Honda s novým turbodieselem - první jízdní dojmy

Honda s novým turbodieselem - první jízdní dojmy

 
 

Po kombi od Jaguaru, luxusním Volkswagenu a Saabu s motorem Subaru tu máme další průlom: Honda vyvinula vlastní vznětový motor. První desítky kilometrů na českých silnicích napověděly, že tenhle agregát budou Hondě mnozí závidět...

Napřed praxe, potom teorie.

Když stojíte před Accordem s otevřenými dveřmi a klíčky v zapalování a víte, že vůz pohání první vlastní turbodiesel Hondy, na chvíli přestanete myslet na to, co už o tomto motoru víte a raději nastartujete.

Kontrolka žhavení jen krátce problikne a startování je téměř stejně nehlučné jako u zážehových motorů. Volnoběžné otáčky také nevykazují žádný rozdíl - vůz se neklepe a motor jen tiše přede. Po vyjetí z místa dá nový motor poznat svou největší přednost - až absurdně plynulý zátah. Auto jde za plynem se samozřejmostí, na kterou jsme u Hondy zvyklí, to bychom ale do nádrže nesměli lít naftu. Pocit zatlačení do sedačky, který známe z turbodieselů jiných výrobců, tu sice není tak brutální, o to déle ale nádherný pocit trvá. Křivka kroutícího momentu s vrcholem 340(!) Nm při 2000 otáčkách pak klesá po dosažení maxima jen velmi zvolna a ještě při 3400 otáčkách je k dispozici 300 Nm. Turboprodleva někam zmizela a Accord také nijak zvlášť výrazně nevadne ani při vytočení k maximu výkonu 103 kW při 4000 otáčkách. Zbývá vychválit řazení, které až na absenci šestého stupně vyniká jak přesností, tak téměř nulovými vibracemi řadicí páky. Jízda mimo město se obejde i bez jinak logického častějšího přeřazování, a Accord se podle nálady promění se zařazeným třetím stupněm na dravce, se čtyřkou na tichý rodinný vůz a s pětkou na hyperúsporný rychlík. Naopak ve městě lze bez obav jezdit i na vyšší stupně a to bez klepání či jiných protestů.

Protože testovaný vůz byl již sériovým modelem, lze mluvit o jednom z nejlepších vznětových agregátů, jaký kdy osobní auto obsahovalo. Mimochodem, o motoru se pochvalně vyjadřovali i kolegové z jiných redakcí, známí spíše svou inklinací k zážehovým jednotkám.

Spotřebu jsme kvůli krátké době na test a absenci palubního počítače neověřovali. Výrobce deklaruje vzhledem ke konkurenci velmi dobrou hodnotu 5,4 l/100 km, uvidíme, jaká bude praxe.

Co říkají fakta?

Motor o zdvihovém objemu 2204 cm3 je celý vyroben z hliníkové slitiny (při výrobě je použita patentovaná technologie lití), disponuje čtyřventilový rozvodem DOHC, technologií vstřikování paliva common-rail a turbodmychadlem s proměnnou geometrií rozváděcích lopatek. První sériový diesel této značky se nemusí stydět ani za výkonové parametry. Maximální výkon 103 kW dosahuje při 4000 ot./min, velmi sledovaný nejvyšší točivý moment má hodnotu 340 Nm při 2000 ot./min. Vstřikování common-rail druhé generace dodává Bosch a na rozdíl od konkurence se vyznačuje jen jediným předvstřikem. Vznětová Honda samozřejmě plní emisní normu Euro IV, bezúdržbový filtr pevných částic se chystá pro požadavky normy Euro V.

Zajímavostí je elegantní (a účinné, jak jsme se přesvědčili) vyřešení pro naftové motory typického problému pomalého náběhu topení. Accord má kromě klasické topné jednotky ještě přídavné přemostění klimatizace, která stlačené (a tím zahřáté) médium neodvede do kondenzátoru, ale rovnou do výparníku, takže ventilátor klimatizace fouká do prostoru pro cestující teplý vzduch hned po jejím spuštění. Zařízení se samo odpojí po dosažení určité teploty motoru, kdy už funguje klasické topení.

Turbodiesel je možno koupit ve variantách sedan i Tourer a to ve výbavách Sport a Executive. A cena? Verze sedan Sport/Tourer Sport stojí 789.000/829.000, tedy o 40.000 více, než trochu hůře vybavený zážehový dvoulitr. Luxusně vybavená verze sedan Executive/Tourer Executive stojí pak 899.000/939.000, což je stejná cena jako za stejně vybavené modely se zážehovým čtyřválcem 2.4...

