Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Hondy Insight a CR-Z v Evropě končí, Civic nedostane motory Earth Dreams

Honda se rozhodla stáhnout z Evropy neúspěšné hybridní modely Insight a CR-Z a špatná zpráva přichází i ohledně aktuální generace Civicu. Ten si nejspíš bude muset vystačit se stávající paletou motorů, s novou generací Earth Dreams se nepočítá.
Zpět na článek
3. 7. 2013 17:49
3. 7. 2013 18:04
3. 7. 2013 19:05
3. 7. 2013 19:23
3. 7. 2013 19:58
3. 7. 2013 20:07
3. 7. 2013 20:11
3. 7. 2013 23:00
4. 7. 2013 10:29
4. 7. 2013 13:14
3. 7. 2013 23:41
4. 7. 2013 13:16
4. 7. 2013 09:59
4. 7. 2013 13:19
4. 7. 2013 14:40
4. 7. 2013 15:14
4. 7. 2013 15:57
4. 7. 2013 16:25
4. 7. 2013 07:55
3. 7. 2013 20:02
3. 7. 2013 20:09
3. 7. 2013 20:14
4. 7. 2013 15:53
3. 7. 2013 23:41
4. 7. 2013 13:11
3. 7. 2013 20:42
3. 7. 2013 23:43
4. 7. 2013 13:10
3. 7. 2013 21:04
4. 7. 2013 18:45
3. 7. 2013 17:49
honda
sa zase vyautovala...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Stewee
3. 7. 2013 18:04
uvaha
Tejto informacii by som nedaval vela za pravdu. Zda sa mi to az prilis negativisticke. To, ze tie modely koncia by som este prekusol, ale to ostatne...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - CHerokee
3. 7. 2013 19:05
Honda
Je to ošklivé, žádná škoda.
Rozbalit vlákno
1
3. 7. 2013 19:23
Re: Honda
Je, ale jizdnima vlastnostma to sunda cokoliv podobneho..
3. 7. 2013 19:58
Evropa
Evropa je pro Hondu obtížné teritorium.

Lidé jsou zde patrioti a toto kritérium často vítězí nad objektivními kvalitami.
Na druhou stranu je to vždy dobré pro domácí ekonomiku.
Ilustrují to i třeba prodeje CR-V, nejprodávanějšího SUV světa.

[odkaz]

Kosmopolitnímu myšlení zdar

PS Pro někoho budou možná překvapením prodeje za 2012 (také viz odkaz) Civicu 650tis vs Golfu 750tis.
Rozbalit vlákno
20
Avatar - CHerokee
3. 7. 2013 20:07
Re: Evropa
To není o patriotismu... hujdaj už půlka lidí přijala skoro za český. Hondy jsou sice asi kvalitní, ale drahé a ošklivé. Navíc hybridy taky moc u nás netáhnou, což se nelze divit.
3. 7. 2013 20:11
Re: Evropa
Tak za prvé, že jsou Hondy ošklivé si myslíme asi jen tady v Čechách a možná v Německu, viz třeba to CR-V :-)

To samé si myslíme i o Corolle, Focusu a Elantře.
Za sebe můžu napsat, že mám vkus spíš jako zbytek světa než jako většina místních..

A za druhé: Hyundai je skoro stejně domácí jako Škoda - a to je přesně ten patriotismus o kterém jsem psal ;-) Chápeš?
Avatar - twistedTSD
3. 7. 2013 23:00
Re: Evropa
1. To máš pravdu. Jenže my jsme v Česku, ne ve zbytku světa. Když mi něco připadá ošklivé, bude to pro mě stejně ošklivé, i když se nad tím budou rozplývat třeba na druhé polokouli.

2. že je "skoro stejně domácí jako Škoda" nám sice (úspěšně) vtloukají do hlavy v každé reklamě, ale opravdu bych to nenapsal...
4. 7. 2013 10:29
Re: Evropa
Nikdo neříká, že se nad tím rozplývají. V téhle cenové nejde v první řadě o krásu. Sice umí prodávat, ale vzhled je kolikrát to, co člověk přetrpí pro jiné kvality.
Avatar - King
4. 7. 2013 13:14
Re: Evropa
Ale jistěže to takto funguje, i ve vyspělé a na všechno zvyklé Británii té "britskosti" využívá zhusta Honda i Nissan a v nemalé míře i Toyota. Tak se nediv Hyundaii. :-)
3. 7. 2013 23:41
Re: Evropa
Hnujdaj je pěkný? Určitě ne více, než Hondy. I škaredá baba se po psychomasáži může líbit. A že ji v TV bylo...
Avatar - King
4. 7. 2013 13:16
Re: Evropa
Hyundai je v oblasti designu velmi progresivní, společně s Hondou. Jenže Honda nedělá kompromisy v oblasti funkčnosti a bazírování na funkčnosti není vždy zcela kompatibilní s většinovým vkusem. ;-)
Avatar - Johny.Rico
4. 7. 2013 09:59
Re: Evropa
Vidím problém v ceně. Jinak jsou ty auta opravdu špičková.
Avatar - white label
4. 7. 2013 01:39
Re: Evropa
Ještě před takovými patnácti lety na tom byla Honda s podílem na evropském trhu nesrovnatelně lépe, než dnes. Co myslíš, že se změnilo víc, evropští zákazníci, nebo nabídka/produkty Honda auto v Evropě. :*) ;-)
Avatar - King
4. 7. 2013 13:19
Re: Evropa
Evropští zákazníci.

