Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Hromadná nehoda z D1: 65 % kamionů překročilo deset minut před nehodou nejvyšší povolenou rychlost

Zasněžená vozovka a viditelnost menší než 100 metrů nezabránily, aby 79 % řidičů projíždějících v rychlém pruhu deset minut před hromadnou havárií na D1 dosahovalo rychlosti nad 110 km/h.
Zpět na článek
27. 3. 2008 12:27
27. 3. 2008 13:08
28. 3. 2008 08:55
neregistrovaný "exctenar"
27. 3. 2008 21:37
neregistrovaný "Bench"
27. 3. 2008 18:18
28. 3. 2008 00:35
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
29. 3. 2008 13:19
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
27. 3. 2008 12:44
neregistrovaný "cuisine at work"
27. 3. 2008 13:04
27. 3. 2008 14:09
neregistrovaný "cuisine at work"
27. 3. 2008 18:58
27. 3. 2008 14:15
27. 3. 2008 15:23
28. 3. 2008 09:32
28. 3. 2008 14:40
neregistrovaný "AG"
27. 3. 2008 16:01
27. 3. 2008 19:20
28. 3. 2008 06:48
neregistrovaný "m-paul-o"
30. 3. 2008 22:35
neregistrovaný "Kubajsu"
27. 3. 2008 14:04
neregistrovaný "1nt3GraC2"
28. 3. 2008 14:44
neregistrovaný "AG"
28. 3. 2008 17:04
neregistrovaný "ZZ"
28. 3. 2008 19:32
neregistrovaný "AG"
28. 3. 2008 17:03
neregistrovaný "ZZ"
28. 3. 2008 19:37
neregistrovaný "AG"
27. 3. 2008 12:19
To je nejaky vtip ne?
Odkdy muzou kamiony na dalnici jenom 80? Kdyz je 80km/hod VYZADOVANA minimalni konstrukcni rychlost aby na dalnici mohli?
Ja myslim že učel je jasny. ŘSD už z názvu odpovídá za provoz na dálnici a snaží se smést vinu na někoho jiného. ŘSD by si mohlo PR články dát na svoje stránky, kde tenhle článek není.
Rozbalit vlákno
2
27. 3. 2008 12:26
Re: To je nejaky vtip ne?
Kamiony maji povolenou maximalni rychlost 80 Km/h a omezovace rychlosti nastavene na 90 Km/h tachometrovych.
Konstrukcni rychlost kamionu je samozrejme daleko vyssi - neni problem ho rozjet i na 140, vykon na to je.
Avatar - MajoThePuk
27. 3. 2008 14:00
Re: To je nejaky vtip ne?
presne tak..obmedzovac je v 90km/h ale to neznamena, ze tolko kamion moze ist...aj v osobakoch je obmedzovac na 250km/h a tiez maju rychlost na dialnici limitovanu na 130 km/h. Takze prispevok Me2d je uplne od veci..
27. 3. 2008 12:24
lacine a ucelove tvrzeni
Tak tohle je od RSD hodne,ale hodne lacine a ucelove.
1.Kamiony maji omezovac rychlosti pevne nastaveny na tachometrovych 90 Km/h - coz je realnych tak 84 - 86 Km/h. Jakmile dojde k prekroceni 90 Km/h zacne kamion automaticky brzdit. Takze je jasne, proc RSD nenapise o kolik byla u kamionu prekrocena rychlost.
2. snehova vanice trvala podle svedku par minut a prisla necekane, takze v dobe projizdeni kolem merici stanice nebyla v tomto useku silnice zasnezena a proto nevidim duvod pro poamlou jizdu.
Delate si z nas srandu ?
Rozbalit vlákno
2
27. 3. 2008 12:40
Re: lacine a ucelove tvrzeni
problém je, že niektoré kamióny majú obmedzovač "posunutý", podaktorý ho majú načierno spravený na vypínanie
ale takéto výhovorky sú blbosť, v stredu okolo 2,30 ráno som odchádzal z Prahy do Brna, husto snežilo a prvý posýpač som stretol po dvoch hodinách 20 km pred Brnom, ale to už boli skrížené kamióny smerom na Prahu, ale aj na toto nájdu určite nejakú výhovorku...
27. 3. 2008 18:14
Re: lacine a ucelove tvrzeni
Kamióny majú najpresnejšie tachometre, takže keď je tam 90, tak aj ide 90, tam nesmie byť žiadna odchýlka, keďže údaj o rýchlosti sa zaznamená na kotúč, ktorý je východiskom pri rôznych vyšetrovaniach. A všetci aj chodia tých 90, za deň to máš 60-90 km naviac prejdetých, ako ked dodržujú limit.