Honda se těší, že turbodiesel naláká ke značce ty zájemce, kteří ji dosud kvůli absenci vznětového agregátu opomíjeli. My bychom navíc rádi doporučili svezení v tomto voze všem zastáncům nesmiřitelných táborů benzín/nafta.

Spolupracujeme s TipCars.com
Šílené hodnoty bankovek ze Zimbabwe. Zaplatit můžete i sto biliony Šílené hodnoty bankovek ze Zimbabwe. Zaplatit můžete i sto biliony

Robert Mugabe, prezident Zimbabwe a vydavatel…

Úvěrové firmy marně čekají na licence, ČNB si dává na čas Úvěrové firmy marně čekají na licence, ČNB si dává na čas

Uplynulo bezmála devět měsíců a centrální banka nevydala…

Kauza Diag Human: Exprezident Hospodářské komory vysoudil přes 3 miliony korun Kauza Diag Human: Exprezident Hospodářské komory vysoudil přes 3 miliony korun

První z trojice rozhodců v kauze Diag Human uspěl u soudu…

Do pražských restaurací putovalo maso z dalšího nelegálního skladu Do pražských restaurací putovalo maso z dalšího nelegálního skladu

Veterináři odhalili v Praze 6 nelegální sklad se…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Hyundai i30 Fastback má kompletní ceník. Takto si stojí proti Octavii Hyundai i30 Fastback má kompletní ceník. Takto si stojí proti Octavii

Minulý týden se vůz začal vyrábět, dnes známe jeho…

Nový Mercedes-Benz G odhalil interiér. Téměř nic nebude jako dřív… Nový Mercedes-Benz G odhalil interiér. Téměř nic nebude jako dřív…

Nová generace legendárního „géčka“ bude oficiálně…

 



Honda Accord V6 IMA: šestiválcový hybrid Honda Accord V6 IMA: šestiválcový hybrid

Honda oznámila, že připravuje hybridní verzi nové Hondy…

Sedmá generace Hondy Accord dorazila na náš trh Sedmá generace Hondy Accord dorazila na náš trh

Honda prohlašuje, že s tímto modelem vstupuje do elitní…

 



 
Také Škoda měla svého obojživelníka. Připomeňte si její neznámý prototyp 972

Také Škoda měla svého obojživelníka. Připomeňte si její neznámý prototyp 972

Dnes 08:00

Mladoboleslavská automobilka za socialismu několikrát koketovala s autem pro armádu. Ani Škoda 972 se však nedočkala realizace.




Blesk.cz

Jiří Menzel (79) po operaci mozku: Hrozí fatální následky! Slepota, hluchota, demence...

Jiří Menzel (79) po operaci mozku: Hrozí fatální…

Už tři dny svádí ve střešovické nemocnici boj o život. Podle některých informací je Jiří Menzel (79) po operaci…

Kuriozita v Modré: Největší sladkovodní tunel v Evropě!

Kuriozita v Modré: Největší sladkovodní tunel v Evropě!

Největší sladkovodní tunel v přírodě nejen u nás, ale i v Evropě můžete po celý rok vidět v Modré u Velehradu.…

 

iSport.cz

Turnaj pro země bez MS při MS?! V Americe uvažují i nad Českem

Turnaj pro země bez MS při MS?! V Americe uvažují i…

Pro země, které budou chybět na mistrovství světa ve fotbale v Rusku, se možná rýsuje zajímavá alternativa. Ve…

Basilej s Čechy zdolala United! Giganti slaví postup, PSG smetlo Celtic 7:1

Basilej s Čechy zdolala United! Giganti slaví…

Senzační úspěch slaví švýcarská Basilej s Tomášem Vaclíkem a Markem Suchým, když doma zdolala Manchester United…

 

Reflex.cz

Na Hrad posílají náhradníky z druhé ruky a Zemanovi jen okopávají kotníky, říká Franz

Na Hrad posílají náhradníky z druhé ruky a Zemanovi…

Hudební skladatel a výtvarník Vladimír Franz zatím netuší, koho podpoří v prezidentské volbě. Miloši Zemanovi…

Trek jako z pohádky. Vydejte se na túru zvanou Dronningruta neboli Královnina cesta

Trek jako z pohádky. Vydejte se na túru zvanou…

Během tohoto treku máte pocit, jako byste procházeli světem Pána prstenů – idylickou krajinou, kde všechno je až…