Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Honda otevřela v Evropě první vodíkovou čerpací stanici

Ve Swindonu má Honda první evropskou výrobní a čerpací stanici na vodík, vyráběný pomocí solární energie.
Zpět na článek
3. 11. 2014 12:52
3. 11. 2014 13:31
3. 11. 2014 15:42
3. 11. 2014 17:34
3. 11. 2014 18:20
3. 11. 2014 19:17
3. 11. 2014 19:24
3. 11. 2014 20:51
3. 11. 2014 23:30
4. 11. 2014 08:12
3. 11. 2014 20:55
4. 11. 2014 18:10
3. 11. 2014 12:52
Budoucnost
Tohle vidím jako budoucnost. Produkce H2 bez exhalátů a skleníkových plynů /asi ideálně z jádra/ a poté palivové články. Navíc přeměna soláru na H2 může být dobrý způsob akumulace energie místo el. akumulátorů.
Rozbalit vlákno
9
Avatar - TeeJay
3. 11. 2014 13:31
Re: Budoucnost
Přesně tak. Jakkoli jsou čisté elektromobily účinnější a efektivnější, tohle dává smysl nejen z hlediska akčního rádiu a s ním související hmotností, tak z hlediska uskladnění energie.

Je vcelku jedno, jestli z jádra nebo se soláru, popřípadě z obojího, problémem bude pouze infrastruktura, protože na rozdíl od EV se podpoře H2 aut nevěnuje.
3. 11. 2014 15:42
Re: Budoucnost
panove a cim myslite ze Tesla osazuje svoje superchargery? zeby solarnima panelama? nebo snad cekate ze vyroba vodiku pomoci elektriny je cistsi nez vyuzivani te samotne elektriny?

a asi vam to nekterym stale nedochazi, ale vetsina vodikovich aut jsou EV ;-)
3. 11. 2014 17:34
Re: Budoucnost
Jenže je rozdíl mezi nádrží a akumulátorem. Je rozdíl v účinnosti. Je rozdíl ve skladování. Akumulátory trpí samovybíjením. Akumulátory ztrácejí kapacitu. Nabití trvá poměrně dlouho, rychlonabíjení zkracuje rychle životnosti. Atd.
Je otázkou co komu nedochází.
3. 11. 2014 18:20
Re: Budoucnost
jo ja zapomel ze skladovani vodiku je desne snadny a vubec nedochazi k jeho uniku >:D tak to proto jsou vodikove clanky/nadrze tak drahe, to proto ze je to desna sranda >:D mimochodem zivotnost nadrzi na vodik je v dnesni dobe cca 3 roky ;-)

vodikovej svet vystihuji nejlepe tyto vety "Musíte vyrobit elektrickou energii, pak vodík a následně z vodíků zase elektrickou energii." a "Co je však nevýhodné pro spotřebitelé, společnost i životní prostředí, je naprostým požehnáním pro firmy."

us ti docvaklo proc firmy/automobilky investuji do vodiku? protoze je to dobrej business, a ze na vodik nejsou dotace? ale prd, na vodik a budovani jeho infrastruktury jdou miliardy jak od EU, tak od dalsich "zrizeni" po celem svete ;-)

to kde ma vodik budoucnost jsou kuprikladu lode, myslim ze o alternativnich pohonech mam nacteno a nastudovano celkem hodne, pac je to muj konicek a obcas dokonce i prace ;-)
Avatar - TeeJay
3. 11. 2014 19:17
Re: Budoucnost
A opravdu se o to zajímáš nebo jen tak plácáš?

Unikal kapalný vodík, ztráty u plynného jsou minimální.

Cena nádrží je vysoká jako vše na vodíkových autech, masová výroba náklady stlačí, na ceně má podíl hlavně jejich extrémní bezpečnost.

Půl miliardy euro za 30 let, tomu říkám podpora, zvlášť když se to utopilo v nesmyslech jako bylo spalování vodíku ve válcích u BMW. Navíc nic z toho nešlo a nejde do infrastruktury. Zvláštní, že vodík prosazují v Evropě hlavně neevropské automobilky. ;-)

S tou efektivitou máš pravdu, ale kompenzuje se to možností uskladnění, lehkou konstrukcí aut, jízdním dosahem a rychlostí tankování.
3. 11. 2014 19:24
Re: Budoucnost
Samozřejmě, že to tak není.
Technologie vodíkových nádrží jsou vyvinuty, jde jen o množství. Akumulátory nejsou stále v poho. Dosud se stane, že občas nějaký notebook nebo mobil vzplane.
Na vodík byly zvýhodnění, ale Obama je zrušil, aktuální stav neznám. Výroba nádrží na H je samozřejmě daleko ekologičtější než výroba akumulátorů, včetně recyklace.
BMW ve vodíku neuspělo, nemělo na to. Proto to zastavili.
Za současného stavu je bezpečnější při nárazu pod sebou mít pořádnou nádrž na H než hromadu článku LiOn.
3. 11. 2014 20:51
Re: Budoucnost
no kdys myslite hosi :-)

