Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda Civic Type-R (9G): Konec atmosfér, turbo přijde v roce 2013

Ondřej Láník
Diskuze (9)
Vysokootáčková koncepce zřejmě není kompatibilní s nízkou spotřebou v kombinovaném cyklu, a tak se blíží konec jedné éry. Na turbo-motory přejde i legendární Civic Type-R.

Stane se tak zřejmě v roce 2013, kdy se dočkáme sportovní verze nejnovějšího Civiku.

Type-R se v posledních generacích pyšnil atmosférickým dvoulitrem s výkonem kolem 148 kW, tedy 201 k.

Nový model dostane asi 155 kW, tedy 210 k. Nový Civic Type-R má zvládat sprint z 0 na 100 km/h za 6,5 s, bude tedy v akceleraci nepatrně rychlejší než předchůdce.

Standardní řada Civic bude v Evropě nabízena s motory 1,4 i-VTEC (73 kW) a 1,8 i-VTEC (104 kW), ještě výkonnější je turbodiesel 2,2 i-DTEC (110 kW).

V USA konec atmosférických vysokootáčkových motorů neplatí. V Hondě Civic Si je prodávána motorizace 2,4 i-VTEC (148 kW).

Ondřej Láník
Diskuze (9)
Avatar - King
15. 11. 2011 18:53
Re: Zase blbě
Myslíš tím Civicem, jenž byl všeobecně považovaný za nejlepší HH své doby? No nevím. ;-)
15. 11. 2011 15:45
Re: Zase blbě
Pojede, ale tady se pořád hraje na nyní již imaginární "špičkovou atmosféru".
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
15. 11. 2011 15:34
Re: Zase blbě
Ale v těchto výkonových sférách pojede přeplňovaný motor vždy lépe než atmosférický, i kdyby měl stejný výkon.
Avatar - Choochoo
15. 11. 2011 15:11
Re: Zase blbě
Za toho kone nemuzu jinak :yes:
Celkove mas asi pravdu, dnes si kazdej mysli ze hothatch je o turbu a na zbytek se najk zapomina. Ta strecha, klima a navigace je az asi fakt moc.
15. 11. 2011 13:27
Re: Zase blbě
Type R skoncil uz s nastupem knedliku s McPhersonem a dalsi "evoluce" s lesenovkou vzadu uz byla jen mlacenim mrtveho kone.
Kazdopadne nejenom Civic TypeR, ale obecne tyto odlehcene jednoduche spartanske verze aut pro normalni silnice skoncily.
Nove R bude turbo, bude mit uplne normalni (akorat tvrdeji odladeny) podvozek, vevnitr navigaci a petizonovou klimu, 26 airbagu a vyhrivany strop s obrovskym prosklenim. To je muj odhad, tam smeruji vsichni vyrobci. Bohuzel pro vas tim uz Honda nebude nicim jinym, nez zcela prumernym producentem aut.