Euro NCAP 2012: Honda Civic – Pět hvězd podle nových požadavků

Euro NCAP 2012: Honda Civic – Pět hvězd podle nových požadavků

 
 

Hodnocení nárazových testů Euro NCAP je v letošním roce opět o něco přísnější, ale Honda Civic si i tak odváží plný počet hvězd.

V letošním roce došlo ke zpřísnění hodnocení nárazových testů Euro NCAP. K zisku pěti hvězdiček musí automobily nově získat v kategorii ochrany chodců alespoň 60 % dosažitelného maxima, dosud vozům stačilo v této kategorii získat 40 % maxima.

Devátá generace Hondy Civic si jako první poradila s letošními testy Euro NCAP a získala plný počet hvězd. Ve všech kategoriích předvedla velmi dobré výsledky a největší prostor ke zlepšení zůstává i přes pět hvězd v ochraně chodců.

Předmětem testu byla Honda Civic 1,8 i-VTEC s karosérií pětidvéřový hatchback s pohotovostní hmotností 1292 kg a volantem na levé straně.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala ESC, tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy. Vůz byl vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na předních i zadních sedadlech.

Pro testy ochrany dětí byla pro mladší figurínu instalována proti směru jízdy (pomocí úchytů ISOFIX a pomocného rámu) autosedačka Britax Römer Babysafe, pro starší figurínu pak autosedačka Britax Römer Duo (pomocí úchytů ISOFIX a Top Tether), avšak s orientací ve směru jízdy.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Standardním vybavením vozu je kolenní airbag řidiče a údaje zaznamenané zkušebními figurínami indikují dobrou ochranu kolen a stehen, ale palubní deska po stranách volantu může představovat riziko pro řidiče jiných rozměrů a sedících v jiné pozici než testovaná figurína.

 [555×192]

Automobil získal plný počet bodů při testu bočního nárazu. Při testu nárazu na sloup pak prokázal dobrou ochranu hlavy, břicha a pánve, zatímco ochrana hrudníku byla dostatečná.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytují dobrou ochranu krční páteře při nárazech zezadu (Whiplash).

Euro NCAP 2012: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých1594%8100%7,493%3,383%3494%

Ochrana dětí

Pohyb dopředu 3leté figuríny nebyl nadměrný a obě dětské figuríny byly dětskými autosedačkami dobře ochráněny i při bočním nárazu.

Airbag spolujezdce lze deaktivovat pro bezpečné umístění dětské sedačky proti směru jízdy a řidič má jasný přehled o jeho stavu. Varovný štítek zcela jasně a zřetelně upozorňuje na nebezpečí plynoucí z přepravy dítěte na sedadle spolujezdce bez předchozí deaktivace spolujezdcova airbagu.

Euro NCAP 2012: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníCelkem sedačkyCelkem
Jednotkybody%body%body%--body%
18 měsíční10,890%4100%2100%16,893%--
36 měsíční9,882%4100%2100%15,888%--
Vozidlo-862%
Ochrana dětí-4183%

Ochrana chodců

Nárazník získal maximum bodů za dobrou ochranu nohou chodců.

Stejně tak přední hrana kapoty poskytuje chodcům dobrou ochranu ve všech testovaných oblastech a získala tak maximální počet bodů.

Kapota sama poskytuje smíšenou ochranu v oblastech možného nárazu hlavy dospělých i dětí. V některých oblastech je ochrana dobrá především směrem ke středu kapoty.

Euro NCAP 2012: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců12,954%6100%6100%2569%

Asistenční systémy

Standardním vybavením Hondy Civic je ESC, které splňuje požadavky Euro NCAP, a připomínač zapnutí pásů pro přední i zadní sedadla.

Euro NCAP 2012: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%3100%3100%686%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Honda Civic dosáhla velmi dobrých výsledků v ochraně cestujících i chodců, i když v té druhé je ještě prostor pro zlepšení.

