Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Honda N Box +: Kei car s plusovou variabilitou

Honda uvedla těsně před koncem loňského roku na japonský trh prvního člena nové série N: model N Box. Nyní následuje další, ještě variabilnější sourozenec.
Zpět na článek
13. 7. 2012 09:01
13. 7. 2012 10:22
13. 7. 2012 10:33
13. 7. 2012 11:53
13. 7. 2012 13:04
13. 7. 2012 21:26
13. 7. 2012 09:01
jak to asi jede
oturbena sestistovka pravdepodobne s 63 konma v dva metry vysoke pixli s aerodynamikou kredence ...
chudak auto
a to vsechno mu udelala legislativa v podobe omezeni rychlosti a tlak na emise a danova zvyhodneni
za ty penize by slo urcite postavit auto s mnohem lepsimi jizdnimi vlastnostmi a uzitnou hodnotou.. hm.. jestli tohle je budoucnost motorismu, tak se mame na co tesit.
Rozbalit vlákno
12
Avatar - King
13. 7. 2012 09:52
Re: jak to asi jede
Automobilizmus vb Japonsku není na rozdíl od EU závislý na libovůli pár ouřadů v Bruseli, ale vychází z reálných požadavků. Tokio a ostatní japonská velká města trpěla znečištěním a problémy s parkováním a filozofie kei aut je toho obrazem. Snahou je na co nejmenším půdorysu nabídnout co nejvíc prostoru a tak jsou kei až na výjimky čistě funkční záležitosti, geniální právě svou účelovostí. Ukaž mi v Evropě praktičtější auto s délkou 3,4 metru a šířkou 1,5 m. Tohle je uvnitř možná větší, než řada evropských kompaktů.

A "jak to asi pojede"? Ve městech mají většinou čtyřicítku, výjimečně 50, na dálnici můžou stovkou a málokdy vidíš někoho, kdo by překročil o víc, než 10 km/h. Nic, s čím by si turbená sedmistovka neporadila.

Neboj se, že by se nám tenhle trend vyhnul. Sice to nebude až takový extrém, ale trend směrem k miniautům a malým MPV je jasně patrný i u nás.
Avatar - Choochoo
13. 7. 2012 09:55
Re: jak to asi jede
Myslim, ze by se mel zapojit znalec nadcasovych motoru 1,2HTP a nadhodit myslenku o nadcasovosti designu Fabie II, ktera se temto kei karam hodne blizi >:D >:D >:D
Sade je v evrope takovy prukopnik spickovych technickych reseni >:-[] >:-[] >:-[]

Jinak King ma naprostou pravdu ze nelze srovnavat Japonsko a EU, ani prakticnost japonskych aut ;-)

Hodne husty je navic jedno leve vnitrni bocni zrcatko >:D
Avatar - King
13. 7. 2012 10:17
Re: jak to asi jede
Ještě bych snad dodal, že v Japonsku bylo současně vždycky dost aut, s nimiž se touge dalo zvládnout docela dobře. :-!
13. 7. 2012 10:19
Re: jak to asi jede
tam je hustych vic veci, treba jak je narvany volant blizko ke strane a jak je tvarovana vypln dveri, aby se tam vubec ridic vesel.

Tohle je po technicke a ergonomicke strance urcite docela orisek, jak tomu udelat dobry bocni crashtest a stabilitu proti prevraceni, kdyz clovek sedi jen par centaku od dveri a je to o dost vyssi jak sirsi.

