32
Re: Pár čísel
zapomeň na CO2! to je obyčejná hysterie ekocvoků. O ten smog z aut jde o nic jiného.
neregistrovaný "babo"
5. 2. 2009 17:54
Re: Pár čísel
CO2 je hysteria, to nikto fakt nechape... Hlavne europska histeria :-(
5. 2. 2009 19:38
Re: Pár čísel
Aha, a elektrárny a průmysové provozy ten smog jako neprodukují, jo? Velké elektrárny sice bývají vzdálené městským centrům, ale průmysl nikoliv. Příkladů bych z hlavy dal dohromady spoustu - to ty jako Ostravák jistě taky.

Pokud jde o smog, pak snad mají ekosnahy v automobilismu jistý smysl. Ale nikoli plošně - problémem jsou asi městské aglomerace, kde je koncentrace aut nejvyšší, ne? Zase mě napadají jednodušší, levnější, i když nepříliš demokratická řešení - začněmě městskou dopravou, záchytnými parkovišti, omezením vjezdu aut do širších center měst apod.

Hele, je to prostě tak, že se EK/EU snaží zbavit závislosti na ropných palivech. Obecně lze říci, že tlak na redukci CO2 je tlakem na redukci spotřeby paliva, tedy tlakem na omezení spotřeby ropy odkudkoli mimo EU. To je chvályhodné a technický vývoj tímto směrem rozhodně má smysl. Ale proč to maskovat pomocí CO2 a nenazvat to pravým jménem?

To ale nic nemění na věci, že PRIUS, INSIGHT ani CIVIC Hybrid v běžném kombinovaném provozu nepřináší kdovíjak významnou úsporu paliva. Takže řešením je elektromobil s potřebnou infrastrukturou. Už vidím ty obludná parkoviště na sídlištích, kde u každého místa bude elektromat se zástrčkou ;-\
Avatar - T613
5. 2. 2009 21:18
Re: Pár čísel
Lidi ti nikdy nepřejdou na hromadnou dopravu. Je to do velké míry nepohodlné a omezující.
Ano, jde o snížení smogu ve městech (zde mají hybridy největší výhodu, ne-li jedinou). Také proto vznikly tam kde vznikly (přelidněnost, zácpy, smog (pro Matelka: mluvím o Japonsku) počátkem 90 let (dávno před energetickou krizí a oteplovacím šílenstvím.
Ano, jde i o snížení energetické závislosti na ne příliš přátelských státech, které nám dodávají ropu.
Proč to nenazvat pravým jménem?
1. naplno přiznej, že díky automobilismu ve městech se zvýšily zdravotní problémy obyvatelstva, a právníci by se měli co ohánět
2. v EU jsou tak posedlí humanismem a dobrými vztahy, že nemají na rozdíl od USA odvahu přiznat, že dodavatelské státy jsou verbež, nad kterými nemáme ani kousek kontroly (zlaté kolonie), a smějí se nám do ksychtu (Od Ruska po Sudán)
3. politici nemusí ROZHODOVAT na všechno mají odpověď: CO2
4. CO2 je v módě, a kdo proti němu bojuje je nový mesiáš
5. 2. 2009 23:52
Re: Pár čísel
Tady zas nekdo na zaklade jednoho cisla dela dalekosahle zavery. Jeden testovaci ridic jel par minut po prvnim sednuti do noveho auta za 6.1L. A uz je jasno - je to nanic. Pominu, ze i ten ridic nakonec po par kilometrech jizdy dokazal jet za uplne jinou spotrebu. Ale kdyby jsi trochu zapatral na internetu a nebyl hotovy se soudy podle jednoho cisla, najdes radu recenzi, kde ridici jezdi za spotrebu zacinajici 4kou. Konec koncu i v tomto clanku se pise o ridici jedoucim pod 4litry. No ano. Spotreba zavisi na jizdim stylu. Kdyby to tak nebylo, znamenalo by to, ze auto ridice omezuje. Podle toho co jsem zatim cetl, tak si naopak ridici libuji, ze kdo chce, pojede usporne a kdo na usporu kasle muze prislapnout a jet zabavne. Auto ho neomezi. A to je snad dobre.
6. 2. 2009 07:48
Re: Pár čísel
S každým hybridom je vraj nutné najprv sa naučiť jazdiť. Čítal som v nejakom časopise dlhodobý test Toyoty Prius, na začiatku veľké sklamanie z praktickej spotreby, s pribúdajúcimi kilometrami šla ale dolu, ku koncu testu bezmála o tri litre...
Avatar - Dinar
6. 2. 2009 10:20
Re: Pár čísel
No, ještě tak dva tři roky a bude na litru. >:-[]
6. 2. 2009 14:00
Re: Pár čísel
Teda človeče, kde sa berie v Tebe ten sarkazmus (prv nevídaný)? >:D
6. 2. 2009 11:24
Re: Pár čísel
Ahoj Drápalíku. Hele v pohodě, já snahám o úsporu paliva fandím. OK, na Insighta jsem asi zareagoval trochu zkratkovitě. Fakt je ale ten, že i já se svým nehybridním Ceedem pojedu se spotřebou začínající čtyřkou, když budu chtít. Já jsem prostě vůči hybridům s malým benzínem skeptický a tvrdím, že jejich přínos úspoře paliva je malý a jeho uplatnění do značné míry závislé na těžkosti nohy řidiče. Zkrátka není to zaručený recept, jak uspořit a tudíž je pro mě nanic. Tebe bych rád odkázal na srovnávací test Civica Hybrida, Civica Sport 1,8 a Civica 2,2 CTDi, který provedl minulý rok Svět motorů. Zjistil, že hybrid jede v průměru jen asi o litr úsporněji než Civic Sport a daleko méně úsporně než nafťák.

