reklama


Honda s novým turbodieselem - první jízdní dojmy

Honda s novým turbodieselem - první jízdní dojmy

 
 

Po kombi od Jaguaru, luxusním Volkswagenu a Saabu s motorem Subaru tu máme další průlom: Honda vyvinula vlastní vznětový motor. První desítky kilometrů na českých silnicích napověděly, že tenhle agregát budou Hondě mnozí závidět...

Napřed praxe, potom teorie.

Když stojíte před Accordem s otevřenými dveřmi a klíčky v zapalování a víte, že vůz pohání první vlastní turbodiesel Hondy, na chvíli přestanete myslet na to, co už o tomto motoru víte a raději nastartujete.

Kontrolka žhavení jen krátce problikne a startování je téměř stejně nehlučné jako u zážehových motorů. Volnoběžné otáčky také nevykazují žádný rozdíl - vůz se neklepe a motor jen tiše přede. Po vyjetí z místa dá nový motor poznat svou největší přednost - až absurdně plynulý zátah. Auto jde za plynem se samozřejmostí, na kterou jsme u Hondy zvyklí, to bychom ale do nádrže nesměli lít naftu. Pocit zatlačení do sedačky, který známe z turbodieselů jiných výrobců, tu sice není tak brutální, o to déle ale nádherný pocit trvá. Křivka kroutícího momentu s vrcholem 340(!) Nm při 2000 otáčkách pak klesá po dosažení maxima jen velmi zvolna a ještě při 3400 otáčkách je k dispozici 300 Nm. Turboprodleva někam zmizela a Accord také nijak zvlášť výrazně nevadne ani při vytočení k maximu výkonu 103 kW při 4000 otáčkách. Zbývá vychválit řazení, které až na absenci šestého stupně vyniká jak přesností, tak téměř nulovými vibracemi řadicí páky. Jízda mimo město se obejde i bez jinak logického častějšího přeřazování, a Accord se podle nálady promění se zařazeným třetím stupněm na dravce, se čtyřkou na tichý rodinný vůz a s pětkou na hyperúsporný rychlík. Naopak ve městě lze bez obav jezdit i na vyšší stupně a to bez klepání či jiných protestů.

Protože testovaný vůz byl již sériovým modelem, lze mluvit o jednom z nejlepších vznětových agregátů, jaký kdy osobní auto obsahovalo. Mimochodem, o motoru se pochvalně vyjadřovali i kolegové z jiných redakcí, známí spíše svou inklinací k zážehovým jednotkám.

Spotřebu jsme kvůli krátké době na test a absenci palubního počítače neověřovali. Výrobce deklaruje vzhledem ke konkurenci velmi dobrou hodnotu 5,4 l/100 km, uvidíme, jaká bude praxe.

Co říkají fakta?

Motor o zdvihovém objemu 2204 cm3 je celý vyroben z hliníkové slitiny (při výrobě je použita patentovaná technologie lití), disponuje čtyřventilový rozvodem DOHC, technologií vstřikování paliva common-rail a turbodmychadlem s proměnnou geometrií rozváděcích lopatek. První sériový diesel této značky se nemusí stydět ani za výkonové parametry. Maximální výkon 103 kW dosahuje při 4000 ot./min, velmi sledovaný nejvyšší točivý moment má hodnotu 340 Nm při 2000 ot./min. Vstřikování common-rail druhé generace dodává Bosch a na rozdíl od konkurence se vyznačuje jen jediným předvstřikem. Vznětová Honda samozřejmě plní emisní normu Euro IV, bezúdržbový filtr pevných částic se chystá pro požadavky normy Euro V.

Zajímavostí je elegantní (a účinné, jak jsme se přesvědčili) vyřešení pro naftové motory typického problému pomalého náběhu topení. Accord má kromě klasické topné jednotky ještě přídavné přemostění klimatizace, která stlačené (a tím zahřáté) médium neodvede do kondenzátoru, ale rovnou do výparníku, takže ventilátor klimatizace fouká do prostoru pro cestující teplý vzduch hned po jejím spuštění. Zařízení se samo odpojí po dosažení určité teploty motoru, kdy už funguje klasické topení.

Turbodiesel je možno koupit ve variantách sedan i Tourer a to ve výbavách Sport a Executive. A cena? Verze sedan Sport/Tourer Sport stojí 789.000/829.000, tedy o 40.000 více, než trochu hůře vybavený zážehový dvoulitr. Luxusně vybavená verze sedan Executive/Tourer Executive stojí pak 899.000/939.000, což je stejná cena jako za stejně vybavené modely se zážehovým čtyřválcem 2.4...

