Honda Jazz: Nová generace příjede do ČR v listopadu
Svého předchůdce nastupující generace přerostla téměř ve všech rozměrech. Přichází s délkou 3900 mm, šířkou 1625 mm a výškou 1525 mm. Rozvor náprav má nyní 2500 mm.
Celková výška zůstala zachována, nový model však narostl do délky (+55 mm) a je také o 20 mm širší. Rozvor náprav byl prodloužen o 50 mm a rozchod předních/zadních kol je o 35/30 mm širší, což přispívá k lepší jízdní stabilitě. Přes větší rozměry byl zachován průměr otáčení předchozí verze (9,8 metru) a zlepšil se výhled z vozu.
Honda Jazz - srovnání dvou generací | |||
Rozměr | Honda Jazz I | Honda Jazz II | rozdíl |
Délka [mm] | 3845 | 3900 | +55 |
Šířka [mm] | 1675 | 1695 | +20 |
Výška [mm] | 1525 | 1525 | 0 |
Rozvor [mm] | 2450 | 2500 | +50 |
Rozchod vpředu [mm] | 1455 | 1490 | +35 |
Rozchod vzadu [mm] | 1445 | 1475 | +30 |
Z větších vnějších rozměrů karoserie samozřejmě nejvíce profituje prostor pro posádku. Je stále určen pěti cestujícím a Honda vychvaluje jeho variabilitu. Cestující na zadních sedadlech mají nyní o 37 mm více prostoru v oblasti kolen, přičemž vzdálenost mezi cestujícím na předním a na zadním sedadle se zvětšila o 30 mm. Díky širší karoserii se zvětšil prostor v oblasti ramen, a to o 44 mm vpředu a o 43 mm vzadu. V případě potřeby je možné do vozu vybaveného otočným sedadlem předního spolujezdce (japonská verze) naložit předměty dlouhé až 2400 mm. Zachováno zůstává neobvyklé umístění palivové nádrže pod předními sedadly, které uvolnilo místo pro maximální objem a variabilní využití zadní části karoserie.
Motory pro Evropu: 1,2 i-VTEC (66 kW) a 1,4 i-VTEC (74 kW)
Japonský Fit je dodáván se dvěma motory (1,3 l, 73 kW, 127 Nm a 1,5 l, 88 kW. 145 Nm), ovšem ani jeden z nich Evropa prozatím nedostane. Místo toho se dočkáme objemově menších čtyřválců. Základní 1,2 i-VTEC (66 kW, 114 Nm) má být schopen jezdit s pětistupňovou manuálně řazenou převodovkou za 5,1 l/100 km v kombinovaném cyklu a větší 1,4 i-VTEC (74 kW, 127 Nm) pak za 5,3 l/100 km. Podrobnější technická data zatím nejsou k dispozici, ale jak z názvu vyplývá, budou oba motory vybaveny nejnovější technikou variabilního ventilového rozvodu. Silnější motor bude dodáván i se šestistupňovou automatizovanou převodovkou i-SHIFT, což sníží kombinovanou spotřebu v evropském jízdním cyklu na 5,1 l/100 km. Modely s manuální převodovkou jsou vybaveny indikátorem vhodného okamžiku řazení SIL (Shift Indicator Light), který byl poprvé u Hondy představen v novém Accordu, a který má řidiči napovídat, jak vhodným řazením snížit spotřebu.
399 l pro Čechy
Mimořádným počinem v kategorii čtyřmetrových aut je další zvětšení zavazadelníku. Předcházející model Jazz disponoval zavazadlovým prostorem o objemu 380 litrů. Celkový objem zavazadlového prostoru u nových modelů, vybavených sadou na opravu pneumatik, je 399 litrů.
Flexibilní zavazadlový prostor vychází z podobného principu, jaký byl použit u modelu Honda CR-V. Modely s motorem 1,4 l, které jsou vybaveny sadou na opravu pneumatik, standardně disponují přepážkou se dvěma úchyty, pod kterou se skrývá odkládací schránka v podlaze zavazadlového prostoru. Tato spodní schránka s hloubkou 230 mm a s objemem 64 litrů je ideální pro uložení sportovní výbavy nebo vlhkých předmětů. Po jejím uzavření jsou ostatní zavazadla chráněna před ušpiněním.
Podlahu je možné celou vyjmout, případně ji lze sklopit k opěradlům zadních sedadel, což umožní plné využití celé hloubky zavazadlového prostoru – to je ideální především při přepravě vysokých předmětů. Alternativně – namísto sklopení celého panelu k zadním sedadlům - je možné vyklopit jeho zadní část směrem nahoru a vytvořit tak polici v polovině výšky zavazadlového prostoru, čímž dojde k jeho rozdělení na dvě části. Těžší předměty mohou být uloženy pod touto policí, zatímco lehčí lze umístit na ni. A protože součástí police je i síť pro uchycení zavazadel, zůstávají volné předměty bezpečně na svém místě.
Nová zadní sedadla Magic Seats fungují stejným způsobem jako dosud, ale jejich ovládání je pohodlnější, neboť jsou nově vybavena mechanismem umožňujícím jejich sklopení jedním pohybem. Pro sklopení zadních sedadel již není zapotřebí nejprve posunout přední sedadla. Naopak, díky opěrkám hlavy, které jsou prakticky v jedné rovině s opěradly, lze zadní sedadla dělená v poměru 2:1 sklopit i tehdy, pokud jsou přední sedadla posunuta do nejzazší polohy.