Honda: technologie pro novou generaci pohonných jednotek
Automobily
Dieselový motor nové generace
Společnost Honda vyvinula dieselový motor nové generace, u kterého se podařilo snížit emise škodlivin na úroveň srovnatelnou s benzínovým motorem. Nový dieselový motor využívá revoluční katalyzátor na odstraňování oxidů dusíku (NOx), který podle propočtů Hondy snižuje emise těchto škodlivých látek pod úroveň vyžadovanou přísnými emisními předpisy amerického Federálního úřadu pro ochranu životního prostředí (EPA). Honda plánuje uvedení tohoto nového dieselového motoru na americký trh do tří let.
Vozidla poháněná palivovými články
Honda uskutečnila předváděcí jízdu nové generace prototypu FCX Concept poháněného palivovými články, jehož předchozí verze byla v roce 2005 vystavena na autosalónu v Tokiu. Vůz FCX Concept je nyní vybaven novou kompaktní a vysoce účinnou platformou pro palivové články Honda FC Stack. Omezený prodej nového automobilu poháněného palivovými články, který bude vycházet z tohoto konceptu, by měl být v Japonsku a v USA zahájen v roce 2008.
Automobily na více druhů paliv (FFV)
Honda vyvinula nový automobil umožňující provoz na více druhů paliv, jehož pohonná jednotka vychází z konstrukce benzínového motoru, ale umožňuje provoz buď na 100% ethanol nebo na širokou škálu směsí ethanolu a benzínu. Na konci roku 2006 hodlá Honda zahájit prodej vozů FFV v Brazílii, kde bio-ethanol získal značnou popularitu.
Pokročilý benzínový motor
Honda vylepšila svou technologii proměnlivého časování a elektronického řízení zdvihu ventilů VTEC. Výsledkem je motor se systémem Advanced VTEC, který disponuje vysokým výkonem při relativně nízké spotřebě paliva a nízkých emisích škodlivin. Nový motor v sobě kombinuje proměnlivý zdvih a časování ventilů s proměnlivým fázovým řízením proměnlivého časování ventilů. Tím je dosaženo bezkonkurenčního výkonu při snížení spotřeby o 13% (ve srovnání s motorem 2.4 i-VTEC). Honda plánuje zahájení výroby vozidel vybavených tímto novým motorem do tří let.
Motocykly
Variabilní řízení válců (VCM)
Jako novou aplikaci technologie Hyper VTEC společnost Honda vyvinula systém proměnlivého řízení válců pro motocykly. Tato technologie umožňuje řízení počtu aktivních válců ve třech úrovních od dvou do všech čtyř válců. Tím je dosaženo vynikajícího výkonu a současně nízké spotřeby paliva.
Motor s ultra-nízkým třením
Honda představila nový motocyklový motor s výrazně sníženým vnitřním mechanickým třením a s dvojitým zapalováním, které zvyšuje účinnost spalování. Výsledkem je motor světové třídy s mimořádně nízkou úrovní tření.