Honda Shuttle 2,3i

Honda Shuttle 2,3i

 
 

Dalším automobilem japonské automobilky Honda, který prošel testem magazínu AUTO.CZ je velkoprostorový model Shuttle. Pro český trh se dováží jen jediná varianta. Jde o velmi dobře vybavený model ES s moderním čtyřválcem 2,3 se systémem proměnného časování ventilů VTEC a čtyřstupňovou automatickou převodovkou.

To vše za cenu 899.000,- Kč. Shuttle ES obsahuje prakticky kompletní výbavu: ABS, 2x airbag, manuální klimatizaci, el. ovládání oken i zrcátek, el. ovládané střešní okno a elegantní litá kola (viz foto).

Hlavním důvodem pro zakoupení takového typu vozu je nárok na dostatečný prostor pro cestující. U Hondy Shuttle je místa v interiéru přes poměrně dlouhou přední část dostatek. Toto se v až přehnané míře projevuje na střední řadě sedadel, která dokáží uspokojit i osoby se vzrůstem okolo dvou metrů (viz foto). Nohy lze natáhnout prakticky jako doma v obýváku. Bohužel tímto megalomanstvím značně utrpěl prostor na třetím dvousedadle, kterému nejlépe sedí označení only for children . Je to škoda, protože, prostoru je v tomto VANu dost.

Výborný nápad je ovšem realizován u třetí řady sedadel tím, že je lze během několika sekund sklopit do prohlubně v zavazadlovém prostoru, čímž vznikne velký a plochý prostor (viz foto).

Vzhledem k předpokladu, že Shuttle bude často sloužit pro delší přesuny až šesti osob, nechybí v interiéru dostatek odkládacích ploch, včetně přihrádek na láhve s pitím.

Přístrojová deska je přehledná, zvláštností je přítomnost dokonce dvou přihrádek před spolujezdcem (viz foto). Nad nimi je navíc schován ještě airbag. Na přístrojové desce se však dají najít některé plastové díly s poměrně výraznými a ostrými otřepy. Příkladem je plastové obložení sloupku volantu.

Jízda s automatem je pochopitelně velmi pohodlná a velkoprostorovému automobilu se velmi dobře hodí. Díky výkonnému čtyřválci s proměnným časováním ventilů je Shuttle až překvapivě živý. Automat reaguje pružně na jízdní situaci. Funkce kick down , která při prudkém zmáčknutí plynu zajistí okamžité podřazení funguje také správně. Motor je při běžné jízdě sotva slyšitelný. Pokud však při dynamičtější jízdě překročí otáčky motoru 4000, začíná být již dosti slyšet. Spotřeba se pohybuje v závislosti na stylu jízdy mezi 10 a 12 litry naturalu na 100 km, což je při kombinaci velké pohotovostní hmotnosti (1525 kg) a automatické převodovky slušný výsledek.

Za jízdy se Shuttle mírně naklání, pérování je poměrně měkké, ale nezdá se, že by to bylo na úkor bezpečných jízdních vlastností. Řadící páka pod volantem je v Evropě sice dosti nezvyklá, ale zvyknout si na toto řešení není až takový problém. Posilovač řízení má dostatečný účinek, volant by mohl mít silnější věnec.

Jedno je jisté. A v tomto případě to platí více než kdy jindy. Co je japonské bývá cenově výhodné. Pokud se podíváte do ceníků, zjistíte, že podobně vybavené evropské VANy pořídíte podstatně dráž.

Spolupracujeme s TipCars.com

Štítky Honda MPV Testy

Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2253
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 5700
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 200 / 4700
Provozní vlastnosti
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 7.8 / 10.3 / 12.3
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 280 / 738
Objem nádrže (l):65
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1525 / 675
Rozměr pneu:205
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4760
b) šířka (mm): 1790
c) výška (mm): 1640
d) rozvor (mm): 472830
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 10
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 10
Odkládací plochy: 10
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 7
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,50
 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Toyota C-HR se v Česku vejde pod půl milionu a nabízí spoustu výbavy Toyota C-HR se v Česku vejde pod půl milionu a nabízí spoustu výbavy

Toyota uvedla na český trh excentrický crossover C-HR. Za…

Test ojetiny Audi Q5: Prémiové neznamená bez chyb Test ojetiny Audi Q5: Prémiové neznamená bez chyb

Vstup mezi střední SUV se značce Audi povedl. Q5 ocení…

 






 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

25.9. 2016

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Drum'n'bass a hardcore hvězdy opět spojí síly. Imagination Festival slaví páté výročí

Drum'n'bass a hardcore hvězdy opět spojí síly.…

Festival, který na jednom místě spojil elektronické žánry drum'n'bass, hardcore a jejich příbuzné styly a…

Neberte medvědovi hračku: Mohl by to být granát, jak zjistili v polské zoo

Neberte medvědovi hračku: Mohl by to být granát, jak…

Odebrat medvědovi hračku může být docela nebezpečné, zvláště když hračkou je minometný náboj. Asi takové poučení…

 

iSport.cz

Pardubický střelec Hubáček: Musíme se odrazit od obrany a mírné destrukce

Pardubický střelec Hubáček: Musíme se odrazit od…

Pěkná divočina! Pardubice se v Chomutově dostaly do pořádného srabu. Pět zápasů, nula bodů, navíc po dvaceti…

VIDEO: Pardubice mají první body, Třinec dál v čele tabulky

VIDEO: Pardubice mají první body, Třinec dál v čele tabulky

Dočkali se! Hokejisté Pardubic na sedmý pokus berou první extraligové body v tomto ročníku. S novým trenérským…

 

Reflex.cz

David J. Peterson pro Reflex: Hra o trůny mě vážně neuživí

David J. Peterson pro Reflex: Hra o trůny mě vážně neuživí

Jeho práce je ve světě televize a filmu zcela výjimečná. Jedná se totiž o jediného člověka v Hollywoodu, který…

Neomarxistka Marksová chce diskriminovat kvůli bezdětnosti

Neomarxistka Marksová chce diskriminovat kvůli bezdětnosti

V nedělní debatě České televize jsem se dozvěděl, že nejen mne, ale všechny bezdětné lidi v této zemi chce…