27. 3. 2008 12:27
Kedysi a dnes
V mojich detských časoch slovo "šofér" znamenalo chlapa s brigadýrkou, pána šoféra v uniforme, ktorý svoj stroj vedel dobre riadiť, poznal jeho možnosti a vedel ho rozobrať aj poskladať do poslednej skrutky. Skrátka "pán šofér", majster svojho remesla, a vpodstate vážený človek.

Dnes sedia v ťahačoch hocijakí fagani, v každom druhom sedí nejaký holotrt, čo netuší, že existuje nejaká fyzika, že jeho auto aj s nákladom má nejakú váhu aj zotrvačnosť, a že niekde sú hranice, ktoré je nutné dodržať, aby neohrozoval seba aj iných.
Že predpisy sú aj pre neho, a s kamiónom si nemôže dovoliť to, čo s osobným autom.

Už neverím, že pomôže výchova vodičov, osveta a podobné recepty. Dnes, keď autoškoly prevádzkuje skoro ktokoľvek, nie je možné zaručiť, že na cestu sa dostanú len ľudia schopní bezpečne jazdiť. Často vidno autá autoškôl bez zapnutých svetiel, zaparkované v zákaze (lebo inštruktor si išiel kúpiť niečo pod zub), alebo prekážajúce v ľavom pruhu so sotva 40-kilometrovou rýchlosťou.

Situácia na cestách je stále horšia, nič iné ako tvrdé represívne tresty (za tvrdé priestupky) nepomôže. Za vysoké prekročenie rýchlosti vysoký trest. Myslím, že si každý dobre rozmyslí napríklad prekračovať rýchlosť o 30 km/h a viac, ak príde o vodičák na rok alebo dva, a potom mu ho nevrátia, ale bude musieť absolvovať kurz odznova, alebo ho to bude stáť polročný príjem či pár mesiacov v chládku. Tie pár tisícové pokuty sú už dnes mnohým smiešne a preto ich nejaké predpisy vôbec netrápia. A vo vlastnej blbosti sú presvedčení, že im sa v modernom a silnom aute predsa nemôže nič stať...
Rozbalit vlákno
28
27. 3. 2008 12:30
Re: Kedysi a dnes
represe a tvrde tresty zkusili soudruzi tady v Cechach a vysledek ? Vice nehod a vice mrtvych. Represe nikdy nepomohla. Krast se nesmi a stejne se krade, vrazdit se nesmi a stejne se vrazdi. Zacit se musi u autoskol a ridice vychovavat a tlouct jim to do hlavy. Zatim nas system ucit kontrolovat platnost lekarnicek a cumet na tachometr.

Ridil jsi nekdy kamion ? Pokud ne, pak tve plky na ridici kamionu jsou jen plky. Jiste, jsou mezi nima *, ale jsou osobaci jini ? Nejsou a bohuzel nekdy jsou mnohem horsi.
Avatar - gld
27. 3. 2008 13:08
Re: Kedysi a dnes
No ale s tými vodičmi kamiónov to tak je. Pred dvadsiatimi rokmi naozaj nevidel človek za volantom kamiona dvadsaťročné ucho. Nevravím že takí sú automaticky zlí, no predsa len skúsenosti chýbajú a to sa prejavuje.
27. 3. 2008 13:15
Re: Kedysi a dnes
Jo jo to je pravda, bohuzel.
27. 3. 2008 13:16
Re: Kedysi a dnes
Prasa v osobnom aute a prasa v kamióne je rozdiel. Ako keď ti niekto na hlavu hodí kameň, alebo poriadny balvan. Prvý ti rozbije hlavu, možno ti ublíži natrvalo, a je možnosť, že ťa nešťastnou náhodou zabije. Druhý ťa zabije - a len náhodou možno prežiješ a zostaneš mrzák. Chápeš spojitosť?
80 km/h s autom do 2t a 80 km/h s 40-tonovým kolosom sú diametrálne odlišné situácie.
S tou autoškolou je to pekné, ale čo s tou nevychovanou bandou čo už na cestách je?
27. 3. 2008 16:21
Re: Kedysi a dnes
Dokud bude existovat lidská blbost a nezodpovědnost, tak s tím nic neuděláme. A bohužel na to budou doplácet i nevinní.
27. 3. 2008 18:09
Re: Kedysi a dnes
Výstižne napísané.
