Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Honda NSX pojede jako Ferrari 458 Italia - za cenu Audi R8

Honda si s hybridním V6 troufá na maranellskou sportovní ikonu, nevylučuje za tímto účelem ani využití zkušeností McLarenu a jeho testovacích a závodních jezdců.
Zpět na článek
17. 9. 2013 09:49
17. 9. 2013 10:17
17. 9. 2013 11:54
17. 9. 2013 11:32
17. 9. 2013 16:22
17. 9. 2013 10:57
17. 9. 2013 13:30
17. 9. 2013 12:14
17. 9. 2013 13:05
17. 9. 2013 13:27
17. 9. 2013 14:21
17. 9. 2013 14:49
17. 9. 2013 16:25
17. 9. 2013 21:00
17. 9. 2013 14:46
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
Avatar - Petrolhead_CZ
17. 9. 2013 09:32
nevím nevím
Vzhledem k tomu, že se z velké části jedná o projekt z USA, bych si u tohohle kousku nedělal velké naděje...
Rozbalit vlákno
18
Avatar - King
17. 9. 2013 09:49
Re: nevím nevím
A co (ne)očekáváš od "projektu z USA"? Že to bude mít listová pera a rozvod OHV? >:D Fakt si myslíš, že největší mozky z Tochigi sedí v podnikové kantýně a skládají origami? ;-)

S tou americkostí se to má asi takhle - Honda už celá desetiletí pracuje na tom, aby si v USA vytvořila status domácí automobilky, dokonce svého času měla větší podíl v Americe vyrobených dílů, než Big3. A co může patriota na nejvýznamnějším trhu pro superauta na planetě potěšit víc, než že se mu auto vyvíjelo "doma" a bude se tam i vyrábět.

Ve skutečnosti na autě pracují inženýři z programu F1, kompletní pohonný systém se vyvíjí v Japonsku a jako konzultanti působí lidé z týmu, který vyvíjel původní NSX. Takže No Fear. ;-)
Avatar - Dinar
17. 9. 2013 09:55
Re: nevím nevím
Tohle opravdu vypadá zajímavě, jestli NSX dojde skutečně k úrovni avizované hondou, bude to za ty prachy na potlesk. :yes:
Avatar - King
17. 9. 2013 10:17
Re: nevím nevím
Neřekl bych, že to spolu souvisí, cena a avizovaná úroveň. Cena vychází z toho, na co se Honda, respektive Acura cítí imageově, respektive marketingově, nějaké vývojové a výrobní náklady myslím v tomto případě úplně nehrají roli.

Takže spíš si zaslouží ten potlesk už samotný fakt, že, pokud se to potvrdí, je vůbec šestiválcový hybrid schopný se přiblížit něčemu takovému, jako je 458.
Avatar - Dinar
17. 9. 2013 10:25
Re: nevím nevím
Jistěže je cena odrazem postavení značky, resp. toho, na co se honda cítí, někde tvrdím něco jiného? Říkám, že bude-li to auto dosahovat alespoň z větší části avizovaných parametrů, pak je to za avizovanou cenu na potlesk.
17. 9. 2013 10:34
Re: nevím nevím
Souhlas. Tady jde o image maker a rentabilita tohoto projektu není patrně za každou cenu nutná. Na druhou stranu, podívej se, co "prošlo" cenově Lexusu s LF-A. Ano, to auto je výborné.
Ta konkurenceschopnost k 458 klidně může nastat. šestiválec sám o sobě může mít s turbem klidně 500HP a zbytek ti "dožene" adekvátní pohon (viz. GT-R). Ale je konkurenceschopnost a konkurenceschopnost. Stačí se podívat na 458 a MP4-12C, kdy Mac nemá problém s rychlostí, ale s přítupem k řidiči. Obecné nadšení z 458 vs. vcelku chladné přijetí MP4-12C. Uvidíme, jak Honda NSX nastaví. ;-)
Avatar - King
17. 9. 2013 11:54
Re: nevím nevím
Já bych řekl, že chladné přijetí 12C už opadlo, ale pravdou je, že ten rozjezd byl hodně rozpačitý a McLaren byl donucen udělat "facelift" prakticky v řádu měsíců od uvedení v době, kdy mělo 12C opravdu doma jen pár lidí. Na druhou stranu bylo to po x letech první auto značky. 458 je určitě stále emotivnější, ale ono snad ani tu "italskost" nejde napodobit nebo se jí přizpůsobit. Na emoce prostě působí lépe, než cokoli jiného.
17. 9. 2013 10:28
Re: nevím nevím
Asi Kinga překvapíme, až začneme tančit oslavné tance. >:D Píši to ale stále, ve vztahu k hondě jsem trochu skeptik, ale velmi rád se budu mýlit.
Avatar - Dinar
17. 9. 2013 10:43
Re: nevím nevím
Přesně, tohle vypadá po drahné době na auto od hondy, které bude stát za to, byť je to v kategorii pro hondu z hlediska businessu nepodstatné. Ale jak říkáš, imagemaker to bude dobrý. Když čtu ta prohlášení šéfa vývoje, jsem taky trochu skeptik, ale i kdyby se to auto chytalo na 458 projevem třeba z 80% bylo by to za ty peníze super. ;-)
Avatar - King
17. 9. 2013 11:32
Re: nevím nevím
Nevycházím z údivu. ;-) :yes:
17. 9. 2013 14:23
Re: nevím nevím
Opravdu by mě zajímalo, který hlupák ti za takovouhle reakci může dát palec dolu.
17. 9. 2013 14:42
Re: nevím nevím
To není za reakci, to je za nick.
King asi někomu šlápl na kuří oko, holt palce...
Avatar - white label
17. 9. 2013 14:48
Re: nevím nevím
Jo, tady se obecně palcuje spíš za nick, ne za obsah reakce...
17. 9. 2013 15:45
Re: nevím nevím
Je třá nepsat pro palce.
Ostatně on to king jistě ani pro palec nepsal...
Avatar - King
17. 9. 2013 16:22
Re: nevím nevím
Co - cože? >:D