"Podle magazínu Washington Post budou vědci potřebovat během následujících 15 let asi 55 mld. dolarů aby dostali auta na vodík na silnice." zanedbatelny peniz >:D

jen v roce 2010 utratila EU za demonstracni projekty s vodikem cca 90 milionu euro (ten rok to bylo nejvic, jinak je to v prumeru okolo 50 mega euro rocne, nojo smesnej peniz co >:D )

proti tomu jsou dotace na elektro v podobe baterii nebo jako OLEV doslova smesne ;-)
3. 11. 2014 23:30
Re: Budoucnost
Mohu link na článek ve WP?
Osobně se mi to moc nezdá, protože technologie je dávno vyvinuta. Viz Honda, to už je kdoví který model. Cena palivových článků není nízká, ale jde opravdu hlavně o množství.
Je zásadní rozdíl mezi nabíjením a čerpáním. I když se dají měnit akumulátory, vzhledem k nutnému chlazení akumulátorů to není zase taková sranda.
Určitě má význam vyvíjet akumulátory, ale na použití v autech nejde asi o perspektivní cestu. Takže dotace na něco, co není perspektivní, nemá smysl.
4. 11. 2014 08:12
Re: Budoucnost
hele je to jednoduche, pokud by mnozstvim klesla cena vodikovich aut, tak ciste prakticky, totez by se melo dit u vsech ostatnich druhu alternativnich pohonu, tedy vcetne tech co pouzivaji baterie, takze jsem tam kde jsme ted at se jich vyrobi kolik chce ;-)

cerpani vodiku je jeste vetsi sranda nez cerpani CNG nebo LPG, ne opravdu to neni tak ze prijedes k cerpacce, zastrcis hadici a hura tankujes, spise je to tak ze prijedes k cerpacce, pockas na obsluhu ktera smi tankovat, ta ti natankuje a teprve pak je to podobne jako u beznych paliv

a pokud ti prijde perspektivni plejtvat elektrinou na vyrobu vodiku (ztratove), ktery se nasledne opet premeni na elektrinu (opet ztratove) aby slouzila k pohonu, misto toho aby se ta elektrina rovnou pouzila k pohonu, tak nema cenu ti nic vysvetlovat :-) mimochodem i ty vodikova auta maji akumulator prave nato aby se vyuzivala rekuperace a aby se vykryl vykiv v dodavce elektriny, takze ani to vodikove auto se proste bez akumulatoru neobejde, a je uplne fuk jestli se budou vyvijet technologie pro akumulatory pro vodikova auta, nebo pro auta s bateriema, ten vyvoj tam stejne bude ;-) mimoto vyvoj akumulatoru nespoleha jen na automobilovej prumysl, ale deli si to s dalsima dvema, jeste se oblasti spotrebni elektroniky a pak s oblasti vermirneho vyzkumu ;-)

mimochodem vyroba vodiku pro auta zpusobem jaky je treba u teto cerpacky Honda, by nedokazal pokryt popravku ani na vesnici kde by bylo vic nez 5 vodikovich aut ;-) no schvalne se podivej co je potreba k vyrobe 1kg vodiku, kolik energie a kolik vody (mimochodem voda zacina bejt drazsi nez ropna paliva ;-) ) a ani nechtej vedet co by pri vetsi poptavce po vodiku v doprave stalo, co by to udelalo s cenama vody a potazmo s hladinama vod ;-)

vodik beru jako super pro uskladneni energie treba u solarnich a vetrnych elektraren, kde premena elektriny na vodik muze bejt vyuzivama pro nahle vykivy z techto elektraren, ale opet ne v takove mire aby to zacalo negativne ovlivnovat dalsi faktory :-!
3. 11. 2014 20:55
Ekologie?
Celková účinnost výroby vodíku elektrolýzou je zhruba 25%. To znamená výroba elektřiny + elektrolýza a potom je potřeba ještě vodík pořádně stlačit. Jediným reálným a levným zdrojem vodíku jsou jaderné reaktory 4. generace, ve kterých bude produkován vodík skoro zadarmo a hlavně ekologicky narozdíl od výroby ve FW elektrárně. Jenomže tyto reaktory vyvíjí jen Čína, Indie, Rusko. Ostatní se trapně zabývají zastaralými, neskutečně drahými zdroji jako jsou FW a větrné elektrárny. Proč vymýšlet něco skutečně smysluplného, když dotace na FW tolik sypou, že? Nechceme si to přiznat, ale Evropa se dávno dostala ze špice technického vývoje někam na poslední příčky. Skutečně moderní technologie se dnes vytváří jinde než v tom našem dotačním skanzenu. ;-\
Rozbalit vlákno
1
4. 11. 2014 18:10
Re: Ekologie?
Sluneční energii můžeš na vodík přeměnit více způsoby než jen čistě skrze elektřinu (například skrz termochemický cyklus, kdy teplo dodáš ze solárního koncentrátoru místo z jaderného reaktoru, i kdyby měl být hybridní). Zkoumá se jich celá řada. Realita je, že dokážeme vodík vyrobit levněji z fosilních paliv a dokud to tak bude, budeme to tak dělat.