Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda Jazz: Příplatek za Hybrid 20 tisíc Kč

Diskuze (7)
Nejmenším a nejlevnějším pětidveřovým hybridem na trhu se stává Honda Jazz. Její česká cena činí 429.000,- Kč ve výbavě Comfort.

Hybridní pohon pro Hondu Jazz byl avizován už při příchodu aktuální druhé generace městského mikro-MPV v roce 2008. Úprava nejmenšího evropského modelu Hondy pro kombinaci spalovacího motoru a elektromotoru je racionálním krokem – hybridní modely Insight a CR-Z totiž využívají podobnou techniku jako Jazz.

Malý Jazz prvním hybridním modelem v segmentu B (malé automobily), je nejdostupnějším autem s kombinací spalovacího motoru a elektromotoru a také se jedná o nejúspornější provedení řady Jazz.

Paralelní hybridní systém IMA v případě Jazzu tvoří stejně jako u modelů Insight a CR-Z zážehový motor 1,3 i-VTEC, bezestupňová převodovka CVT a mezi ně vložený elektromotor. I přes větší celkovou výšku a tvar karoserie se má nový vůz hodnotu emisí CO2 104 g/km srovnatelnou s modelem Insight.

Podobně jako modely Insight a Civic Hybrid, také Jazz Hybrid může být za určitých podmínek při nízkých a středních rychlostech poháněn pouze elektromotorem – při potřebě malého točivého momentu se odpojí zapalování a uzavřou válce, aby se eliminovaly čerpací ztráty. Písty v nich pak běží naprázdno, stlačovaný vzduch ve válcích slouží jako pružina. Tím tedy odpadá nutnost odpojit motor od hnacího řetězce.

Výsledkem asistence elektromotoru a pokročilého řízení spalovacího motoru je kombinovaná spotřeba 4,5 l na 100 km. Městský režim vykazuje 4,6 a mimoměstský 4,4 l/100 km.

Integrace hybridního systému do modelu Jazz Hybrid neměla vliv na prostor v interiéru. Podlaha zavazadlového prostoru zůstala zachována ve stejné výšce jako u současných modelů Jazz s motory 1,2 i-VTEC (66 kW) a 1,4 i-VTEC (73 kW).

Honda Jazz Hybrid - technická data a srovnání s konkurencí
ZnačkaHondaHondaToyotaToyota
ModelJazz HybridInsightAuris HSDPrius
Motor1,3 SOHC1,3 SOHC1,8 VVT-i1,8 VVT-i
PřevodovkaCVTCVTE-CVTE-CVT
Zdvihový objem [cm3]1339133917981798
Válce/ventily4/24/24/44/4
Největší výkon [kW/min-1]65/580065/580073/520073/5200
Největší toč. mom. [Nm/min-1]121/4500121/4500142/4000142/4000
ElektromotorIMAIMAHSDHSD
Největší výkon [kW/min-1]10,3/150010,3/150060/-60/-
Největší toč. mom. [Nm/min-1]78,5/100078,5/1000207/-207/-
Max. rychlost [km/h]175182180180
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,212,511,410,4
Komb. spotřeba [l/100 km]4,54,43,83,9
Emise CO2 [g/km]1041018989
Poh. hmotnost [kg]1162127613801370
Základní cena [Kč]429.000,-519.000,-549.900,-639.900,-

100,8V Ni-MH akumulátor a řídicí jednotka byly zabudovány pod podlahu zavazadlového prostoru, což umožnilo zachování jeho objemu (nad podlahou) 300 litrů. Také sedadla Magic Seats se sklápějí stejným způsobem, jako u nehybridní verze. Díky tomu lze vytvořit prostor s objemem 831 litrů se zcela rovnou podlahou. Alternativně je možné zvednout sedáky směrem vzhůru a do vozidla umístit vyšší předměty.

Ke svěžímu vzhledu uvnitř kabiny přispívá tmavší jednobarevná palubní deska, která kontrastuje s modrým podsvícením přístrojového panelu a středové konzoly. Pro nový hybrid bude do nabídky zařazeno i kožené čalounění – je to poprvé, kdy je tato položka výbavy u modelu Jazz v Evropě dostupná.

Do palubní desky je integrován systém Eco Assist, který změnou podsvícení ukazatele rychlosti informuje řidiče o tom, jakým způsobem jeho styl jízdy ovlivňuje spotřebu paliva. Funkce Eco Assist

Vizuálně se Jazz Hybrid od aktuálního modelu Jazz liší novými světlomety s modrým lemováním, čirými zadními světly, novou mřížkou chladiče, upravenými nárazníky a chromovanou lištou na víku zavazadlového prostoru. Specialitou je unikátní zelený lak Lime Green metallic, dostupné budou i barvy z běžných verzí Jazzu.

Stejným směrem se vzhledové ubírají vzhledové změny u letošního faceliftu Jazzu. Jazz Hybrid si ale zachová unikátní prvky, jako je právě provedení masky chladiče nebo zadních světel.

Ceny pro český trh jsou určeny na 429.000,- Kč ve výbavě Comfort a 474.000,- Kč v nejvyšší Elegance. V obou případech je to jen o 20 tisíc korun více, než kolik stojí stejně vybavený motor 1,4 i-VTEC s převodovkou CVT.

Honda Jazz 2012 - ceny na českém trhu
Motor1,2 i-VTEC1,4 i-VTEC1,4 i-VTEC i-Shift1,3 i-VTEC IMA
Převodovka5M5MCVTCTV
Zdvihový objem [cm3]1198133913391339
Válce/ventily4/44/44/44/2
Největší výkon [kW/min-1]66/600073/600073/600065/5800 +10,3
Největší toč. mom. [Nm/min-1]114/4900127/4800127/4800121/4500 +78,5
Max. rychlost [km/h]177184175175
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,611,412,612,2
Komb. spotřeba [l/100 km]5,35,55,44,5
Cena S [Kč]299.900,-324.900,-354.900,--
Cena Trend [Kč]329.000,-354.000,-384.000,--
Cena Comfort [Kč]-379.000,-409.000,-429.000,-
Cena Elegance [Kč]-424.000,-454.000,-474.000,-

Diskuze (7)
31. 3. 2011 20:11
Re: 130
Však taky nikdo netvrdí že to je dálniční dostavník tak nevím proč to řešíš... Já jsem narážel na to že srovnáváš naprosto rozdílné výbavy a že srovnatelný nehybridní Jazz ve výbavě Comfort a s automatem (a dokonce horší dynamikou) stojí jen o 20tis. míň.
Avatar - LEGOPARK
31. 3. 2011 09:24
Re: 130
A VW Lupo 2012, atd.
31. 3. 2011 09:08
Re: 130
a novy Yaris Hybrid v 2012
31. 3. 2011 09:08
Re: 130
Lenze toto je auto do mesta. Inde nema zmysel, tako ako 3.0d je na dialnicu a inde tiez nedava zmysel. Takze priamy konkurent je 1.2ka tkaze keby to stalo o 20tis viac ako 1.2ka (samozrejme s motorom 1.2), tak to sa vyplati (to je mensi priplatok, ako za vacsinu dieselov)
30. 3. 2011 21:19
Re: 130
Uvidime, za kolik chce Nissan prodavat Micru DIG-S. Ta ma mit spotrebu 4,1l / 100km.