Jeden hybrid a dva elektromobily coby novinky letošního ženevského autosalonu do Hondy, to nezní právě slibně. Ale když řekneme, že tím hybridem bylo malé sportovní kupé ve stylu kultovního CRX, to už vypadá lépe, co říkáte?

Honda CR-Z

Jestli Hondě v posledních letech něco hodně chybělo v nabídce, pak to bylo malé sportovní kupé, které se stalo pro tuto značku bezmála synonymem. Ano, na jméno CRX už třináct let sedá prach. A sedat bude i nadále.

Novinka dost podobného ražení se totiž jmenuje CR-Z (Compact Renaissance – Zero), což má naznačovat, že nejde jen o to oprášení nápadu, ale o nový přístup k malému sporťáku. A oficiální rétorika nelže – hybridní pohon je nepochybně dost velkou inovací a Honda byla navíc tak rychlá, že se CR-Z stává prvním sportovním autem s hybridním pohonem na světě.

Japoncům se povedlo dostat hmotnost na zajímavých 1160 kg, je ale trochu škoda, že se drželi dost při zdi, když přišlo na výkon. Kombinace benzinového motoru 1,5 l a elektromotoru dává celkový výstup 91 kW, což je v době, kdy se ohrnuje nos nad vším sportovním, co má méně, než 120 kW, nezdá být důvodem k nadšení. Na druhou stranu přísně atmosférické doktríně Hondy rozhodně přijde v případě CR-Z vhod spousta točivého momentu v nízkých a středních otáčkách a maximum činí 174 Nm již při 1300 min-1. Specifická konstrukce hybridního systému IMA navíc umožňuje použití manuální, v tomto případě šestistupňové, převodovky, což je něco, s čím bychom u ostatních připravovaných hybridních sporťáků raději počítat neměli.

Hybridní ústrojí by mělo „cé-eru“ zajistit kombinovanou spotřebu 5,0 l/100 km a emise těsně pod krizovou hranicí 120 g/km, ale že CR-Z vzniklo především jako sportovní auto, napovídá použití UHP pneumatik Bridgestone Potenza a plášťů Yokohama Advan. Ty mají rozměr 195/55 R16, v případě volby 17palcových kol se obouvají gumy o rozměru 205/45.

Podle nejčerstvějších informací by mělo být kupé od Hondy dlouhé 4080 mm, široké 1740 mm a vysoké jen 1395 mm, jemuž by měl přidávat na agilitě relativně krátký rozvor 2435 mm a široký rozchod – 1515 mm vpředu.

Celoevropské zahájení prodeje se plánuje na červen letošního roku a třeba britský trh už oznámil ceny – necelých 17 000 liber je prakticky stejně, co v UK stojí základní Honda Insight, na českém trhu by se tedy mohlo CR-Z vejít do 540 000 korun, což se zdá být ještě akceptovatelná suma.

Honda 3R-C

Do Ženevy přivedla Honda i extravagantní koncept jednomístné tříkolky 3R-C. Studie byla vytvořena designéry ve výzkumném centru Honda R&D v Miláně. Městské vozítko je něčím mezi miniautomobilem a skútrem a je vybaveno velkým větrným štítkem, který při zaparkování může zakrýt řidičův kokpit. Pro drobná zavazadla je možno využít zamykatelnou schránku vpředu. Zapuštěné sedadlo a vyšší boční stěny mají zaručit vyšší bezpečnost řidiče. V dnešní době jezdí drtivá většina řidičů sama po městě autem, proto má opodstatnění i jednomístné přibližovadlo.

Honda EV-N

Studie EV-N se v Ženevě ukazuje v evropské premiéře, tu světovou si ale odbyla už na podzim v Tokiu. Koncept nechává svým zdařilým retrodesignem vzpomenout na šedesátá a sedmdesátá léta, kdy japonské silnice brázdily kei modely N360 až N600. A připomíná je pochopitelně také rozměry - autíčko má karoserii dlouhou 2860 mm, širokou 1475 mm a vysokou 1515 mm, přičemž rozvor činí 1995 mm.

Vzhledem k miniaturním rozměrům překvapí čtyřmístný interiér, stejně jako zavazadlový prostor tam, kde obvykle bývá motor - pohonné ústrojí a Li-Ion akumulátory jsou umístěny pod zadními sedadly a na střeše vypomáhají solárními články. Specifikem auta jsou také jednoduše vyměnitelné barevné textilní výplně sedadel.


Fotogalerie z výstaviště
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Jeff Bezos se stal druhým nejbohatším člověkem, vděčí za to růstu akcií Amazonu Jeff Bezos se stal druhým nejbohatším člověkem, vděčí za to růstu akcií Amazonu

Ředitel a zakladatel Amazonu, Jeff Bezos, se vyšplhal na…

Cesta dlouhá přes dva týdny. Jak přes Alpy putuje ropa do Česka Cesta dlouhá přes dva týdny. Jak přes Alpy putuje ropa do Česka

Teče líně, sotva se plouží. Chodec by jí bez problémů…

Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení

Kurz dolaru dnes zůstal po počátečním růstu bez větších…

Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku

Po problematickém loňském a předloňském roce má ruský trh…

 
Zdroj: redakce
 













Blesk.cz

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra útočila jménem ISIS

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra…

Německá prokuratura obvinila 18letého Němce s marockými kořeny z pokusu o vraždu, viní ho z loňského žhářského…

Pravda o meteorologické stanici v Klementinu: Počasí „měří“ špatně. Víme, proč!

Pravda o meteorologické stanici v Klementinu: Počasí…

Historickou budovu Klementina, která dříve bývala jezuitskou kolejí a jejíž většina vnitřních prostor dnes patří…

 

iSport.cz

Válka graduje! Saganova kritika? Plnou podporu mít už nebude, hrozí soupeři

Válka graduje! Saganova kritika? Plnou podporu mít…

Do pořádně nepříjemné situace se dostává cyklistická superstar Peter Sagan. Sportovní ředitel belgické stáje…

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se legendy před derby

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se…

Čtyři legendy, které v historii derby S nasypaly hromady gólů, nejenže vzpomínaly na pikantérie ze svých…

 

Reflex.cz

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil, kdo a proč chce konec bankovek

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil,…

Politici, centrální bankéři a karetní společnosti. Ti všichni by profitovali ze zrušení hotovosti. Naopak…

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora vstupuje do českých kin, z knihkupectví rychle mizí

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora…

Dvanáctiletému Conorovi umírá maminka na rakovinu a z reálného světa, od šikanujících spolužáků, nesnesitelné…