Jo palce. To bych neřešil, tahle nová acz fičura jde trošku mimo mě. Poté, co jsem nedopatřením zjistil, že můžeš dát palce i sám sobě a dokonce ne jen jeden, jsem to pustil z hlavy. >:D
17. 9. 2013 09:51
Re: nevím nevím
Tak toho bych se opravdu nebál.
Avatar - Dinar
17. 9. 2013 09:53
Re: nevím nevím
>:D >:D Už ten petrol nepij, nedělá ti to dobře.
Avatar - Hammunasakra
17. 9. 2013 10:20
Re: nevím nevím
To sou mi ale myšlenkový pochody >:D
Avatar - King
17. 9. 2013 10:29
Rychlý jako 458 Italia
Jen takové zamyšlení. Není od Hondy trošku alibizmus, že chce být JEN tak rychlé, jako 458 Italia? Protože pokud řeknou "budeme rychlí jako 458", současně říkají "budeme pomalejší, než GT-R". Tedy alespoň na Nordschleife. Jak známo, 458 tam má 7:28 a GT-R 7:19.

Takže je otázkou, jestli je cílení na 458 Italia pouze marketingové a u Hondy se počítá i s útokem na čas GT-R (Lexus LFA už je přece jen asi příliš vzdálený) nebo jestli se Honda bude tvářit, že Godzilla není něco, s čím by se chtěla srovnávat prostě proto, že na ni (jako většina ostatních supersportů) nebude stačit. Nějaký ideální čas ze simulátorů Honda už údajně má, ale pochopitelně o něm nemluví. :-)
Rozbalit vlákno
27
17. 9. 2013 10:37
Re: Rychlý jako 458 Italia
Honění absolutních časů bych nechal stranou. Pokud se Hondě podaří postavit auto, které jako V6 hybrid bude rychlostně a hlavně řidičsky umět konkurovat 458 za tu zmiňovanou cenu R8, bude to na velký ohňostroj.
Avatar - Dinar
17. 9. 2013 10:48
Re: Rychlý jako 458 Italia
Souhlas, R8 je skvělé auto, pro jehož úspěch naprosto není podstatné, za kolik dá NS. Kingův pohled na svět je příliš utopený mezi čísly oddělenými dvojtečkou, jako je nepodstatné pro NSX dá-li na NS "godzilu" nebo nedá, je resp. bude čas z NS naprosto nepodstatný i pro snad už přicházející CTR, které je pro hondu mnohem důležitějším autem. ;-)
Avatar - King
17. 9. 2013 10:58
Re: Rychlý jako 458 Italia
Ale to vůbec ne. U aut dávám přednost ovladatelnosti a radosti z jízdy, poukazuji na to, že je dnes v módě svůj čas na Ringu mít a náležitě se tím chlubit. Ono mít skvělé auto a Ring neřešit, to Honda také před lety praktikovala a tím pádem nemá NSX, NSX-R ani S2000 oficiální, řidiči automobilky zajetý čas. Což je opačný extrém.

