Honda s novým turbodieselem - první jízdní dojmy

Honda s novým turbodieselem - první jízdní dojmy

 
 

Po kombi od Jaguaru, luxusním Volkswagenu a Saabu s motorem Subaru tu máme další průlom: Honda vyvinula vlastní vznětový motor. První desítky kilometrů na českých silnicích napověděly, že tenhle agregát budou Hondě mnozí závidět...

Napřed praxe, potom teorie.

Když stojíte před Accordem s otevřenými dveřmi a klíčky v zapalování a víte, že vůz pohání první vlastní turbodiesel Hondy, na chvíli přestanete myslet na to, co už o tomto motoru víte a raději nastartujete.

Kontrolka žhavení jen krátce problikne a startování je téměř stejně nehlučné jako u zážehových motorů. Volnoběžné otáčky také nevykazují žádný rozdíl - vůz se neklepe a motor jen tiše přede. Po vyjetí z místa dá nový motor poznat svou největší přednost - až absurdně plynulý zátah. Auto jde za plynem se samozřejmostí, na kterou jsme u Hondy zvyklí, to bychom ale do nádrže nesměli lít naftu. Pocit zatlačení do sedačky, který známe z turbodieselů jiných výrobců, tu sice není tak brutální, o to déle ale nádherný pocit trvá. Křivka kroutícího momentu s vrcholem 340(!) Nm při 2000 otáčkách pak klesá po dosažení maxima jen velmi zvolna a ještě při 3400 otáčkách je k dispozici 300 Nm. Turboprodleva někam zmizela a Accord také nijak zvlášť výrazně nevadne ani při vytočení k maximu výkonu 103 kW při 4000 otáčkách. Zbývá vychválit řazení, které až na absenci šestého stupně vyniká jak přesností, tak téměř nulovými vibracemi řadicí páky. Jízda mimo město se obejde i bez jinak logického častějšího přeřazování, a Accord se podle nálady promění se zařazeným třetím stupněm na dravce, se čtyřkou na tichý rodinný vůz a s pětkou na hyperúsporný rychlík. Naopak ve městě lze bez obav jezdit i na vyšší stupně a to bez klepání či jiných protestů.

Protože testovaný vůz byl již sériovým modelem, lze mluvit o jednom z nejlepších vznětových agregátů, jaký kdy osobní auto obsahovalo. Mimochodem, o motoru se pochvalně vyjadřovali i kolegové z jiných redakcí, známí spíše svou inklinací k zážehovým jednotkám.

Spotřebu jsme kvůli krátké době na test a absenci palubního počítače neověřovali. Výrobce deklaruje vzhledem ke konkurenci velmi dobrou hodnotu 5,4 l/100 km, uvidíme, jaká bude praxe.

Co říkají fakta?

Motor o zdvihovém objemu 2204 cm3 je celý vyroben z hliníkové slitiny (při výrobě je použita patentovaná technologie lití), disponuje čtyřventilový rozvodem DOHC, technologií vstřikování paliva common-rail a turbodmychadlem s proměnnou geometrií rozváděcích lopatek. První sériový diesel této značky se nemusí stydět ani za výkonové parametry. Maximální výkon 103 kW dosahuje při 4000 ot./min, velmi sledovaný nejvyšší točivý moment má hodnotu 340 Nm při 2000 ot./min. Vstřikování common-rail druhé generace dodává Bosch a na rozdíl od konkurence se vyznačuje jen jediným předvstřikem. Vznětová Honda samozřejmě plní emisní normu Euro IV, bezúdržbový filtr pevných částic se chystá pro požadavky normy Euro V.

Zajímavostí je elegantní (a účinné, jak jsme se přesvědčili) vyřešení pro naftové motory typického problému pomalého náběhu topení. Accord má kromě klasické topné jednotky ještě přídavné přemostění klimatizace, která stlačené (a tím zahřáté) médium neodvede do kondenzátoru, ale rovnou do výparníku, takže ventilátor klimatizace fouká do prostoru pro cestující teplý vzduch hned po jejím spuštění. Zařízení se samo odpojí po dosažení určité teploty motoru, kdy už funguje klasické topení.

Turbodiesel je možno koupit ve variantách sedan i Tourer a to ve výbavách Sport a Executive. A cena? Verze sedan Sport/Tourer Sport stojí 789.000/829.000, tedy o 40.000 více, než trochu hůře vybavený zážehový dvoulitr. Luxusně vybavená verze sedan Executive/Tourer Executive stojí pak 899.000/939.000, což je stejná cena jako za stejně vybavené modely se zážehovým čtyřválcem 2.4...

