Honda Stream 2,0 i-VTEC - Rodinné kupé

Honda Stream 2,0 i-VTEC - Rodinné kupé

 
 

Když Honda představila své kompatní MPV Stream, neskromně prohlašovala, že jde o automobil pro majitele vozů GTI, kteří si pořídili rodinu. Nám po jeho testu nezbývá, než souhlasit.

Při pohledu na kompaktní velkoprostorový automobil japonské značky zaujmou hned tři věci. Jednak je to jeho poměrně nízká stavba karoserie, která o mnoho nepřevyšuje svého sourozence Hondu Civic 5D, potom velmi krátká a ostrá příď, ale co hlavně - řešení zadního sloupku karoserie. Nad tou se pozastavovala většina lidí, se kterými jsme o streamu diskutovali, a těch pozitivních ohlasů nebylo zrovna nejvíce. Honda tímto prvkem však chtěla vtisknout automobilu punc kupé, kterým by podpořila jeho další vlastnosti, kterým se budeme věnovat vzápětí. Přídi vévodí rozměrné světlomety s vynikající svítivostí, zezadu zaujme pás krycího plastu koncových světel, obepínající většinu obvodu okna, a také chromovaná lišta nad poznávací značkou. Zatímco jsme chválili přední světlomety, jediné couvací světlo v nárazníku mnoho osvětlení neposkytne.

V interiéru se ovšem konstruktéři vyřádili, i když i zde platí, že nic není dokonalé. Sedadla v prvních dvou řadách jsou pohodlná, ta vpředu mají na tuto kategorii i slušné boční vedení, nicméně vzhledem ke schopnostem podvozku a motoru by neškodilo ještě výraznější. Na sedadlech ve druhé řadě se s nadbytkem prostoru ve všech směrech převeze dvojice pasažérů, příliš úzké sedadlo uprostřed je ale vhodné nejvýš tak na nouzový převoz předškolního dítěte, přestože zde chybí středový tunel. To už je lepší jeho opěradlo sklopit a vytvořit tak pohodlnou loketní opěrku. Je také možné měnit u všech uvedených sedadel sklon opěradla, případně jen sklopit na sedák, což se hodí při transportu delších předmětů. Také lze podélně posouvat sedadla a zvětšovat tak prostor pro nohy, nebo náklad v zavazadelníku, případně pro cestující vzadu. Honda Stream je totiž po Opelu Zafira a Kia Joice třetím vozem, který mezi kompaktními MPV nabízí možnost převozu dalších dvou osob ve třetí řadě sedadel, které se po třech jednoduchých pohybech vztyčí ze zavazadlového prostoru. Pro osoby s výškou do 170 cm nabídne možnost obstojného cestování, komfort sezení je přitom vyšší, než u zafiry. Daní za toto řešení je sice mělčí zavazadlový prostor, ten toho ale i tak pojme až až. Pokud se vrátíme na přední sedadla, tak ne každému se bude líbit nemožnost zasunout nohy pod přístrojovou desku, u streamu je totiž nutné sedět poměrně vzpřímeně. To je ovšem spolu se zmíněným třetím místem v druhé řadě to jediné, na co si lze stěžovat. Řidič má k dispozici řadicí páku pětistupňové mechanické převodovky, umístěnou na výběžku středového panelu, která je blízko volantu, a tedy kdykoliv "po ruce", což urychluje řazení. Její dráhy jsou krátké a naprosto přesné, páka navíc zapadá do daných míst s příjemným kovovým cvakáním, které vyvolává vzpomínky na jízdu v divokém hatchbacku Honda Civic Type R. Volant se dobře drží a jeho hydraulický posilovač klade příjemný odpor. Přístrojová deska je opět tradičně jednoduchá a přehledná, červené podsvícení pak podtrhuje sportovní styl tohoto MPV. Bohužel je, stejně jako u vozů řady Civic, zhotovena ze sice kvalitně vyhlížejících, ale tvrdých plastů. Také ovladače klimatizace pracují přímo ukázkově, jejich osvícení ale výrazně pohasíná po zapnutí světel, takže je mnohdy ve dne třeba chvíli sledovat, v jakém režimu vlastně momentálně pracuje. Dobře fungovalo vzdor svému vzhledu i autorádio s CD přehrávačem, které se sice vzhledem k většině archaických audiosouprav montovaných do vozů Honda tvářilo poměrně svěže, nicméně jeho design také nebyl zrovna nejnovější. Líbila se nám nízká hladina aerodynamického svistu, i poměrně tichý běh motoru, takže jediným rušivým zvukem v kokpitu byl valivý hluk od kol.

