Honda CR-Z: Hybridní kupé v Detroitu, na českém trhu v létě
Honda CR-Z si zachovala krátkou karoserii výrazně klínovitého tvaru i většinu designových prvků stejnojmenné studie z roku 2007. Maska chladiče je tvořena velkým otvorem v přídi, od kterého vycházejí linie obepínající celé auto. Evropské verzi, která se představí v březnu v Ženevě, nebudou chybět ani diodová světla pro denní svícení, která tvoří pás ve spodní části světlometů.
Mírně klesající linie střechy a ostře zakončená záď (tzv. Kamm-back) je typická pro aerodynamicky optimalizované hybridy, ale také pro dřívější kupé od Hondy. Proti střeše prudce stoupá spodní hrana oken. Zadní spoiler dělí sklo ve dveřích zavazadlového prostoru stejně jako u Civicu nebo Insightu. Interiér v evropské verzi nabídne uspořádání sedadel 2+2.
Pohonné ústrojí IMA kombinuje zážehový motor, elektromotor a manuální převodovku. Čtyřválcový motor o objemu 1,5 l bude v evropském portfoliu Hondy novinkou. Elektromotor umístěný mezi motorem a převodovkou poskytne 10 kW, celkový výkon pohonné soustavy je 91 kW. Maximum točivého momentu 174 Nm je shodné s konvenčním motorem 1,8 i-VTEC, zde je ale dosahováno již při 1500 min-1.
Platforma sdílí některé komponenty s modelem Insight, avšak rozvor náprav, rozchod kol a prostorové uspořádání jsou u tohoto hybridu odlišné. Na rozdíl od Insightu, který využívá lisovaných komponent, byly u modelu CR-Z kvůli snížení hmotnosti a zvýšení pevnosti použity kované hliníkové vzpěry McPherson.
Celkově má model CR-Z o 115 mm menší rozvor náprav (2430 mm) a je o 295 mm kratší (4100 mm) než Honda Insight, což přispívá ke zvýšení agility a ke snížení pohotovostní hmotnosti o 44 kg v porovnání s jeho pětidveřovým rodinným sourozencem.
Nabízet se budou tři provedení. Základní S dostane například šest airbagů, rádio nebo automatickou klimatizaci. Prostřední Sport přidá mlhovky, elektricky sklopná zrcátka a kožený multifunkční volant, vrcholnému GT nebudou chybět ani xenonové světlomety, panoramatická střecha a kožené čalounění.
Po současné premiéře v Detroitu je plánováno představení na ženevském autosalonu začátkem března. V březnu také bude zahájena výroba, do Evropy dorazí CR-Z na počátku 2. pololetí.