Honda už vyrobila přes 300 milionů motocyklů
Zakladatel stejnojmenné firmy Soichiro Honda začínal své aktivity v oblasti osobní dopravy hned po válce, kdy začal na jízdní kola montovat malé spalovací motory. Od toho už byl jen kousek ke stavbě motocyklu, poháněného motorem vlastní výroby, jímž se stal v roce 1949 model Dream s dvoutaktem Type D.
Přelomovým okamžikem v historii značky Honda se však stalo uvedení motorky Super Cub se čtyřtaktem OHV o objemu 50 kubíků a třístupňovým automatem. Ten se objevil v roce 1956 a na většině asijských trhů je coby "cub" dnes doslova synonymem pro motocykl. O tom svědčí i fakt, že motorka, která se s průběžnými vylepšeními vyrábí dodnes, v roce 2008 vznikla v šedesátimiliontém exempláři.
Má tedy hlavní podíl na tom, že teď Honda, která je už více než půlstoletí (od roku 1959) největším výrobcem motorek na světě, může oznámit, že jich vyrobila celkem více než 300 milionů kusů – jednoduchými mopedy počínaje, přes terénní a supersportovní stroje až po luxusní Gold Wingy. A právě jeden z nich se stal, ve specifikaci GL1800 40th Anniversary Edition (určitě náhodou v roce svých kulatin :) ) jubilejním exemplářem s číslem 300.000.000. Vyrobili jej v japonské továrně Kumamoto, založené v roce 1976 a zaměstnávající dnes zhruba 2600 lidí.
Honda vloni prodala 16,8 milionů motocyklů, což byl meziroční nárůst o 8,7 % a další navýšení se očekává i letos.