Namátkou:
- konec popularity sportovních aut obecně
- éra MPV
- éra SUV
- éra Crossover
- éra Downsizing
- "móda" TDI

to vše dokonce za méně, než 15 let...
Avatar - Individualita
4. 7. 2013 13:31
Re: Evropa
Ano, jsou to dost výrazné znaky. S tím, že crossover a downsizing frčí plně jen asi posledních 5 let.

Celkově mě všechny ty body vytáčí, ani jedno z toho nemám rád 8-s
4. 7. 2013 14:40
Re: Evropa
Také souhlasím, jen s vyjímkou MPV. Proč odsuzovat něco, co je doopravdy praktické, pro někoho dokonce nutné. Třeba já bych se bez MPV mohl jít zahrabat-4 děti ;-) Pravda, takové ty pseudo MPV mi také příjdou mimo a za účelné považuji jen ty se 6 a více pořádnejma seslema. ;-)
Avatar - Individualita
4. 7. 2013 14:50
Re: Evropa
No a to je právě ono, ta "pseudoMPV". Jinak jejich praktičnost na dovolené či s velkou rodinou je neoddiskutovatelná. Navíc vždycky může přibýt druhé auto pro nějaké to potěšení z jízdy.

Jinak klobouk dolů, čtyři kousky musí dát zabrat :yes:
Avatar - King
4. 7. 2013 15:14
Re: Evropa
Já bych nezatracoval žádný typ auta, lidé mají různé potřeby, spíš je zarážející ten trend, kdy doslova během pár let odejdou řidiči sportovních aut do SUV a MPV a i když se někdo s podobným autem dokáže vrátit (Toyota) prodeje jsou od "trhání rukou prodejců" dost daleko. Asi prostě blbá doba. 8-s
4. 7. 2013 15:57
Re: Evropa
Je otázkou, čemu říkáš odchod řidičů od sportovních aut k SUV a MPV. Ve třídě, kde Honda bývala zastoupena nabídka coupe prakticky skončila (kromě Scirocca, CR-Z a CZ-R) a byla "transformována" do podoby HH, kdy tato třída se naopak rozšířila. Bylo by zajímavé vědět prodeje jednotlivých výrobců v této třídě v porovnání se zlatou coupe dobou. Nemyslím si totiž, že by ve své době prodeje CR-X, Integer, Prelude, Celic + tehdejší HH byly závratně nižší. Nepřekvapilo by mne, kdyby to bylo naopak. Tedy dle mne se žádný zásadní odchod řidičů sportovních aut nekoná. Spíše z toho mám dojem zbožného přání. Pokud má někdo ale odkaz, kde lze tyto prodeje dohledat, rád se poučím.
Avatar - King
4. 7. 2013 16:25
Re: Evropa
Ale vždyť hot-hatche existovaly i tehdy, od 2. poloviny 70. let šlo o vcelku běžnou věc, ať už to byl Golf GTI nebo Civic RS. ostatně i céra koncem osmdesátek měla ekvivalent v Civicu. Byly tu Peugeoty 205, Uno Turbo, Nissany Sunny, Astry a Corsy GSi, Takže žádná transformace. Rozšíření třídy hot-hatchů? Spíš bych řekl, že se zúžila i nabídka v této oblasti. :-)
Avatar - Individualita
4. 7. 2013 16:43
Re: Evropa
Bohužel to tak také vidím, divná doba. Dnes jak máš něco jen trochu nepraktického, tak na tebe čuměj jak na snoba nebo na děcko...
Avatar - white label
4. 7. 2013 01:45
Re: Evropa
V číslech Civicu je i sedan, proto je případné srovnání světových prodejů s Golfem bezpředmětné..., naopak je spíš skoro "zázrak", že Golf i přes absenci sedanu uspěl celkově přesvědčivě lépe,.
Avatar - Individualita
4. 7. 2013 07:59
Re: Evropa
Tak mají dělat golf taky v sedanu. To jsou mi zas dohady >:D
4. 7. 2013 07:55
Re: Evropa
Jen a pouze se ukazuje, že Evropa není pro Hondu nikterak zájmový trh.
Avatar - petrumr
3. 7. 2013 20:02
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
5
3. 7. 2013 20:09
Re: ok
No, možná kdyby ten Prius trochu víc okopírovali, tak by měli větší úspěch. Ale prodávat o třídu menší Insight s podstatně slabším motorem i elektromotorem téměř za cenu Priuse, to bylo předem odsouzené k neúspěchu. Být to tak o sto tisíc levnější nebo to mít alespoň tu 1,5ku jako Insight v jiných částech světa (a CR-Z), mohlo to dopadnout aspoň o trochu jinak. Osobně se mi Insight docela líbí, ale s touto cenovou politikou se nedivím, že to skoro nikdo nekupoval.
3. 7. 2013 20:14
Re: ok
Hlavně že VW Jetta a Hybrid nic nekopíruje :-)