Z toho důvodu je vhodné co nejlepší čas mít, už proto, že dobrý čas možná není důležitý, ale rozhodně neuškodí. To poslední, co by auto jako NSX, které má značce zpátky vrátit hrdost, potřebovalo je, že by se Honda tvářila, že za kolik dá NS není podstatné. Co se motorsportu a jeho roli ve filozofii značky týče, je mezi Hondou a Audi dost značný rozdíl.
Avatar - Emel
17. 9. 2013 11:30
Re: Rychlý jako 458 Italia
V době, kdy Honda měla NSX, NSX-R a S2000, nikoho netrápilo, že nemá oficiální čas na Ringu - všichni věděli, že jsou to dobrá auta. A stejně to bude u té nové - pokud bude jízdně srovnatelná s Ferrari 458, pak si může dělat z lepšího času u Nissanu stejně málo vrásek, jako si jich dělají v Maranellu.
Avatar - King
17. 9. 2013 11:36
Re: Rychlý jako 458 Italia
Částečně máš pochopitelně pravdu, ale v Japonsku panuje mezi H/N/T obrovská rivalita a počítám, že by vedení Hondy špatně trávilo fakt, že o šest let novější auto na GT-R nemá. Co se oficiálně říká a jaká je skutečnost, to bývají dost odlišné věci. :-) Počítám, že principy Bushido v Japonsku furt přetrvávají.
Avatar - Emel
17. 9. 2013 11:47
Re: Rychlý jako 458 Italia
Než přijde NSX, bude na trhu nejspíš hybridní GT-R... to bude správný soupeř pro NSX a já celkem chápu, že je Honda ve svých prohlášeních opatrná, protože o hybridním GT-R se toho zatím moc neví.

V Japonsku by možná spáchal konstruktér seppuku, ale NSX je vyvíjeno v US... a tam už možná Bushido nesahá. Já budu spokojený, pokud bude NSX dobře postavené auto bez nějakého faux pas (například hmotnost přes 1800kg díky hybridnímu ústrojí apod. - zdravíme Audi).
Avatar - King
17. 9. 2013 11:51
Re: Rychlý jako 458 Italia
NSX je plánováno na 2015, GT-R jsem zatím slyšel 2016, ale máš pravdu, že to bude srovnání mnohem důležitější.

Zatím tomu vše nasvědčuje. ;-) :yes:
Avatar - white label
17. 9. 2013 11:58
Re: Rychlý jako 458 Italia
Souhlas, stačí např. mrknout na poměrně velké úspěchy R8 ve srovnávačkách, a to bez ohledu na absolutní hodnoty dosažených časů na ringu.
17. 9. 2013 10:58
Re: Rychlý jako 458 Italia
Ano, ano. Neodpustím si ale trochu skeptickou poznámku (v mém honda stylu), že mne trochu "děsí" ta neustálá prohlášení v super stylu. ;-\ (ve vztahu k NSX a CTR).
Avatar - white label
17. 9. 2013 11:24
Re: Rychlý jako 458 Italia
Přesně, taky bych už raději konečně viděl něco reálného, velkých prohlášení o tom, co (zaručeně jednou) přijde, už bylo naopak dost. ;-)
Avatar - King
17. 9. 2013 11:56
Re: Rychlý jako 458 Italia
Z pohledu příznivce značky mi přijde daleko sympatičtější, když se mi postupně hází drobečky, než zaryté mlčení, které bylo u Hondy ještě před pár lety základním marketingovým nástrojem. ;-)
Avatar - white label
17. 9. 2013 12:01
Re: Rychlý jako 458 Italia
To ano, jen bych předem tolik konkrétně nesliboval a raději příjemně překvapil, než naopak.
Když nebylo před tím o čem psát, kde nic není ani čert nebere...
Avatar - King
17. 9. 2013 12:05
Re: Rychlý jako 458 Italia
Však oni zas tak moc neslibují. Opravdu si myslíš, že když řeknou "budeme rychlí jako Ferrari", že tím myslí, že s ním udrží krok? Pokud řeknou "budeme rychlí jako Ferrari, znamená to, že chtějí být kurňa lepší". ;-)

