Nemluvě o D3, nebo Jaguaru/ Range Roveru. I americké automobilky (nejen Ford) občas vyrobí něco přeplňovaného, i když v běžné nabídce asi pořád vedou atmosférické motory (například CTS má přeplňované tři ze čtyř motorů). Pravda, míchám do toho i kompresory (u toho CTS jsou dva turbo, jeden kompresor [CTS-V] a jedna atmosféra).
Beru to tak, že prémiová produkce nemá tak široký dopad na všeobecné smýšlení Amíků a vliv na přijímání nové technologie přímovstřikových turbobenzínů jako masový domácí producent, který jim tam dnes pere turbobenzíny do všech kategorií od tříválcového 1.0 EB ve Focusu až po šestiválcové 3.5 EB v pick-upech. Kdyby tam byla jen ta prémie a Honda byla alespoň první masový producent tak budiž, ale v současné situaci zní prohlášení představitele Hondy docela srandovně (tedy pokud se opět něco neztratilo v překladu).
Bingo, chlape tys to trefil. Koukl jsem na Automotive News a po pioneerech, innovatorech či groundbreakerech ani památky, Yamamoto dokonce otevřeně přiznává, že následují konkurenci a konkrétně jmenuje Ford:
Honda follows rivals such as Ford Motor Co. in turning to smaller turbo engines to deliver better fuel economy with the same or more power.
[odkaz]
Obvykle se citace vymezují uvozovkami, takže já spíš vidím "In America, there aren't that many companies with turbo models," Yamamoto said.
A faktem je, že kromě Fordu žádná z hlavních automobilek turbomotory ve velkém zatím nenabízí, jsou spíš výjimkou. Tudíž na "Honda chce být JEDNÍM Z PRŮKOPNÍKŮ" nevidím nic závadného, na čem by si mariachiho chorá mysl musela hojit mindráčky. ;-)
Jestliže je v originálu napsáno, že ....Honda follows rivals.... nebo, že ....there aren't that many companies ..... a místní redaktor z toho udělá, že .....šéf vývoje značky Yoshiharu Yamamoto prozradil deníku Automotive News, že Honda chce být jedním z průkopníků turbomotorů i v USA...., tak chorou mysl osvědčuje právě ten místní redaktor a vědomě lže, protože se tváří, že cituje manažera Hondy a přitom si jenom prachsprostě vymýšlí notabene do očí bijící nesmysly.
Jinými slovy je to tak, že kromě Fordu žádná jiná masová automobilka v US zatím turbomotory u svých modelů plošně nenabízí a pokud Honda letos začne, bude společně s Fordem průkopníky turbomotorů, souhlasí? ;-)
O průkopnictví lze těžko mluvit. Turbodmychadla se používají v automobilovém průmyslu hodně dlouho. Svou cestu si našla i do USA. A je celkem jedno, jestli má konkurence jeden takový motor, nebo tvoří celou nabídku.
Nevím, jestli si rozumíme - právě že vůbec nejde o to, jak dlouho existují turbomotory, jde o trend downsizingu a způsob, jakým jím pokryješ nabídku. Civic zjevně přejde na turba komplet a totéž zřejmě čeká všechna "malá" auta značky.
Ne, nesouhlasí:
a) lhát se nemá, redaktor evidentně lže o tom, co řekl nebo neřekl šéf Hondy
b) přeplňované benzínové motory nenabízí v USA jenom Ford, ale má je v nabídce i GM, FCA, VW, BMW, Daimler nebo Nissan. Z velkých koncernů nic nenabízí v této oblasti jenom Toyota a Honda a oba koncerny shodou okolností právě nyní oznamují, že vyvíjejí přeplňované benzínové motory, nicméně v tuto chvíli je to jenom oznámení, v současnosti nenabízí ani přeplňované prdy, takže těžko mohou být průkopníky, když jsou de facto poslední.
Tak ještě jednou: "In America, there aren't that many companies with turbo models" - jinými slovy "budeme jedni z prvních", jinými slovy "budeme průkopníky". Pokud ti nevyhovují autorské repliky, čti agenturní zprávy. Třeba ČTK. >:D
Žádné jinými slovy, žádná autorská replika, ale citace šéfy Hondy, protože redaktor napsal "Šéf vývoje značky Yoshiharu Yamamoto prozradil deníku Automotive News, že Honda chce být jedním z průkopníků turbomotorů i v USA". A napsal prostě lež jak věž, Yamamoto nic takového neřekl.
Kdyby napsal, že si to myslí on, redaktor Fokt a nevkládal to do úst šéfovi Hondy, tak by to byl jeho názor na který má jistě právo. Udělal by ze sebe sice neinformovaného a neznalého autora, protože v USA přeplňované motory nejsou žádná novinka, ale budiž. Takto je za hňupa a navíc ještě za lháře.