Jinak nebýt první neznamená bezpodmínečně kopírování ;-)
Avatar - petrumr
4. 7. 2013 15:53
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
3. 7. 2013 23:41
Re: ok
Právěže nekopírovala.
Avatar - King
4. 7. 2013 13:11
Re: ok
Co se techniky týče, žádné kopírování se nedělo, Honda naopak dokázala postavit hybridní systém, nezávislý na patentech Toyoty. A co se designu týče, Insight byl inspirován FCX, nikoli Priusem. ;-)
Avatar - Stewee
3. 7. 2013 20:42
odbornici
Ako tak citam prispevky, jeden lepsi odbornik ako druhy. Vas je tu chlapci skoda, ked viete predpovedat uspesnost modelu vopred, preco sa nezamestnate v automobilke a nezarabate lahsie ako teraz? To ze v Europe konci Insight a CR-Z neznamena ze koncia uplne. Pre nas zatvrdnutych europanov je dobry len Golf a jemu podobne auta a najlepsie v nafte. Pre hondu je europsky trh asi tak zaujimavy z hladiska predajov, ako pre vas chlapci tretie rezervne koleso v aute. Honda je globalna znacka, to ze konci nejaky model v Europe, neznamena ze konci celkovo. Drzte sa a citajte, vela citajte a nie len to domace, nech mate vacsi rozhlad pri vsetkom respekte pred vami :-)
Rozbalit vlákno
3
3. 7. 2013 22:28
Re: odbornici
Neznamena to nic ine, iba to, ze budu vsetci spokojni. O hondu je tu minimalny zaujem a naopak honda ma rovnaky o nas :-).
Cize vsetko je ok.
3. 7. 2013 23:43
Re: odbornici
Evropa jako trh pomalu končí. Perspektivy jsou jinde.
Avatar - King
4. 7. 2013 13:10
Re: odbornici
Jestli bude mít nástupce Insight, to je otázka, u CR-Z bych si tipnul, že nová generace bude. otázkou je, jestli v Evropě. Pokud do Evropy zamíří ve větší míře hybridy, pak nejspíš pouze v případě těch modelů, které jsou zde už zastoupeny dalšími motorickými verzemi. Ale těžko říct, jak moc Honda hodlá zmarketingovat novou generaci tří full-hybridů.
3. 7. 2013 21:04
CR-Z
Me se CR-Z libi, je to neco uplne jineho nez bezna produkce, mit nejakou tu kacku mesicne navic, tak bych si ji poridil jako treti auto. :yes:
Rozbalit vlákno
0
3. 7. 2013 22:21
Škoda jich nebude
Skvělá zpráva, že pseudosporťáček CR-Z s nevýkonným motorem, ještě méně výkonným elektromotorem, kupou baterek mizí na propadliště dějin. Insight byl pokus o hybrid, ale pokud to nejede a je to extrémně drahé, není důvod to kupovat...
Rozbalit vlákno
7
Avatar - twistedTSD
3. 7. 2013 23:04
Re: Škoda jich nebude
Připadá mi trochu smutné, že auto vzhledem i jménem navazující na CRX dopadlo takhle...
4. 7. 2013 07:26
Re: Škoda jich nebude
Tak až se s tím pánové projedete, tak to hodnoťte ;-) CR-Z jezdím poměrně často a ano, velmi by mu slušela i čistě benzínová verze s 1,8i-VTEC. Ale ani s 1,5 a elektrikou to není žádnej průšvih. Ty kila baterek(cca 80kg) tomu naopak pomáhají k skvělému jízdnímu projevu. Auto nedrncá a zatím se mi ho ani při mírném kravení nepodařilo dostat na hranu (to civica 8.g už párkrát ano) Pro Evropu je u CR-Z hlavní zabiják fakt, že je to jen dvoumístné. Zadní sedačky jsou jen pro parádu(i když se mi v tom podařilo v nouzi odvézt 3 děti-13-10-10let) Vždyť se to nový dalo pořídit za 360tkč a ani tak se prodeje nerozjeli ;-\ Tedy není takovým zabijákem cena, ale koncept auta, který holt evropané neocení+ design, který také není masami vnímám jako symbol krásy.
4. 7. 2013 08:24
Re: Škoda jich nebude
Za sebe mohu říct, že je design velmi vydařený.

