Honda Shuttle 2,3i

Honda Shuttle 2,3i

 
 
24.9. 1998

Dalším automobilem japonské automobilky Honda, který prošel testem magazínu AUTO.CZ je velkoprostorový model Shuttle. Pro český trh se dováží jen jediná varianta. Jde o velmi dobře vybavený model ES s moderním čtyřválcem 2,3 se systémem proměnného časování ventilů VTEC a čtyřstupňovou automatickou převodovkou.

To vše za cenu 899.000,- Kč. Shuttle ES obsahuje prakticky kompletní výbavu: ABS, 2x airbag, manuální klimatizaci, el. ovládání oken i zrcátek, el. ovládané střešní okno a elegantní litá kola (viz foto).

Hlavním důvodem pro zakoupení takového typu vozu je nárok na dostatečný prostor pro cestující. U Hondy Shuttle je místa v interiéru přes poměrně dlouhou přední část dostatek. Toto se v až přehnané míře projevuje na střední řadě sedadel, která dokáží uspokojit i osoby se vzrůstem okolo dvou metrů (viz foto). Nohy lze natáhnout prakticky jako doma v obýváku. Bohužel tímto megalomanstvím značně utrpěl prostor na třetím dvousedadle, kterému nejlépe sedí označení only for children . Je to škoda, protože, prostoru je v tomto VANu dost.

Výborný nápad je ovšem realizován u třetí řady sedadel tím, že je lze během několika sekund sklopit do prohlubně v zavazadlovém prostoru, čímž vznikne velký a plochý prostor (viz foto).

Vzhledem k předpokladu, že Shuttle bude často sloužit pro delší přesuny až šesti osob, nechybí v interiéru dostatek odkládacích ploch, včetně přihrádek na láhve s pitím.

Přístrojová deska je přehledná, zvláštností je přítomnost dokonce dvou přihrádek před spolujezdcem (viz foto). Nad nimi je navíc schován ještě airbag. Na přístrojové desce se však dají najít některé plastové díly s poměrně výraznými a ostrými otřepy. Příkladem je plastové obložení sloupku volantu.

Jízda s automatem je pochopitelně velmi pohodlná a velkoprostorovému automobilu se velmi dobře hodí. Díky výkonnému čtyřválci s proměnným časováním ventilů je Shuttle až překvapivě živý. Automat reaguje pružně na jízdní situaci. Funkce kick down , která při prudkém zmáčknutí plynu zajistí okamžité podřazení funguje také správně. Motor je při běžné jízdě sotva slyšitelný. Pokud však při dynamičtější jízdě překročí otáčky motoru 4000, začíná být již dosti slyšet. Spotřeba se pohybuje v závislosti na stylu jízdy mezi 10 a 12 litry naturalu na 100 km, což je při kombinaci velké pohotovostní hmotnosti (1525 kg) a automatické převodovky slušný výsledek.

Za jízdy se Shuttle mírně naklání, pérování je poměrně měkké, ale nezdá se, že by to bylo na úkor bezpečných jízdních vlastností. Řadící páka pod volantem je v Evropě sice dosti nezvyklá, ale zvyknout si na toto řešení není až takový problém. Posilovač řízení má dostatečný účinek, volant by mohl mít silnější věnec.

Jedno je jisté. A v tomto případě to platí více než kdy jindy. Co je japonské bývá cenově výhodné. Pokud se podíváte do ceníků, zjistíte, že podobně vybavené evropské VANy pořídíte podstatně dráž.

