Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda CR-Z: Hybridní kupé v Detroitu, na českém trhu v létě

Diskuze (103)
Honda v Americe představila produkční verzi malého hybridního kupé CR-Z. Evropská verze se ukáže v březnu, kdy také bude zahájena výroba. Do českých showroomů zamíří CR-Z počátkem druhé poloviny roku.

Honda CR-Z si zachovala krátkou karoserii výrazně klínovitého tvaru i většinu designových prvků stejnojmenné studie z roku 2007. Maska chladiče je tvořena velkým otvorem v přídi, od kterého vycházejí linie obepínající celé auto. Evropské verzi, která se představí v březnu v Ženevě, nebudou chybět ani diodová světla pro denní svícení, která tvoří pás ve spodní části světlometů.

Mírně klesající linie střechy a ostře zakončená záď (tzv. Kamm-back) je typická pro aerodynamicky optimalizované hybridy, ale také pro dřívější kupé od Hondy. Proti střeše prudce stoupá spodní hrana oken. Zadní spoiler dělí sklo ve dveřích zavazadlového prostoru stejně jako u Civicu nebo Insightu. Interiér v evropské verzi nabídne uspořádání sedadel 2+2.

Pohonné ústrojí IMA kombinuje zážehový motor, elektromotor a manuální převodovku. Čtyřválcový motor o objemu 1,5 l bude v evropském portfoliu Hondy novinkou. Elektromotor umístěný mezi motorem a převodovkou poskytne 10 kW, celkový výkon pohonné soustavy je 91 kW. Maximum točivého momentu 174 Nm je shodné s konvenčním motorem 1,8 i-VTEC, zde je ale dosahováno již při 1500 min-1.

Platforma sdílí některé komponenty s modelem Insight, avšak rozvor náprav, rozchod kol a prostorové uspořádání jsou u tohoto hybridu odlišné. Na rozdíl od Insightu, který využívá lisovaných komponent, byly u modelu CR-Z kvůli snížení hmotnosti a zvýšení pevnosti použity kované hliníkové vzpěry McPherson.

Celkově má model CR-Z o 115 mm menší rozvor náprav (2430 mm) a je o 295 mm kratší (4100 mm) než Honda Insight, což přispívá ke zvýšení agility a ke snížení pohotovostní hmotnosti o 44 kg v porovnání s jeho pětidveřovým rodinným sourozencem.

Nabízet se budou tři provedení. Základní S dostane například šest airbagů, rádio nebo automatickou klimatizaci. Prostřední Sport přidá mlhovky, elektricky sklopná zrcátka a kožený multifunkční volant, vrcholnému GT nebudou chybět ani xenonové světlomety, panoramatická střecha a kožené čalounění.

Po současné premiéře v Detroitu je plánováno představení na ženevském autosalonu začátkem března. V březnu také bude zahájena výroba, do Evropy dorazí CR-Z na počátku 2. pololetí.

Diskuze (103)
Avatar - ricz73
5. 3. 2010 11:44
Re: Nebrat!!!
Ale vždyť spotřeba a emise CO2 jsou pevně svázány - čím více uhlíku se spálí v palivu, tím více emisí CO2. Pokud se týče emisí HC, CO a NOx, tento problém je již dávno (i u dieselů) vyřešen katalyzátory.
8. 2. 2010 09:34
Re: Málo výkonu
To bolo pred 100 rokmi...
15. 1. 2010 01:35
Re: Nebrat!!!
mas urcite pravdu a nejsem jen sebestredne hovadko, jen kdyz uz si mam odtrhnout od ust, tak chci, aby to melo nejaky vysledek, necekam vzdy navratnost, jsou veci, ktere delas z presvedceni, treba to, ze posekas nejen placek pred barakem a plac za barakem, ale ze posekas i okoli, ktere sdilis s ostatnimi, aby to proste vypadalo lepe, nebo s motoklubem usporadas den pro deti v detskem domove, slozite se na minibiky a na tech je nechate cely den radit na pripravenem okruhu a behate za nima v motohadrech pod zhnoucim sluncem, jenom proto, ze kdyz nezvladnou rizeni, tak aby se nesedreli... ;-)
[odkaz]
14. 1. 2010 20:12
Re: Nebrat!!!
Myslim, ze co bude az tu nebudu, mi bude celkem jedno. Jsem proti kaceni pralesu, to ano, ale jen proto, ze nevlastnim firmu, ktera to tam kaci, ty bys taky kacel pralesy, nebo poustel vic splodin, kdyby ti z toho sly miliony do kapsy a nerikej, ze ne...nebo to rikej, ale neuverim ti :-! ;-) :-) .
Avatar - King
14. 1. 2010 19:44
Re: pořád dál a stále vpřed
:-O :-( 8-s