Kolik jste se prosím pohyboval se spotřebou?
4. 7. 2013 08:35
Re: Škoda jich nebude
Mohu posloužit jen údaji z PP. Se spotřebou jsem se vždy vešel do rozpětí cca 4-7l/100km. Dlohodobá je tam tuším 6,2(jezdí s ním hlavně tchýně jejím koníčkem číslo 1 řazení rozhodně není ;-\ ) Vyslovenou ekojízdu jsem však nikdy nezkoušel. Při delších trasách i dálničních spolehlivě pod 6. V podstatě co se spotřeby týče, řekl bych že je plně srovnatelná s 1,4 civicem 8.g, jen je to svižnější.
Avatar - King
4. 7. 2013 13:06
Re: Škoda jich nebude
Já bych CR-Z a Civic rozhodně nezmiňoval v jedné větě. Podvozek CR-Z je o světelné roky dále. ;-)
4. 7. 2013 14:04
Re: Škoda jich nebude
Právě pro to jsem to zmínil. Lidé co CR-Z neznají, si jen z testů pamatují že civic je fůj páč má traverzu a na 18 drncá (já ho tedy mám jen na 16 a až na větší náklony v zatáčkách jsem s ním velmi spokojen), ale CR-Z je prostě jinačí liga a to právě i díky baterkám v kufru ;-) Tedy nejsme ve při :-)
3. 7. 2013 23:55
k pochopení Hondy
Honda byla vždy v zisku. Zisk je jednou z podmínek stability. Jiné automobilky nejsou tak stabilní. Růst za jistých podmínek může být destabilizující, pokud není na pevných základech.
Honda nechce stavět na podělávajícím se evropském trhu. Evropa jde do háje. Zdejší myslící si, že je evropský trh náročný - trochu směšné v kontrastu s čísly o propadech. Evropa je především ve sračkách. Rozumná automobilka globálního charakteru, pokud rozhoduje o investicích, u Evropy velmi pečlivě zvažuje, zda Evropanům (kterým mizí peníze z kapes) vyjde vstříc či nikoliv.
Rozbalit vlákno
21
Avatar - white label
4. 7. 2013 01:35
Re: k pochopení Hondy
Ne, že nechce, ale aktuálně hlavně nemůže. A samozřejmě, že je Evropa poměrně náročný automobilový trh. Když údajně chce být (za každou "cenu") v zisku Honda (auto) je to obdivuhodné, když chce být v zisku "koncern" je to naopak pohoršující a zatracení hodné..., typický zdejší kolorit "nezaujatých" nicků... :*) ;-)
Avatar - King
4. 7. 2013 13:01
Re: k pochopení Hondy
No, ne tak docela. Každý chce být v zisku, ale ne každý je. U VW to neřeší tak, že případný propad u Seatu zamázne Škoda, popřípadě výkyv u VW podrží Audi. Být Seat součástí Hondy, už dávno není. je tam tudíž dost velký rozdíl v přístupu. VW ví, že si může nějaký exces dovolit, když bude nejhůř, natáhne se pacinka směrem k vládě - přece byste nechtěli, abychom propouštěli. Honda, který vznikla naopak spíše natruc velkým keiretsu uskupením, na vládu nemá žádné historické ani soudobě vazby a kupříkladu keiretsu Toyoty se dokonce svého času chtělo za asistence vády Hondy zbavit. Jinak řečeno - s pacinkou není kam jít. ;-)
Avatar - Individualita
4. 7. 2013 08:05
Re: k pochopení Hondy
Evropa náročná je, ale zároveň (a možná právě proto) to tu jde do háje. Zdejší si prostě nechtějí připustit, že starý kontinent musí projít určitou transformací a to nejen ekonomickou. Všichni tu žijí z minulosti a Asie nám utíká...
4. 7. 2013 08:10
Re: k pochopení Hondy
:yes: Tohle je k zamyšlení.
4. 7. 2013 08:09
Re: k pochopení Hondy
Propady nebo růsty trhu ti neřeknou vůbec nic o náročnosti trhu/zákazníků. Ano, evropský trh není pro Hondu prioritní. Na druhou stranu nevidím nejmenší důvod omlouvat z pohledu zákazníka, nebo potencionálního zákazníka Hondu touto neprioritou. Např. u Hyundai, nebo Kia je to něco jiného (resp. teď už také ne), protože ty značky začínaly od 0 a neustále se velmi zřetelně posouvají dál v nabídce produktů a snaží se uspokojit evropského zákazníka. Jistě, sem tam se nějaký přešlap vyskytne, ale obecně mají největší posun ze včech automobilek v evropě působících. Jsou to hlupáci, že se zaměřují na dle tebe neperspektivní trh ? Já si to tedy rozhodně nemyslím. Honda měla vybudovanou pověst a image. A to vůbec ne špatnou. Myslíš, že mě baví tohle psát a mám z toho radost ? Naopak. Je to velmi smutné, ale nehodlám se tady veřejně sebeutěšovat, jak se hondě jinde daří a mávat šátečkem za oceán.
Avatar - King
4. 7. 2013 15:23
Re: k pochopení Hondy
Situace Hyundaie není zase tak úplně, jak říkáš. Od nuly rozhodně nezačínali.