Pod kapotou tohoto vozu se nacházel dvoulitový čtyřválec i-VTEC který je kromě známého systému VTEC vybaven ještě plynule proměnným časováním sacích ventilů a variabilní délkou sacího traktu. To v praxi znamená, že se plynule rozbíhal takřka od volnoběhu a překvapivě dobře táhnul až do 4500/min, kdy dochází k přepnutí systému VTEC. V ten okamžik motor opravdu citelně ožil, a tato situace se opakovala ještě o 500 otáček výše, kdy se o nárůst zátahu postarala změna délky sacího traktu a jednotka se poté nechala vytočit až do výšin, kromě celé řady vozů Honda vyhrazených pouze sportovním automobilům - omezovač totiž zasahuje až při působivých 7300/min. V praxi schopnosti tohoto čtyřválce znamenají, že může Stream uhánět i plně naložený po dálnicích konstantní "tachometrovou" rychlostí 215 km/h bez ohledu na kopce, a na dostatečně dlouhém a rovném úseku jsme spatřili ručku tachometru dokonce na neuvěřitelném údaji 227 km/h. Při naší cestě na a z ženevského autosalonu při obsazení třemi dospělými ne zrovna vychrtlých postav, jejich zavazadly a pár stovkami kilogramů tiskových materiálů tak na německých dálnicích před Streamem musela kapitulovat většina řidičů velmi renomovaných značek, snažících se to "tomu japonci ukázat". I při takřka neustálé jízdě na plný plyn si naložený Stream řekl nejvíce o 13,2 l na 100 km, při svižné jízdě v tuzemsku se spokojil s 10,3 l a pokud jsme s ním cestovali "rodinným" stylem žádal si pouze 8,6 l na 100 km. Zvláštností této jednotky byl i její zvuk, ne nepodobný šestiválcům. Překvapila nás i poměrně malá citlivost na boční vítr, která bývá u těchto automobilů mnohdy až nepříjemně citelná.

Vyspělému motoru zdatně sekundoval i podvozek, který bezesporu patří k těm nejlepším mezi MPV, a snese srovnání i s řadou sedanů střední třídy. Z neutrálního chování jej dokázalo vyvést jen máloco, v kombinaci s velmi přesným řízením se choval opravdu jako sportovní "gétéíčko", jen se pochopitelně více nakláněl, ale také dobře tlumil většinu nerovností. Projíždění sérií ostrých zatáček snad nikdy nebylo s žádným jiným "empívíčkem" tak zábavné, ale již teď se těšíme na sportovního Opela Zafiru OPC. V mezních situacích byl vůz mírně nedotáčivý, o přicházejícím smyku však včas dávaly vědět pneumatiky pískáním. Občas se zdálo, že jeví jistý neklid zadní náprava, pokud jsme však v zatáčce necitlivě nešlápli na brzdu, šlo pouze o subjektivní dojem. Více opatrnosti však bylo třeba při jízdě v dešti, na mokré silnici byl totiž Stream náchylnější k nedotáčivému chování.

