Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hromadná nehoda z D1: 65 % kamionů překročilo deset minut před nehodou nejvyšší povolenou rychlost

Ondřej Láník
Diskuze (64)
Zasněžená vozovka a viditelnost menší než 100 metrů nezabránily, aby 79 % řidičů projíždějících v rychlém pruhu deset minut před hromadnou havárií na D1 dosahovalo rychlosti nad 110 km/h.

65 % nákladních vozidel jelo nad svůj povolený limit 80 km/h a hodinu před hromadnou havárií to bylo neuvěřitelných 98 % projíždějících kamionů nad povolenou rychlost. Tento zarážející výstup přinesla měřící zařízení ŘSD, která jsou týden po nehodě k dispozici.

Ředitelství silnic a dálnic ČR má na dálnici D1 stabilně umístěné čtyři měřící stanice, které monitorují rychlost projíždějících vozidel. Jedna z těchto stanic zaznamenává data nedaleko místa čtvrteční hromadné havárie. Podle zjištění ŘSD projíždělo deset minut před nehodou na měřeném úseku 79 procent vozidel v rychlém pruhu a 39 procent vozidel v pomalém pruhu rychlostí nad 110 km/h. „Pokud vezmeme v potaz jaké byly povětrnostní podmínky a snížená viditelnost v ten moment na dálnici D1, pak se dá říci, že více než polovina řidičů hazardovala nejen se svým životem, ale i se životem všech dalších účastníků silničního provozu,“ říká mluvčí ŘSD Martina Vápeníková.

To, že řidiči riskovali, potvrzuje i další zjištěný údaj: 41 procent vozidel v rychlém pruhu a 21 procent vozidel v pomalém pruhu projížděla na měřeném úseku s rozestupem menším než 2 sekundy. „Bezpečnostní experti doporučují mnohem větší rozestup, než jsou 2 sekundy za dobrých povětrnostních podmínek. Čtvrteční počasí bylo několikanásobně horší, než jsou běžné standardy. Tomu měl odpovídat také rozestup mezi jednotlivými vozy a snížená rychlost ,“ doplňuje Martina Vápeníková.

Debaty o tom, kdo je v případě havárie na dálnici D1 odpovědný, doznávají po zveřejnění uvedených údajů mnohem jasnějších obrysů.

Ondřej Láník
Diskuze (64)
29. 3. 2008 14:29
Re: Kedysi a dnes
Máš v tom evidentne jasno, a ja s tým čo píšeš súhlasím. Inak je fakt, že na Slovensku sa jazdí ešte horšie jak u vás. Vyjadril sa raz jeden pán o Škodovky:"V Praze se jezdí děsně, ale v Bratislavě prasácky...". A je to pravda.
28. 3. 2008 19:34
Re: Kedysi a dnes
V tomto máš celkom pravdu, ale jak v tom bude zainteresovaný ľudský faktor - teda že bude na uvážení policajta, aký postih zvolí - bude sa opäť podplácať, klamať a "veľké zvieratá" budú opäť jazdiť jak prasatá...
Avatar - Special-line
28. 3. 2008 16:50
Re: Mastodontní pře
A protože máš hypotéku na barák a 2 malé děti a hrozí ti že zaměstnavatel si najde za tebe náhradu, protože ho nebude bavit hádat se s tebou jestli s tím pojedeš nebo ne. Řidič je povinen odmítnout jízdu pokud vozidlo nesplňuje požadavky na tech. stav, hmotnost, rozložení nákladu atd. Ale proč myslíš že všichni jezdí a nikdo neodmítne? Je to samozřejmě špatně, ale je to tak.
Avatar - Special-line
28. 3. 2008 10:05
Re: PJEKNÉ
Ano bohužel. Bohužel jsme tolik klesli že ani nedokážemé nést zodpovědnost za naše činy. Zvlášť když se jedná o něčí smrt. Je mi z toho blbě. 8-s :no:
Avatar - Special-line
28. 3. 2008 09:35
Re: Mastodontní pře
Jo jo máš pravdu, kdyby firmy nedělali takový věci proti zákonu AETRu atd. Jezdilo by se o hodně klidněji. Sice by tu byli soukromníci, ale ti by si to taky nedovolili kvůli výši pokut.