Čína je vlastně dneska taková druhá Korea. Na počátku něco ukradli, koupili nějakou tu licenci a začali to zkoušet ve světě. Tím by se ovšem nedostali do situace, jaká je dnes. Ochranářská opatření nemalého JK trhu zajistila doma vcelku pohodlný život v nekonkurenčním prostředí a zatímco v Evropě a US si pozvolna prošlapávali cestičku levnými křápy, doma vydělávaly miliardy. Díky tomu se na úroveň spodního okraje nabídky amerických a evropských značek dostali de facto za 3 generace, tedy nějakých 15 let. Image levnoty vydržela a táhne jim lidi i nadále, přestože levní už dávno nejsou (jako Škoda), ale nyní mají za to "levno" víceméně srovnatelná auta a v řadě případů i opravdu hezká. Nabídka Hyundaie není zase o moc evropštější, než nabídka Hondy.
4. 7. 2013 17:07
Re: k pochopení Hondy
Jde o vnímání trhem. Hyundai i Kia jsou úspěšní v tom, že se jim daří přesvědčit čím dál tím více zákazníků, že již mohou být plnohodnotnou alternativou. Honda dělá pravý opak.
4. 7. 2013 21:59
Re: k pochopení Hondy
Záleží, za jakou cenu. Evropanovi nezáleží tolik na spolehlivosti, jako na jiných ukazatelích.
Dále - cena za reklamu Hyundai je obrovská. Hyundai se musel hodně zadlužit. Honda si poněkud více hlídá svou ekonomiku.
Avatar - romgator
4. 7. 2013 08:51
Re: k pochopení Hondy
Podle mě je evropský trh opravdu náročnější než jinde. Co se tedy týče evropského trhu, tak ten není v kondici, ale to nebude trvat věky. Odezní to. Vem si třeba Hyundai, tomu se daří i napříč celkovému poklesu prodejů na starém kontinentu. Mazda tady také nabírá druhý dech. Podle mě může být automobilka dost úspěšná i na oslabeném trhu. Mám Hondu rád a přeji ji jen to nej, chápu i staženi Insight ( ten se mi opravdu moc líbí )a CR Z a snad už i nezavedení Accordu. To ale vše pomine, jakmile se hospodářství vrátí k lepšímu.
Avatar - dal
4. 7. 2013 09:07
Re: k pochopení Hondy
Honda nedokázala odolat tlaku na cenu, stačí se podívat na cenu za kolik se prodával Civic 8g a za kolik je 9g. Jelikož nechce začít šidit materiály a tím i pověst, tak se raději stáhne.
Honda je taková podprémie ale neumí to prodat za odpovídající peníze, tady neplatí, že dobré zboží se prodává samo.
Že to jde a dokonce i horší zboží lze prodávat za vyšší cenu dokazuje koncern včetně Škody.
Chce to jen daleko lepší marketing než Honda v současnosti má.
4. 7. 2013 11:02
Re: k pochopení Hondy
Ta podprémiovost Hondy je dobrá věc, člověk má tak i v dnešním světě možnost koupit trochu kvalitnější auto a raději tedy vidím to stažení než přidání se k většině a šidit vše, co jde, byť i to je svým způsobem smutné.

Souhlasím s tím, že marketing Hondy není nejlepší. Reklamy na Hondu vidím na internetu, občas se objeví nějaký ltáček v novinách. V televizi bylo snad jen CR-V... Civic minimálně. A většinou je to tak, že větší marketing je tehdy, když je auto drahé než pak, když udělají akci a cena je normální. A samozřejmě ve člověku zůstane více ten první dojem (vysoká cena).

Nicméně ona i skladba modelů není úplně nejlepší, což už ale není vždy problémem české Hondy. Civicu by určitě více slušela jako základ 1,5ka z CR-Z, než ta 1,34 (zlaté časy, kdy Civic 6G byl současně nabízen snad v 8 motorizacích, je už samozřejmě pryč a nevrátí se, nevyplatilo by se to). Nabízet Accord ve 2,4 nejen v top výbavách (Exectuive a Type-S), ale i nějaké střední, by také nemuselo být na škodu (ne každý chce kůži nebo spoilery). Chápu, že Japonci nechtějí mít milion výbav a milion příplatků, ale mají jakýsi geniální smysl pro to nevyrábět zrovna tu kombinaci výbav, kterou mnoho Evropanů požaduje. Naštěstí u Civicu se to už zlepšilo.
4. 7. 2013 11:30
Re: k pochopení Hondy
K čemu chceš lepší marketing, když "nemáš produkt". Koncern včetně Škody "jen" vyrábí to o čem je zákazníky schopen přesvědčit, že je to pro ně to pravé. Honda rezignovala na svou vyjímečnou vyhraněnost, ze které zbylo už jen málo. Argumentů ubývá. Nemáš čím podtrhnout tu hondí sportovnost. Podprémie ? >:D Jedinou současnou fungující podprémií v evropě je Volvo.
Avatar - King
4. 7. 2013 13:22
Re: k pochopení Hondy
Ale jdi >:D Audi mělo 20 jen marketing a žádný produkt - a jak se dařilo a daří. :-)
4. 7. 2013 14:30
Re: k pochopení Hondy
Tak se podívej na jejich nejznámější "náskok díky technice" a kdo a kdy masově rozšířil a marketingově využil 4x4. To spíš dnes už je zmíněný slogan "jen" sloganem, než znakem reality ve vztahu ke konkurenci.
Avatar - King
4. 7. 2013 15:27
Re: k pochopení Hondy
Pohon 4x4 je na vybudování takového image, navíc v prémiovém segmentu, trošku málo, nemyslíš? Nehledě na to, že špičkou nevydržel být ani moc dlouho. takže je to prostě o marketingu, nikoli o produktu, nicméně quattro určitě bylo odrazovým můstkem. Nicméně takových technických řešení měla např. Honda za stejnou dobu nepočítaně a imageově to stále ten Mercedes není... A co se ti dnes vybaví? Nanejvýš tak VTEC.
4. 7. 2013 16:20
Re: k pochopení Hondy
Jenže Kingu, Honda měla a měla také image. Audi proti Mercedesu a BMW nemělo "nic". Ano, nebylo to jen o 4x4, který ale byl, jak píšeš, odrazovým můstkem. Bylo dále o posouvání modelů, rozšiřování modelové řady, rozšiřování výbavy a použitých materiálů atd... A ano, toto všechno bylo podpořeno marketingem.
Takových technických řešení měla Honda nepočítaně ? VTEC, no jistě. Vždyť také díky němu měli motory svůj charakter a z velké části se podíleli na hondí image. Kam ho "rozpracovali" ? Do motorů "zabitých" převodovkou. Výborný SH-AWD, jeden z top 4x4 systémů vůbec, který umístí do auta v jedné motorové verzi, která je zde prakticky neprodejná. Tam můžeš marketingově cvičit jak chceš, ale nemáš produkt, který lze prakticky prodávat. Tedy absolutně nevyužité technické řešení. SH-AWD v Accordu s 2.2 naftou ? ...... Do toho odstřihnou včechny modely, které definují a podtrhují hondí charakter.
Avatar - King
4. 7. 2013 23:51
Re: k pochopení Hondy
Ano, jde trošku ode zdi ke zdi. Největším problémem je nekontinuita pro image klíčových modelů, ale vzhledem k tomu, že tohle stihlo prakticky všechny japonské značky, problém je asi trošku jinde, než jen v hlouposti Hondy.