27. 3. 2008 18:45
Re: Kedysi a dnes
jenže pokud to prase v osobáku to střihne přesně před ten náklaďák a začne brzdit tak je výsledek naprosto stejný a tomu řidiči v náklaďáku zbyde akorát buď to do něj narvat a nebo to strhnout na ňákou stranu
27. 3. 2008 21:22
Re: Kedysi a dnes
Koľko je takých prípadov? Osobák ide často o hodne rýchlejšie jak ten kamión, takže zaradiť sa tesne pred a dupnúť na brzdu, to je skôr výnimočná ako bežná situácia. Bežnejšia situácia je, že predbiehaš kolónu nákladiakov idúcich osemdesiatkou, a v tom v strede tej kolóny nejaký magor tesne pred tebou začne predbiehať, lebo ide o 2 km/h rýchlejšie jak ten pred ním. V lepšom prípade to ubrzdíš, v horšom napáliš do neho a v tom momente je diaľnica zablokovaná...
neregistrovaný "exctenar"
28. 3. 2008 08:55
Re: Kedysi a dnes
Musím se připojit a souhlasit s tvými názory.Brzdná dráha kamionu,kdy souprava má nějakých 35-40t a osobáku do 2t i s nákladem je propastně jiná.Konečně,i mnohá SUV jedou,co to dá a mnohá zastaví o 10 m dál ze sta než osobák(není to Porsche,nebo CX-7, ale Santa Fé atd.v určitě ano..).
Jenže je tu množina cizích řidičů,a ti jsou nepostižitelní.Takže bychom se měli shodnout, že D1,D2... byť mám auto,co v poho fičí přes 200 na tu rychlost není dělána a pokud chceme, i ti z SUVček přežít,není zbytí,byť se mi to nelíbí, ale represe.Jenže:!!!Pak se hoši v Bruselu musí domluvit a zavést třeba bod. systém jednotný pro všechny země,vyházet z něj milion pitomostí a nechat jen nejhrubší přestupky,přidělit dostatek bodů na osobu/rok/a EU(netuším kolik)...píši to proto,že jedu po dálnici dejme tomu tempomatových 140 a mne vesele míjejí švýcaři(těch je málo), ale hodně(Klaudius promine) auta kde je "SK" a i Fabie valí co to dá,o zbytku pomlčím.Ne všichni, ale hodně.Často mne předjede auto, kde je "A", ale u nich doma jede předpisově.Takže pořádek, ale ať to má hlavu a patu a postihne všechny.Když to přežernu,popojedu kousek na SK a mohu si vesele jezdit co to dá,max. zaplatím relat.malou pokutu a dál nic.Jsem nepostihnutelný.V "A" je to už horší,že jo...Odbourejme tohle a bude kus problémů vyřešeno.Nicméně bez mozků na straně řidičů to nepůjde.
Avatar - Special-line
28. 3. 2008 09:33
Re: Kedysi a dnes
Přesně tak jak říkáš!!! Udělat to v celý EU stejný a body a pokuta bude stejná a body se mi načtou ať udělám přestupek doma nebo v cizině!!
29. 3. 2008 14:29
Re: Kedysi a dnes
Máš v tom evidentne jasno, a ja s tým čo píšeš súhlasím. Inak je fakt, že na Slovensku sa jazdí ešte horšie jak u vás. Vyjadril sa raz jeden pán o Škodovky:"V Praze se jezdí děsně, ale v Bratislavě prasácky...". A je to pravda.
neregistrovaný "Bench"
27. 3. 2008 21:37
Re: Kedysi a dnes
S tím nesouhlasím. Za komunismu se vraždilo a kradlo mnohem méně než teď a to právě proto, že byly vyšší tresty a vyšší represe. To, že ta represe byla i v jiných oblastech je samozřejmě věc jiná. Ale dát vysoký trest za nebezpečné chování podle mě není žádná škodlivá represe.

V autoškolách můžeš do hlavy tlouct co chceš, ale lidi nejsou osli ani stádo, takže se stejně budou rozhodovat podle svého rozumu. Nebudou jezdit předpisově jenom proto, že jim to zopakují desetkrát častěji. Ale když budou vyšší tresty, tak si každý spočítá, jestli se mu to vyplatí nebo ne.
