Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda S600: Díky obřímu turbu má neskutečně vysoký výkon...

Michal Fokt
Diskuze (0)
Malé sportovní kupátko s motorem 0,6 l prošlo poměrně radikální proměnou a dnes zvládá drag race pod 8 sekund...

Honda S600 byla vůbec prvním osobním autem japonské značky - malé sportovní kupé s pohonem zadních kol a malinkým motorem 0,6 l, odvozeným od motocyklové pohonné jednotky. Osudy aut ale mohou být různé, tohle auto místo postávání v soukromé sbírce dnes pálí gumy na australských závodních tratích pro drag race.

Jeden tamní závodní tým totiž S600 z roku 1965 použil jako základ pro stavbu speciálu pro závody ve sprintu na čtvrt míle. A to pochopitelně vyžadovalo pár modifikací. Tak třeba nad přední nápravu se nastěhoval řadový šestiválec Toyota 2JZ o objemu 3,2 l, opatřený obřím 88mm turbodmychadlem s plnicím tlakem až 2,2 baru. To už se ale pod kapotu nevešlo a "trošku" vadí ve výhledu vpřed.

Stálo to za to, motor prý má "něco přes 1200 koní" a dokáže při prudké akceleraci zvednout přední nápravu do vzduchu, popřípadě zapálit zadní gumy. Modifikace auta sice vedly ke zvýšení jeho váhy na 1100 kg, ale i tak je poměr 1,1 koně a kilogram váhy impozantní parametr.

Autíčko sice už zvládlo čtyřsetmetrový sprint za 7,7 s, ale nejedná se o "vítězný typ", krátký rozvor komplikuje jízdu v přímém směru, řidiči a jeho týmu jde hlavně o šou a pobavení diváků. To ostatně můžete vidět i na videu.

Michal Fokt
Diskuze (0)