Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda odkládá produkci „čistých“ vznětových motorů

Dan Vořechovský
Diskuze (3)
Honda se bude v následujícím období soustředit na rozvoj hybridních pohonů. S „čistými“ vznětovými motory aktuálně nepočítá.

Druhá největší japonská automobilka Honda Motor odložila plány na výrobu „čistých“ vznětových motorů na neurčito. Svůj zájem naopak přesouvá ke své rozšiřující se rodině hybridních vozidel. Mluvčí Hondy Chris Martin k tomu pro časopis Biodiesel uvedl, že se automobilka před třemi lety snažila zařadit vznětové motory do nabídky motorů pro vozy Acura. Ceny benzinu tehdy rostly, zatímco ceny nafty byly relativně nízko, takže se automobilka rozhodla i s ohledem na přísnější emisní normy v Evropě a Kalifornii uvést na trh „čisté“ vznětové motory. V okamžiku, kdy začaly ceny nafty růst, se však automobilka začala více soustředit na hybridní vozy.

Honda minulý týden v této souvislosti rovněž oznámila, že hodlá obnovit výstavbu továrny v Yorii v Japonsku, která má podpořit vzestup „zelených“ technologií u Hondy. Plánovanou výstavbu továrny na výrobu minivozů s motory o maximálním objemu 660 kubických centimetrů naopak Honda zrušila. Podle hospodářského deníku Nikkei se tím Honda přesunuje od výroby minivozidel k výrobě hybridních vozů. Výstavbu obou továren automobilka kvůli finanční krizi zastavila v roce 2008. Původně měla být výroba v obou továrnách zahájena už tento rok.

V továrně v Yorii se původně měly vyrábět vozy se vznětovými motory, avšak nyní zde Honda plánuje výrobu vozidel s hybridním pohonem. Výroba v továrně v Yorii by měla být podle deníku Nikkei zahájena v roce 2013.

Dan Vořechovský
Diskuze (3)
22. 7. 2010 00:04
Re: Pomalu se to lame
Ono je to oboje ne moc dobrá cesta. Diesel už dnes nemá význam - s euro5 a špuntem ve výfuku - DPF se hodně zvedla spotřeba, navíc je tu náchylnost na kvalitu nafty která pořád klesá jak v ní přibývají biosložky. A stejně DPF nepochytá nejmenší saze, které jsou nejnebezpečnější...
Hybrid je zase vždy hrozivě těžká potvora se stovkami kil baterek a drahé elektroniky.
Já vidím jako jedinou cestu benzínový motor, odlehčení dnešních aut a zlepšení aerodynamiky - to povede k prudkému snížení spotřeby automaticky. Technologie na to jsou a nevyšlo by to moc draze, problém je jen v psychice lidí, kteří dnes kupují co nejtěžší auta kvůli "bezpečnosti" a potom ty kila navíc musí živit. Potom dochází k excesům, kdy za super ekologické auto je označen třeba hybrid od Lexusu, který žere 12 na sto a třeba za přepis Fiatu Seicento se spotřebou do 4 na 100 se platí "ekologická daň"...
Avatar - gld
21. 7. 2010 11:22
Re: Pomalu se to lame
Keby sa do toho pustili tak to zvládnu..s prehľadom..

Bohužiaľ pustili sa po ľahšej ceste- treba zachytiť trendy a ponúkať čo je v móde, hybridy

a namiesto "chemickej továrne" si budeš na prívesnom vozíku ťahať batérie
20. 7. 2010 19:08
Pomalu se to lame
Pomalu se to lame. Uz konecne zacina automobilkam dochazet, kde je dlouhodoba budoucnost a kde konci cesta za par zatackami. I kdyby za dyzl zapojili na vozik celou chemickou tovarnu, nema sanci za rozumnych nakladu dlouhodobe drzet krok se sprisnujicimi se emisnimi limity. Snad nas konecne ceka mene smradu a sazi ve mestech.