To máš to samé, jako s CTR a jeho atakem na MS Trophy. "Téměř jsme se přiblížili" znamená "už teď ho máme, ale ještě na tom trošku zamakáme". >:-[]
Avatar - white label
17. 9. 2013 12:58
Re: Rychlý jako 458 Italia
No právě, zatím jen hodně slibují. Je lepší slíbit někomu 15 tis. a dát mu 20 tis., než někomu slíbit 25 tis. a dát mu 20 tis. Ve finále má sice v obou případech reálně stejně, ale v tom prvním případě s tím bude mnohem víc spokojený. ;-)
Avatar - Emel
17. 9. 2013 13:26
Re: Rychlý jako 458 Italia
A nebo rovnou nastoupí ke konkurenci.
Avatar - white label
17. 9. 2013 14:04
Re: Rychlý jako 458 Italia
No jasně.
Avatar - King
17. 9. 2013 14:22
Re: Rychlý jako 458 Italia
Však o těch 15 mluvím. ;-)
Avatar - white label
17. 9. 2013 14:30
Re: Rychlý jako 458 Italia
Ale já naopak píšu o tom, že slibují předem těch 25. ;-)
17. 9. 2013 14:54
Re: Rychlý jako 458 Italia
Já bych těch 20 i bral >:D
Avatar - white label
17. 9. 2013 15:11
Re: Rychlý jako 458 Italia
Měsíčně? >:-[]
17. 9. 2013 15:43
Re: Rychlý jako 458 Italia
Tak jasně, pokud vy dva nevíte, co s nima, tak mi to k tomu, co už mám bodne - to víš, čerstvej taťka >:D
Avatar - King
17. 9. 2013 16:20
Re: Rychlý jako 458 Italia
To nám ta shoda moc dlouho nevydržela. >:D
Avatar - white label
17. 9. 2013 18:38
Re: Rychlý jako 458 Italia
Uvidíme až časem do jaké míry byla/nebyla ta prohlášení Hondy "velkohubá". ;-)
17. 9. 2013 11:56
Re: Rychlý jako 458 Italia
Srovnávej srovnatelné. Ferrari na NS netestuje, ten čas zajel šéfredaktor SportAuto, kterého bych za profesionálního závodníka rozhodně neoznačil (i v redakci se najdou talentovanější piloti) a ten samý pisálek s GTR zajel 7:36.
Avatar - King
17. 9. 2013 12:01
Re: Rychlý jako 458 Italia
Pokud myslíš von Saurmu, tak ten už SportAutu myslím nějaký ten pátek nešéfuje a pokud ano, je to spíš funkce čestná a co nedělá - závodí. ;-) Na druhou stranu máš pravdu, viděl jsem z Ringu několik srovnávacích testů a tomu, co zajel Nissan se nikdo nepřiblížil, ba dokonce GT-R zaostalo za 458, Gallardem Sup. i 911 Turbo S. Tochio Sukuzi musí být démon a mít auto naprosto neskutečně v ruce. Vcelku chápu tehdejší křik Porsche, že jsou ty časy vylhané. :-)
17. 9. 2013 12:19
Re: Rychlý jako 458 Italia
Spíš bych to viděl na to, že ten rekordní vůz nemá s tím sériovým moc společného. ;-) Ostatně fakt, že se SportAuto podařilo s GTR až na třetí pokus objet celou NS, říká o vyladěnosti toho auta vše. :-)
17. 9. 2013 14:47
Re: Rychlý jako 458 Italia
Sačilo mít "jiné" gumy (nevím, na čem to rekordní GTR jelo).
17. 9. 2013 10:57
NSX
Navrat legendy? Parada :-)
Rozbalit vlákno
1
17. 9. 2013 12:14
Sorry
Ale za tu cenu by to byl asi takový prodejní trhák jako původní NSX. Ono totiž největší výtkou potencionálních zájemců o R8 je skutečnost, že jim je prostě líto vyhodit takový balík "pouze" za Audi. A kdo by pak byl asi ochoten vyklopit podobnou sumu za Hondu, tedy značku, kterou si většina lidí spojuje s produkcí levných hatchbacků.
Rozbalit vlákno
6
17. 9. 2013 13:05
Re: Sorry
Kdo si Hondu spojuje s produkcí levných hatchbacků a přišlo by mu NSX divné (rozuměj nezapadající do značky) s největší pravděpodobností ani nebude kupcem R8. Pokud ano, klidně si troufnu tvrdit, že schopnosti R8 neocení/nedocení. I přes to, že s ní bude spokojen na milion procent.
Avatar - Emel
17. 9. 2013 13:27
Re: Sorry
O prodejní trhák tu nejde, stejně jako o něj nešlo u původní NSX.
Avatar - King
17. 9. 2013 14:21
Re: Sorry
NSX bude v první řadě Acura a to na řadě klíčových světových trhů - v USA, Číně a Rusku, takže asociace s levnými (levnými? >:D ) hatchbacky 0. A na těch zbývajících trzích, které už jsou z hlediska prodejních čísel nepříliš významné, buď sportovní Hondu budeš chtít a nebo ne.