Jasně, Honda bude průkopníkem konečně skvělých přímo vstřikových turbo benzínů, to co se nabízelo/nabízí doposud u konkurence, vedle toho ani neleželo... >:-[];-)
Můj pohled zase je, že to zákazníci budou akceptovat v dolní části nabídky, když to akceptují v horní. Pickupy jsou samozřejmě kapitola sama pro sebe. Ať je současná situace jakákoli, přeplňování není nic nového. Ani v USA. Jde o zralou techniku. Jen dříve se víc používala pro zvýšení výkonu a dnes pro snížení normované spotřeby. Z hlediska smýšlení zákazníků půjde spíš o zmenšování objemu a počtu válců.
Ano, turbocharging se víceméně objevilo na trhu v 70tých létech minulého století. However, v tu dobu ještě nebyla kmáni dostatečně vyspělá elektronika, která by turbo ukočírovala. Ani v 80tých létech to ještě nebylo ono. Až někde v 90tých letech se ECU zdokonalilo natolik, že dostalo turbo pod kontrolu, i když to stále není na 100%.
To je pravda. Stačí se podívat na motory Skyactiv, které pracují při kompresním poměru 14.0 :1, což ještě nedávno byla pro sériové motory utopie. Mazda...klobouk dolů! :yes:
Akurat ten ford je v USA riadne kritizovany za ich ecoboosty, pretoze v konecnom dosledku zeru viac ako tie 2.4 litre a vacsie motory, ktore nahradzaju, takze sa v niektorych mediach pytaju, na co je to vsetko dobre. Zda sa vsak, ze sa aspon nekazia, zatial...
Na druhej strane tu je vw, kde to zerie menej, ale viac sa kazi... Inak v nejakom clanku amici dost chvalili turba od BMW, lenze to skusali 2-litrovy stvorvalec, nie tie 1.5 litrove trojvalce...
Podla mna hlavnou nevyhodou downsizingu je, ze sa ten objem zmensuje stale viac a viac, ochvilu tu mozeme zaviest kei cars ako v japonsku... uz teraz je modeo s litrovym trojvalcom, co prinesie buducnost???
Lidé, co sestavují pakety výbav, mají určitou představu o tom, jakou kombinaci prvků výbavy zákazníci vyhledávají. Nemyslím, že zrovna vyhřívání sedadel je vyloženě luxusní prvek výbavy.
Vidíš, jejich představa se asi moc neslučuje s evropským vnímáním. Proč třeba vyhřívané sedačky jde mít pouze s kůží, když bych je chtěl s textilním potahem (kůži fakt nesnáším)? Proč můžu mít automatickou klimu jen v té úplně nejvyšší výbavě, nebo CD přehrávač až od třetí výbavy? Tohle opravdu není to pravé, co si představuju a i přes všechnu snahu se tím Mazda u mne odepisuje. Je mi prd platné, že dobře jezdí, pokud seženu auto dle svých představ výbavy o sto tisíc levněji a bez výrazných ústupků v komfortu a kvalitě jízdy.
Tak třeba čerstvě u Mazdy 2: Pokud beru 1,5/90k jako dobrou motorizaci, tak poprvé tento motor davaji s vybavou Challenge, ale vyhrivana sedadla az v Hazumi - ta je o cca 50 tisic drazsi.
O automaticke klime ani nemluvim, ta je az (a jedine) pro Revolution TOP, ktera je drazsi o 130 (!!!) tisic.
Mozna to jde i jinak, nevim, mam tistenej katalog a jeste jsem ho podrobneji nestudoval...
Jasný, bylo mě řečeno "umíme to (vyhř. sedadla) i samostatně".....zapomeň na katalog.... ;-) Na co je dobré automatická klima? Já mám v Yarise manuální klíma, které zapneš tak možná 5x do roka....díval jsem se na Mazda stránky, a ta 2ka je docela slušně vybavená... :-!
Manuální klima je fajn, mám ji v Cliu a na dlouhých cestách si ji vyloženě užívám, používám ji ale i na cestování po Praze a okolí (a to nejen za parného léta, stačí přímé slunce). Jenže i za cestu Berlín-Praha s ní neustále něco laboruju, protože mi chvíli je fajn, chvíli chladno (stačí, aby zalezlo slunce), takže stále točím kolečkem a přidávám nebo ubírám. Automatika prostě drží nastavenou teplotu a víc ji nezajímá, přizpůsobí se. Nebo třeba dvouzónová klima? Mně je v autě věčně horko, přítelkyně je zmrzlík, dál asi netřeba rozvádět situaci.