Ve světle těchto výsledků se mi jako lepší střednědobá cesta jeví normální kompaktní auto s malým benzínem, upravenou aerodynamikou, stop&go, rekuperací a šestikvaltem. Vyjde levněji a reálný dopad na spotřebu bude téměř stejný.

Až bude ten hybrid jezdit primárně na elektřinu, tak jsem přesvědčen, že dosáhne takových údajů, které mě přimějí změnit rétoriku.
6. 2. 2009 12:16
Re: Pár čísel
Ahoj. Jo. Tak to je jina. Ano. Tento typ hybridu neni buchvico. Plugin bude lepsi. Ale musim zopakovat po nekolikate. Je to uz dnes dobre reseni pro toho, kdo najezdi hodne kilometru po ucpanem meste. Jak spotrebou pro ridice tak "cistotou" pro nas, kdo chodi v ulicich. Pro takovy provoz bude uspora mnohem vyssi, nez se muze zdat z tabulek.

"Normální kompaktní auto s malým benzínem, upravenou aerodynamikou, stop&go, rekuperací a šestikvaltem" - Souhlas. Takove auto bude vhodne pro kazdeho, s beznym mixem mesto/dalnice. Ale nemylme se - takova konstrukce bude levnejsi pouze o elektromotor (coz neni na hybridu zrovna to nejdrazsi) a bude mit vyssi spotrebu, protoze spalovaku nepomuze nic v tech momentech, kdy pracuje neefektivne. Jinymi slovy, cenou bude o par tisicikorun levnejsi, spotrebou o par deci horsi - v podstate to nebude vyrazne vyhodnejsi reseni nez tento hybrid. Navic to ma jednu velkou nevyhodu - ti co se udajne takove auto chystaji vyrabet o nem u leta jenom mluvi, zatimco hybridy jezdi po ulici. :-(
neregistrovaný "babo"
5. 2. 2009 17:09
Pár čísel
NOx v mestach, NOx je o co tu bezi? Chapes nechapes. a porovnaj si v zapache spotrebu toho tvojho das Auto a toho fujtabjl hybridu
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "turbomotor"
5. 2. 2009 18:59
Tfuj !
Pořídit si tenhle střep může jedině pomatený untermensch !

Muž který řídí svůj život, řídí TDI ! :yes:
Rozbalit vlákno
9
5. 2. 2009 19:16
Re: Tfuj !
absolútny súhlas...

dobrý -> lepší -> SDI -> TDI
6. 2. 2009 07:53
Re: Tfuj !
Takíto ekozločinci by mali dostávať doživotie. >:-[]
6. 2. 2009 08:43
Re: Tfuj !
tak špeci pre teba, nech vieš na čom stojíš :-!

dCi -> dobrý -> lepší -> SDI -> TDI ;-)
6. 2. 2009 10:29
Re: Tfuj !
Máš to v hlave popletené... 8-s
6. 2. 2009 11:01
Re: Tfuj !
a ty ma berieš vážne? :-|
6. 2. 2009 20:12
Re: Tfuj !
Asi tak ako Ty mňa... >:D
6. 2. 2009 07:52
Re: Tfuj !
Takíto ekozločinci by mali dostávať doživotie. >:-[]
6. 2. 2009 09:35
Re: Tfuj !
No s TDI řídíš i životy ostatních, to máš pravdu :-) ...
Avatar - gld
5. 2. 2009 20:42
A mne sa to páči
snaha o ekonomickú jazdu zábavou-skvelý nápad :yes:

keby som kupoval nové menšie rodinné auto tak by som mal jasno...kladivo na prasáty v tédéíčku to rozhodne nebude ale bude príjemné stretať toto auto na cestách :-)
Rozbalit vlákno
0
6. 2. 2009 09:32
Masáž :)
No Michale, opravdu dobrá masáž na čtenáře ... krásná je hlavně věta: "Nemůžeme se zbavit dojmu, že jde o záměr konstruktérů, aby hlučnost přesvědčila řidiče, že toho tímto způsobem moc neušetří. "
... když je v Insightu 1.3ka, otáčky prostě v kopcích půjdou vždy nahoru, motor nemá potřebný toč. moment a v kombinaci s CVT to prostě bude monotóně hulákat. Když přidaj na odhlučnění, přidaj na váze a to asi u Hybridu není žádoucí ...
Takže tu tvou větu beru zase jako nemístnou klasickou omluvu něčeho, co není třeba omlouvat.

