Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda Jazz potřetí: Bude zase fit!

Aleš Dragoun
Diskuze (3)
Honda Jazz sice před rokem prošla modernizací, ale na spadnutí už je nová generace. Bude představena v Tokiu.

Na fóru carspyshots.net se objevily první fotky japonské verze, zřejmě z propagačního materiálu. Model pro domácí a americký trh nese tradiční název Fit, v Evropě mu určitě zůstane ono hudební jméno. Současný Jazz se na starém kontinentu prodává pět let, od roku 2008. Koncept novinky je zachován. Jedná se tedy o vyšší malé auto, které hraničí s kategorií MPV. Honda určitě nebude nic měnit ani na famózní variabilitě interiéru včetně sedadel se sklápěním Magic Seats.

Nový Jazz dostal poněkud agresivnější příď ve stylu Civicu a studie Urban SUV, výrazné prolisy na lemech blatníků i na bocích. Hrany zadních světel výrazněji vystupují ze siluety a jsou vizuálně propojeny se sloupky. Zaujmou i hranaté vstupy vzduchu. Palivová nádrž určitě zůstala pod předními sedadly.

Základní motory jsou objemově stejné, benzinové čtyřválce s 1,2 a 1,34 l, na parametry je zatím ještě brzy. Jedná se však o novou generaci agregátů Earth Dreams s rozvodem DOHC, přímým vstřikem a Atkinsonovým cyklem. Očekáváme zvýšení výkonu a snížení spotřeby. Velkou novinkou je malý turbodiesel 1,6 i-DTEC s 88 kW a 300 N.m, který však už známe z Civicu i CR-V. Nafta dosud v Jazzu chyběla. Nejvýkonnější třešničkou na dortu má být hybrid SH i-DCD (Sport Hybrid Intelligent Dual Clutch Drive), Ten kombinuje elektromotor s benzinovou patnáctistovkou i-VTEC.

V digitálním přístrojovém štítu nepřijde o typickou kytičku, která roste podle toho, jak ekonomicky jezdíte.

Auto dostalo novou lehčí platformu, která zlepší jízdní vlastnosti i komfort. Nejspíš se příliš nezvětšilo, současná generace měří 3900 x 1685 x 1525 mm, interiér však bude prostornější a objem zavazadelníku má koketovat s hranicí 400 l. Na malém půdorysu malého lze stvořit skutečně velké auto, jen ho chce zkrátka a dobře trochu vyhnat do výšky. Nizozemský Autoweek dále spekuluje o příchodu ještě většího Jazzu Shuttle, který by se postavil skutečným malým MPV.

Nová generace se určitě představí v jámě lvové, tedy na říjnovém autosalonu v Tokiu. Prodej by měl být zahájen ještě letos, do Evropy se dostane zhruba za rok. Nutno dodat, že půjde vlastně už o čtvrtý Jazz. Honda v polovině osmdesátých let pod tímto názvem nabízela na starém kontinentu malé, jen 3,38 m dlouhé hranaté autíčko, které doma prodávala jako City. S podobou Jazzů a Fitů vyráběných od roku 2001 však pochopitelně nemělo vůbec nic společného.

Aleš Dragoun
Diskuze (3)
30. 6. 2013 23:44
Re: Kde jsou ty časy...
V perdeli, pane hrabe, v perdeli.. ;-\
30. 6. 2013 19:45
Kde jsou ty časy...
...kdy Honda dělala hezká auta
Avatar - King
30. 6. 2013 09:17
Jazzinka
No vida, je tu třetí generace jediného auta, které se dokázalo svého času prodávat v Japonsku úspěšněji, než Toyota Prius. A došlo k větším změnám, než jsme asi čekali. Z roztomilého vozítka je agresivně vyhlížející žrout malých dětí.

Podobnost s Civicem vyžaduje zapojení opravdu velkého množství fantazie, vlastně Jazz spíše ukazuje, že designérské řešení Civicu se ocitlo na vedlejší koleji, Jazz je kombinace mnohem staršího Insightu a Accordu a novějšího CR-V a Urban SUV.

Pozitivní je, že Honda lépe využije potenciálu koncepce karoserie a mantinelů segmentu B, o centimetr menší, než Polo, s nesrovnatelně větším interiérem a obrovským kufrem. Auto, které dnes nemá ve třídě konkurenci, tak bude ještě silnější.

Konečně by se měl také ukázat potenciál nové generace atmosférických motorů Earth Dreams s přímým vstřikováním, DOHC rozvodem a pseudoatkinsonovým cyklem, které mají být odpovědí na přísné emisní limity i na nástup turbodownsizingu.

Mám rád ostře řezaný design, takže se mi zatím líbí a musím říct, že se opravdu nemohu dočkat, až ho vyzkouším. :-) :yes: