Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Honda Jazz vs. Nissan Note vs. Toyota Yaris – Těžká práce

Svět motorů
Diskuze (109)
Prosadit se u nás v nabitém segmentu malých aut není pro japonské značky vůbec jednoduché. Honda Jazz, Nissan Note i Toyota Yaris ale o svou šanci tvrdě bojují.


Dojem, ceny


Malé městské hatchbacky stále zaujímají důležitou část prodejních statistik a například loni se jejich podíl na českém automobilovém trhu opět vyhoupl přes hranici dvaceti procent. A lze očekávat další progres, protože v přeplněných městech jde o ideální dopravní prostředek. Na úspěšné vlně se chce svézt i naše testovaná trojice: Honda Jazz, Nissan Note a Toyota Yaris.

V konkurenci s domácí fabií a evropskými značkami jejich pozice není jednoduchá, ale mají co nabídnout. Minimálně japonský perfekcionalismus, i když yaris sjíždí z výrobní linky ve Francii a note ve Velké Británii, takže dlouhou cestu ze země vycházejícího slunce podstupuje jediná honda.

DOJEM

Jasná pravidla

Postavit na malých základech prostorné a atraktivní auto není nic jednoduchého. Hlavní je karoserii nafouknout, na tvarové výstřelky musíte hned na začátku zapomenout. Kreativita designérů se omezí jen na detaily. Přesto se naše trojice za vzhled stydět nemusí. Jasným důkazem je honda. Vodorovné prvky v přední části, světla zasahující výrazně do boků a hluboké vybrání v rozích nárazníku jazz vizuálně rozšiřují. Boční masu plechů rozbíjejí výrazné prolisy, jinak celý vůz působí uhlazeně. V zadní části nám neladí stejná rovina víka kufru a nárazníku. Jazz vypadá, jako by ochranu před nárazem neměl. A co se stane, když do vás někdo zezadu lehce šťouchne? Opravit bude potřeba nárazník i páté dveře. Také odrazky svisle umístěné do boků zadního okna nám připadají zbytečné.

Atraktivní kabát si přivezl nissan. Líbí se nám jemné křivky a originálně ztvárněná tvář, kde se maska s plástovým žebrováním zakusuje do světlometů. Výrazné jsou i vystouplé lemy blatníků nebo vlny na dveřích. Vyvážené křivky zdobí i zadní část.

Nejdrsněji vypadá yaris. Linky do tvaru X a mohutný nelakovaný nárazník budí respekt. Sportovnější střih dotváří stoupající spodní linie oken a velký zadní sloupek. Neuspořádaná se nám zdá zadní část, kde je nárazník až moc vystouplý.

Odvážnému štěstí přeje

Také při tvarování interiéru a přístrojových desek se designéři všech tří značek vydali různými směry. Honda přichází se sportovnějším nádechem s množstvím prolisů i hran a jasně definovaným stylem. Nissan uvnitř pokračuje v jednoduché rétorice. Hladké plochy narušuje jen výrazný středový panel s lesklou povrchovou úpravou ohraničený stříbrnými lištami. Vzhled kabiny toyoty sice oživuje červený pás napříč celou palubní deskou nebo panely ve stejné barvě ve dveřích, základní verze se musí spokojit se šedou barvou. Tvarově je však yaris uvnitř lehce rozháraný. Například kombinace kulatých výdechů ventilace po stranách a vodorovně orientovaných uprostřed není líbivá. Také jsme u něj objevili několik ergonomických

prohřešků. Volant má sice podélné nastavení, ale rozsah je nedostatečný. I když jsme ho vysunuli co nejvíce, stále je od nás hodně daleko. Musíme si tedy posunout sedadlo více dopředu, jenže potom máme blízko pedály a musíme více pokrčit nohy. Dokonce se nebojíme tvrdit, že na místě řidiče se nám sedělo lépe v nissanu, který má jen výškově stavitelný volant. To byl také jeden z důvodů, proč jsme toyotě dali za ovládací prvky známku 2,25 – navíc nemá trojblik a palubní počítač se přepíná kolíčkem v přístrojovém štítu. Pozici v jazzu v tomto kontextu hodnotíme jako luxusní. O výrazně lepší známku přišel kvůli nepřehlednému ovládání multimediálního systému prostřednictvím dotykové obrazovky.

CENA A VÝBAVA

Po prostudování ceníků testované trojice jsme lehce na rozpacích. Nevíme totiž, zda máme chválit bohatou výbavu, nebo naopak hanit jejich vysoké ceny. Nejlevnější je Toyota Yaris, prodávaná v základním provedení Live se zážehovou třináctistovkou za 293.900 Kč, což ji řadí do průměru čtyřmetrového segmentu B. V její výbavě nechybí palubní počítač, klimatizace ani rádio s CD a ovládáním na volantu. Jenže například na boční a kolenní airbagy a celou řadu atraktivních paketů musíte zapomenout, protože jsou vyhrazeny vyššímu stupni Active.

Zlatý střed prezentuje Nissan. Note s přeplňovaným benzinovým tříválcem se totiž nabízí až od druhé úrovně Acenta. V částce 317.500 Kč jsou zahrnuta i 16palcová litá kola, vyhřívaná vnější zpětná zrcátka nebo kůží potažený volant a hlavice řadicí páky. Celkem rozsáhlý je také seznam příplatkových sad. Honda posunula kategorii malých městských hatchbacků do úplně jiné dimenze. A to nejenom astronomickou cenou 359.900 Kč za základní verzi Trend, ale také bohatým seznamem bezpečnostních a komfortních prvků. Vždyť protikolizní systém fungující do 30 km/h, asistent pro rozjezdy do kopce, tempomat, připojení Bluetooth, dešťový a světelný senzor nebo denní svícení LED nebývá standardem ani v nižší střední třídě. Z tohoto pohledu se nám cena Hondy Jazz zase až tak přemrštěná nezdá, a proto jsme jí výslednou známku vylepšili z 3,50 na 3,25.

Pořizovací náklady Suzuki Swift 1.2 VVT/69 kW (etalon Honda Jazz 1.3 i-VTEC/75 kW Nissan Note 1.2 DIG-S/72 kW Toyota Yaris 1.33 Dual VVT-i/73 kW
Základní cena 236 900 Kč** (GA) 359 900 Kč (Trend) 317 500 Kč** (Acenta) 293 900 Kč (Live)
Cena verze Světa motorů 236 900 Kč** (GA) 359 900 Kč (Trend) 317 500 Kč** (Acenta) 293 900 Kč (Live)
Výbava verze Světa motorů ABS, čelní airbagy, posilovač řízení, příprava pro rádio, výškově stavitelný volant nebo sedadlo řidiče, centrální zamykání
VÝBAVA NAD RÁMEC VERZE SVĚTA MOTORŮ
Airbagy boční/hlavové Ano/Ano Ano/Ano Ano/Ano Ano/Ne
Asistent rozjezdu do kopce Ne Ano Ne Ne
Autorádio s CD Ne Ano (MP3, AUX, USB) Ano (MP3, USB) Ano (MP3, USB)
Bluetooth handsfree Ne Ano Ano Ne
Dálkový centrál Ne Ano Ano Ano
Dešťový/světelný senzor Ne/Ne Ano/Ano 13 000 Kč*** Ne/Ne
Elektrické ovládání oken P/Z Ano/Ne Ano/Ano Ano/Ano Ano/Ne
El. ovládání vnějších zrcátek Ne Ano Ano Ano
Klimatizace Ano Ano Ano Ano
Metalický lak 11 000 Kč 12 900 Kč 13 000 Kč 11 000 Kč
Mlhová světla Ne Ne 13 000 Kč*** Ne
Palubní počítač Ano Ano Ano Ano
Podélně nestavitelný volant Ne Ano Ne Ano
Tempomat Ne Ano Ano Ne
Protikolizní systém do 30 km/h Ne Ano Ne Ne
Porovnání cen 236 900 Kč** (100 %) 359 900 Kč (o 52 % horší) 317 500 Kč** (o 34 % horší) 293 900 Kč (o 24 % horší)
Známka* 1,00 3,25 2,50 2,00
POŘADÍ  3. 2. 1.
* Známka za cenu, výbavu, záruky a servisní náklady, ** akční cena, *** součástí paketu Auto

Prostor, pohodlí, motor


PROSTOR A POHODLÍ

To nejlepší ve třídě

Do segmentu B patří vozy s celkovou délkou kolem čtyř metrů, ale najít rozdíl mezi běžnými modely a zvýšenými MPV není snadný. Podívejme se na naši trojici. Toyotu řadíme mezi klasické hatchbacky, jenže výškou 1510 mm zaostává za hondou a nissanem, které často označujeme zkratkou MPV, o nicotných 15, respektive 25 mm. Když jsme všechny vozy postavili vedle sebe, rozdíly ve velikosti karoserie jsme ani nepostřehli. Jenže co napovrch vypadá shodně, nemusí být identické uvnitř. A japonská trojka je toho jasným důkazem. Velikostí kabiny jasně dominuje jazz, který mezigeneračně povyrostl o deset centimetrů. Zvětšil se i jeho rozvor. V malé hondě se cítíme jako v kompaktním hatchbacku nižší střední

třídy. V druhé řadě nám před koleny zůstává ještě 17 cm, vysoká střecha zajišťuje dostatek místa i dlouhánům a maximální šířka zadní části 145 cm

dovoluje slušné cestování i třem dospělým jedincům.

Nissan je na tom stavbou karoserie a využitím kabiny velmi podobně. Podélný prostor je také úžasný, stejně jako místo nad hlavou v přední části. Jenže note je výrazně užší a pohodlně se do něj usadí čtyři cestující. Zadní lavice je navíc ukotvena vysoko, takže vytáhlý kolega opíral hlavu o strop. Toyota je sice vyváženější, ale ve všech směrech spíše průměrná. V bodování jasně vyhrál jazz, zbylá dvojice se na něj dívá z velkého odstupu.

U všech vozů musíme pochválit výborný výhled z vozu i rozměry a tvarování sedadel.

Chytrá řešení

Poctivý kus práce, který předvedli konstruktéři Hondy při využití vnitřního prostoru, je vidět také na velikosti zavazadelníku. Jazz ve standardním uspořádání nabídne 354 litrů, za což by se nemusely stydět ani kompaktní hatchbacky. Navíc je velmi dobře přístupný díky nízko položené nakládací hraně a rozměrnému otvoru. Ale tím superlativy nekončí. Flexibilní zadní lavice Magic Seats dělená v poměru 60:40 zajišťuje jazzu neuvěřitelnou variabilitu už od základní verze Trend. Stačí zatáhnout za páčku a sklopit opěradlo. Spolu s ním se totiž do podlahy zasune i sedák, takže zaberou minimum místa. S dnem kufru navíc vytvoří rovnou ložnou plochu a prostor pro 1314 l nákladu. Jenže to není vše. V hondě můžete sedáky vyklopit směrem nahoru a přepravovat 128 cm vysoké předměty, což je výška od podlahy po strop. Mezi malými auty větší stěhovák nenajdete – jasná jednička.

Hodně jsme si slibovali také od nissanu, který má nejdelší karoserii. Pro náklad a zavazadla v jeho případě zbývá 295 litrů, sklopením zadních opěradel se přepravní kapacita zvýší na 1465 l – na ložné ploše však vznikne výrazný schod (vyrovnává ho dvojitá podlaha). Testovaný note byl navíc vybaven zadní posuvnou lavicí v rozmezí 15 cm, jež je pro výbavu Acenta součástí sady Family za příplatek 9000 Kč. Díky ní se základní objem může zvětšit až na 381 l, čímž by překonal i hondu. Jenže tímto nastavením zbude málo místa pro zadní cestující, takže výsledná známka 1,75 odráží nižší uváděnou hodnotu se sedadly zcela vzadu.

Toyota v zadní části poskytne průměrných 286 litrů, které lze podle výrobce rozšířit na 710 l. Maximální přepravní kapacita však není počítána až po strop, ale do úrovně oken, proto je výrazně menší než u zbylé dvojice. Jenže i tak jsme yarisu zhoršili známku z 2,00 na 2,25 bodu, protože proti konkurentům je jeho variabilita kabiny minimální – jaký rozdíl proti předchozím generacím. Nelíbila se nám ani vysoká nákladová hrana.

MOTORY A ZPŘEVODOVÁNÍ

Japonské vytáčky

Do japonských malých aut boom nízkoobjemových turbomotorů zatím nedorazil. Recept na nízké emise CO2 a spotřebu se snaží najít jiný. Čtyřválcová třináctistovka v jazzu dostala zvýšený kompresní poměr 13,5:1 (na poměry nepřímého vícebodového vstřikování rekordní hodnota), snížené tření a proměnné časování i zdvih sacích ventilů (výfukové mají jen proměnné časování) i-VTEC. Výsledkem je 75 kW při 6000 ot./min a 123 N.m při 5000 ot./min.

Podobnou cestou se už před časem vydala i Toyota s jednotkou 1.33 Dual VVT-i, která produkuje téměř shodné hodnoty 73 kW při 6000 ot./min a 125 N.m při 4000 ot./min. Proti moderním turbomotorům TSI mají logicky citelně nižší točivý moment a chybí jim síla v nižších a středních otáčkách.

Údaje o testovaných vozidlech Honda Jazz 1.3 i-VTEC Nissan Note 1.2 DIG-S Toyota Yaris 1.33 Dual VVT-i
Místo podélné/na kolena ideál (cm) 174/17 176/2-17 164/11
Vertikální prostornost P/Z, místo nad hlavou P/Z (cm) 95-101/94, 10-15/9 96-101/91, 10-15/6 91-100/92, 5-14/7
Šířka interiéru P/Z, šířka v loktech P/Z (cm) 145/141, 129/127 137/135, 122/124 139/138, 124/125
Délka x šířka sedáku u řidiče/zadního pasažéra vlevo (cm) 49 x 48/45 x 51 50 x 49/47 x 45 49 x 50/45 x 50
Rozměry opěradla řidiče (délka x šířka) (cm) 57 x 50 60 x 50 58 x 49
Průchodnost zavazadlového prostoru (výška x šířka) (cm) 84 x 97 80 x 97 80 x 100
Výška dolní hrany kufru/průchozí výška pod 5. dveřmi (cm) 60/181 63/180 68/184

O poznání lepší předpoklady dostal tříválcový Note 1.2 DIG-S, který disponuje mechanickým přeplňováním pomocí kompresoru (v případě nízké zátěže se odpojuje, aby se zbytečně neplýtvala energie na jeho činnost). Navíc má nissan přímé vstřikování paliva. V jeho případě činí výkon 72 kW při 5600 ot./min a točivý moment 147 N.m při 4400 ot./min. Měl by mít tedy více elánu odspodu než nepřeplňovaní soupeři. Jaká je praxe?

Rozhodují převodovky

V reálném provozu nissan doplácí na pouze pětistupňovou převodovku s delšími přeskoky mezi jednotlivými stupni. Na čtyřku tak v měření pružnosti výrazněji zaostává. Na pětku ho ve zrychlení porazí i jazz s kratší šestkou. Ačkoli je tedy motor v notu příjemný společník, výhodu přeplňování v praxi tolik nepocítíte. I při běžné jízdě nutí odřazovat na vyšší stupeň až kolem 2500 až 3000 ot./min. Podobně je potřeba jezdit i yarisem a jazzem, kde při předjíždění nezbude než jednotky vytočit přes 5000 otáček. V nižším pásmu sice táhnou statečně a bez podřazování zdoláte i táhlé kopce, do výraznějšího zrychlování se jim však moc nechce. Pružností tak nevyniká ani jeden z motorů.

Při řazení vám největší radost udělá převodovka hondy, která má sympaticky krátké dráhy a v kulise se pohybuje přesně a hladce. Jasně vymezené dráhy má i yaris, řazení je však o něco tužší a dráhy delší. Pětikvalt v notu má větší vůle a gumovější dorazy, s přesností řazení však problém není.

Hra na střízlíky

Spotřeba ani u jednoho z testovaných vozů není příliš citlivá na jízdní styl. Pokud máte těžkou nohu, určitě vás potěší více než třeba fabia či polo s jednotkou 1.2 TSI. Nejlépe si vedla honda, těsně následovaná notem (v době testu měl navíc nissan najeto jen několik stovek kilometrů), s nimiž lze dlouhodobě bez problémů jezdit kolem 5,5 l/100 km. Na dálnici za šest a při klidné jízdě mimo město i za čtyři. Toyota je cca o půl litru žíznivější. Na testovací trase s většinovým podílem dálnice zajeté klidným tempem 110 km/h jsme hondě naměřili průměr 5,3 l/100 km, nissanu 5,6 l/100 km a toyotě 6,0 l/100 km.

Jízda, závěr


JÍZDA

V rytmu jazzu

Všechny tři testované vozy se drží osvědčené koncepce, používají vpředu vzpěry McPherson a vzadu torzní příčku s vlečenými rameny. Nejsportovněji se cítíte za volantem yarisu. Jeho podvozek má nejtužší naladění, nejnižší karoserie se nejméně naklání, ale přejezd nerovností posádka pocítí nejvíce. Ostré rázy se však do interiéru ani s testovanými 16“ koly nepřenášejí. K sympatické mrštnosti přispívá i velmi strmé řízení s hodnotou 2,1 otáčky mezi rejdy. Přitom yaris se otočí na nejmenším průměru 9,4 m (nissan potřebuje 10,7 m a honda 10,8 m).

Mezi kužely však toyota nezářila tak, jak bychom očekávali. Na prudkou změnu jízdního směru reaguje výraznější nedotáčivostí, kterou musí krotit ráznými zásahy stabilizace. Proti tomu jazz se navzdory měkčímu naladění protahuje mezi kužely s rychlostí lasičky. Naklání se sice podstatně více, avšak ke korigování jízdního směru stačí jen drobné zásahy elektroniky. Oceňujeme také příjemné řízení, které je sice lehčí než v toyotě, poskytuje však nejlepší zpětnou vazbou. I převod hondy je navíc strmější, než je běžné, a mezi rejdy otočíte 2,7x.

Údaje o testovaných vozidlech Honda Jazz 1.3 i-VTEC Nissan Note 1.2 DIG-S Toyota Yaris 1.33 Dual VVT-i
Motor, ventilový rozvod zážehový R4, DOHC přeplňovaný zážehový R3, DOHC zážehový R4, DOHC
Zdvihový objem (cm3) 1318 1198 1329
Největší výkon (kW/ot. za min) 75/6000 72/5600 73/6000
Největší točivý moment (Nm/ot. za min) 123/5000 147/4400 125/4000
Převodovka 6° manuál 5° manuál 6° manuál
Délka x šířka x výška (mm) 3995 x 1694 x 1525 4100 x 1695 x 1535 3950 x 1695 x 1510
Rozvor náprav, rozchod kol P/Z (mm) 2530, 1483/1472 2600, 1480/1485 2510, 1485/1470
Rozměr pneumatik 185/60 R15 195/55 R16 195/50 R16
Provozní/užitečná hmotnost (kg) 1138/542 1124/521 1107/458
Objem zavazadelníku (l) 354/1314 295-381/1465 286/710
Objem nádrže paliva/dojezd (l/km) 40/800 41/953 42/840
Nejvyšší rychlost (km/h) 190 181 175
Emise CO2 (g/km) 116 99 117
NAMĚŘENÉ HODNOTY
Pružnost na 4. RS (60-100 km/h)/5.; 6. RS (80-120 km/h)(s) 13,0/18,8; 25,8 14,6/27,5; - 11,9/19,9; 30,9
Otáčky na nejvyšší rychl. stupeň při 130 km/h(ot./min) 3500 3250 3200
Brzdná dráha z rychlosti 100 km/h(m) 49,3 51,8 52,4
Skutečná rychlost při 50/90/130 km/h(km/h) 48,5/87,2/126,1 46,2/83,5/120,4 46,2/84,3/122,3
Naměřená kombinovaná spotřeba paliva(l/100 km) 5,3 5,6 6,0

Nejvíce rozevlátě si při vyhýbacím manévru počíná note, jehož záď má tendenci vybočovat a bez citelnějších zásahů ESP se neobejde. Naklání se však méně než honda. Umělý dojem panuje z odtažitého řízení, které má navíc z konkurentů největší převod (mezi rejdy tři otáčky). Ve výsledku jsme tedy byli s notem mezi kužely nejpomalejší. Jízdní vlastnosti jsou však i u něj na velmi solidní úrovni, při běžné jízdě naopak oceníte nejlepší schopnost filtrování nerovností, k čemuž mu pomáhá i největší rozměr pneumatik 195/55 R16. Jasně nejvyváženější chování však předvádí honda. V běžném provozu na suché silnici téměř nezná zásahy stabilizace, výborně drží jízdní stopu a na výjezdech ze zatáček nemá na rozdíl od soupeřů problémy s trakcí.

Jazz navíc i nejlépe brzdí, jako jediný v testu měl i vzadu kotoučové brzdy (nově jsou však ve standardní výbavě i u yarisu). Na mokrém povrchu zastavil ze stovky na 49,3 m, yaris potřeboval dráhu 51,8 m a note 52,4 m.

ZÁVĚR

Výsledky jsou jasné. Na plné čáře u nás vyhrála Honda Jazz. Nabízeným prostorem pro posádku a zavazadla, variabilitou kabiny nemá konkurenci. Navíc vyniká výbornými jízdními vlastnosti, přesným řazením a slušnou spotřebou paliva. Nissan Note boduje líbivým designem, a nebýt užší kabiny, pětistupňové převodovky a odtažitého řízení, určitě by hondě více šlapal na paty. Yaris je z celé trojice uvnitř nejmenší, nabízí průměrný kufr a malou variabilitu. Toyota není špatné auto, ale na zbylou dvojici lehce ztrácí.

Pořadí1. Honda Jazz 1.3 i-VTEC2. Nissan Note 1.2 DIG-S3. Toyota Yaris 1.33 Dual VVT-i
PlusyVelmi dobré jízdní vlastnostiHodně místa v podélném směruStrmé řízení a přesné řazení
 Komforní odpruženíMalé náklony v zatáčkách
 Prostorný interiérPosuvná zadní lavicePohodlná sedadla
 Přesné řízení a řazeníNízká spotřeba 
MinusyÚsporný motorPrůměrná ovladatelnost na limituVyšší nedotáčivost na limitu
 Vyšší základní cenaDlouhé převodyTvrdší odpružení
 Méně intuitivní ovládní dotykového displejeÚzký interiérDlouhé převody
   Malá variablita
Průměr celkem1,551,781,87

HodnoceníZa testované oblasti se uděluje známka od 1 do 5 ve vztahu ke konkurentům
 Honda Jazz 1.3 i-VTEC Nissan Note 1.2 DIG-S Toyota Yaris 1.33 Dual VVT-i
DOJEM
Design 1,50 1,25 1,75
Dílenské zpracování 1,25 1,25 1,25
Průměr 1,38 1,25 1,50
PROSTOR A POHODLÍ
Prostornost 1,00 2,00 2,00
Sedadla 1,25 1,25 1,25
Zavazadelník a variabilita 1,00 1,75 2,25
Ovládací prvky 2,00 2,00 2,25
Průměr 1,31 1,75 1,94
MOTORY A ZPŘEVODOVÁNÍ
Dynamika 2,00 2,25 2,25
Pružnost 3,25 3,75 3,50
Spotřeba 1,50 1,25 1,75
Průměr 2,25 2,42 2,50
JÍZDA
Řazení 1,00 1,75 1,25
Řízení 1,00 2,00 1,25
Brzdy 1,25 1,50 1,50
Ovladatelnost 1,50 2,00 1,75
Jízdní komfort 1,50 1,25 2,00
Průměr 1,25 1,70 1,55
CELKEM
Průměr celkem 1,55 1,78 1,87
Závěrečné pořadí 1. 2. 3.

Jak známkujeme

Známky se odvíjejí od nejlepšího auta v dané kategorii a hodnoceném parametru. Měřitelné veličiny známkujeme podle odstupu od lídra, každých 5 % ztráty znamená čtvrt známky odstup. Příklad: Nejlevnějším malým pětidveřovým hatchbackem se zážehovým motorem o objemu od 1,0 do 1,4 litru s výkonem od 64 do 82 kW a požadovanou výbavou je Suzuki Swift 1.2/69 kW GA za 236.900 Kč. Dostává tedy jedničku, stejně jako auta s cenou do 248.745 Kč. Za cenu od 248.746 Kč do 260.590 Kč udělíme známku 1,25 a tak dále. Podobně postupujeme i při subjektivním hodnocení (vzhled, zpracování), vždy vyčíslujeme odstup od nejlepšího. Známku můžeme dále upravit, pokud chceme zohlednit například extrémně bohatou výbavu, nadstandardní záruku a podobně. Známka za oddíl Cena a výbava není součástí celkového hodnocení! Jedná se o samostatnou disciplínu.

Autoři: Martin Jeník, Leoš Káňa

Zobrazit celý článek
Svět motorů
Diskuze (109)
1. 2. 2016 15:46
Yaris, Jazz a Swift ....
Měl jsem Yarise, bylo to ročník asi 2006. Bylo to skvělé auto, a odjel jsem s ním i Provence. Tam se nakonec malé auto velmi hodilo, s větším autem bych často nezaparkoval. Jsem hodně velké postavy a Yaris mě nijak neomezoval .... Ale to co Toyota prodává jako Yaris teď je strašlivé, od vzhledu rozšklebeného švába po jízdní vlastnosti. Jazz vypadá dobře. jezdí dobře ale je opravdu moc drahý. Chybí mi tu jiné malé auto pro srovnání - Swift. Jednoduché, levné, trvanlivé a uvnitř docela pohodlné.
Avatar - Individualita
1. 2. 2016 14:27
Re: Jazz
Amen :-!
Avatar - Individualita
1. 2. 2016 14:15
Re: jsem zvědavý
Zato dát to za Rapida je kup roku >:D
Avatar - Individualita
1. 2. 2016 14:12
Re: Jazz je jednicka
Přesně tak, král malých krabic. Jenže to tady povídat fábkařům co v jazzu nikdy ani neseděli, to je jak házet hrách na zeď...
Avatar - Ronault.
31. 1. 2016 18:56
Re: Vítěz testu Jazz, v ČR je ale stejně jen velmi málo prod
Však se také podstatně lépe prodává, je to proti Jazzu pro zákazníka lepší nabídka.