Honda Stream 2,0 i-VTEC - Rodinné kupé

Honda Stream 2,0 i-VTEC - Rodinné kupé

 
 
19.3. 2002

Když Honda představila své kompatní MPV Stream, neskromně prohlašovala, že jde o automobil pro majitele vozů GTI, kteří si pořídili rodinu. Nám po jeho testu nezbývá, než souhlasit.

Při pohledu na kompaktní velkoprostorový automobil japonské značky zaujmou hned tři věci. Jednak je to jeho poměrně nízká stavba karoserie, která o mnoho nepřevyšuje svého sourozence Hondu Civic 5D, potom velmi krátká a ostrá příď, ale co hlavně - řešení zadního sloupku karoserie. Nad tou se pozastavovala většina lidí, se kterými jsme o streamu diskutovali, a těch pozitivních ohlasů nebylo zrovna nejvíce. Honda tímto prvkem však chtěla vtisknout automobilu punc kupé, kterým by podpořila jeho další vlastnosti, kterým se budeme věnovat vzápětí. Přídi vévodí rozměrné světlomety s vynikající svítivostí, zezadu zaujme pás krycího plastu koncových světel, obepínající většinu obvodu okna, a také chromovaná lišta nad poznávací značkou. Zatímco jsme chválili přední světlomety, jediné couvací světlo v nárazníku mnoho osvětlení neposkytne.

V interiéru se ovšem konstruktéři vyřádili, i když i zde platí, že nic není dokonalé. Sedadla v prvních dvou řadách jsou pohodlná, ta vpředu mají na tuto kategorii i slušné boční vedení, nicméně vzhledem ke schopnostem podvozku a motoru by neškodilo ještě výraznější. Na sedadlech ve druhé řadě se s nadbytkem prostoru ve všech směrech převeze dvojice pasažérů, příliš úzké sedadlo uprostřed je ale vhodné nejvýš tak na nouzový převoz předškolního dítěte, přestože zde chybí středový tunel. To už je lepší jeho opěradlo sklopit a vytvořit tak pohodlnou loketní opěrku. Je také možné měnit u všech uvedených sedadel sklon opěradla, případně jen sklopit na sedák, což se hodí při transportu delších předmětů. Také lze podélně posouvat sedadla a zvětšovat tak prostor pro nohy, nebo náklad v zavazadelníku, případně pro cestující vzadu. Honda Stream je totiž po Opelu Zafira a Kia Joice třetím vozem, který mezi kompaktními MPV nabízí možnost převozu dalších dvou osob ve třetí řadě sedadel, které se po třech jednoduchých pohybech vztyčí ze zavazadlového prostoru. Pro osoby s výškou do 170 cm nabídne možnost obstojného cestování, komfort sezení je přitom vyšší, než u zafiry. Daní za toto řešení je sice mělčí zavazadlový prostor, ten toho ale i tak pojme až až. Pokud se vrátíme na přední sedadla, tak ne každému se bude líbit nemožnost zasunout nohy pod přístrojovou desku, u streamu je totiž nutné sedět poměrně vzpřímeně. To je ovšem spolu se zmíněným třetím místem v druhé řadě to jediné, na co si lze stěžovat. Řidič má k dispozici řadicí páku pětistupňové mechanické převodovky, umístěnou na výběžku středového panelu, která je blízko volantu, a tedy kdykoliv "po ruce", což urychluje řazení. Její dráhy jsou krátké a naprosto přesné, páka navíc zapadá do daných míst s příjemným kovovým cvakáním, které vyvolává vzpomínky na jízdu v divokém hatchbacku Honda Civic Type R. Volant se dobře drží a jeho hydraulický posilovač klade příjemný odpor. Přístrojová deska je opět tradičně jednoduchá a přehledná, červené podsvícení pak podtrhuje sportovní styl tohoto MPV. Bohužel je, stejně jako u vozů řady Civic, zhotovena ze sice kvalitně vyhlížejících, ale tvrdých plastů. Také ovladače klimatizace pracují přímo ukázkově, jejich osvícení ale výrazně pohasíná po zapnutí světel, takže je mnohdy ve dne třeba chvíli sledovat, v jakém režimu vlastně momentálně pracuje. Dobře fungovalo vzdor svému vzhledu i autorádio s CD přehrávačem, které se sice vzhledem k většině archaických audiosouprav montovaných do vozů Honda tvářilo poměrně svěže, nicméně jeho design také nebyl zrovna nejnovější. Líbila se nám nízká hladina aerodynamického svistu, i poměrně tichý běh motoru, takže jediným rušivým zvukem v kokpitu byl valivý hluk od kol.