Největší problém byl ten, že jakés-takés image dobré, ale současně ne tak silné, aby dokázalo udržet zákazníky u modelů, které tu image tvoří i v době, kdy obecně o takové auto klesá zájem. Tedy problematika slepice vs vejce nebyla v tom, že Honda přestala zákazníkům vyrábět sportovní auta, ale že je přestala vyrábět proto, že o ně přestal být zájem.

A kvůli čemu Hondu fakt nesnáším, je ten pragmatizmus. Prostě jí nestojí za to držet si určitý počet sportovních aut ve stálé nabídce, i kdyby měly být jen 2 nebo třeba i 3, když to nneí rentabilní. 8-s
5. 7. 2013 13:11
Re: k pochopení Hondy
Koukám, že se opravdu vždy na konci shodneme. >:D ;-) :yes:
Avatar - romgator
4. 7. 2013 18:39
Re: k pochopení Hondy
Rozhodně s tebou souhlasím, Škoda i Hyundai mají opravdu dobrý marketing. Korejci nejsou nijak kvalitnější než Honda nebo koncern. Holt to prostě umějí prodat. A taky dělají auta, která lidi chtějí. Honda má svůj styl, což je hezké, ale je na tom špatně. Tady bych třeba poukázal na zesnulý Saab (ach jo). Ten měl taky svůj styl. A kde je dnes. :'-( :'-(
4. 7. 2013 21:49
Re: k pochopení Hondy
SAAB zkrachoval. Honda nikdy nebyla ve ztrátě. Tyto automobilky nelze porovnávat.
4. 7. 2013 11:17
Hondu už Evropa nezajímá (a je to škoda).
Myslím, že konec výše uvedených dvou hybridů v Evropě nikoho bolet nebude, o taková auta tu prostě není zájem. Evropaní požadují slušný výkon v kombinaci snízkou spotřebou, kvalitní jízdní vlastnosti, atraktivní design a k tomu příznivou cenu. Tuto rovnici ale současná Honda evidentně neumí vyřešit a je to škoda - bývaly to přece tak přitažlivá, řidičsky orientovaná auta! O tom, jak Honda na starý kontinent poslední dobou kašle, svědčí i stažení Accordu z nabídky. To už je opravdu zásek do živého, který bolí...
Myslím si, že výše uvedené odepsání Evropy se Hondě v dlouhodobém horizontu vymstí. O co šikovněji na to jde Mazda, nemluvě o Korejcích... Sice nikdo není na automobilovém trhu nenahraditelný, ale každopádně je Hondy v Evropě škoda. Tato značka zde měla výtečnou image, ale odklonem od sportovního řidičského pojetí k zelenému pseudoekologizmu to totálně zabili, nemluvě o nepovedeném, extrémně "ulítlém" designu svého nejdůležitějšího nosného modelu, Civicu. To jsou chyby, které se v Evropě v žádném případě neodpouští... ;-\ :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
11
4. 7. 2013 11:36
Re: Hondu už Evropa nezajímá (a je to škoda).
Tak ona tam pořád ta orientace na řidiče cítit je, jen ne již tak výrazně jako v minulosti a hlavně nadrpůměrná dynamika podávaná vlastním, ne uplně běžným způsobem je pryč. Jak píši na více místech jinde, Honda jasně ukazuje, že evropský trh pro ni není priorita. Utěšovat se situací hondy na jiných trzích je irelevantní.
Tím chci říct, že z 95% s tebou souhlasím. ;-)
4. 7. 2013 12:26
Re: Hondu už Evropa nezajímá (a je to škoda).
Mazda se po mnoha letech vyhrabala ze ztraty, neni financne zdrava. Hyundai je velmi zauverovany a naklady na reklamu obrovske. Nejaky vykyv a oba maji problemy.
Evropsky trh NENI narocny na spolehlivost, na vydrz. A na to Honda nepristoupila. Nesetri tam, kde jini a naopak. Mi vyslo ciselne, ze pristup Hondy je lepsi.
Avatar - King
4. 7. 2013 12:50
Re: Hondu už Evropa nezajímá (a je to škoda).
Je tu pár sporných věcí.