Ekologie je taky diskutabilní, ale asi když píšeš, že to tak je, tak to tak bude :-). Nemůžu to vyvrátit, ani potvrdit.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - VDC
6. 2. 2009 10:28
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
9
6. 2. 2009 11:25
Re: ...
Na to je hodně názorů, toto je třeba názor Hondy: [odkaz]

A toto nějakého ekologicky založeného vědce: [odkaz]

Těžko říct, kdo má pravdu ;-).
6. 2. 2009 11:39
Re: ...
Kristovanoho, ten ekologicky založenej vědec...... >:D
By mě zajímalo porovnání emisí toho Golfa z roku 83 a současného.
A pokud pan ekolog chce porovnávat situaci v provozu a auta z roku 83 a současná, tak bych ho půjčil jako zkušební objekt do Euro NCAP aby ho zkusili v tom Golfu 83 podle současných měřítek, kolik obdrží "hvězdiček" a byl by pohoj.
>:D
6. 2. 2009 11:52
Re: ...
Presne tak. I kdyz spotreba je treba o neco mensi tak mnozstvi opravdu nebezpecnych emisi - NOx, sazi atd je u starych vozu nasobne vetsi.
6. 2. 2009 11:32
Re: ...
To jsou uplne zbytecny starosti. Kdyby jsi mene filozofoval a vice hledal na internetu zjistis, ze emise vznikle behem zivota jednoho Insightu se tvori z 5ti procent vyrobou a ze 75% provozem. Zbytek tvori doprava, udrzba, opravy atd. Takze ta dojemna starost o narocnou vyrobu baterii je starost o jednotky procent emisi, zatimco bagatelizovana nizsi spotreba je mavnuti rukou nad 3/4 emisi. Tvoje teorie o hybridech a Klauzovi eseje o klimatu maji jedno spolecne. Neshoduji se s realitou.
Avatar - VDC
6. 2. 2009 11:53
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
6. 2. 2009 14:44
Re: ...
V elektromobilech, ktere maji prijit na trh pristi rok jsou baterie NanoSafe - Lithium-titanat. V teto baterii neni ani gram toxickych materialu. Baterie se recykluje beznym zpusobem. Proti ni je oloveny akumulator smrtici chemickou zbrani. Jo, jo. Nejak se nam ten celej svet meni. Vcerejsi pravdy uz dnes neplati.
Avatar - T613
6. 2. 2009 11:55
Re: ...
Problém Klausíka je, že se opírá o teorii ochlazování. Tedy tu se sluneční aktivitou. ;-)
6. 2. 2009 14:44
Re: ...
Jojo správně.Chovám se ekologicky,proto chci atmosférický motor,na turbo se zbytečně spotřebuje materiál navíc,který u atmosféry nepotřebuji.Nechci měkčené plasty,protože jsou výrobně nákladnější a tudíž zase neekologické.Manuální převodovka je také nejlepší,z hlediska úspory materiálu a výroby... :-!
6. 2. 2009 16:14
Re: ...
Mam pocit, ze o pravdivosti poslednej vety by sa dalo s uspechom pochybovat - hlavne pri CVT prevodovkach(auto).
6. 2. 2009 11:34
detail - zadní stěrač
Na Insightu je vidět snaha o snížení spotřeby na každém kroku, i na tvaru karoserie. O to více bije do očí zadní sěrač. Takový krám čouhající ze střechy. Stejně je tam skoro nanic, neboť stírá jen tu část okna, která se bude zasírat méně a to spodní kolmé okno zůstane neprůhledné. Podle mne už by bylo konečně levnější ten stěrač vyhodit a snímat prostor za autem kamerou. Myslím, že spojení kamera+displej by už dneska vyšlo levněji než stěrač+zrcátko.
Rozbalit vlákno
1
6. 2. 2009 11:49
Re: detail - zadní stěrač
:-) Na tom neco je. Jeden velky LCD panel by navic usetril nekolik malych pristroju (napr. pro nastaveni klimy, palubni computer atd) a mozna i spoustu hejblatek. U letadel se to tak dela jiz dlouho. Ale treba je obava kdo by si pak priplacel 10tis za couvaci kameru nebo cidla - luxusni priplatkove doplnky? Marketing je mocny.
6. 2. 2009 17:16
Proč to proboha má předek z Passata?
To už v Hondě definitvně ztratili soudnoust? 8-s
Rozbalit vlákno
0