Honda Jazz: Příplatek za Hybrid 20 tisíc Kč
Hybridní pohon pro Hondu Jazz byl avizován už při příchodu aktuální druhé generace městského mikro-MPV v roce 2008. Úprava nejmenšího evropského modelu Hondy pro kombinaci spalovacího motoru a elektromotoru je racionálním krokem – hybridní modely Insight a CR-Z totiž využívají podobnou techniku jako Jazz.
Malý Jazz prvním hybridním modelem v segmentu B (malé automobily), je nejdostupnějším autem s kombinací spalovacího motoru a elektromotoru a také se jedná o nejúspornější provedení řady Jazz.
Paralelní hybridní systém IMA v případě Jazzu tvoří stejně jako u modelů Insight a CR-Z zážehový motor 1,3 i-VTEC, bezestupňová převodovka CVT a mezi ně vložený elektromotor. I přes větší celkovou výšku a tvar karoserie se má nový vůz hodnotu emisí CO2 104 g/km srovnatelnou s modelem Insight.
Podobně jako modely Insight a Civic Hybrid, také Jazz Hybrid může být za určitých podmínek při nízkých a středních rychlostech poháněn pouze elektromotorem – při potřebě malého točivého momentu se odpojí zapalování a uzavřou válce, aby se eliminovaly čerpací ztráty. Písty v nich pak běží naprázdno, stlačovaný vzduch ve válcích slouží jako pružina. Tím tedy odpadá nutnost odpojit motor od hnacího řetězce.
Výsledkem asistence elektromotoru a pokročilého řízení spalovacího motoru je kombinovaná spotřeba 4,5 l na 100 km. Městský režim vykazuje 4,6 a mimoměstský 4,4 l/100 km.
Integrace hybridního systému do modelu Jazz Hybrid neměla vliv na prostor v interiéru. Podlaha zavazadlového prostoru zůstala zachována ve stejné výšce jako u současných modelů Jazz s motory 1,2 i-VTEC (66 kW) a 1,4 i-VTEC (73 kW).
Honda Jazz Hybrid - technická data a srovnání s konkurencí | ||||
Značka | Honda | Honda | Toyota | Toyota |
Model | Jazz Hybrid | Insight | Auris HSD | Prius |
Motor | 1,3 SOHC | 1,3 SOHC | 1,8 VVT-i | 1,8 VVT-i |
Převodovka | CVT | CVT | E-CVT | E-CVT |
Zdvihový objem [cm3] | 1339 | 1339 | 1798 | 1798 |
Válce/ventily | 4/2 | 4/2 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 65/5800 | 65/5800 | 73/5200 | 73/5200 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 121/4500 | 121/4500 | 142/4000 | 142/4000 |
Elektromotor | IMA | IMA | HSD | HSD |
Největší výkon [kW/min-1] | 10,3/1500 | 10,3/1500 | 60/- | 60/- |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 78,5/1000 | 78,5/1000 | 207/- | 207/- |
Max. rychlost [km/h] | 175 | 182 | 180 | 180 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 12,2 | 12,5 | 11,4 | 10,4 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 4,5 | 4,4 | 3,8 | 3,9 |
Emise CO2 [g/km] | 104 | 101 | 89 | 89 |
Poh. hmotnost [kg] | 1162 | 1276 | 1380 | 1370 |
Základní cena [Kč] | 429.000,- | 519.000,- | 549.900,- | 639.900,- |
100,8V Ni-MH akumulátor a řídicí jednotka byly zabudovány pod podlahu zavazadlového prostoru, což umožnilo zachování jeho objemu (nad podlahou) 300 litrů. Také sedadla Magic Seats se sklápějí stejným způsobem, jako u nehybridní verze. Díky tomu lze vytvořit prostor s objemem 831 litrů se zcela rovnou podlahou. Alternativně je možné zvednout sedáky směrem vzhůru a do vozidla umístit vyšší předměty.
Ke svěžímu vzhledu uvnitř kabiny přispívá tmavší jednobarevná palubní deska, která kontrastuje s modrým podsvícením přístrojového panelu a středové konzoly. Pro nový hybrid bude do nabídky zařazeno i kožené čalounění – je to poprvé, kdy je tato položka výbavy u modelu Jazz v Evropě dostupná.
Do palubní desky je integrován systém Eco Assist, který změnou podsvícení ukazatele rychlosti informuje řidiče o tom, jakým způsobem jeho styl jízdy ovlivňuje spotřebu paliva. Funkce Eco Assist
Vizuálně se Jazz Hybrid od aktuálního modelu Jazz liší novými světlomety s modrým lemováním, čirými zadními světly, novou mřížkou chladiče, upravenými nárazníky a chromovanou lištou na víku zavazadlového prostoru. Specialitou je unikátní zelený lak Lime Green metallic, dostupné budou i barvy z běžných verzí Jazzu.
Stejným směrem se vzhledové ubírají vzhledové změny u letošního faceliftu Jazzu. Jazz Hybrid si ale zachová unikátní prvky, jako je právě provedení masky chladiče nebo zadních světel.
Ceny pro český trh jsou určeny na 429.000,- Kč ve výbavě Comfort a 474.000,- Kč v nejvyšší Elegance. V obou případech je to jen o 20 tisíc korun více, než kolik stojí stejně vybavený motor 1,4 i-VTEC s převodovkou CVT.
Honda Jazz 2012 - ceny na českém trhu | ||||
Motor | 1,2 i-VTEC | 1,4 i-VTEC | 1,4 i-VTEC i-Shift | 1,3 i-VTEC IMA |
Převodovka | 5M | 5M | CVT | CTV |
Zdvihový objem [cm3] | 1198 | 1339 | 1339 | 1339 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/2 |
Největší výkon [kW/min-1] | 66/6000 | 73/6000 | 73/6000 | 65/5800 +10,3 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 114/4900 | 127/4800 | 127/4800 | 121/4500 +78,5 |
Max. rychlost [km/h] | 177 | 184 | 175 | 175 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 12,6 | 11,4 | 12,6 | 12,2 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 5,3 | 5,5 | 5,4 | 4,5 |
Cena S [Kč] | 299.900,- | 324.900,- | 354.900,- | - |
Cena Trend [Kč] | 329.000,- | 354.000,- | 384.000,- | - |
Cena Comfort [Kč] | - | 379.000,- | 409.000,- | 429.000,- |
Cena Elegance [Kč] | - | 424.000,- | 454.000,- | 474.000,- |