Honda se těší, že turbodiesel naláká ke značce ty zájemce, kteří ji dosud kvůli absenci vznětového agregátu opomíjeli. My bychom navíc rádi doporučili svezení v tomto voze všem zastáncům nesmiřitelných táborů benzín/nafta.

Spolupracujeme s TipCars.com
Strážnické brambůrky: od bufetu v letním kině po továrnu za čtvrt miliardy Strážnické brambůrky: od bufetu v letním kině po továrnu za čtvrt miliardy

Nejsme chipsy, jsme brambůrky. S tímto sloganem si již…

Před 61 lety Chruščov pronesl Před 61 lety Chruščov pronesl "tajný" projev, kritizoval Stalina

V roce 1956 na XX. sjezdu KSSS pronesl sovětský vůdce…

Proč Havel nezavedl prezidentský systém? podivuje se Babiš Proč Havel nezavedl prezidentský systém? podivuje se Babiš

Ministr financí a předseda hnutí ANO Andrej Babiš míní,…

Unikátní kostýmy z Barrandova cestují po celé Evropě Unikátní kostýmy z Barrandova cestují po celé Evropě

Dodnes se v nich na filmovém plátnu prochází Mozart i…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Cyklistku obtěžovali muži v dodávce. Neuvěříte, jak se jim pomstila! Cyklistku obtěžovali muži v dodávce. Neuvěříte, jak se jim pomstila!

Motorkář ve Velké Británii natočil konflikt mezi…

Kia uvedla Rio na český trh. Prozradila ceny a pak jej nechala posprejovat! Kia uvedla Rio na český trh. Prozradila ceny a pak jej nechala posprejovat!

Kia představila čtvrtou generaci modelu Rio už minulý rok…

 




Honda Accord V6 IMA: šestiválcový hybrid Honda Accord V6 IMA: šestiválcový hybrid

Honda oznámila, že připravuje hybridní verzi nové Hondy…

Sedmá generace Hondy Accord dorazila na náš trh Sedmá generace Hondy Accord dorazila na náš trh

Honda prohlašuje, že s tímto modelem vstupuje do elitní…

 



 
Nová Škoda Yeti vyfocena téměř bez maskování!

Nová Škoda Yeti vyfocena téměř bez maskování!

Dnes 08:36

Náš čtenář Petr Slavíček načapal na silnici u Mladé Boleslavi téměř odmaskovanou novou Škody Yeti. Jak moc se liší od Seatu Ateca?




Blesk.cz

Americké veverky čeká v Británii sterilizace. Země chce ochránit své „zrzečky“

Americké veverky čeká v Británii sterilizace. Země…

Britská vláda připravuje ve snaze ochránit domácí veverku obecnou před nepůvodní veverkou popelavou rozsáhlý…

Zesnulý herec Pavlata (†71): 19 dnů po pohřbu zemřel náhle i bratr Jan (†63)!

Zesnulý herec Pavlata (†71): 19 dnů po pohřbu zemřel…

Sotva se příbuzní alespoň minimálně vzpamatovali ze smrti herce a dabéra Michala Pavlaty (†71), přišla další…

 

iSport.cz

Marit Björgenová získala ve skiatlonu rekordní 15. zlatou medaili z MS

Marit Björgenová získala ve skiatlonu rekordní 15.…

Norská běžkyně na lyžích Marit Björgenová získala ve skiatlonu na světovém šampionátu v klasickém lyžování v…

Vítej do rodiny! Dočkalův přestup do Číny potvrdil už také klub

Vítej do rodiny! Dočkalův přestup do Číny potvrdil…

Čekání je u konce. Reprezentační záložník Bořek Dočkal definitivně přestupuje ze Sparty do čínské Superligy, kde…

 

Reflex.cz

Krvavý příběh varšavského ghetta na silných fotografiích: Z půl milionu Židů nezbyl žádný

Krvavý příběh varšavského ghetta na silných…

Druhého října roku 1940 podepsal Ludwig Fisher, starosta Varšavy, jež byla součástí Generálního gouvernementu,…

Etika v boji proti terorismu. Nutnost, nebo nonsens?

Etika v boji proti terorismu. Nutnost, nebo nonsens?

Vážený pane profesore, není to tak dlouho, co byl jedním výše postaveným klerikem zveřejněn název jeho…

 
 
reklama