Pomalu se to lame. Uz konecne zacina automobilkam dochazet, kde je dlouhodoba budoucnost a kde konci cesta za par zatackami. I kdyby za dyzl zapojili na vozik celou chemickou tovarnu, nema sanci za rozumnych nakladu dlouhodobe drzet krok se sprisnujicimi se emisnimi limity. Snad nas konecne ceka mene smradu a sazi ve mestech.
Ono je to oboje ne moc dobrá cesta. Diesel už dnes nemá význam - s euro5 a špuntem ve výfuku - DPF se hodně zvedla spotřeba, navíc je tu náchylnost na kvalitu nafty která pořád klesá jak v ní přibývají biosložky. A stejně DPF nepochytá nejmenší saze, které jsou nejnebezpečnější...
Hybrid je zase vždy hrozivě těžká potvora se stovkami kil baterek a drahé elektroniky.
Já vidím jako jedinou cestu benzínový motor, odlehčení dnešních aut a zlepšení aerodynamiky - to povede k prudkému snížení spotřeby automaticky. Technologie na to jsou a nevyšlo by to moc draze, problém je jen v psychice lidí, kteří dnes kupují co nejtěžší auta kvůli "bezpečnosti" a potom ty kila navíc musí živit. Potom dochází k excesům, kdy za super ekologické auto je označen třeba hybrid od Lexusu, který žere 12 na sto a třeba za přepis Fiatu Seicento se spotřebou do 4 na 100 se platí "ekologická daň"...