Pod kapotou tohoto vozu se nacházel dvoulitový čtyřválec i-VTEC který je kromě známého systému VTEC vybaven ještě plynule proměnným časováním sacích ventilů a variabilní délkou sacího traktu. To v praxi znamená, že se plynule rozbíhal takřka od volnoběhu a překvapivě dobře táhnul až do 4500/min, kdy dochází k přepnutí systému VTEC. V ten okamžik motor opravdu citelně ožil, a tato situace se opakovala ještě o 500 otáček výše, kdy se o nárůst zátahu postarala změna délky sacího traktu a jednotka se poté nechala vytočit až do výšin, kromě celé řady vozů Honda vyhrazených pouze sportovním automobilům - omezovač totiž zasahuje až při působivých 7300/min. V praxi schopnosti tohoto čtyřválce znamenají, že může Stream uhánět i plně naložený po dálnicích konstantní "tachometrovou" rychlostí 215 km/h bez ohledu na kopce, a na dostatečně dlouhém a rovném úseku jsme spatřili ručku tachometru dokonce na neuvěřitelném údaji 227 km/h. Při naší cestě na a z ženevského autosalonu při obsazení třemi dospělými ne zrovna vychrtlých postav, jejich zavazadly a pár stovkami kilogramů tiskových materiálů tak na německých dálnicích před Streamem musela kapitulovat většina řidičů velmi renomovaných značek, snažících se to "tomu japonci ukázat". I při takřka neustálé jízdě na plný plyn si naložený Stream řekl nejvíce o 13,2 l na 100 km, při svižné jízdě v tuzemsku se spokojil s 10,3 l a pokud jsme s ním cestovali "rodinným" stylem žádal si pouze 8,6 l na 100 km. Zvláštností této jednotky byl i její zvuk, ne nepodobný šestiválcům. Překvapila nás i poměrně malá citlivost na boční vítr, která bývá u těchto automobilů mnohdy až nepříjemně citelná.

Vyspělému motoru zdatně sekundoval i podvozek, který bezesporu patří k těm nejlepším mezi MPV, a snese srovnání i s řadou sedanů střední třídy. Z neutrálního chování jej dokázalo vyvést jen máloco, v kombinaci s velmi přesným řízením se choval opravdu jako sportovní "gétéíčko", jen se pochopitelně více nakláněl, ale také dobře tlumil většinu nerovností. Projíždění sérií ostrých zatáček snad nikdy nebylo s žádným jiným "empívíčkem" tak zábavné, ale již teď se těšíme na sportovního Opela Zafiru OPC. V mezních situacích byl vůz mírně nedotáčivý, o přicházejícím smyku však včas dávaly vědět pneumatiky pískáním. Občas se zdálo, že jeví jistý neklid zadní náprava, pokud jsme však v zatáčce necitlivě nešlápli na brzdu, šlo pouze o subjektivní dojem. Více opatrnosti však bylo třeba při jízdě v dešti, na mokré silnici byl totiž Stream náchylnější k nedotáčivému chování.

Marketingoví experti nemluvili do větru. Kompaktní MPV Honda Stream je opravdu určené pro ty, kteří se i s rodinným autem rádi svezou ostře. K tomu je jim k dispozici excelentní motor, velmi dobrý podvozek, účinné brzdy, přesné řízení a řazení a extravagantní vzhled, navozující dojem kupé. V interiéru se dá kouzlit s variabilitou, i když zde k dokonalosti ještě pár drobností chybí. Za tuto kombinaci je však nutné zaplatit, a tak tahle nevšední Honda stojí 749.000 korun, což je sice vzhledem k výbavě a specifikaci zajímavá cena, ovšem většině rodin poměrně vzdálená.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 749 000 Kč Cena v testované výbavě: 749 000 Kč

Základní výbava:4x airbag, imobilizér, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, posilovač řízení, otáčkoměr, výškově nastavitelný volant, nárazníky a zrcátka v barvě vozu, pylový mikrofiltr, samočinná klimatizace, tónovaná skla, vnitřní cirkulace vzduchu, posilovač řízení, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, ABS, EBD, metalíza, disky kol z lehkých slitin, doplňky interiéru v imitaci titanu, ukazatel vnější teploty, elektrické ovládání vnějších vyhřívaných zrcátek a oken.

