Euro NCAP 2012: Honda Civic – Pět hvězd podle nových požadavků

Euro NCAP 2012: Honda Civic – Pět hvězd podle nových požadavků

 
 

Hodnocení nárazových testů Euro NCAP je v letošním roce opět o něco přísnější, ale Honda Civic si i tak odváží plný počet hvězd.

V letošním roce došlo ke zpřísnění hodnocení nárazových testů Euro NCAP. K zisku pěti hvězdiček musí automobily nově získat v kategorii ochrany chodců alespoň 60 % dosažitelného maxima, dosud vozům stačilo v této kategorii získat 40 % maxima.

Devátá generace Hondy Civic si jako první poradila s letošními testy Euro NCAP a získala plný počet hvězd. Ve všech kategoriích předvedla velmi dobré výsledky a největší prostor ke zlepšení zůstává i přes pět hvězd v ochraně chodců.

Předmětem testu byla Honda Civic 1,8 i-VTEC s karosérií pětidvéřový hatchback s pohotovostní hmotností 1292 kg a volantem na levé straně.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala ESC, tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy. Vůz byl vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na předních i zadních sedadlech.

Pro testy ochrany dětí byla pro mladší figurínu instalována proti směru jízdy (pomocí úchytů ISOFIX a pomocného rámu) autosedačka Britax Römer Babysafe, pro starší figurínu pak autosedačka Britax Römer Duo (pomocí úchytů ISOFIX a Top Tether), avšak s orientací ve směru jízdy.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Standardním vybavením vozu je kolenní airbag řidiče a údaje zaznamenané zkušebními figurínami indikují dobrou ochranu kolen a stehen, ale palubní deska po stranách volantu může představovat riziko pro řidiče jiných rozměrů a sedících v jiné pozici než testovaná figurína.

 [555×192]

Automobil získal plný počet bodů při testu bočního nárazu. Při testu nárazu na sloup pak prokázal dobrou ochranu hlavy, břicha a pánve, zatímco ochrana hrudníku byla dostatečná.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytují dobrou ochranu krční páteře při nárazech zezadu (Whiplash).

Euro NCAP 2012: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých1594%8100%7,493%3,383%3494%

Ochrana dětí

Pohyb dopředu 3leté figuríny nebyl nadměrný a obě dětské figuríny byly dětskými autosedačkami dobře ochráněny i při bočním nárazu.

Airbag spolujezdce lze deaktivovat pro bezpečné umístění dětské sedačky proti směru jízdy a řidič má jasný přehled o jeho stavu. Varovný štítek zcela jasně a zřetelně upozorňuje na nebezpečí plynoucí z přepravy dítěte na sedadle spolujezdce bez předchozí deaktivace spolujezdcova airbagu.

Euro NCAP 2012: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníCelkem sedačkyCelkem
Jednotkybody%body%body%--body%
18 měsíční10,890%4100%2100%16,893%--
36 měsíční9,882%4100%2100%15,888%--
Vozidlo-862%
Ochrana dětí-4183%

Ochrana chodců

Nárazník získal maximum bodů za dobrou ochranu nohou chodců.

Stejně tak přední hrana kapoty poskytuje chodcům dobrou ochranu ve všech testovaných oblastech a získala tak maximální počet bodů.

Kapota sama poskytuje smíšenou ochranu v oblastech možného nárazu hlavy dospělých i dětí. V některých oblastech je ochrana dobrá především směrem ke středu kapoty.

Euro NCAP 2012: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců12,954%6100%6100%2569%

Asistenční systémy

Standardním vybavením Hondy Civic je ESC, které splňuje požadavky Euro NCAP, a připomínač zapnutí pásů pro přední i zadní sedadla.

Euro NCAP 2012: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%3100%3100%686%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Honda Civic dosáhla velmi dobrých výsledků v ochraně cestujících i chodců, i když v té druhé je ještě prostor pro zlepšení.