Avatar - MajoThePuk
27. 3. 2008 14:05
Re: Kedysi a dnes
Co ti pomozu vysoke pokuty? doplacaju na ne normalny ludia, ktory raz za cas vyparatia nieco a potom cvakaju...nejaka fiflenka alebo ockov milacik na velkom, drahom, silnom aute si to * po dialnici 200 a cooo? nic..zastavia ho, napcha im do vacku nieco alebo si to jednoducho vie potom vybavit..na nich nepomaha nic, mam to z vlastnej skusenosti, ze pre nich su pokuty na smiech...
27. 3. 2008 14:35
Re: Kedysi a dnes
Precitaj si lepsie jak som to napisal - o 30 km rychlejsie normalni ludia nechodia..... :no:
Avatar - MajoThePuk
27. 3. 2008 14:47
Re: Kedysi a dnes
aaaale chodia...ja som este pokutu chvalabohu neplatil, ale tiez som isiel na okreske na dlhej rovinke aj 160 a nie 90...nehovor, ze ty nie...taktiez po dialnici, kupil som si auto a skusil som co dokaze...bum 185-190...kamos ma M3 bum 280...dalsi porsche 911..bum 280...ale to su okamziky...ideeeeeeem, skusim a zase som normalny a je to raz za cas..to som myslel tym, ze aj normalny ludia raz nieco vyparatia...kdezto tie hovada tak jazdia stale a nejaka pokuta ich nerozhadze..ja az na okamziky co som spominal rychlost dodrzujem a ked prekrocim tak max o 10-20...a niekedy si myslim, ze zle parkujem alebo ze cuvam..
27. 3. 2008 15:27
Re: Kedysi a dnes
Ak chodíš 160 km/h na okreske(!), tak nie si normálny človek, si idiot a vodičák ti do rúk nepatrí. :no: Nazývaš niektorých hovadami a do zrkadla si sa akosi zabudol pozrieť. Nezáleží na tom, či tak jazdíš stále alebo len občas. Tragédia sa stane v okamihu.

Mne na okreske 90 km/h vpohode stačí, a na diaľnici ekonomických 110-120. Divokou jazdou nezískaš nič - možno pár minút. Riskuješ svoj život a zdravie, si nebezpečný pre okolie, preťažuješ životné prostredie a vyháňaš si z vrecka peniaze zvýšenou spotrebou a výraznejším opotrebovaním auta. Nič viac. ;-\
Avatar - MajoThePuk
27. 3. 2008 16:00
Re: Kedysi a dnes
ak som idiot ked idem po okreske raz za cas sam v aute a nikde ziadne auto okolo...tak potom dobre, mne to nevadi...neviem ci poznas cesty okolo kalnej nad hronom smerom na sahy...rovina asi 10km...malo aut..takze ak to dovoli situacia, stav povrchu a vselico ostatne preco nie...napisal som ze jezdim predpisovo, lepsie si to precitaj...toto su vynimky, ktore si dovoli kazdy vodic a ak mi tvrdis opak tak si blazon a klames sam sebe..nikdy si na dialnici neskusil co dokaze auto? ani na okreske v zakrutach ani nikde? v tom pripade sa mi zdas nebezpecny ty, pretoze nevies co mozes od auta cakat...
27. 3. 2008 17:43
Re: Kedysi a dnes
Čítam dobre. Nezáleží na tom, že si myslíš, že si na ceste sám - nikdy nevieš, čo sa môže stať v nasledujúcom okamihu. Tie tvoje "výnimky" už zapríčinili veľa nešťastí. Neskúšam možnosti auta, nepotrebujem to. Svoje auto dobre poznám, a na skúšanie jeho konštrukčných hraníc nebolo nutné jazdiť jak magor. A ak niekto veľmi musí, tak je na to lepšia prázdna diaľnica, to je jasné (čítaj lepšie, kritizoval som vysoké rýchlosti na okreske nie na diaľnici ;-) ).
Z tvojho príspevku vidno, že nemáš ani šajn o tom, čo masa okolo 1,5 tony v rýchlosti 160 km/h dokáže, na brzdnú dráhu z tejto rýchlosti sa ťa rašej ani nespýtam.
Avatar - gld
27. 3. 2008 18:18
Re: Kedysi a dnes
To je pravda, 160 po AKEJKOĽVEK okreske ide iba blázon a totálny hazardér. Že si občas niekto na suchej a prázdnej diaľnici vyskúša maximálku svojho auta je podľa mňa v pohode ale odkiaľ pokiaľ ;-\
Avatar - MajoThePuk
27. 3. 2008 19:34
Re: Kedysi a dnes
to sa potom zblaznilo 80% slovakov...lebo ako som pisal niekedy si pripadam, ze zle parkujem...
