Honda modernizuje svou vlajkovou loď pro motokros
Motokrosová Honda CRF450R i sesterské enduro CRF450RX byly v létě loňského roku představeny jako stroje zcela nové generace, sdílející se svými předchůdci prakticky jen označení.
Honda u těchto špičkových závodních modelů nehodlá usínat na vavřínech a již nyní odhaluje změny provedené u CRF450R i CRF450RX pro sezónu 2018.
Zásadní novinkou je standardně montovaný elektrický startér. Ten je v modelové roce 2017 k dispozici na přání, ale osvědčil se natolik, že míří do standardní výbavy. Honda uvádí, že díky ultralehké lithium-iontové baterii a demontáži startovací páky přináší startér vedle vyššího komfortu ovládání stroje i mírné snížení hmotnosti o 600 gramů.
Další úpravy se týkají nastavení odpružení předního a zadního kola, které má jezdcům umožnit ještě agresivnější styl jízdy v náročném terénu a zároveň přispět k dalšímu vylepšení ovladatelnosti stroje.
Srdcem motokrosového speciálu i endura je i pro modelový rok 2018 čtyřtaktní jednoválec o objemu 449,7 cm3, na jehož vývoji spolupracovalo i závodní oddělení HRC. S motorem vybaveným čtyřventilovým rozvodem Unicam, jehož výkon Honda neuvádí, spolupracuje pětistupňová převodovka.
Honda CRF450R i CRF450RX v provedení pro modelový rok 2018 budou podle oficiálních materiálů výrobce v létě letošního roku k dispozici v evropských prodejnách.