Euro NCAP 2012 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3494%4183%2569%686%86%
Počet hvězd*****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2012?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. V letošním roce se zvýšila hranice váženého průměru a hranice ochrany cestujících pro zisk pěti hvězd.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2012)
Rok 2012Celkem váž.průměrOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodců Asistenční systémy
Pro 5 hvězd nejméně80 %80 %75 %60 %60 %
Pro 4 hvězdy nejméně70 %70 %60 %50 %40 %
Pro 3 hvězdy nejména60 %40 %30 %25 %25 %
Pro 2 hvězdy nejméně55 %30 %25 %15 %15 %
Pro 1 hvězdu nejméně45 %20 %15 %10 %5 %

Euro NCAP Honda Civic(2012)

Video

Spolupracujeme s Tipcars.com
Zdroj: Euro NCAP

Štítky Crash-testy Honda Nové modely

 

Přidat názorDiskuse: Euro NCAP 2012: Honda Civic – Pět hvězd…









Doporučujeme
Video: Dva „vybržďovači“ svedli souboj na dálnici D1 Video: Dva „vybržďovači“ se utkali na D1

Když se potkají dva ješitní řidiči, může z toho být pořádná mela.

10 nejzbytečnějších faceliftů 10 absolutně nejzbytečnějších faceliftů

Některé facelifty zbytečně zkomplikují původní návrh.…

 




Autoslevy


Honda Civic Type R: Zmáčkněte tlačítko R Honda Civic Type R: Zmáčkněte tlačítko R

Nový interaktivní videospot Hondy dává možnost vybrat si,…

Honda Civic Type R Concept II: Adaptivní tlumiče a režim +R (+video) Honda Civic Type R Concept II: Adaptivní tlumiče a režim +R (+video)

Honda v Paříži představí sportovní Civic Type R zase jako…

 

Související články
Honda bojuje s poklesem prodejů, sníží výrobu v britském Swindonu Honda bojuje s poklesem prodejů, sníží výrobu v britském Swindonu

Evropská prodejní krize je, zdá se, u konce. Honda ale na…

Honda Vezel ze všech úhlů (+ video) Honda Vezel ze všech úhlů (+ video)

Modelem Vezel Honda odpovídá na vysokou poptávku po…

 




 
Vrátí se do F1 motory o výkonu přes 1000 koní?

Vrátí se do F1 motory o výkonu přes 1000 koní?

Včera

Stane se formule 1 zase doménou drsných chlapů? Současní motoráři si myslí, že dokáží ze stávajících šestiválců dostat výkon hodně přes 1000 koní a udělat tak z monopostů zase stroje, určené jen pro ty nejlepší piloty.




Blesk.cz

Právníka českých dětí v Norsku odebrali z případu! Proč?

Právníka českých dětí v Norsku odebrali z případu! Proč?

Pavel Hasenkopf, který od začátku pracuje na případu Evy Michalákové a odebraných dětí norskými úřady, byl…

Saudek má dvanácté dítě: Jeho žena Hodková porodila!

Saudek má dvanácté dítě: Jeho žena Hodková porodila!

Své potomky slavný fotograf Jan Saudek (79) nespočítá ani na prstech obou rukou. Jeho manželka Pavla Hodková…

 

iSport.cz

Sparta už má alternativu za Kadeřábka. Místo Jánoše bere Ljulku

Sparta už má alternativu za Kadeřábka. Místo Jánoše…

Další novou tváří v kádru obhájce fotbalového titulu je Sergej Ljulka. Čtyřiadvacetiletý Ukrajinec, který…

SESTŘIHY: Boleslav rozdrtila Spartu, Pardubice sestřelily Slavii

SESTŘIHY: Boleslav rozdrtila Spartu, Pardubice…

Souboj nejlepších týmů hokejové extraligy Třince a Litvínova v dnešním 42. kole hokejové extraligy ovládli…

 

Reflex.cz

Za 100 let zůstane na světě jen kolem 600 jazyků, angličtina si má udržet prvenství

Za 100 let zůstane na světě jen kolem 600 jazyků,…

Každým rokem na světě zmizí mnoho jazyků - nemá je už kdo používat v praktickém životě. Dnes se používá kolem…

Céčkový herec zpochybňuje plynové komory

Céčkový herec zpochybňuje plynové komory

Vždy, když někdo šíří osvětimskou lež, zajímá mne, kdo to je. V našem případě se stal odborníkem na spalování…