27. 3. 2008 21:11
Re: Kedysi a dnes
jasne, vsetci su blazni, len ty si lietadlo... >:D
Avatar - MajoThePuk
27. 3. 2008 19:33
Re: Kedysi a dnes
kedze to mam vyskusane tak viem...a ja stastie nepokusam, nemam to zapotreby..
27. 3. 2008 21:18
Re: Kedysi a dnes
Zrazu si najpoctivejší šofér? Meníš sa behom kamihu...
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
28. 3. 2008 00:35
Re: Kedysi a dnes
Klaudius, uplne s tebou suhlasim, clovek, ktory ide po okreske 160 si zasluzi okamzite zhabanie vodicskeho preukazu - aspon na 5 rokov. A mastnu pokutu v 10-tisicoch. Na to nie je ospravedlnenie, taky clovek je totalny idiot, ktory nema pravo jazdit. END OF STORY.

Pomozu len kamerove systemy, automaticke radary a podobne, funguju v Britanii, v Prahe, mozu aj na Slovensku ci inde v Cechach.

[odkaz]

A k tym obmedzovacom.... aj dodavky nad 3.5 tusim do 7 musia mat obmedzovac. A nie raz ma predbehli na dialnici, ked som siel 130.
To iste kamiony. Nevidel som polsky ci pobaltsky kamion, ktory by siel podla limitu alebo obmedzovaca. Nedavno som za jednym jazdil, na okreske niekde okolo Zvolena smerom na Detvu (ak si dobre pamatam) siel som 90 ... a on sa vzdaloval. V obci som spomalil na 60. On sa ani neobtazoval. Takze nech tu nikto radsej o obmedzovacoch nehovori, pretoze na ne kazdy zvysoka kasle.

Taketo veci vyriesia jedine radary. Alebo cierne GPS skrinky, ktore uz testuju niektore poistovne....
Avatar - MajoThePuk
28. 3. 2008 07:51
Re: Kedysi a dnes
A tak som sa úfal, ze trocha rozumu sa ti v hlave najde, ale ako vidim tak ani nahodou..neviem, bud nevies citat alebo ti nedochadza...mozno oboje..v kazdom pripade tato debata nema vyznam lebo ty a tu spol ste najpoctivejsi vodici, ktory jazdia striktne 60/90/130 a pritom pokut maju tolko ze by mohli vydat vlastny casopis..ok ukaz este nejaky trefny komentar nech sa zasmejem...
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
29. 3. 2008 13:19
Re: Kedysi a dnes
Len tolko, nemusis mi verit, ale ja naozaj nejazdim rychlejsie, ako kaze zakon, pripadne rychlostne obmedzenia. A pokutu som este neplatil.
Vies, ked podla seba sudis inych ludi, je to tvoja vec. Rovnako, ako ked porusujes zakon.

Ale kde beries tu neskutocnu odvahu tvrdit, ze ludia, ktori jazdia "60-90-130 a maju pokut ....." Mas na to nejake statistiky, konkretne vyjadrenia prislusnych uradov a institucii?
To, ze to nie je argument, je pochopitelne, ale mal by si si uvedomit, ze ta tvoja veta sa neda pokladat ani za nazor. Potom naozaj nema zmysel s tebou diskutovat.
Ten clanok, na ktorom sa tak dobre bavis, stoji na konkretnych cislach.
28. 3. 2008 07:58
Re: Kedysi a dnes
Když Klaudiusy ono to není paušálně o té rychlosti, ale o chování řidičů. Už jsem to psal mnohokrát, ale 130 km/h není stejných jako 130 km/h. Tím myslím, že někdy je 130 moc a někdy uplně v pohodě. Dokud policie nezačne postihovat agresivní řidiče, tak to bude pořád stejné. A na to hlavně musí být odvaha a vůle na nejvyšších místech. Představ si třeba roli policejního prezidenta na tiskové konferenci. Mynulý měsíc sme postihli 10 000 řidičů nejvíce za klasické jednoduché překročení rychlosti (jednoduše prokázatelné) a za tento měsíc to bylo 500 řidičů - pirátů silnic. Nechci ani domýšlet tu mediální bouři, jak policie nepracuje. Paušálně napsat - překročíš rychlost o 30 km/h a na rok nebo dva přijdeš o řidičák je s prominutim blbost. Pokud bych jako policsta přistihl človíčka s nějakým sporťákem, jak v neděli v 7 ráno dává na dálnici 200+, tak mu dám 2000 s příkazem ať na dalším sjezdu sjede a dál to nezkouší. Když bych potkal pošuka v pátečním provozu, kličkujícího mezi pruhy rychlostí 90 km/h tak bych povolil odstřel na místě.
