Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Honda Jazz: První jízdní dojmy z Německa

Honda Jazz i ve třetí generaci zůstává praktickým subkompaktem s obrovskou kabinou. Auto jsme poprvé vyzkoušeli v okolí Frankfurtu nad Mohanem.
Zpět na článek
30. 7. 2015 09:12
30. 7. 2015 10:06
30. 7. 2015 09:28
30. 7. 2015 09:12
Jazz
Dotykova obrazovka nemusi nekomu vyhovovat, ale zrovna ovladat radio za jizdy je trochu mimo, kdyz je ovladani radia oproti konkurenci uz v zakladu na volantu.
Motor je bezpochyby vynikajici. Uz stavajici byly vyborne. Pokud drive stacila i 1,2 neni pochyb o tom, ze dnesni 1,3 o vetsim vykonu bude vyborny a dostatecny zaklad, ktery staci pro bezny provoz provozovat okolo 3tis otacek. Zrychleni 11s odpovida stredne vykonne konkurenci. Ze je potreba motor vytacet stale k omezovaci je uz usmevne, kdyz na vaze auto ztratilo cca 50kg oproti minule generaci. Spotrebu 8 litru a i vice udela pri sportovni jizde kazde male auto o vykonu 60-80kW s turbem ci bez. Zde asi nepochopily Atkinsonuv cyklus motoru. Starsi 1,3 je uspornejsi i nez dnesni moderni turbomotory o nizsim vykonu, kdy bezna spotreba je o par desetin lepsi a pohybuje se lehce pres 6l. Tato spotreba se jiste vyrazne zlepsi nove zavedenym Atkinsonovym cyklem, ktery se projevuje pri nizsi zatezi motoru a spotreba tak vyrazne klesa o dalsich minimalne 0,5l. Toto, ale nemohli nebo nechteli testeri zaznamenat. Tento motor patri k nevykonejsim zakladum a je nejuspornejsi ve sve tride. Jazz bude opet patrit na spicku tridy ve vsech parametrech.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - 3_diamanty
30. 7. 2015 10:06
Re: Jazz
to ovladanie hlasitost radia dotykom je ozaj faux pas... to ma neprijemne prekvapilo .....taketo nieco by som v aute rozhodne nechcel... zvlast u japoncov kde je clovek neraz zvyknuty ovladat palubak cez dlhu "zastaralu" tycinku ma toto riesenie neprijemne prekvapilo.... pride mi to ovladanie dotykom v aute ergonomicky aj bezpecnostne ako absolutne nevhodne riesenie... niet nad ovladanie hlasitosti koleckom.... tu sa nic lepsie neda vymysliet....

takisto otvaranie veka kufra... aby sa 1,8m vysoky clovek obtieral hlavou o veko je u nakupnej tasky faux pas cislo 2..... uz aj starucky favorit ma veko riesenie tak ze sa pod neho vojde aj 1,9m vysoky clovek ... pritom mi pride ze jazz posobi vysokym dojmom pomaly ako mpv... to veko je teda ozaj proklate nizko az nebezpecne pre hlavu ...... proste pruser ... kufor otvaram pri nakupe kazdy den.. a som rad za to ze mam nad hlavou aspon 10cm miesta

ako faux pas cislo 3 vidim cenu.... yaris s podobnym motorom 1,33 aj 6M stoji v zaklade nejakych 285 tisic kc co je o hodne menej ako jazz... pri malych autach je tento cenovy rozdiel ( tych niekolko desiatok tisic ) doslova priepast .. tu nepomozu ziadne magic-seats ako vyhovorka za vyssiu cenu
31. 7. 2015 22:11
Re: Jazz
Čože je to na volante za tlačítko....na ľavej strane...také + a -......že by sa tým pridával a uberal plyn? >:D
30. 7. 2015 09:28
sedenie nízko
Sedí sa nízko, lebo pod sedačkou je palivová nádrž? Nie som na toto odborník, ale to je naozaj príčina?
Rozbalit vlákno
8
Avatar - plzenaak
30. 7. 2015 09:50
Re: sedenie nízko
V Jazzu se vždy sedělo relativně vysoko. Nízký posaz je překvapivá informace které moc nevěřím. Stejně moc nevěřím infu o motoru. Motor 1,3 v minulé generaci je skoro stejný a na Jazz bohatě stačil. Těším se na svezení.
3. 8. 2015 17:42
Re: sedenie nízko
S minulou generací jsem byl spokojen. Občas jsem s ní jel se sousedem a je to hodně dobré auto které kdo má tak si ho nechává.
30. 7. 2015 10:00
Re: sedenie nízko
Uvedu na pravou míru zprávu o nízkém posazu. Ony sedačky jsou vskutku uloženy nízko nad podlahou interiéru, kvůli oné nádrži se ale ve finále sedí vcelku vysoko a řidič má dobrý rozhled ven.
Avatar - plzenaak
30. 7. 2015 10:25
Re: sedenie nízko
Díky za doplnění.
30. 7. 2015 10:30
Re: sedenie nízko
Sedačky vskutku nízko, ale sedí se vcelku vysoko. To jako že má řidič povinně pod zadkem pět bulíků? Nebo je ta nádrž hozená na sedačce a sedí na ní?
Není to spíše tak, že kvůli nádrži jsou sedačky vysoko a tím pádem se také sedí vysoko?
30. 7. 2015 14:31
Re: sedenie nízko
Vysvětlím ti to. Sedni si na střechu auta. Kvůli vysoké střeše (nádrži) budeš sedět absolutně vysoko, ale relativně vůči střeše (podlaze) budeš sedět nízko a nohy budeš mít vysoko jak zadek. Rozumím tomu tak, že navzdory nádrži pod sedadly je podlaha před sedadly strašně vysoko, a tedy se vůči podlaze (která je moc vysoko) sedí nízko.
Avatar - plzenaak
30. 7. 2015 14:41
Re: sedenie nízko
To je nesmysl. U Jazzu končí nádrž pod sedačkou a tak sice na nádrži sedíš, ale nemáš na ní nohy.
30. 7. 2015 17:20
Re: sedenie nízko
A já snad někde říkal, že na ní máš nohy? Kde??? Já říkal, že patrně ta podlaha před sedačkou není tak nízko, jak by asi být měla. A proto to působí, že člověk sedí nízko.
30. 7. 2015 10:30
Tradiční přednosti, ale i nedostatky...
Jediná a nikterak silná motorizace, malý úhel otevření zadní výklopné stěny, malý rozsah seřízení volantu, vyšší ceny - ani nejnovější Jazz zkrátka nepřekročil stín svých předchůdců... :-! Na druhou stranu, nabídka vnitřního prostoru i jeho variabilita je opět skvělá a moc se mi líbí i celý interiér. Také na vnější design si jistě lze zvyknout, zvláště ta oranžová barva mu moc sluší!
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Emel
30. 7. 2015 11:06
Re: Tradiční přednosti, ale i nedostatky...
Otázka je, jestli ten stín bylo třeba překračovat. Obvykle omezenou nabídku motorizací kritizuju, ale v tomhle případě... možná mi je jen Jazz sympatický, nevím, ale mám pocit, že Honda trefuje cílovku docela dobře.
30. 7. 2015 12:06
Re: Tradiční přednosti, ale i nedostatky...
Jazz neni dalnicni special. Tradicni atmosfera s vynikajicimi parametry, a diky absenci turba i maximalne spolehliva, je pro mesto a kratke popojizdky idealni.
30. 7. 2015 12:11
Re: Tradiční přednosti, ale i nedostatky...
Nikterak silna, ale nikterak slaba motorizace. Ostatni jako malý úhel otevření zadní výklopné stěny, malý rozsah seřízení volantu muzu napsat ocemkoli o konkurence. Kdy napr u Octavie serizeni sedacky volant nekopiruje a volant zustava na muj vkus hodne vysoko oproti sedacce. Zatim jsem mel nejvetsi problem nalezt idealni posez prave u Octavie. K tebou uvedenym problemum muzu rici, ze jsem je nezaznamenal a merim 185cm. Zato jsem u Jazzu zaznamenal napriklad velky rozsah uhlu otevreni zadnich dveri oproti kokurenci, kdy nastupovani a nakladani veci je hodne prijemne.
30. 7. 2015 12:35
Překvapení...
Začal jsem číst jízdní dojmy a celou dobu jsem si říkal - "dobrý, dobrý, ale nakonec to Honda určitě pohnojí cenou. Tipuji od 330ti...". A vono ne - 360! V rámci osobní korekce ceny to taky u Hondy není zrovna slavné, předpokládám, že hondisté upřesní...

To v Hondě upadli na hlavičku? To nikdo od dovozce nesleduje realitu našeho trhu? Sakra, dámy a pánové, za ty prachy dostanete skvěle vybaného a lépe motorizovaného zástupce nižšší střední, klidně v kombíku! V rámci cen střední výbavy už koupíte střední MPV. Tohle je prostě neobhajitelné.

A ještě jedna věc - vždy mě fascinovalo, jak je Jazz považován automaticky za zástupce B segmentu, ač se jedná zcela zjevně o malé MPV. Čili konkurenti jako Note, Meriva, B-Max. A ve srovnání s těmito relevantními konkurenty
už to s tím prostorem zas takový zázrak nebude. Jo a i v tomto případě - srovnejte ceny, třeba s Notem...

Tohle, bezesporu velmi dobré auto, budeme na našich cestách potkával velmi vzácně. Neb (alespoň teda doufám) zákazník není blbec.
Rozbalit vlákno
20
30. 7. 2015 12:37
Re: Překvapení...
Vyšší cena je způsobena i dovozem auta z Japonska.

Jinak sami konstruktéři podle svých slov považují Jazz především za hatchback.
30. 7. 2015 12:49
Re: Překvapení...
Děkuji za reakci.

Pardón, ale na 360ti začíná i Mazda 3. Taky z Japonska. Toto neberu jako relevantní argument. Pokud chci na daném trhu prodávat (uspět), musím být konkurenceschopný. Mohu si dovolit i vyšší cenu, zejména v případě jisté výjimečnosti (viz. současné Mazdy, kde je dle mého cena obhajitelná až na jednu výjimku - Mazdu 2). Ale Jazz mi až tak "výjimečný" nepřijde. A cena není "o něco vyšší", cena je prostě krutě přepálená. Předpokládám, že prodeje mi dají za pravdu.

To, že v rámci PR Honda Jazz "prodává" coby hb neznamená, že jím ve skutečnosti je ;-) Něco podobného zkoušel vlastně i Nissan s novým Notem. Ono to pak zní super - nejprostornější zástupce B segmentu! Místa vzadu více než v S-klasse! Ale realita je realita a Jazz i Note prostě jsou malá MPV, to je snad úplně jasné každému, kdo se o auta jen trochu zajímá...

Ps.: Děkuji za moc pěkný článek. Jen jeden dotaz - kolik měl zkoušený kousek najeto? Narážím na ten ne-příliš potentní motor a fakt, že zkoušené vozy jsou velmi často syrové. Což absolutně nechápu - proč automobilka cpe novinářům na testy auto, které více žere a hůře jede, než jak tomu je po zajetí? Přimlouval bych se za to, aby se (přibližný) údaj o nájezdu testovaného vozu v textech objevoval, je to dle mého velmi podstatná informace.
30. 7. 2015 13:03
Re: Překvapení...
Tuším, že auta měla na svém kontě zhruba 2.000 kilometrů. Syrovost aut je na těchto prezentacích tak obvyklá, že bychom to museli zmiňovat opravdu v každém takovém článku.
30. 7. 2015 13:04
Re: Překvapení...
Možná když to budete zmiňovat, dovozce to přestane dělat ;-)

Každopádně nechápu, takhle si dobrovolně škodit...
Avatar - SCHROJF
30. 7. 2015 14:11
Re: Překvapení...
"Krasny dizajn",az jeden motor,dobra cena=HONDA,a sorry,zabudol som na prepadak v F1! ;-)
30. 7. 2015 14:20
Re: Překvapení...
Kvuli cene jsem vzdy Jazz vynechaval, pak v podstate nahodou jsme skoncili vautosalonu Honda, dostali na novy Jazz slevu 80 tisic a uz je 3 roky doma.
30. 7. 2015 14:35
Re: Překvapení...
Wow, taková sleva (+/- 25% ?), to bych u Hondy nečekal ani ve snu. Skladovka, něco výběhového, nebo skutečně sleva na nové?

Každopádně gratulace a ať slouží :yes:

Ps.: Jen by mě zajímalo, kolik lidí "cena od" odradí. I ty sám píšeš, že návštěva showroomu byla vlastně náhodná. Proč, pokud jsou na takovou slevu připraveni, nedají cenu od baťovských 299, a ještě je prostor pro smlouvání...
Avatar - plzenaak
30. 7. 2015 15:25
Re: Překvapení...
Přehled základní výbavy:
klimatizace, tempomat, asistent pro rozjezd do kopce, protikolizní system do 30km/h, dešťový senzor, dálk. centrál, stabilizace, led denní svícení, nějaké rádio, el. okna vpředu i vzadu.
Když stejnou výbavu budu chtít u Fábie, tak to bude taky minimálně za 360 tisíc. K přihlédnutí k výbavě je ta cena slušná.
30. 7. 2015 15:41
Re: Překvapení...
Nejvetsi problem Jazzu je cena od, po ktere tu vsichni volaji. Jinak jak rikas, vybavic Fabii a jsi za chvili na 400 ;-). A pak at tu nekdo pise ze zakaznik neni blbec, jen je proste vetsinou chudak, ktery ma na auto s cenou od, kam proste Jazz nepatri.
30. 7. 2015 16:11
Re: Překvapení...
Za reálných +/-360 jsem před ani ne čtvrt rokem koupil kombi C segmentu, od evropského výrobce, s veškerou výbavou o které píše nick plzenaak, vyjma protikolizního systému (zaplať pánbůh). S výrazně silnějším motorem a s některými věcmi ve výbavě o kterých nepíše (dvojzónová automatická klima, bluetooth handsfre, zatmavená zadní skla, 17 litá kola, metalíza aj.). Vozidlo zadáno do výroby, žádná skladovka. Sleva oproti cenníku skoro 90...
Paradoxně nejvetším konkurentem byla Mazda 3, dražší o (opět reálně) 130 tisíc. Rozhodlo to, žě M3 není v kombíku a to, že ač objektivně lepší než můj vůz, o 130tisíc rozhodně lepší není.
Takže tolik asi k těm virtuálním autům. ;-)

Fabie (čili jeden z dražších zástupců B segmentu) s takovou výbavou a 1,2 Tsi rozhodně nebude za 400. To mi hodně připomíná ty klapky na očích některých fanoušků japonců.

Jazz prostě drahý je a basta. Vím, jakým způsobem to hondisté obhajují, ale neberu. Note je taky japonec a jeho cena je rozumná. Mazda boduje jinak a její cena je v mých očích obhajitelná. Ale Jazz? Já ty peníze na takové auto reálně mám a reálně jsem je nedávno dal. Ale dát za Jazz s atmo benzínem o výkonu 100Hp 400 tisíc, to bych blbec byl. ;-)
30. 7. 2015 16:21
Re: Překvapení...
A porad tam nikde nevidim to tve auto, ze by ses stydel, zes koupil treba francouze. Neprijde mi, ze by se jako ty museli majitele Hond stydet za svou znacku a o tom je take ta vyssi cena ;-)
30. 7. 2015 16:26
Re: Překvapení...
Uvedl jsem to, co jsem uvést chtěl. Pokud nechci uvést konkrétní vůz, mám pro to jisté důvody a je to má věc. Realitu jsem nepřibarvil ani o fous. Ber nebo nech být.

Za své auto se rozhodně nestydím.

Jinak ta zmínka o francouzech (italech, korejcích) mi přijde hodně směšná. Svědčí to právě o těch klapkách na očích... ;-)
30. 7. 2015 16:38
Re: Překvapení...
Mne francouzi ani korejci nevadi, jen mi prijde, ze jejich majitele se za ne stydi vice nez ostatni za jine znacky;-) Jinak at ti slouzi ke spokojenosti.
30. 7. 2015 15:46
Re: Překvapení...
Asi by bylo lepsi misto "lépe motorizovaného zástupce nižšší střední, klidně v kombíku!" uvest o cem presne mluvis. Preci jen je lepsi bavit se nad skutecnym a ne virtualnim autem ;-)
Napr. B-MAX je v zakladu za tech 300tis s bidnym motorem a vybavou. Kdyz vezmeme slusnejsi motor a vybavu, tak jsme hned na 350. Takze mame Ford s o 1,5 litrem vetsi spotrebou, na muj vkus dost nehezky zvenku, s mensim kufrem a o dost horsim interierem a variabilitou. Proste Honda nabizi TOP produkt za prijatelnou zavadeci cenu.
30. 7. 2015 16:11
Re: Překvapení...
U Fordu jde reálně koupit za mnohem méně. Zvolil jsi automobilku, jejíž dlouhodobou obchodní strategií jsou velké individuální slevy, což je všeobecně známé. Záměr?
Koukni třeba na cenník Notu, u Nissanu se moc usmlouvat nedá (jako ostatně u všech japonců).

Ostatní viz. můj příspěvek výše.

Ps.: Proč je zrovna Jazz TOP produkt? Nějaká výjimečná technika? Výbava? Super boží motor? Prosím, vysvětli mi, co je na Jazzu tak TOP, krom ceny?
30. 7. 2015 16:29
Re: Překvapení...
Koukal jsem na cenikovou cenu Fordu, protoze jsi to auto zacal porovnavat. I Jazz bude nabizet slevy, ale jeste neni ani na trhu a Ford uz nejaky ten rok je. Treba ten Ford jede s 1,0EB 74 kW o 2s na 100km/h lepe a bude mit tak o 1,5l horsi spotrebu. Jestli se tedy vydava 1,0EB za spicku, tak tenhle motor v Jazzu je proste TOP. Interier nedavno ocenen jako TOP [odkaz] Variabilita sedacek TOP. Na svoji velikost kufr C-segmentu. Vyborny podvozek. Jazz neni lowcost auto a necha si za svoje spickove zpracovani, design inetrieru, velmi usporny motor a bohatou zakladni vybavu proste zaplatit. Je zbytecne tu resit jetsli za to stoji ci ne, komu nezalezi na par tisicich navic dostane skvele auto. Pro chudaky to proste neni, cenu od musi hledat jinde ;-)
30. 7. 2015 16:46
Re: Překvapení...
Nechme konkurenci konkurencí a spotřebu spotřebou (kde jsi vzal to, že 1,0EB bude brát o 1,5l více fakt nechápu). Znovu opakuji - koukni na ten Note.

Znovu konstatuji - já v Jazzu tu TOPovitost nevidím a nikdy jsem neviděl. Motor žádný zázrak, vnější design nic moc. Tvé argumenty jsou pro fanoušky hondy typické - takové obecné, nic konkrétního. Motor TOP - proti jakému motoru? Interiét TOP - v čem je třeba Meriva horší? Variabilita sedadel - v čem je starý Roomster horší? Velikost kufru - u malých MPV slušné, ale kufr dělá auto prémiovým? Chudák BMW1... Výborný podvozek? Jako že drtí třeba ten Ford? Ne, neberu. Třeba v Mazdách tu nadstavbu vidím, v Jazzu (který mě nedostává ani vnějším vzhledem, jako ostatně všechny současné Hondy) prostě nikoli.

A o tom je ta cena. Něco je ty peníze mít a něco jiného je dát je za Jazz. Zde se mi ta cena prostě zdá neadekvátní vzhledem k tomu co dostanu. To není o tom mít/nemít a už vůbec ne o chudácích-tenhle argument se mi zdá až urážlivý (myšleno obecně). Hlupák může hloupě utratit stovku nebo milión. Inteligentní člověk zvažuje hodnotu. Kdyby ta Mazda 3 byla o 50 levnější, mám ji doma. Za těch 80 navíc by mi to asi stálo. Chápeš?

Jsi hondista a hádat se s hondistou nejde, už tu nějaký ten rok diskutuji a tohle vím. A nemyslím to zle, lehká dávka fanatismu tak nějak k fandům Hondy a Subaru patří ;-)

Takže se loučím a jdu se projít s pejskem.

Ps.: Jakou Hondu máš ty?
Avatar - wakantanka
31. 7. 2015 08:51
Re: Překvapení...
mno podľa jeho nicku tipujem TOYOTU >:D takže skôr japanofil ako Hondista >:D
31. 7. 2015 08:33
v základe dúfam dotykové ovládanie nebude
Neviete, či aj v základe bude to nepraktické dotykové ovládanie?
Rozbalit vlákno
0