Marketingoví experti nemluvili do větru. Kompaktní MPV Honda Stream je opravdu určené pro ty, kteří se i s rodinným autem rádi svezou ostře. K tomu je jim k dispozici excelentní motor, velmi dobrý podvozek, účinné brzdy, přesné řízení a řazení a extravagantní vzhled, navozující dojem kupé. V interiéru se dá kouzlit s variabilitou, i když zde k dokonalosti ještě pár drobností chybí. Za tuto kombinaci je však nutné zaplatit, a tak tahle nevšední Honda stojí 749.000 korun, což je sice vzhledem k výbavě a specifikaci zajímavá cena, ovšem většině rodin poměrně vzdálená.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 749 000 Kč Cena v testované výbavě: 749 000 Kč

Základní výbava:4x airbag, imobilizér, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, posilovač řízení, otáčkoměr, výškově nastavitelný volant, nárazníky a zrcátka v barvě vozu, pylový mikrofiltr, samočinná klimatizace, tónovaná skla, vnitřní cirkulace vzduchu, posilovač řízení, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, ABS, EBD, metalíza, disky kol z lehkých slitin, doplňky interiéru v imitaci titanu, ukazatel vnější teploty, elektrické ovládání vnějších vyhřívaných zrcátek a oken.

Výbava testovaného vozu:základní

Štítky Honda Testy MPV

Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 115 / 6500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 192 / 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 205
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.3
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 11.1 / 6.9 / 8.4
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 158 / -
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1400 / 630
Rozměr pneu:195/65 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4570
b) šířka (mm): 1695
c) výška (mm): 1590
d) rozvor (mm): 2725
e) rozchod vpředu (mm): 1470
f) rozchod vzadu (mm): 1490
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 670 / 900
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1040
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):980
k) šířka vpředu (mm): 1450
l) šířka vzadu (mm): 1430
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 590
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 10
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 10
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,77
 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Jeep Compass oficiálně: Známe motory i ceny všech výbav Jeep Compass oficiálně: Známe motory i ceny všech výbav

Nová generace Jeepu Compass se sice ukáže až za dva…

Test ojetiny Audi Q5: Prémiové neznamená bez chyb Test ojetiny Audi Q5: Prémiové neznamená bez chyb

Vstup mezi střední SUV se značce Audi povedl. Q5 ocení…

 




Honda Jade: Velkoprostorový Civic Honda Jade: Velkoprostorový Civic

Nejnovější kompaktní MPV Hondy nese jméno zeleného…

Nová Honda Stream od zítřka v prodeji. V Japonsku Nová Honda Stream od zítřka v prodeji. V Japonsku

V pátek 14. června se v Japonsku začne prodávat nová…

 



 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

25.9. 2016

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Neberte medvědovi hračku: Mohl by to být granát, jak zjistili v polské zoo

Neberte medvědovi hračku: Mohl by to být granát, jak…

Odebrat medvědovi hračku může být docela nebezpečné, zvláště když hračkou je minometný náboj. Asi takové poučení…

Sonic Boom: Fire & Ice recenze: Když starou školu osvěží žhavé i ledové novinky

Sonic Boom: Fire & Ice recenze: Když starou…

Nejrychlejší ježek na světě má podle posměváčků své nejlepší dny už za sebou. Sega si to však nemyslí a každý…

 

iSport.cz

ZLATÁ PÍŠŤALKA: Příhoda v derby chyboval, Slavia měla kopat penaltu

ZLATÁ PÍŠŤALKA: Příhoda v derby chyboval, Slavia…

V 8. kole ePojisteni.cz ligy bylo nejsledovanějším zápasem ePojisteni.cz ligy derby Sparty se Slavií. To nevyšlo…

Sparta jedná s Libercem o Trpišovském, Guľu nepustí Žilina

Sparta jedná s Libercem o Trpišovském, Guľu nepustí Žilina

Stane se Jindřich Trpišovský novým koučem pražské Sparty? Podle informací iSport.cz zahájila jednání s vedením…

 

Reflex.cz

David J. Peterson pro Reflex: Hra o trůny mě vážně neuživí

David J. Peterson pro Reflex: Hra o trůny mě vážně neuživí

Jeho práce je ve světě televize a filmu zcela výjimečná. Jedná se totiž o jediného člověka v Hollywoodu, který…

Neomarxistka Marksová chce diskriminovat kvůli bezdětnosti

Neomarxistka Marksová chce diskriminovat kvůli bezdětnosti

V nedělní debatě České televize jsem se dozvěděl, že nejen mne, ale všechny bezdětné lidi v této zemi chce…