Euro NCAP 2012 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3494%4183%2569%686%86%
Počet hvězd*****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2012?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. V letošním roce se zvýšila hranice váženého průměru a hranice ochrany cestujících pro zisk pěti hvězd.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2012)
Rok 2012Celkem váž.průměrOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodců Asistenční systémy
Pro 5 hvězd nejméně80 %80 %75 %60 %60 %
Pro 4 hvězdy nejméně70 %70 %60 %50 %40 %
Pro 3 hvězdy nejména60 %40 %30 %25 %25 %
Pro 2 hvězdy nejméně55 %30 %25 %15 %15 %
Pro 1 hvězdu nejméně45 %20 %15 %10 %5 %

Euro NCAP Honda Civic(2012)

Video

Spolupracujeme s Tipcars.com
Zdroj: Euro NCAP

Štítky Crash-testy Honda Nové modely

 

Přidat názorDiskuse: Euro NCAP 2012: Honda Civic – Pět hvězd…









Doporučujeme
Video: Dva „vybržďovači“ svedli souboj na dálnici D1 Video: Dva „vybržďovači“ se utkali na D1

Když se potkají dva ješitní řidiči, může z toho být pořádná mela.

10 nejzbytečnějších faceliftů 10 absolutně nejzbytečnějších faceliftů

Některé facelifty zbytečně zkomplikují původní návrh.…

 





Honda Civic Type R konečně oficiálně, má 310 koní Honda Civic Type R konečně oficiálně, má 310 koní

Po dlouhém čekání si fanoušci Hondy konečně mohou…

Honda Civic Type R: Produkční verze japonského hot-hatche na první fotce Honda Civic Type R: Produkční verze japonského hot-hatche na první fotce

Hondě unikla těsně před světovou premiérou první fotka…

 

Související články
Honda Jazz: Třetí generace přijede do Evropy s novým 1.3 i-VTEC Honda Jazz: Třetí generace přijede do Evropy s novým 1.3 i-VTEC

Nová Honda Jazz si zachovává charakter předchůdců. Vůz se…

Honda CR-V (2015): České ceny začínají na 579.900 Kč Honda CR-V (2015): České ceny začínají na 579.900 Kč

Honda CR-V se v rámci faceliftu dočkala nové vznětové…

 




 
Video: Mercedes-Benz G 500 4x42 brody a ostré kameny zkrátka ignoruje

Video: Mercedes-Benz G 500 4x42 brody a ostré kameny zkrátka ignoruje

26.2. 2015

Mercedes-Benz G je impozantní vůz. Jak automobilka ukazuje v novém videu, jsou jeho hranice pro běžného smrtelníka takřka nedosažitelné.




Blesk.cz

Muži explodoval v kapse iPhone 5C: Skončil s popáleninami třetího stupně!

Muži explodoval v kapse iPhone 5C: Skončil…

Nosíte mobil v kapse? Tak pozor! Američanovi prý explodoval iPhone 5C schovaný v kalhotách a způsobil mu…

Módní policie: Nikdy nekončící příběh vkusu, ambic a omylů

Módní policie: Nikdy nekončící příběh vkusu, ambic a omylů

Spousta party, komerčních prezentací, tiskovek. Také filmové a divadelní premiéry. Občas velkého gala hodný…

 

iSport.cz

Kuriózní roh! U praporku se tlačilo DEVĚT hráčů Příbrami

Kuriózní roh! U praporku se tlačilo DEVĚT hráčů Příbrami

Fotbalisté Příbrami bavili fanoušky pestrým repertoárem standardních situací v podzimních kolech, a ani v jarní…

Fiorentina potvrdila formu proti Interu, Juventus remizoval s AS

Fiorentina potvrdila formu proti Interu, Juventus…

SOUHRN 25. KOLA | Fotbalisté Interu Milán potvrdili nevydařenou sezonu i v dalším domácím utkání. Svěřenci…

 

Reflex.cz

Německé mýtné pro osobní auta, které se dotkne i Čechů, porušuje právo EU

Německé mýtné pro osobní auta, které se dotkne i…

Návrh německé vlády na zpoplatnění dálnic pro osobní automobily, který se výrazně dotkne i českých řidičů, ve…

JIŘÍ X. DOLEŽAL: Zřídí Pičín a Řitka náboženskou policii?

JIŘÍ X. DOLEŽAL: Zřídí Pičín a Řitka náboženskou policii?

Boj proti kuřáctví dosahuje rozměrů džihádu. Vážně hrozí, že v „uvědomělejších“ obcích bude zakázáno kouřit i na…