Velká většina ženských jsou zmrzlíci. Mají to dané geneticky. Datuje se to z dob jeskynního člověka, kdy ženské byly stále v jeskyních a motaly se kolem ohně a chlapi venku v zimě sháněli potravu. No ještě před 15 léty skoro nikdo klima v autě neměl. Zajímavé, jak rychle člověk zchoulostiví. Výsledkem je pak oslabená imunita. No a z toho jsou pak ty různé alergie na to a na ono a člověk hned něco chytne. Kdysi stačilo pootevřené okno anebo později staré dobré střešní okno. Já vím, je jiná doba... :-!
Hm, mudrlant jeden:D. Ja mam alergiu na chlad a prievan, nic horsie ako pootvorene okno vodica pre mna neexistuje, potom nasleduje prilis agresivna klima.
Kupovat auto bez automatickej klimy mi prijde chore, pretoze prave tie teplotne vykyvy mi nerobia dobre.
Neverim, ze je nejaky velky cenovy rozdiel medzi manualnou a automatickou, tu ide podla mna cisto o politiku cenotvorby vyrobcu, inak by bola davno manualna vyradena z ponuky.
Nejhorší jsou pro lidský organismus teplotní výkyvy, když vylezeš z klimatizovaného auta cca 20°C ven do 32°C. Určitě jsi to již zažil. To samé i v obchodních centrech. Ale jinak souhlas, když kupovat auto s klímou a cena za autoklimu není absurdní, tak raději si nějakou tu kačku připlatit. Chtěl jsem jen naznačit, že se dá bez klímy žít. Já bez ní žil a řídil 40 let. :-!
Vidíš, já například mám raději mechanickou klimu než automatiku. V zimě a v parném létě je to OK ale když je tak akorát tak na mne fouká studený vzduch i když nechci.
No jo, před patnácti lety, ale řekni rovnou v ČR. Američani mají klimatizaci jako pomalu základní výbavu už snad padesát let...
Otevřené okno je fajn věc, ale jen dokud není moc hustý provoz za sucha, prach je zlo. A nebo takový deštík za horkého dne, taky radost...
Jo, klidně přiznám, že jsem zchoulostivělý, co se komfortu týká. Prach a déšť fakt nemám rád.
A nakonec - alergie rozhodně nejsou z nějakého teplotního komfortu, ale z bordelu v prostředí, jídle a z přehnané sterility prostředí.
Neres kdo potrebuje digiklimu, nebo xenony na pidiaute, jsou lidi, kteri bez blikatek, svititek, tlacitek, cudlicku a displejicku nemuzou proste auto ani videt, jak to nema pripojeni online na fejsbuk a na twitr, a pri nasednuti se mu nezobrazi na displeji mezi budikama titulka z D-Fense, tak to proste pro nej neni auto a marna vec - takovym moulum da Hjondee mnohem vic, nez Mazda a za podstatne mene penez.
Moc mě to nepřekvapuje. Honda se chovala vždycky maximálně efektivně a když už si dala tu práci s novou generací turbomotorů, je jasné, že je zavede plošně. Evropa je potřebuje a v Japonsku a Americe tím určitě nic nezkazí.
Spíš mě překvapuje, že atmosféry Earth Dreams 1.3 a 1.5 tím pádem skončí dřív, než pořádně začnou a 1.8 se zřejmě nakonec ani nevyvíjela.
Na to jsi přišel použitím svého vlastního ostrovtipu? >:D Střídání generací motorů současně s generační obměnou modelu je vcelku běžné, ne však u Hondy. Proto někteří mimoni považovali motor 1.8 i-VTEC za "příšerně zastaralý" už když se po šesti letech objevil v Civicu 9G. :-) Takže správně bys měl házet palečky, jak je Honda progresivní, že omlazuje motory tak rychle, jako Audi. >:-[]
I kdybys tu dal deset tisíc smajlíků, pořád to nemění nic na tom, že ses v prvním komentu prostě sám popřel.
Cheš-li to po japonsky, tak jsi prostě diskutér-kamikaze.
Jednak turbomotory v té době stály za prd a současně je třeba vnímat rozdíl mezi tím, že někdo zku*ví trh a tím, kdo se tomu nesmyslu nakonec musí přizpůsobit. 8-s
Takže s příchodem turbomotorů od Hondy konečně budou turbomotory dobré, do té doby stály za prd... No ještě, že tu Hondu tady máme, teda ještě, že tady máme její fanatické fanoušky, aby nám to vysvětlili.
Máš problém s porozuměním psaného textu nebo jen rudo před očima?