Předně - kdy přesně Honda stáhla z nabídky Accord?

A dále - je vidět, žes to nepochopil - Honda naopak svá auta přizpůsobuje Evropě. Civic 5D je ušitý na míru právě Evropě, bez ohledu na to, co si o jeho designu myslíš. Diesely 2.2 a 1.6 - opět na míru Evropě, nikde jinde je Honda nenabízí a tyto motory jsou současná špička. Chystané Urban SUV - opět zejména kvůli Evropě, byť půjde o globální model. Civic Tourer - opět karosářská verze čistě pro Evropu. benzinové motory s občas ospalejším projevem ve vysokých otáčkách a důraz na průběh točáku v nízkých a středních - opět výsledek evropské legislativy.

Na druhou stranu ano, Honda měla jednu "hluchou pětiletku", která pár věcí negativně ovlivnila. Zatímco třeba ta Mazda se rozhodla zariskovat a cpala peníze do vývoje balíčku Skyactiv hlava nehlava, protože hrála vabank a nic jiného jí vlastně nezbylo, Honda, která není na tuhle hru zvyklá, se v době americké recese stáhla a rozhodla se vyčkávat, jak se bude vývoj ubírat. Vabank hrát nepotřebovala a do ztráty se dostat nechtěla. Krize přišla pro Hondu v nejhorší možnou dobu. Nepřijít, má dnes acura RWD platformu, motory V8 a supersport V10 s největším výkonem v historii japonského autoprůmyslu. Namísto toho se celá firma přepnula do úsporného módu a celá jedna generace aut to technicky odnesla - zůstala de facto na svém.

Nebyla to až taková katastrofa, Honda vždycky patřila na vrchol a tak to není příliš poznat, ostatní značky srovnaly krok a v určitých ohledech možná malinko poodskočily, takže v určitých oblastech to pociťujeme. Nejde ovšek o trend ignorace Evropy, ale o globální situaci u Hondy, byť pochopitelně nelze přehlédnout, že nejméně se na brzdu šláplo v USA.
4. 7. 2013 13:09
Re: Hondu už Evropa nezajímá (a je to škoda).
S tím, co jsi napsal lze částečně souhlasit, ale domnívám se, že i já mám kus pravdy. Samozřejmě se tady můžeme přít o detailech, ale i navzdory zavedení skvělého dieselu 1,6 l již několik let cítím, že Evropa je pro Hondu stále méně důležitý trh. Jinými slovy, Hondy jako značky si velice vážím, ale nejnovější generace modelů Mazda mi jak po stylistické, tak i technické stránce vyhovují daleko lépe, s jejich filozofií se mohu naplno ztotožnit, kdežto Hondy mě v posledních letech spíše odpuzují. A bude nás takových v Evropě jistě víc...
P.S. Pokud by to Honda s nejnovějším Civicem myslela v Evropě vážně, nikdy by nemohla přijít s tak extrémně kontroverzním (diplomaticky řečeno) designem, nemluvě o prapodivném uspořádání přístrojového štítu atd. Starší generace Civicu prostě oslovovaly mnohem širší řady potenciálních evropských zákazníků, na tom trvám.
Avatar - King
4. 7. 2013 13:34
Re: Hondu už Evropa nezajímá (a je to škoda).
Vždyť právě design Civicu 8G byl tím, co vrátilo Hondu v Evropě do hry po obrovském failu Civic 7G, kdy se Honda chtěla přizpůsobit těm evropským masám a postavila de facto Corollu/Aurise. Honda z toho usoudila, že moderní design se bude v Evropě líbit a udělala ještě modernější 9G. Jenže s tím už předběhla dobu moc - 8G byl svojský, ale vcelku líbivý, 9G je na spoustu lidí až moc progresivní, v jiné diskuzi jsem dával jako analogii Kaplického knihovnu.
4. 7. 2013 15:12
Re: Hondu už Evropa nezajímá (a je to škoda).
Evropani jsou prostě na design velmi hákliví a pro Asiaty je velmi obtížné se jim trefit do vkusu. Honda proto již dvakrát u Civicu střelila mimo střed terče - jednou to byla nuda, pak zase přehnaná moderna. Tak proči si proboha na jeho návrh nenajmou nějakého schopného evropského designéra? Stačí se podívat, jak chytře na to šla Kia! Nebo takový nový Seat Leon, to je pro mě naprostý ideál moderního, vrcholně líbivého sportovně pojatého hatchbacku nižší střední třídy :-) :yes: :yes: :yes: (však se taky prodává jak teplé housky na krámě ;-) )
Avatar - King
4. 7. 2013 15:34
Re: Hondu už Evropa nezajímá (a je to škoda).
Ale ne - 8G byl přece obrovským úspěchem, žádné netrefení do vkusu. Měl jsem za to, že nejúspěšnější Civic vůbec, ale Ham někde vyštrachal, že 6G šel ještě lépe - nicméně i tak druhý nejúspěšnější Civic v Evropě. A to ten nejúspěšnější byl evropský jen ze 2/5. :-)

