Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda v Ženevě 2009

Michal Fokt
Diskuze (0)
Japonská Honda přivezla do Ženevy svůj nadějný projekt Insight, nový turbodiesel 2.2 i-DTEC (132 kW) v Accordu Type S a závěrečné vydání roadsteru S2000 Ultimate Edition.

Insight

Druhá generace hybridního vozu Honda Insight prošla radikální proměnou. Z dvoumístného kupé se stal pětidveřový hatchback, jenž si dělá ambice stát se prvním cenově dostupným hybridním vozem, což by se mu mělo postarat o kýžený prodejní úspěch.

Novinka je vybavena nejnovější verzí pohonu Honda IMA. Benzinovému čtyřválci 1,3 i-VTEC pomáhá elektromotor o výkonu 10 kW, který dává nejvyšší točivý moment 79 Nm. Samotný spalovací motor má výkon 65 kW při 5800 min-1, maximum točivého momentu je 121 Nm při 4500 min-1.

Dvojice motorů je spojena s bezestupňovou převodovkou CVT. V nabídce bude i funkce sportovního řazení s pádly pod volantem, která pracuje se sedmi přednastavenými převody. Kompaktní NiMH baterie mají kapacitu 5,75 Ah a nachází se pod podlahou zavazadlového prostoru, takže mohou být zadní sedadla sklopitelná a dělená v poměru 60/40. Dobíjení baterií probíhá rekuperací energie při brzdění nebo jízdě bez plynu.

Kombinovaná spotřeba podle evropské metodiky je 4,4 l/100 km, což odpovídá emisím CO2 101 g/km. Reálnou spotřebu je ale možné snížit aktivací funkce Eco Assist. Pohonné ústrojí a převodovka se v Eco režimu přepnou do úsporného nastavení. Řidič navíc dostává informaci o aktuální spotřebě paliva prostřednictvím změny podbarvení rychloměru. Palubní počítač navíc umí monitorovat okamžitou i dlouhodobou spotřebu v závislosti na jízdním stylu.

Design Hondy Insight je značně inspirován vodíkovým prototypem FCX Clarity, pod karoserií se nachází upravená platforma Hondy Jazz, což prozrazuje mimo jiné shodná šířka (1695 mm) a jen nepatrně delší rozvor (2550 mm). Celková délka nového Insightu je 4390 mm, tedy o 15 cm méně než má Civic Hybrid.

Accord Type S/Accord Tourer Type S

Do modelové řady Accord přichází nová, sportovněji laděná verze Type S. Ta bude k mání jak s karoserií sedan, tak v provedení kombi. Od ostatních variant se liší aerokitem, zahrnujícím nástavce předního nárazníku a prahů (u sedanu též zadního nárazníku) a standardním osazením 18" koly specifického designu. V této verzi si odbude svou premiéru také výkonnější verze turbodieselu 2,2 i-DTEC. Ta má výkon 132 kW při 4000 min-1 a její točivý moment vzrostl na 380 Nm při 2000 min-1. Zvýšení výkonu bylo dosaženo nejen úpravou turbodmychadla, ale i zvětšením mezichladiče stlačeného vzduchu, s lepšími parametry počítají i zesílené ojnice a modifikované hlavy válců. Type S ale bude v nabídce i se 147kW benzinovým motorem 2,4 i-VTEC.

S2000 Ultimate Edition

Automobilka Honda se loučí se svým modelem S2000. A protože S2000 hodlá odejít středem a se ctí, připravili inženýři od Hondy zajímavou "rozlučkovou edici". K dostání je výhradně v Evropě a to již od počátku března. Vozy z Ultimate Edition poznáte podle karoserie nalakované bílou barvou Grand Prix White v kombinaci se 17" koly z lehkých slitin v barvě grafitu. Toto barevné schéma má připomínat první vůz Hondy ve Formuli 1 z roku 1964. Interiér je čalouněn červenou kůží, červenou nití jsou také vyvedeny stehy na kožené manžetě řadicí páky. Každý vyrobený kus bude očíslován.

Ačkoliv je tento roadster na trhu již téměř deset let, jeho dvoulitrový vysokootáčkový motor o výkonu 240 koní stále umí divoce rozproudit krev v žilách. S tím souhlasí také komise pro udělování titulu Motor roku, protože dvoulitrový VTEC vyhrál ve své kategorii tuto soutěž dokonce pětkrát! Vysokootáčkovou nirvánu v podání modelu S2000 si doteď mohlo užívat více než 110 tisíc majitelů po celém světě, kteří si vůz od roku 1999 pořídili.


Michal Fokt
Diskuze (0)