Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda CR-Z: Malé hybridní kupé oficiálně potvrzeno, přijde v roce 2010

Diskuze (7)
Honda dnes ústy svého nového generálního ředitele Takanobu Ito definitivně potvrdila, sériovou výrobu malého hybridního „sporťáku“ CR-Z. Nový model se v Japonsku začne prodávat už v únoru 2010.

Honda momentálně, a to i v Evropě, nabízí dva modely s hybridním pohonem – Insight a Civic Hybrid. Už příští rok jejich řady rozšíří sportovní CR-Z, který bude mít pod kapotou hybridní systém Integrated Motor Assist – to znamená kombinaci benzinového čtyřválce 1,3 l a malého elektromotoru. Zda bude mít pohonné ústrojí podobné parametry jako ve dvojici sedanů, nebo se pro CR-Z chystá jeho posílení, zatím Honda neupřesnila.

Výroba CR-Z je z organizačního hlediska možná díky rozšíření továrny Suzuka o třetí výrobní linku. V současnosti se zde vyrábí hybridní Insight a výrobní kapacity nestačí na pokrytí poptávky po tomto modelu, nová linka ale umožní vyrábět souběžně i menší počty CR-Z.

Novinka naváže na legendární model CR-X a jeho nástupce Civic Del Sol. Honda model CR-Z poprvé prezentovala před dvěma lety v podobě stejnojmenného konceptu, který by měl být předobrazem sériového vozu. Kromě uvedení na domácí japonský trh od února 2010 je potvrzen také příchod CR-Z do Evropy, přesný termín bude zveřejněn do konce letošního roku.

Dále Honda ujistila o záměru vyrábět hybridní verzi hatchbacku Jazz, který se má na trh dostat před koncem roku 2010.

Diskuze (7)
Avatar - Plautus
15. 7. 2009 08:23
Re: Upřesnění
tiež mám radšej cici i rici >:D ;-)
Avatar - riderhenry
14. 7. 2009 21:14
Re: Upřesnění
No ja bych se spis bal toho zvuku jato tramvaj a umeleho prisunu vykonu - nemam rad ploceh krivky... >:D
Avatar - King
14. 7. 2009 10:38
Re: Upřesnění
Jak už nahoře napsal Plautus, taky bych se hybridu nebránil, točáku to přidá hodně a zas tak moc to neváží. V Insightu mají baterie necelých 40 kg. Navíc je to váha na zadní nápravě, takže pozitivní vliv na rozložení hmotnosti a elektromotor dává slušných skoro 80 Nm. Pokud bude mít CRZ o něco větší, aby více pomáhaly výkonnějšímu motoru, může to být třeba 50 kg. Pokud bude lehká kastle, nemusel by to být problém. Ale zatím to jsou všechno jen dohady,necháme se překvapit. :-)
Avatar - Plautus
14. 7. 2009 10:25
Re: Upřesnění
zdar hochu, tož nemal by som nič proti, aj keď ja už potom radšej tie Japonky ako šikmookých klučíkov >:D , predsa len, u nás, je to tá Honda, tá Maz/g/da, tá Toyota :-) inak osobne bych nemal nič ani proti tej hybridnej verzii, každý Nm krúťáku nie je na zahodenie, aj keď pochádza z iného mlynka ;-)
13. 7. 2009 23:05
Re: Upřesnění
no napad to nie je zly, len dufam, ze ratas s tym, ze pred Tvojou firmickou si budu greenpisaci organizovat sobotnajsie dejchanky ;-) a roznesu ta po novinach >:D