Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda v Ženevě 2004

Vitek
Honda letos vsadila na prezentace konceptů a motoristický sport, nepatrné změny na sériových modelech bylo možné najít na modelech Jazz, výrazné pak na přídi MPV Stream.

HSC – Čekání na NSX

Již velmi zasloužilá supersportovní Honda NSX v rudé barvě stála na stánku smutně vedle stříbřité studie HSC, která jasně napovídala tomu, že éra supersportu s duší Ayrtona Senny končí. Nové NSX, k jehož designu asi netřeba cokoli dodávat, by mělo být opět vybaveno šestiválcem, a to i přesto, že u konkurence teď „letí“ motory s počtem válců o dva až čtyři větším. A co popřát budoucímu „image makeru“ japonské sportovní značky, u kterého je předem více než jisté, že bude opět patřit na špičku ve své třídě? Snad jen to, aby se od studie HSC lišil co možná nejméně…

Civic 5D Sports Study – Tomu byste nevěřili

Co prosím? Že se právě díváme na současný model Honda Civic 5D? Nesmysl… Tak možná právě vypadá vaše reakce při pohledu na fotografie červeného vozu na snímcích, ale je to opravdu tak. Belgická sekce Hondy pro příslušenství si vzala současný 5D pěkně do parády a výsledkem je rodinný vůz, který vypadá lépe než sériový třídveřový sportovní Civic Type-R. Nové nárazníky, nástavce prahů a blatníků, maska chladiče, osmnáctipalcová litá kola, sportovní sedadla, doplňky z karbonu a volant, který dosud v žádné sériové hondě nenajdete – tak vypadala druhá nejzajímavější studie na stánku japonské značky. Nezbývá než s lítostí zkonstatovat, že takhle nějak měla vypadat sedmá generace modelu Civic původně, nebo přinejmenším mělo být umožněno si podobně svůj vůz poněkud nesportovně vyhlížející vůz vylepšit, prodeje by byly zcela jistě někde jinde. Aby Honda upozornila na svůj nový a velmi zdařilý turbodiesel, vystavila také opět modrý sportovně laděný koncept Accordu Tourer, vybavený právě motorem i-CTDi.

IMAS – Hybridní budoucnost

Je to neuvěřitelné, ale čas běží tak rychle, že se chystá již druhá generace prvního sériově vyráběného hybridního vozu světa – Hondy Insight. Jeho nástupce by měl vzejít právě z konceptu IMAS a mohl by po něm podědit i hmotnost pouze 700 kg a součinitel odporu vzduchu 0,20. Sportovní hybridní kupé by se tak mělo stát vůbec nejúspornějším vozem vybaveným spalovacím motorem a elektromotorem

Motorsport v genech

Honda se vždy angažovala v motorsportu a nezapomíná na to pravidelně upozorňovat. Letos byl na stánku k vidění monopost B.A.R Honda pro letošní sezonu F1, s nímž již v prvním závodě dokázal Jenson Button získat týmu tři body, zatímco Takuma Sato zůstal těsně za bodovanými příčkami. Prohlédnout si také můžete speciály S2000 a NSX-R, které se účastnily čtyřiadvacetihodinovky na Nuerburgringu.


Vitek