Spolupracujeme s TipCars.com

Trump vyzval evropské spojence, aby převzali stovky zadržených islamistů Trump vyzval evropské spojence, aby převzali stovky zadržených islamistů

Americký prezident Donald Trump v noci na neděli v…

Babiše zvolili straníci znovu předsedou hnutí ANO. Jeho pravou rukou zůstává Faltýnek Babiše zvolili straníci znovu předsedou hnutí ANO. Jeho pravou rukou zůstává Faltýnek

Premiér Andrej Babiš (ANO) byl podle očekávání znovu…

ODS tepe ANO: Babiš razí politiku dvou tváří ODS tepe ANO: Babiš razí politiku dvou tváří

Dvě tváře má podle Občanské demokratické strany (ODS)…

Zemědělská půda zdražila, v příštích letech může zlevnit Zemědělská půda zdražila, v příštích letech může zlevnit

Ceny zemědělské půdy loni vzrostly o 5,8 procenta, uvedla…

 

Štítky Honda MPV Testy

Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2253
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 5700
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 200 / 4700
Provozní vlastnosti
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.8 / 10.3 / 12.3
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 280 / 738
Objem nádrže (l):65
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1525 / 675
Rozměr pneu:205
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4760
b) šířka (mm): 1790
c) výška (mm): 1640
d) rozvor (mm): 472830
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 10
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 10
Odkládací plochy: 10
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 7
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,50
 







Doporučujeme
Ženeva 2019: Seznam premiér tradičního autosalonu už je bohatý Ženeva 2019: Seznam očekávaných premiér

Škoda Kamiq, nové BMW 3 Touring, pátá generace Renaultu…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nový Superb je za dveřmi! Passat nejen dožene, ale v něčem i překoná Nový Superb je za dveřmi! Passat nejen dožene, ale v něčem i překoná

Prototypy modernizované Škody Superb se už v současnosti…

Oficiální příběh o FSO Polonez je lež. Giugiaro ho pro Poláky nenavrhoval Oficiální příběh o FSO Polonez je lež. Giugiaro ho pro Poláky nenavrhoval

Představení moderního liftbacku s italským designem a…

 





 
Švédská rallye v cíli: Tänak vládl naprosto suverénně

Švédská rallye v cíli: Tänak vládl naprosto suverénně

Dnes 15:56

Estonský pilot Ott Tänak (Toyota Yaris WRC) vyhrál Švédskou rallye 2019, druhý podnik mistrovství světa v automobilových soutěžích.




Blesk.cz

New York zaplnila Česká republika: Reklamou chce agentura nalákat Američany do Česka

New York zaplnila Česká republika: Reklamou chce…

Reklamní prezentace České republiky v newyorském metru oslovila na konci loňského roku celkem deset milionů…

Google představil doplněk Password Checkup. Varuje vás, pokud vám někdo ukradne hesla

Google představil doplněk Password Checkup. Varuje…

Weby Haveibeenpwned a Firefox Monitor vám po vyplnění e-mailu sdělí, jestli figuruje v některém ze známých úniků…

 

iSport.cz

Fiorentina porazila Spal. Pomohl jí odvolaný gól a následná penalta

Fiorentina porazila Spal. Pomohl jí odvolaný gól a…

Fotbalisté Fiorentiny vyhráli v italské lize ve Ferraře nad Spalem 4:1 i díky videu, po němž rozhodčí odvolal…

Vémola nejen o přestupu: Zadarmo zápasit nebudu! XFN neplní podmínky

Vémola nejen o přestupu: Zadarmo zápasit nebudu! XFN…

Svým přestupem z organizace XFN pod hlavičku společnosti OKTAGON MMA způsobil poprask, jaký česká MMA scéna…

 

Reflex.cz

Historické dopravní nehody na území Čech aneb Pozor na splašené koně

Historické dopravní nehody na území Čech aneb Pozor…

Dopravní nehody nemívaly před staletími tolik obětí jako dnes, ale bývaly neméně tragické. I jízda na koni či na…

Sněm ANO: Dva rozpolcení Babišové aneb I tak jsme stále frajeři

Sněm ANO: Dva rozpolcení Babišové aneb I tak jsme…

Andrej Babiš byl zvolen předsedou hnutí ANO. Tuto větu píšu zhruba hodinu před jeho zvolením, ale myslím, že se…