Honda se těší, že turbodiesel naláká ke značce ty zájemce, kteří ji dosud kvůli absenci vznětového agregátu opomíjeli. My bychom navíc rádi doporučili svezení v tomto voze všem zastáncům nesmiřitelných táborů benzín/nafta.

Spolupracujeme s TipCars.com
Ve Finsku proběhla policejní razie, úřady vyšetřují útok v Turku jako teroristický čin Ve Finsku proběhla policejní razie, úřady vyšetřují útok v Turku jako teroristický čin

Páteční útok ve městě Turku finská policie vyšetřuje jako…

USA začaly vyšetřovat čínské obchodní praktiky, bojí se krádeží duševního vlastnictví USA začaly vyšetřovat čínské obchodní praktiky, bojí se krádeží duševního vlastnictví

Spojené státy v pátek oficiálně zahájily vyšetřování…

Zachrání Air Berlin jiné aerolinky? Podívejte se na fotogalerii flotily problematické firmy Zachrání Air Berlin jiné aerolinky? Podívejte se na fotogalerii flotily problematické firmy

Druhé největší německé aerolinky, které nedávno skončily…

Trumpovi se rozpadl další poradní výbor, téměř všichni členové rezignovali Trumpovi se rozpadl další poradní výbor, téměř všichni členové rezignovali

Téměř všichni členové dalšího poradního výboru amerického…

 
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
10 nejspolehlivějších ojetých SUV do půl milionu. Vítěz sem možná nepatří 10 nejspolehlivějších ojetých SUV do půl milionu. Vítěz sem možná nepatří

Kategorie SUV je v současné době zažívá obrovský boom.…

Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc? Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou…

 



Honda Accord V6 IMA: šestiválcový hybrid Honda Accord V6 IMA: šestiválcový hybrid

Honda oznámila, že připravuje hybridní verzi nové Hondy…

Sedmá generace Hondy Accord dorazila na náš trh Sedmá generace Hondy Accord dorazila na náš trh

Honda prohlašuje, že s tímto modelem vstupuje do elitní…

 



 
Rok a půl s povinnými reflexními prvky: Skutečně zachraňují chodce?

Rok a půl s povinnými reflexními prvky: Skutečně zachraňují chodce?

Dnes 08:00

Už osmnáct měsíců musí chodci mimo obec nosit reflexní prvky. Dělají to? A jak se to projevilo ve statistikách?




Blesk.cz

Ornella Koktová o rozvodu rodičů: Táta? Záchvaty vzteku i lítost!

Ornella Koktová o rozvodu rodičů: Táta? Záchvaty…

Ornella Koktová (24) se o rozvodu svých rodičů dozvěděla ze sociální sítě. Kdyby její matka Monika Štiková (45)…

Nákladní auto na Českobrodské skončilo na boku: Náklad se vysypal na silnici

Nákladní auto na Českobrodské skončilo na boku:…

Zhruba do 13. hodiny budou v Českobrodské ulici odklízet následky dopravní nehody. Nákladní auto tam havarovalo,…

 

iSport.cz

Šafářová post jedničky titulem neoslaví. Se Strýcovou v Cincinnati končí

Šafářová post jedničky titulem neoslaví. Se…

Lucie Šafářová posun do čela světového žebříčku ve čtyřhře neozdobí titulem z tenisového turnaje v Cincinnati. S…

CELÝ SESTŘIH: Sparta – Slovácko 1:0. Lafata rozhodl, další gól mu vzali

CELÝ SESTŘIH: Sparta – Slovácko 1:0. Lafata rozhodl,…

Fotbalisté Sparty porazili v úvodním zápase 4. kola Het ligy Slovácko 1:0. Jediný gól vstřelil po hodně hry…

 

Reflex.cz

Za Křižáčka chtějí mnozí ukřižovat Fond na podporu kinematografie. Je to správné?

Za Křižáčka chtějí mnozí ukřižovat Fond na podporu…

Před několika dny tu Viliam Buchert přemítal nad osudem filmu Křižáček. Pokus režiséra Václava Kadrnky o ryze…

Kačerov jak hurikán… Tentokrát se blíží klasicky – v komiksu

Kačerov jak hurikán… Tentokrát se blíží klasicky – v komiksu

Kačeři z Kačerova Walta Disneyho. Kdo by je neznal. V devadesátých letech nás naplno zasáhli v podobě animáku na…