Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda: technologie pro novou generaci pohonných jednotek

Libor Zezulka
Diskuze (37)
Společnost Honda Motor Co., Ltd. představila klíčovou součást své celosvětové iniciativy zaměřené na snižování emisí CO2: technologie pro novou generaci pohonných jednotek.

Automobily

Dieselový motor nové generace

Společnost Honda vyvinula dieselový motor nové generace, u kterého se podařilo snížit emise škodlivin na úroveň srovnatelnou s benzínovým motorem. Nový dieselový motor využívá revoluční katalyzátor na odstraňování oxidů dusíku (NOx), který podle propočtů Hondy snižuje emise těchto škodlivých látek pod úroveň vyžadovanou přísnými emisními předpisy amerického Federálního úřadu pro ochranu životního prostředí (EPA). Honda plánuje uvedení tohoto nového dieselového motoru na americký trh do tří let.

Vozidla poháněná palivovými články

Honda uskutečnila předváděcí jízdu nové generace prototypu FCX Concept poháněného palivovými články, jehož předchozí verze byla v roce 2005 vystavena na autosalónu v Tokiu. Vůz FCX Concept je nyní vybaven novou kompaktní a vysoce účinnou platformou pro palivové články Honda FC Stack. Omezený prodej nového automobilu poháněného palivovými články, který bude vycházet z tohoto konceptu, by měl být v Japonsku a v USA zahájen v roce 2008.

Automobily na více druhů paliv (FFV)

Honda vyvinula nový automobil umožňující provoz na více druhů paliv, jehož pohonná jednotka vychází z konstrukce benzínového motoru, ale umožňuje provoz buď na 100% ethanol nebo na širokou škálu směsí ethanolu a benzínu. Na konci roku 2006 hodlá Honda zahájit prodej vozů FFV v Brazílii, kde bio-ethanol získal značnou popularitu.

Pokročilý benzínový motor

Honda vylepšila svou technologii proměnlivého časování a elektronického řízení zdvihu ventilů VTEC. Výsledkem je motor se systémem Advanced VTEC, který disponuje vysokým výkonem při relativně nízké spotřebě paliva a nízkých emisích škodlivin. Nový motor v sobě kombinuje proměnlivý zdvih a časování ventilů s proměnlivým fázovým řízením proměnlivého časování ventilů. Tím je dosaženo bezkonkurenčního výkonu při snížení spotřeby o 13% (ve srovnání s motorem 2.4 i-VTEC). Honda plánuje zahájení výroby vozidel vybavených tímto novým motorem do tří let.

Motocykly

Variabilní řízení válců (VCM)

Jako novou aplikaci technologie Hyper VTEC společnost Honda vyvinula systém proměnlivého řízení válců pro motocykly. Tato technologie umožňuje řízení počtu aktivních válců ve třech úrovních od dvou do všech čtyř válců. Tím je dosaženo vynikajícího výkonu a současně nízké spotřeby paliva.

Motor s ultra-nízkým třením

Honda představila nový motocyklový motor s výrazně sníženým vnitřním mechanickým třením a s dvojitým zapalováním, které zvyšuje účinnost spalování. Výsledkem je motor světové třídy s mimořádně nízkou úrovní tření.

Libor Zezulka
Diskuze (37)
Avatar - King
30. 9. 2006 21:57
Re: Bravo Bravo Bravo
Nemusím ti doufám předkládat seznam toho, co všechno Japonci "okopírovali"ještě dříve, než o tom evropské hlavičky vůbec začaly uvažovat, že ne? :-!
Avatar - King
30. 9. 2006 21:51
Re: Honda a spol.
Dinare, už fakt, že máš rád BMW, vypovídá o tom, že od aut chceš téměř to samé jako my. De facto máš ideově auto Hondímu naturelu dost podobné. ;-)
Avatar - King
30. 9. 2006 21:48
Re: zítra není dnes
Wine, nevím, jestli jsi úplně v obraze. Užse o tom snad psalo i tu - Bluetec od MB vyhořel u certifikačních zkoušek na americkém trhu, což znamená nejen to, že M-B není připraven, jak píšeš, ale navíc i to, že mu vstup na trh prostě nedovolí. A s tím chvástáním - sám jistě dobře víš o excesech MB, které mu v Americe (v Německem masírované Evropě nikoli) skoro srazily vaz, jen kvalitativní, ale i technologické nezvládnutí inovací. Zde je jen snaha podotknout, že Honda svoje sliby plní, na rozdíl od M-B žádné podobné průšvihy na svém triku nemá. Tak vychladni ;-)
Avatar - Dinar
27. 9. 2006 09:32
Re: Honda a spol.
U tebe abych měl opravdu strach, že mi zazvoníš u domovních dveří, bílá košile, kravatka, ulízlá pěšinka, jen místo Strážní věže, pod paží katalog Hondy.8-s Čerte, koupím si jen auto, které mi vyhovuje, Honda to není, ale pozor, to nic neříká o tom, že bych je považoval za špatná auta. Mám možnost si otestovat prakticky veškerá auta přicházející na EU trh, tuto možnost náležitě využívám, takže, pokud jde o Hondu, z její současné produkce jsem jel prakticky vším. Pokud bych měl vybrat hondí model, který dle mého ve svém segmentu hraje o špici, pak Accord diesel, jedna z nejlepších nabídek dieselových sedanů stř. třídy. Své názory na ostatní např. Legend, CTR jsem tu zevrubně probíral v diskusích s místním "Honda clubem", takže opakovat se nebudu. Rozhodně u mě neplatí, že zkusit Hondu znamená nechtít nic jiného. ;-)
Avatar - WinDiesel
26. 9. 2006 15:30
Re: zítra není dnes
MB se 2 roky chvástá (to je špatně) a Honda se otevírá hubu 3 roky dopředu (to je dobře, ovšem), aniž předvedla víc než cár papíru. MB = 45 států USA, 2006, plnění amerických norem s NOx filtrem. MB = 50 států USA, plnění všech norem s Bluetec (ADD BLUE) systémem. Důvodem proč MB vyčkává je zavedení distribuce ultranízkosiranté nafty i do států jako je Kalifornie. Do té doby prostě nehodlá MB riskovat blamáž, na rozdíl od Hondy jsou auta připravena (320CDI) a právě se začínají prodávat (E320CDI, první fáze - 2007). Honda = MOŹNÁ NĚCO V ROCE 2009, to je k smíchu.