No, treba k nam tenhle trend hned tak nedorazi.
Avatar - King
13. 7. 2012 10:29
Re: jak to asi jede
Tak že by zrovna prostornost v příčném směru byla doménou evropských aut, to jsem si nevšiml. >:D Ale určitě by mě zajímalo, jak se v kei sedí a jak se to chová v nějaké zatáčce. Zatím jen musím říct, že mi tyhle krabice vždycky byly sympatické. :-)
13. 7. 2012 10:40
Re: jak to asi jede
hm. prej maji japonci ukazkove cesty, takze tim to bude asi dane.
na nasich zvlnenych tankodromech s urvanymi krajnicemi by to asi bylo trosku o usta.
Avatar - Choochoo
13. 7. 2012 11:43
Re: jak to asi jede
Treba hustej pohon na zadek 4x4
[odkaz]

nebo misto v zadu
[odkaz]

Prevoz kola
[odkaz]
13. 7. 2012 11:56
Re: jak to asi jede
Ty to nechapes... to auto ma sice 1001 uzasnych technickych vychytavek (tez stoji ranec), ale v konecnem dusledku za ty same penize koupis VW transporter, kde tech lidi odvezes osm, budes tam mit 2l TDi motor ktery te prenese z mista A do mista B o polovinu rychleji, pri mnohem lepsim komfortu atd atd.

Mi to prijde proste jako supr technicky vyvoj, ale zamereny brutalne moc jednostranne ... vsechno na extremne male lehke auta s nizkymi emisemi jak to nejaky urednik vyplodil.

Pro Japonce a jejich specifika asi dobre, ale ti maji trochu jinou zivotni uroven a jinak dbaji o zivotni prostredi.

Na co je tlacit dolu emise aut ad absurdum, kdyz vedle v baraku sousedka pali pet lahve naplnene hadrama a vyjetym olejem.

A ze tenhle trend downsizingu na nas tvrde za par let dopadne na vsechny je pro me hrozivy. Hlasoval bych vsema deseti pro dalsi evoluci toho co tu mame bez moudre nadvlady Bruselu. Bohuzel, uz je pozde.
Avatar - Choochoo
13. 7. 2012 12:09
Re: jak to asi jede
Ja to chapu, tohle je kar do mesta a tam jak je videt jezdi auta tak o 2 lidech, takze tech 8 je uplne mimo. To uz se muzem bavit ze tam jezdi mestska se 45misty ;-)
Cena neni nejak extra vysoka v zakladu 350 a to ho delaj japoncici, s jinym naklady naz u nas a s jinou zivotni urovni. Ta cena odpovida taky znacce ;-)
Maly kar se slusnymi emisemi, diesl je mimo, doufam ze pritvrdi na emisich a budou i pojizdne STK s emisema pro ty vychcanky co vyndavaj kde jaky filtry ;-)
13. 7. 2012 12:46
Re: jak to asi jede
ramcove souhlas s jedinou pripominkou, to auto je dost drahe taky proto, ze technicky neni zas tak jednoduche vyrobit takove pidiauto s takovymi uzitnymi vlastnostmi. Je to high tech a high tech bude vzdycky drahy / lehke materialy, velka narocnost vyroby, odladeni nejnovejsich technologii, vyreseni limitujicich faktoru.
13. 7. 2012 13:01
Re: jak to asi jede
S 2.0 TDi v Japonsku díru do světa neuděláš. Tam totiž mají jednotné emisní normy pro benziny a diesly a tou žádné chrochtadlo neproleze. Navíc Transporter je půdorysně 2krát tak veliký, do města blbost. N-Box se mi vůbec nelíbí, ale fascinuje mě důraz na praktičnost před vším ostatním.
Avatar - Blue Sun
13. 7. 2012 10:16
Re: jak to asi jede
Nekrm trolla...
Avatar - King
13. 7. 2012 10:22
Bodykit
Mimochodem tohle je prostě pecka [odkaz] >:-[] :yes:
Rozbalit vlákno
4
13. 7. 2012 10:33
Re: Bodykit
;-) baby Neoplan
13. 7. 2012 13:04
Re: Bodykit
No a takhle vysoká hauptna..ochrana chodců jak má být :-)
Avatar - shamal
13. 7. 2012 21:26
Re: Bodykit
On Kabaň dělá i pro Hondu?