28. 3. 2008 19:34
Re: Kedysi a dnes
V tomto máš celkom pravdu, ale jak v tom bude zainteresovaný ľudský faktor - teda že bude na uvážení policajta, aký postih zvolí - bude sa opäť podplácať, klamať a "veľké zvieratá" budú opäť jazdiť jak prasatá...
neregistrovaný "cuisine at work"
27. 3. 2008 12:44
PJEKNÉ
hmmmm titulek krásně vystihuje že 65 % řidičů kamionů překročilo rychlsot ale až v textu se krásně ztrácí že 79 % bezmozků jelo přes 110 .... :no:
Rozbalit vlákno
14
Avatar - T613
27. 3. 2008 13:04
Re: PJEKNÉ
To víš hledá se viník, zn.rychle. Podmínky na kandidáty: musí být všeobecně neoblíben
neregistrovaný "cuisine at work"
27. 3. 2008 14:09
Re: PJEKNÉ
jsem se tu teďka porafal s kolegou ... za všecko můžou kamiony holt .... neuděláš nic ... :no:
27. 3. 2008 18:58
Re: PJEKNÉ
jel jsem v úterý s dodávkou z Brna na Prahu a taky brutálně sněžilo předjeli mě dva osobáci jeden měl oktávku druhej passata předjížděli do kopce náklaďák passat se v rychlím pruhu na sněhu roztřepal a švihl to do pomalého těsně před náklaďák ten hňápsl na brzdu a spříčil se bohužel kopec už nevyjel a zablokoval oba jízdní pruhy ale passátek jel v klidu dál šak jemu se nic nestalo já mohl děkoval bohu že tam zbylo aspoň místo na tu dodávku a kopec jsem zdolal desetikilometrovou rychlostí a oktávku jsem potkal asi za pět kilometrů ve svodidlech.Pokud takhle mohli i ve čtvrtek kamióny za kolaps na dálnici tak se tomu vůbec nedivím :-)
Avatar - MajoThePuk
27. 3. 2008 14:15
Re: PJEKNÉ
Poviem ti priklad...u nas bolo nieco podobne na ceste (myslim taka prehanka a vietor) v utorok za nitrou v smere do trnavy. Nebolo vidiet ani na 50 metrov, silny vietor...ja a mnozstvo vodicov spomalilo a stiahlo sa na krajnicu, zapli hmlovky a isli priblizne 50-60 pretoze jednoducho rychlejsie to uz nebolo ovladatelne..aj tak sa nasla kopa tupcov prevazne na BMW, VW Passat a podobnych "majstrov sveta" ktory si to okolo nas rubali, ako keby sa nic nedialo..suverene 100-140 km/h...kvoli takymto tupcom sa deju nehody a doplacaju na to vacsinou nevinny ludia...trvalo to sice mozno 10 minut...ale nechcem si predstavit co by sa stalo keby to ti tupci do seba napalili..asi by to dopadlo ako u vas v CR :no:
Avatar - Special-line
27. 3. 2008 14:26
Re: PJEKNÉ
Navíc není napsáno O KOLIK. Pokud mám omezovač na 85 km/h a jedu na něj tak automaticky překračuju rychlost. Spíš by se mělo vypíchnou kolik lidí jelo v levým pruhu přes 110 km/h a kolik aut mělo malý rozestup. Jenže ono vždy hned jako první plivne na kamiony.
27. 3. 2008 15:23
Re: PJEKNÉ
Protože to jsou prasata, řídí to kdejakej primitiv, kterej začne kdykoliv se mu zachce dělat na dálnici problémy a naschvály. Vymontovaný omezovače, chrnění za volantem a pak takovýhle nehody!
Avatar - Special-line
27. 3. 2008 15:33
Re: PJEKNÉ
A osobáky? Na řidičák skupiny B jsou požadavky o hodně nižší než na kamion. Profesáky, vyšetření EEG atd. Problém tkví v tom, že s razantním stoupnutím potřeby kamionové dopravy razantně stoupla poptávka po řidičích a je jich málo. Firmy pak musejí slevit z požadavků aby vůbec měl kdo jezdit. Řidič v žádném případě také není povolání o které by byl zájem peníze nic moc, špatná pracovní doba, nejseš doma, ale jezdíš po cizině, vlivy počasí atd. Práce to lehká není a navíc není extra zaplacená.