A když se podíváš na statistiky, tak 9G se možná prodává lépe, než jak moc se křičí v diskuzích nad jeho údajnou ošklivostí - patří mu 16. místo v kategorii, kde je skoro 40 aut. Ne, že by to nemohlo být lepší, 8G snad vůbec nevypadl z Top 10, ale špatné to rozhodně není.
4. 7. 2013 16:12
Re: Hondu už Evropa nezajímá (a je to škoda).
Kingu, kde pořád chodíš na to, že C8G byl megatrhák a C7G takový propadák? Možná z pohledu sportovnosti ano, ale prodejně na tom C7G vůbec nebyl nějak extrémně špatně, alespoň ne v ČR. Nevím, jak ve zbytku Evropy. Viz pořadí v nižší střední třídě od roku 2011.

C7G (2001) - 12. místo
C7G (2002) - 8. místo
C7G (2003) - 11. místo
C7G (2004) - 11. místo
C7G (2005) - 17. místo
v průměru 12. pozice

C8G (2006) - 9. místo
C8G (2007) - 6. místo
C8G (2008) - 10. místo
C8G (2009) - 10. místo
C8G (2010) - 13. místo
C8G (2011) - 13. místo
v průměru 10. pozice

C9G (2012) - 14. místo
C9G (2013) - 16. místo

Nepřijde mi, že by v průměru 12. pozice C7G byla tak megaultrahorší než 10. pozice C8G. Ano, souhlasím s tím, že C8G byl prodejně určitě úspěšnější než C7G... ale řádové rozdíly to rozhodně nebyly.
Avatar - King
4. 7. 2013 16:29
Re: Hondu už Evropa nezajímá (a je to škoda).
10. a 12. místo není velký rozdíl, pravda. Ale český trh je poměrně specifický, co se Hondy týče. Věděls třeba, že se u nás prodalo posledního Legendu před faceliftem stejně, jako ve Francii? ;-) Honda (mimo záznam) tvrdí, že 7G šel špatně. Jak jsem koupil, tak prodávám. Ostatně 7G je velký problém potkat na silnici i u nás, natož v takovém Německu.
Avatar - romgator
4. 7. 2013 18:30
Re: Hondu už Evropa nezajímá (a je to škoda).
Tvůj názor s těmi ekoauty nesdílím. Vem si Toyotu a Lexus. Ta prodává své hybridy jak na běžícím pásu. Tam je také vysoká cena a evropani to kupují. Design je rozporuplný, protože to, jak něco vypadá a jak na to lidé reagují je vždy o subjektivním dojmu. Znáš to, sto lidí, sto chutí.
Také si myslím a tady s tebou souhlasím, Hondě se kašlání na evropský trh vymstí. Mazda na to jde dobře. Má auta s dobrým designem, techniku skyactive a dává o tom světu vědět. Honda se svým earth dream zatím skrblí. A futuro sesign bohužel evropanům nevoní. Myslím si, že sladit Hondu jako globální značku, která bude vyhovovat všem, bude problém.Možná právě proto dělá tyto chyby.
Avatar - King
4. 7. 2013 23:35
Re: Hondu už Evropa nezajímá (a je to škoda).
Já myslím, že měl na mysli spíše speciálně hybridy Hondy. Jako značka, která ráda novou techniku zpřístupňovala masám, tohle silně nedomyslela. Málo drahý hybrid prostě nevyvolá takový sociální efekt, ještě by si někdo mohl myslet, že chceš být ekolog a přitom nemáš na Prius. :-!

Jestli si Honda vezme z feedbacku na design něco k srdci, těžko říci, třeba když se díváš na testy v UK, už dobře 10 let, co to sleduji pravidelně, se u Hondy bez ohledu na model objevuje hodnocení "bland styling" - ať to byl Insight, CR-Z, Jazz, Accordy 7 a 8, Civicy 7-9. Kam se pak chceš vyvíjet? >:D

Nemyslím si, že Honda s ED skrblí, naprosto chápu filozofii uvední nových motorů s novou generací. Když dáš nový motor do faceliftu, dostane se ti komentářů, že teda jako dobrý, nový motor, ale to ostatní je stejný a přijde nová generace a zase čteš "ale technika se nezměnila". Za poslední rok a půl přišly dva důležité modely, ale motory ještě nebyly, teď je třeba si na ně počkat do dalších novinek - příští rok budou hned 2.

Mazda udělala kolem Skyactivu hned zpočátku velké haló, což Honda bohužel nedělá, ale teď nějak přichází vystřízlivění. Diesely jsou trošku za očekáváním a benziny bohužel také. Na to, aby plný potenciál SA předvedl jen jediný benziňák - ten výkonnější dvoulitr, mi to přijde trošku hubené. Ten zbytek má sice slušný točák, ale houby výkon. Doufejme, že Honda tím pádem dostojí slibu, že se zase všechny motory dostanou výkonově na špičku ve svých třídách. Skoro škoda, že jí to Mazda takhle ulehčila...
4. 7. 2013 18:45
Honda
[odkaz]

Co dodat..
Rozbalit vlákno
0