Ostatně problémem Hondy není ani tak to, že vyrábí na jedné straně ty údajně levné hatchbacky a na druhé supersport, ale spíš v tom, že mezi NSX a nejbližším drahým autem zeje v nabídce obrovská propast. Prostor mezi NSX a kompaktním SUV, popřípadě sedanem střední třídy v obou případech ca za mega je gigantický a jak už tu zaznělo, NSX nebude auto pro tradičního zákazníka Hondy a stejně tak zájemci o NSX bude nějaký Civic upřímně u zadku. NSX je značka.
17. 9. 2013 14:49
Re: Sorry
Já ti nevím...co tak občas čtu kusé informace, tak ani GTR není nijaký prodejní trhák.
Avatar - King
17. 9. 2013 16:25
Re: Sorry
Nevím, jestli jsi trefil správné vlákno, já se teď o GT-R nezmiňoval, ale máš pravdu, o GT-R se mnohem víc mluví, než prodává.
17. 9. 2013 21:00
Re: Sorry
Netrefil :-) Mělo to bej výš, tam, kde se zmiňujete o GTR. Ale co už teď... >:D
17. 9. 2013 13:36
Mít prachů nazbyt
Pokud bych nevěděl co s penězi, tak bych upřímně šel raději do Hondy, protože Audi R8 mi připadá, že svými patvary byla stvořena pro 4% skupinu obyvatel.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - white label
17. 9. 2013 14:07
Re: Mít prachů nazbyt
Doufám, že se neobáváš, že bys byl s R8 (po této stránce) snáze identifikovatelný...? :-O :*) >:D
Podle titulky by to mohlo mít (designově) právě k R8 blízko, takže nevím jestli by sis v tomto ohledu pomohl. ;-)
Avatar - King
17. 9. 2013 14:13
Re: Mít prachů nazbyt
Tohle už mě přijde postavené na hlavu stejně, jako když někdo napíše, že NSX vypadá jako R8. :-O R8 je designově jedno z nejpůsobivějších aut poslední dekády. :-|
17. 9. 2013 14:27
Re: Mít prachů nazbyt
Já si někdy říkám, co za lidi sem, na server o autech, zde navíc do diskuze pod nové NSX (znovu NSX !!), píše. Zhruba tak novinky CZ.
Avatar - white label
17. 9. 2013 14:31
Re: Mít prachů nazbyt
Souhlasím! Minimálně na 104%! ;-)
Avatar - Emel
17. 9. 2013 14:43
A co na to McLaren
A co si o tom myslí u McLarenu... konkrétně o tom, že jejich piloti budou konkurenci ladit auto?
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
17. 9. 2013 14:46
Zhrniem to....
Po GTR a LFA pride z Japonska dalsie auto, ktore bude o generaciu dalej a o Everest vyssie nez konkurencia.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - white label
17. 9. 2013 14:49
Re: Zhrniem to....
Než která konkurence (konkrétně)?
17. 9. 2013 15:13
Re: Zhrniem to....
No, zatím si nezhrnul nic. Ale nenech se odradit a zkus to. Už z tohoto příspěvku to vypadá, že to bude hodně zajímavé.
Avatar - white label
17. 9. 2013 16:14
Re: Zhrniem to....
Ano, ano... a hlavně naprosto "nezaujaté". ;-)