Navíc je firmy odrbávají nedávají jim čas na pořádný přestávky atd. Kdyby se firmy chovaly tak jak mají bylo by to úplně o něčem jiném.
Spíš nadávej na ty hovada co zabijou mámu od rodiny aještě se vykrucujou. Nebo to prase ožralý fotbalistický ani nedostal dejcnout a všem se pak vysmívá tak se tě ptám KDE TO JSME?
28. 3. 2008 09:32
Re: PJEKNÉ
Jasně s tím koncem souhlasím, ale to je spíše problém korupce (známosti), neschopnosti policie a nedokonalosti zákonů.
Avatar - Special-line
28. 3. 2008 10:05
Re: PJEKNÉ
Ano bohužel. Bohužel jsme tolik klesli že ani nedokážemé nést zodpovědnost za naše činy. Zvlášť když se jedná o něčí smrt. Je mi z toho blbě. 8-s :no:
neregistrovaný "AG"
28. 3. 2008 14:40
Re: PJEKNÉ
Speciále,to nejsou úplně nejlepší argumenty.Profesák udělá úplně každý a od stolu,psychotesty,které jsou již také povinné jakbysmet a lékařské vyšetření je pouze papír.V současné době řídí bohužel kdejaká trubka a u kamionu je to bohužel daleko horší.Je to pouhá fyzika.Dvoutunový osobák jedoucí 140 zastaví v hustém sněžení kousek za hranicí viditelnosti-je to magor,je to kousek za.Jenomže kamion se 40-ti tunami jedoucí 100 zastaví DALEKO za hranicí viditelnosti-je to opravdu velký magor.Firmy se chovají tak,jak jsou zaměstnanci ochotni vše snášet,je to jejich osobní problém,pistoli u hlavy jim snad nikdo nedrží.A že jezdí jako prasata je stará známá věc,stačí se projet po dálnici.Před 14-ti dny jsem jel 9 km za kamiony,které se předjížděly-pro mou psychiku otřesný zážitek.A korupci bych do toho taky nezatahoval,prostě na to někdo má a někdo nemá.Kde to jsme?Probuď se,přece v Čechách.
27. 3. 2008 16:01
Re: PJEKNÉ
Stejne tak muze ridic kamionu argumentovat ridicem osobaku, ktery pred nedavnem zabil 7 nebo 8 lidi. * jsou jak v osobakach, tak v kamionu a hazet do jednoho pytle je nesmysl.
27. 3. 2008 19:20
Re: PJEKNÉ
jde vidět že jsi nikdy neseďěl za volantem náklaďáku já neříkám že mám najeto spousty kilometrů ale i to málo přes dva tisíce kilometrů mi stačilo si udělat obrázek o tom jak to doopravdy chodí asi tě sere že musíš zpomalit když se předjíždí na dálnici a nadáváš jakej je to kok... a čurá. jenže jemu nic jiného nezbyde pokud tedy nechce jet třeba jen o pouhé dva kilometry pomaleji jenže na trase Brno Praha ti to udělá docela rozdíl a zrychlit na víc jak 90 nemůže protože je tam omezovač a pokud si myslíš že je mají vymontovaný tak se mýlíš asi jsi ho potkal zrovna když jel z kopce to potom nezasahuje jen zamezí přívodu nafty do motoru. Asi by si měl každý řidič vyzkoušet jaké to je řídit náklaďák a potom by jsme se k nim možná chovali jinak každý jen nadává ale vůbec neví co to obnáší
neregistrovaný "m-paul-o"
28. 3. 2008 06:48
Re: PJEKNÉ
Ku...va a není náhodou ta povolená rychlost 80 km/h? takze si ty kecy nechte nekam jinam a tlačte si na svoje zaměstnavatele at vam nechaji víc času.
neregistrovaný "Kubajsu"
30. 3. 2008 22:35
Re: PJEKNÉ
Přesně tak. A rozdíl rychlosti 2km/h z Brna do Prahy udělá asi tak 3 minuty. To je vážně doba (hlavně když pak kamiony 2 hodiny stojí na jižní spojce).
neregistrovaný "1nt3GraC2"
27. 3. 2008 14:04
Blbejsi a ucelovejsi...
...clanek sem dlouho necet, ale unika mi, proc byl zverejnen zrovna na auto.cz ma to snad svedcit o necem nekalem? Protoze jinak nechapu proc byl zverejnen. To ze je predpojaty snad pozna cvicena opice.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Special-line
27. 3. 2008 14:13
Re: Blbejsi a ucelovejsi...
