Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda v Paříži 2006

Vitek
Diskuze (10)
Honda měla letos v Paříži největší stánek ve své historii a tomu odpovídalo i množství novinek. Milovníci sportovního svezení netrpělivě očekávali představení vozu aspirujícího na trůn hot-hatchů, Civicu Type R.

Honda vůz překvapivě ukázala v nenápadné stříbrné a nezveřejnil ani žádné upřesňující informace, víme tedy stále jen to, že atmosférický dvoulitr i-VTEC o výkonu 148 kW (201 k) poskytne dynamiku srovnatelnou s předchozí verzí, přičemž motor pracuje v ostrém režimu nově již od 5200 otáček a červené pole začíná na 8000 otáčkách. Kochat jsme se tedy mohli prozatím pouze vynikajícími sportovními sedadly a řazením s naprosto exaktními a velmi krátkými dráhami. Za zmínku jistě stojí fakt, že si díky zadní nápravě s torzní příčkou vůz ponechal důmyslný systém sklápění zadních sedadel „magic seats“ a bude tak kromě jízdních výkonů oslňovat i praktičností.

Milovníky závodů jistě potěšila také závodní verze CTR upravená italským závodním týmem JAS Motorsport vybavená šestistupňovou sekvenční převodovkou.

Třídveřová verze Civicu označená jako Type S sice není v Evropě premiérou, ale do Londýna asi takové davy návštěvníků neproudí, takže se v Paříži těšil značné pozornosti i tři měsíce po svém představení. Od verze 5D se liší především tužšími sedadly a výraznějšími spoilery. Naproti tomu si evropskou premiéru odbyla velmi povedená studie z loňského Tokia – Civic Hybrid Sports Concept.

Generačním střídáním prošlo kompaktní SUV nesoucí již ve třetím vydání označení CR-V. Odvážně stylizovaný vůz vybavený standardně 17“ koly poháněnými prostřednictvím systému Dual Pump Real Time 4WD benzinovým dvoulitrem a turbodieselem 2,2 l působí na vlastní oči lépe než na snímcích a získá si patrně další dosud nerozhodnuté příznivce. Díky dvouose stavitelnému volantu nabídne lepší posaz a zlepšení doznalo i řazení a variabilita. Kufr se zdá být o něco menší než u současné verze, bližší technické informace zatím nejsou k dispozici. Jako jediné kompaktní SUV bude možné CR-V dostat s adaptivním tempomatem, Pre-safe systémem CMBS a aktivními světlomety. Benzinový dvoulitr i-VTEC má výkon 110 kW/6200 ot, točivý moment 190 Nm/4200 otáček, kombinovanou spotřebu 8,1 l a zrychlení na stovku za 10,2 s. Spotřeba turbodieselu 2.2 i-CTDi klesla na 6,5 l v kombinovaném režimu, snížení těžiště o 35 mm a zvětšení rozchodu o 30 mm se projeví na zlepšení jízdních vlastností.

Poslední novinkou byl decentní facelift modelu FR-V, který se týkal nepatrných změn na náraznících, masce chladiče a světlometech a nového čalounění interiéru. Motory 1.7 VTEC a 2.0 i-VTEC byly nahrazeny jednotkou 1.8 i-VTEC/103 kW z Civicu.


Vitek
Diskuze (10)
Avatar - pepavasa
23. 2. 2007 13:11
paráda
Krása.