Výbava testovaného vozu:základní

Babiš plánuje přidat zdravotním sestrám Babiš plánuje přidat zdravotním sestrám

Premiér v demisi a předseda hnutí ANO…

Pražská správa nemovitostí kupuje kanceláře na Chodově za téměř čtvrt miliardy Pražská správa nemovitostí kupuje kanceláře na Chodově za téměř čtvrt miliardy

Společnost Vinton Development prodala firmě Pražská…

Glosa Jaroslava Bukovského: Ano, bude dráž Glosa Jaroslava Bukovského: Ano, bude dráž

Česko dluží po prvním kvartálu o pět procent více peněz…

 

Štítky Honda Testy MPV

Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 115 / 6500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 192 / 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 205
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 11.1 / 6.9 / 8.4
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 158 / -
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1400 / 630
Rozměr pneu:195/65 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4570
b) šířka (mm): 1695
c) výška (mm): 1590
d) rozvor (mm): 2725
e) rozchod vpředu (mm): 1470
f) rozchod vzadu (mm): 1490
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 670 / 900
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1040
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):980
k) šířka vpředu (mm): 1450
l) šířka vzadu (mm): 1430
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 590
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 10
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 10
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,77
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nejrychlejší Dacia Duster měla 850 koní vyladěných pro Pikes Peak Nejrychlejší Dacia Duster měla 850 koní vyladěných pro Pikes Peak

Před zadní nápravou přepracovaný vidlicový šestiválec…

Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová

Americký prezident Donald Trump při svých cestách zatím…

 



Honda Jade: Velkoprostorový Civic Honda Jade: Velkoprostorový Civic

Nejnovější kompaktní MPV Hondy nese jméno zeleného…

Nová Honda Stream od zítřka v prodeji. V Japonsku Nová Honda Stream od zítřka v prodeji. V Japonsku

V pátek 14. června se v Japonsku začne prodávat nová…

 



 
S novým vedením VW jsou zde nové spekulace o budoucnosti značky Ducati

S novým vedením VW jsou zde nové spekulace o budoucnosti značky Ducati

Dnes 16:50

Novým generálním ředitelem koncernu Volkswagen se stal v první polovině dubna Herbert Diess a s jeho příchodem se objevují nové otazníky ohledně dříve zamítnutého prodeje značky Ducati.




Blesk.cz

Jarní trendy: Hrajte si s barvami, stuhami a perličkami

Jarní trendy: Hrajte si s barvami, stuhami a perličkami

Trendy pro letošní jaro v sobě snoubí jemné dívčí prvky a pohodlí. Tenisky v pudrových barvách nemusíte nosit…

Do Česka vtrhly bouřky, ledové kapky vystřídají třicítky. Sledujte radar

Do Česka vtrhly bouřky, ledové kapky vystřídají…

Během pondělka přes Česko přechází výrazná studená fronta od západu. Ta s sebou kolem poledne přinesla i bouřky.…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Loučící se Wenger: Měl jsem občas pocit, že  asistuji u svého pohřbu

Loučící se Wenger: Měl jsem občas pocit, že…

Poprvé od pátečního překvapivého oznámení, že po sezoně po téměř 22 letech skončí na lavičce fotbalistů…

 

Reflex.cz

Sto francouzských osobností v Le Figaro: Politický islamismus ohrožuje svobodu, vzniká apartheid naruby

Sto francouzských osobností v Le Figaro: Politický…

Situace kolem vzrůstající muslimské komunity ve Francii se stále více vyhrocuje. Naposledy se to projevilo před…

Dochází tu k devastaci mezilidských vztahů, píší ostravští chirurgové Babišovi po odvolání ředitele Němečka

Dochází tu k devastaci mezilidských vztahů, píší…

Lékaři Chirurgické kliniky Fakultní nemocnice Ostrava se kvůli situaci na klinice obrátili na premiéra v demisi…