Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

HonQi SUV Concept: luxusní SUV pod značkou Rudá vlajka

Diskuze (15)
Ne jen Audi Q5, Mercedes GLK nebo Porsche Cayenne Turbo S – na autosalonu v Pekingu se také představil koncept luxusního SUV čínského původu.

SUV Concept pochází z největšího čínského koncernu FAW. Tento vůz byl představen pod prestižní značkou HonQi, což čínsky znamená „Rudá vlajka“. Ryze čínský design se vyznačuje několika charakteristickými prvky. Především jde o otvory s vodorovnými lamelami, které se nacházejí z boku na obou náraznících a po stranách masky chladiče. Výbava odpovídá moderním autům evropské produkce – nechybí ESP, kontrola trakce, automatická klimatizace, elektrická sedadla nebo systém bezklíčového startování vozu.

HonQi SUV Concept má šestistupňovou převodovku a pohon všech kol. Pod kapotou se ukrývá hliníkový zážehový vidlicový dvanáctiválec, který vyvinul přímo koncern FAW. Má objem 6 litrů, nejvyšší výkon 300 kW a točivý moment dosahuje maxima 550 Nm. Tento motor by měl podle FAW mít propracované spalování, nízkou spotřebu a nízké emise. Bude pohánět také limuzínu HQE. V modelu, který vzejde z HonQi SUV Concept, by se mohl objevit i vidlicový šesti- a osmiválec. Vyrábět by se měl začít nejdříve v roce 2010.

Diskuze (15)
Avatar - gld
24. 4. 2008 12:59
Re: Teraz obluda, ale
ok diky za info
24. 4. 2008 10:47
Re: Teraz obluda, ale
Berme to jako mírné OT: Kia měla v počátcích kooperaci zejména s Mazdou (Fordem). Pro Ford taky v letech 1987-92 montovala Ford Festiva (aka Mazda 121, aka Kia Pride), prodávaný v US. První generace Sephie (od r. 1994) byla založená na Mazdě Protege (= 323), měla z ní i 1,8 motor. Taky nepřekvapí, že automatická převodovka byla fordovská (a možná i něco dalšího, blíž jsem to nezkoumal). Sephia (= Mentor) byla první model Kie prodávaný pod její značkou v USA. V r. 1998 prošla modernizací, ovšem vzhledem k tehdejšímu převzetí Kie Hyundaiem už vydržela jen do r.2001 ("velký třesk" koncernu Hyundai), byť už s vlastním motorem 1,8. Některé její mechanické prvky pak byly ještě převzaté do první generace Spectry (od. r. 2000). Osud Sephie se prolíná s modelem Shuma (od r. 2000), který byl původně HB verzí Sephie. Spectra (= Cerato) se dál vyrábí už jako zcela odlišný moderní vůz (viz sedan pro US trh), v Evropě je jeho sourozencem cee'd. Upřímně: Sephia je typický představitel té generace korejských aut, která dala vznik imagi "lze to omluvit pouze nízkou cenou". Jiná věc je, pokud někdo z nás byl majitelem podobného auta a vypěstoval si k němu osobní citový vztah, přes to pak nejede vlak. :-) Pro posuzování současného vývoje automobilového průmyslu v Číně je to poučný příběh, který se odehrál během necelých 10 let...
Avatar - gld
23. 4. 2008 19:51
Re: Teraz obluda, ale
žeby pondelkový kus? osobné skúsenosti nemám ale tieto staršie kie zrejme ešte vychádzali z licenčných technológií od japoncov takže spoľahlivosť by mala byť solídna..také veci ako naprd lak alebo katastrofické plasty sú samozrejmosť ale strojový základ? ak má niekto bližšie skúsenosti tak nech ma opraví
23. 4. 2008 15:45
Re: Teraz obluda, ale
Neviem, akú si ty mal možnosť skúsiť, ale tú, ktorú som zažil ja si kúpil nový general director ako svoje služobné auto. Ono to celkom pasovalo, aký director, také auto. Po troch rokoch, keď ho vyhodili, sa lak z nej šúpal, ako koža z človeka, ktorý sa nevie opaľovať. A stále sa kazila a nik ju vo firme nechcel, lebo nebola istota, kde sa znovu pokazí.
23. 4. 2008 09:44
Re: 6 litrak
Čína se teď sice dostala na první místo před USA jako World Polluter No1, ale: (1) naprostá většina čínských automobilek je nějakým způsobem napojená na evropské (japonské...), zejména pokud jde o technologie a řešení, (2) naprostá většina čínských automobilek chce prodávat i mimo Čínu, zejména by rádi ve vyspělé části Asie a Evropě, taky v USA. Z toho plyne, že zrovna spotřebu a emise musí velmi rychle pořešit, podobně jako museli vzít na vědomí pasivní bezpečnost. Podceňování protivníka je největší slabost. Kdo chce vědět a ne se jenom domnívat, tomu se může hodit sledování China Car Times, což je docela slušný a relativně nezaujatý zdroj [odkaz]