Současné motory jsou úplně jiná liga, než ty před 10 lety. Takže pokud to myslíš tak, že Honda přeskočí to období, kdy stály turbobenziny za houby, tak patrně ano, stejně jako v případě turbodieselů. Jak dobré budou v rámci konkurence, to uvidíme. ;-)
Představa, že začnu něco vyrábět o 10 let později a zbavím se tak problémů těch, co přišli jako první, je naivní. Know-How se nezíská jen slepým kopírováním, dodnes korejci dohání konkurenci, o Číně nemluvě.
Tady píšeme o benzínových motorech. Mimochodem, kdy vlastně přišla Honda s tou 1,6 i-DTEc? Kolik let za konkurencí? Stejně onem 2,2, co uvádíš ty, byl v době, kdy jiní prodávali diesely léta... a tak Hondě ujíždí vlak... Ale to se ultrafans těžko vysvětluje.
Reaguji na "Představa, že začnu něco vyrábět o 10 let později a zbavím se tak problémů těch, co přišli jako první, je naivní.", což je, jak jistě sám uznáš, ve světle kvalit zmíněných turbodieselů, blábol. Je jedno, jestli je řeč o dieselu nebo benzinu, s naftou měla Honda ještě méně zkušeností, než s turbobenziny.
Jistě, ostatní prodávali dieselu už léta a přesto byla 2.2 neprostá špička. Stejně tak je naprostá špička 1.6 i-DTEC a zdá se, že totéž bude platit i u biturba. Takže jí rozhodně nic neujíždí. ;-)
Stejně jako tou dobou byla naprostá špička 2,0 dCi nebo 2,0 HDI či 2,2 HDI atd.
A co se týče současné 1,6 i-DTEC, není naprostá špička, patří mezi nejlepší, ale není nejlepší, jen je stejně jako ty ostatní nejlepší nejnovější - tzn. 1,6 dCi nebo 1,6 CDTi od Opelu... to že ostatní jsou krapet slabší, protože jsou tu oproti Hondě léta (1,5 dCi, 1,6 HDI nebo 1,6 TDI) z nich nedělá nějak špatné motory.
A ano, ostatní ji už dávno ujeli, přichází z novými vylepšenými generacemi, mají vychytané dětské nemoci a Honda přichází s novinkou, v očích zákazníku neodzkoušenou novinkou. Mimochodem, ta 2,2 od Hondy rozhodně nebyl bezproblémový motor.
O to jsem se tu snažil minule v diskuzi zjistit, v čem jsou nejlepší ty Honda motory/auta. Třeba s vyjímkou nepovedených 2.0TDI PD se dají všechny adekvátně silné motorizace s Hondou srovnávat.
Ked robia dvaja to iste, nie je to vzdy to iste...
Akurat ta honda presadzuje vernostny program na 8 rokov a urcite by do toho nesla, keby vyprodukovala nejaky sajrajt, ktory ledva vydrzi do konca dvojrocnej zaruky...
Osobne si nemyslim, ze by bolo turbo vrcholom automobiloveho inzinierstva, tak ale ked uz sa dala honda na F1 s turbom, asi chce maximalizovat synergie, ten prichod turbomotorov musel byt planovany dlhsie.
Konspiracia: mozno uznala, ze v hybridoch s toyotou prehrala a chce mat pred toyotou v USA naskok v turbomotoroch a vobec tu nejde o EU, co je pre hondu zanedbatelny trh... Ved aj europske znacky ovplyvnovali/ovplyvnuju americku legislativu v prospech turba, pretoze u velkych objemov nemaju sancu...
No, 2,2 sice nebyl bezproblémový motor, ale i tak patřil k tomu spolehlivějšímu. Se zbytkem nicméně souhlasím. Hondě to dlouho trvá, než doběhne ostatní, ale zase na druhou stranu je nutné říci, že když už doběhne, většinou to patří k tomu nadprůměru. Každopádně takový velký přechod na turba mě trochu štve.
Kdybych měl ale říct, který 2,2 litrový (jednoturbový) a 1,6 litrový diesel je lepší, tak vůbec nevím, co bych řekl. A když už bych něco plácnul, vůbec bych se pod to nepodepsal :-)
Nepochybuji o tom, že nové turbomotory Honda budou prvotřídní. V Evropě to ale bude málo platné, pokud i budoucí generace Civicu bude zvenčí i na přístrjové desce taková obludka jako ta současná... :-(:no:
Design - kdoví, co nás vlastně čeká [odkaz] , ale s interiéry nemám problém, ani po stránce vzhledu, ani ergonomie, snad s výjinkou ovládání palubáku. 8-s