Jeden hybrid a dva elektromobily coby novinky letošního ženevského autosalonu do Hondy, to nezní právě slibně. Ale když řekneme, že tím hybridem bylo malé sportovní kupé ve stylu kultovního CRX, to už vypadá lépe, co říkáte?

Honda CR-Z

Jestli Hondě v posledních letech něco hodně chybělo v nabídce, pak to bylo malé sportovní kupé, které se stalo pro tuto značku bezmála synonymem. Ano, na jméno CRX už třináct let sedá prach. A sedat bude i nadále.

Novinka dost podobného ražení se totiž jmenuje CR-Z (Compact Renaissance – Zero), což má naznačovat, že nejde jen o to oprášení nápadu, ale o nový přístup k malému sporťáku. A oficiální rétorika nelže – hybridní pohon je nepochybně dost velkou inovací a Honda byla navíc tak rychlá, že se CR-Z stává prvním sportovním autem s hybridním pohonem na světě.

Japoncům se povedlo dostat hmotnost na zajímavých 1160 kg, je ale trochu škoda, že se drželi dost při zdi, když přišlo na výkon. Kombinace benzinového motoru 1,5 l a elektromotoru dává celkový výstup 91 kW, což je v době, kdy se ohrnuje nos nad vším sportovním, co má méně, než 120 kW, nezdá být důvodem k nadšení. Na druhou stranu přísně atmosférické doktríně Hondy rozhodně přijde v případě CR-Z vhod spousta točivého momentu v nízkých a středních otáčkách a maximum činí 174 Nm již při 1300 min-1. Specifická konstrukce hybridního systému IMA navíc umožňuje použití manuální, v tomto případě šestistupňové, převodovky, což je něco, s čím bychom u ostatních připravovaných hybridních sporťáků raději počítat neměli.

Hybridní ústrojí by mělo „cé-eru“ zajistit kombinovanou spotřebu 5,0 l/100 km a emise těsně pod krizovou hranicí 120 g/km, ale že CR-Z vzniklo především jako sportovní auto, napovídá použití UHP pneumatik Bridgestone Potenza a plášťů Yokohama Advan. Ty mají rozměr 195/55 R16, v případě volby 17palcových kol se obouvají gumy o rozměru 205/45.

Podle nejčerstvějších informací by mělo být kupé od Hondy dlouhé 4080 mm, široké 1740 mm a vysoké jen 1395 mm, jemuž by měl přidávat na agilitě relativně krátký rozvor 2435 mm a široký rozchod – 1515 mm vpředu.

Celoevropské zahájení prodeje se plánuje na červen letošního roku a třeba britský trh už oznámil ceny – necelých 17 000 liber je prakticky stejně, co v UK stojí základní Honda Insight, na českém trhu by se tedy mohlo CR-Z vejít do 540 000 korun, což se zdá být ještě akceptovatelná suma.

Honda 3R-C

Do Ženevy přivedla Honda i extravagantní koncept jednomístné tříkolky 3R-C. Studie byla vytvořena designéry ve výzkumném centru Honda R&D v Miláně. Městské vozítko je něčím mezi miniautomobilem a skútrem a je vybaveno velkým větrným štítkem, který při zaparkování může zakrýt řidičův kokpit. Pro drobná zavazadla je možno využít zamykatelnou schránku vpředu. Zapuštěné sedadlo a vyšší boční stěny mají zaručit vyšší bezpečnost řidiče. V dnešní době jezdí drtivá většina řidičů sama po městě autem, proto má opodstatnění i jednomístné přibližovadlo.

Honda EV-N

Studie EV-N se v Ženevě ukazuje v evropské premiéře, tu světovou si ale odbyla už na podzim v Tokiu. Koncept nechává svým zdařilým retrodesignem vzpomenout na šedesátá a sedmdesátá léta, kdy japonské silnice brázdily kei modely N360 až N600. A připomíná je pochopitelně také rozměry - autíčko má karoserii dlouhou 2860 mm, širokou 1475 mm a vysokou 1515 mm, přičemž rozvor činí 1995 mm.

Vzhledem k miniaturním rozměrům překvapí čtyřmístný interiér, stejně jako zavazadlový prostor tam, kde obvykle bývá motor - pohonné ústrojí a Li-Ion akumulátory jsou umístěny pod zadními sedadly a na střeše vypomáhají solárními články. Specifikem auta jsou také jednoduše vyměnitelné barevné textilní výplně sedadel.


Fotogalerie z výstaviště
 
Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Sociální správa obstavila účet Vítkovice Heavy Machinery Sociální správa obstavila účet Vítkovice Heavy Machinery

Správa sociálního zabezpečení obstavila jeden účet…

Jasné slovo Martina Čabana: Zednáři, režiséři a CapsLock Jasné slovo Martina Čabana: Zednáři, režiséři a CapsLock

Ano, určitě vám babička říkávala, že na každém šprochu je…

 
Zdroj: redakce

Štítky Honda Ženeva 2010

 












Blesk.cz

Kuchyňské trendy 2018: Linka ve fialové, modré či černé barvě

Kuchyňské trendy 2018: Linka ve fialové, modré či…

Chystáte se rekonstruovat kuchyň nebo třeba jen vyměnit kuchyňskou linku? Pak byste určitě měli vědět, jaké…

Čas plesů očima Františky: Manuál jak uspět, nebýt za burana! Inspirujte se vzory, poučte z průšvihů

Čas plesů očima Františky: Manuál jak uspět, nebýt…

Počátek roku patří bálům, jež v únoru finišují, do půli března doznívají a jsou považovány za gala vrchol…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Suchý: Krmenčík by se Basileji hodil. Slavia dře jako pod Jarolímem

Suchý: Krmenčík by se Basileji hodil. Slavia dře…

S Basilejí sehrál duel proti nejlepšímu týmu Česka. A pro Plzeň měl Marek Suchý jen slova uznání. „Nedivil bych…

 

Reflex.cz

Příběh nejbohatší Rusky a první miliardářky země, která vlastní hotel i v Česku

Příběh nejbohatší Rusky a první miliardářky země,…

Světové žebříčky úspěšnosti se většinou plní samými mužskými jmény. Na seznam ale nedávno přibylo jedno ženské.…

Babiš prý určitě chce zákon o referendu. Tak proč ho navrhuje tak, aby nikdy nemohlo uspět?

Babiš prý určitě chce zákon o referendu. Tak proč ho…

Jedním z velkých politických hitů posledních týdnů je bezpochyby referendum. Na první pohled vypadá lákavě, že…