Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2012: Honda Civic – Pět hvězd podle nových požadavků

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (36)
Hodnocení nárazových testů Euro NCAP je v letošním roce opět o něco přísnější, ale Honda Civic si i tak odváží plný počet hvězd.

V letošním roce došlo ke zpřísnění hodnocení nárazových testů Euro NCAP. K zisku pěti hvězdiček musí automobily nově získat v kategorii ochrany chodců alespoň 60 % dosažitelného maxima, dosud vozům stačilo v této kategorii získat 40 % maxima.

Devátá generace Hondy Civic si jako první poradila s letošními testy Euro NCAP a získala plný počet hvězd. Ve všech kategoriích předvedla velmi dobré výsledky a největší prostor ke zlepšení zůstává i přes pět hvězd v ochraně chodců.

Předmětem testu byla Honda Civic 1,8 i-VTEC s karosérií pětidvéřový hatchback s pohotovostní hmotností 1292 kg a volantem na levé straně.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala ESC, tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy. Vůz byl vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na předních i zadních sedadlech.

Pro testy ochrany dětí byla pro mladší figurínu instalována proti směru jízdy (pomocí úchytů ISOFIX a pomocného rámu) autosedačka Britax Römer Babysafe, pro starší figurínu pak autosedačka Britax Römer Duo (pomocí úchytů ISOFIX a Top Tether), avšak s orientací ve směru jízdy.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Standardním vybavením vozu je kolenní airbag řidiče a údaje zaznamenané zkušebními figurínami indikují dobrou ochranu kolen a stehen, ale palubní deska po stranách volantu může představovat riziko pro řidiče jiných rozměrů a sedících v jiné pozici než testovaná figurína.

crashtest honda novemodely crashtest honda novemodely

Automobil získal plný počet bodů při testu bočního nárazu. Při testu nárazu na sloup pak prokázal dobrou ochranu hlavy, břicha a pánve, zatímco ochrana hrudníku byla dostatečná.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytují dobrou ochranu krční páteře při nárazech zezadu (Whiplash).

Euro NCAP 2012: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých1594%8100%7,493%3,383%3494%

Ochrana dětí

Pohyb dopředu 3leté figuríny nebyl nadměrný a obě dětské figuríny byly dětskými autosedačkami dobře ochráněny i při bočním nárazu.

Airbag spolujezdce lze deaktivovat pro bezpečné umístění dětské sedačky proti směru jízdy a řidič má jasný přehled o jeho stavu. Varovný štítek zcela jasně a zřetelně upozorňuje na nebezpečí plynoucí z přepravy dítěte na sedadle spolujezdce bez předchozí deaktivace spolujezdcova airbagu.

Euro NCAP 2012: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníCelkem sedačkyCelkem
Jednotkybody%body%body%--body%
18 měsíční10,890%4100%2100%16,893%--
36 měsíční9,882%4100%2100%15,888%--
Vozidlo-862%
Ochrana dětí-4183%

Ochrana chodců

Nárazník získal maximum bodů za dobrou ochranu nohou chodců.

Stejně tak přední hrana kapoty poskytuje chodcům dobrou ochranu ve všech testovaných oblastech a získala tak maximální počet bodů.

Kapota sama poskytuje smíšenou ochranu v oblastech možného nárazu hlavy dospělých i dětí. V některých oblastech je ochrana dobrá především směrem ke středu kapoty.

Euro NCAP 2012: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců12,954%6100%6100%2569%

Asistenční systémy

Standardním vybavením Hondy Civic je ESC, které splňuje požadavky Euro NCAP, a připomínač zapnutí pásů pro přední i zadní sedadla.

Euro NCAP 2012: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%3100%3100%686%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Honda Civic dosáhla velmi dobrých výsledků v ochraně cestujících i chodců, i když v té druhé je ještě prostor pro zlepšení.

Euro NCAP 2012 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3494%4183%2569%686%86%
Počet hvězd*****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2012?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. V letošním roce se zvýšila hranice váženého průměru a hranice ochrany cestujících pro zisk pěti hvězd.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2012)
Rok 2012Celkem váž.průměrOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodců Asistenční systémy
Pro 5 hvězd nejméně80 %80 %75 %60 %60 %
Pro 4 hvězdy nejméně70 %70 %60 %50 %40 %
Pro 3 hvězdy nejména60 %40 %30 %25 %25 %
Pro 2 hvězdy nejméně55 %30 %25 %15 %15 %
Pro 1 hvězdu nejméně45 %20 %15 %10 %5 %

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (36)
1. 3. 2012 22:54
Re: Slabiny
Stačí si někdy říct a můžeš se svézt :-).
24. 2. 2012 07:12
Re: Spicka dle ocekavani
FCX znam, ale jiste chapes, ze to neni nic "pro smrtelniky". Aspon zatim urcite ne.
24. 2. 2012 07:11
Re: Spicka dle ocekavani
>:D :yes:
23. 2. 2012 18:54
Re: Kufr story po druhé
>:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes:

Nemam slov >:D Za Civic - :yes: :yes: :yes:
Avatar - King
23. 2. 2012 17:58
Re: Kufr story po druhé
Já myslím, že velký kufr v kompaktním hatchi je špatně. Musíš utrácet hrozné peníze v hypermarketech, protože malé nákupy se ti rozutečou a vyteklé jogurty opatlají koberec. Správný eurobejčkovský hatch musí mít maximálně 320, jinak by se řidič mohl po jeho otevření vydat špatným směrem, zabloudit a bídně zhynout, zaklíněný v levém zadním rohu mezi lékárničkou a sadou náhradních žárovek.

Nehledě na to, že dobrý výsledek crashtestu je známkou změkčilosti. Správný aurodrzek při havárii s téměř samurajskou ctí v Golfu raději zemře s úsměvem na rtech, než aby obtěžoval svou oblíbenou zdravotní pojišťovnu s výlohami na léčbu zranění.