Honda Civic Type-R (9G): Konec atmosfér, turbo přijde v roce 2013
Vysokootáčková koncepce zřejmě není kompatibilní s nízkou spotřebou v kombinovaném cyklu, a tak se blíží konec jedné éry. Na turbo-motory přejde i legendární Civic Type-R.
Stane se tak zřejmě v roce 2013, kdy se dočkáme sportovní verze nejnovějšího Civiku.
Type-R se v posledních generacích pyšnil atmosférickým dvoulitrem s výkonem kolem 148 kW, tedy 201 k.
Nový model dostane asi 155 kW, tedy 210 k. Nový Civic Type-R má zvládat sprint z 0 na 100 km/h za 6,5 s, bude tedy v akceleraci nepatrně rychlejší než předchůdce.
Standardní řada Civic bude v Evropě nabízena s motory 1,4 i-VTEC (73 kW) a 1,8 i-VTEC (104 kW), ještě výkonnější je turbodiesel 2,2 i-DTEC (110 kW).
V USA konec atmosférických vysokootáčkových motorů neplatí. V Hondě Civic Si je prodávána motorizace 2,4 i-VTEC (148 kW).