Tu zprávu sem slyšel i v rádiu. Prostě protikamionová lobby. Je můžné že to bylo zveřejněno účelově. Neříkám že výsledky měření jsou blbost a výmysl to ne, ale denně překračují rychlost na tý dálnici taky tisíce osobáků a nikdo o tom nepíše.
To samé bylo s článkem o nefunkčnosti brzd na nové Fabii Combi. Člověk, který si ho přečetl s chladnou hlavou a rozumí autům a zamyslel se, hned poznal že je to blbost. Přesto byl článek uveřejněn.
27. 3. 2008 15:30
Re: Blbejsi a ucelovejsi...
Rozumný a znalý si prečíta aj medzi riadkami. Na druhej strane platí, že bez vetra sa lístok na strome nepohne. A nebezpečné jazdenie bez ohľadu na počasie a stav cesty naozaj je dennou realitou.

Ak nabúraš na šmykľavej ceste, bez ohľadu na to, že nebola upravená, si vinník ty, pretože si neprispôsobil jazdu stavu a povahe vozovky.
Avatar - Special-line
27. 3. 2008 15:37
Re: Blbejsi a ucelovejsi...
Ano to máš pravdu. Prostě taková je realita azákon to má ošetřené. Když je voozvka kluzká nemůžu je tak jako za sucha.
27. 3. 2008 17:50
Re: Blbejsi a ucelovejsi...
Asi tak. Ale nezastával by som sa nejak vehementne kamiónistov. Sú medzi nimi mnohí profesionáli. Ale mnoho z nich jazdí pod psa, a taká 40-tonová hromada šrotu je horšia jak časovaná bomba. Nie sú o nič lepší ako vodiči všetkých ostatných áut.
28. 3. 2008 07:32
Re: Blbejsi a ucelovejsi...
Krásně to šlo vidět na Nově, která měřila rychlost v daném úseku, a světe div se ani jeden kamion nebyl měřen, že by zrovna na dálnici nejel ani jediny nebo jak na potvoru byla jejich rychlost mezi 80 - 90 což není tak efekní jako černé audi 180. ;-)
28. 3. 2008 07:44
Mastodontní pře
Dalo se čekat, v co se diskuze strhne. Rád se podělím se svým názorem a rád si i přečtu jiné argumenty. S kamiony je prostě kříž. Za jízdu je samozřejmě zodpovědný řidič, ale.... myslím, že každý kdo zná a nebo i měl možnost se bavit delší dobu s nějakým kamioňákem mi dá za pravdu, když řeknu, že řidiči jezdí na krev kvůli tlaku spedicí (jejich zaměstnavatelů) A to není jen o rychlosti, ale třeba i dalším obrovském problému, který zatěžuje kapsu daňových poplatníků a to přetěžování. Byl bych pro zavedení velmi tvrdých trestů pro provozovatele kamionů, aby se celý systém obrátil. Například při překročení rychlosti by řidič dostal třeba 1000 a spedice 6000 pokuty. Prostě, aby spedice tlačily na své řidiče - jezděte podle předpisů. Přetížený kamion je také "velmi jednoduchý" Auto nějakého provozovatele bude zváženo a bude mít více než je povoleno - třeba 50 000, podruhé třeba 400 000 a potřetí zákaz činnosti třeba na 1 rok. V současnosti je velký tlak na řidiče, ale všechnu zodpovědnost má také jen řidič (samozřejmě). Systémem tvrdých trestů pro provozovatele nákladních vozidel by se podle mě dal vytvořit tlak, ale na to aby řidiči byli "nuceni" jezdit "v klidu"
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Special-line
28. 3. 2008 09:35
Re: Mastodontní pře
Jo jo máš pravdu, kdyby firmy nedělali takový věci proti zákonu AETRu atd. Jezdilo by se o hodně klidněji. Sice by tu byli soukromníci, ale ti by si to taky nedovolili kvůli výši pokut.
neregistrovaný "AG"
28. 3. 2008 14:44
Re: Mastodontní pře
A protože jsem řidič přemýšlivý,s přeloženým kamionem nepojedu a už vůbec nebuddu překračovat rychlost,protože odpovědnost nesu já.Pokud jsem řidič bezmozek,pojedu. ;-\
Avatar - Special-line
28. 3. 2008 16:50
Re: Mastodontní pře
A protože máš hypotéku na barák a 2 malé děti a hrozí ti že zaměstnavatel si najde za tebe náhradu, protože ho nebude bavit hádat se s tebou jestli s tím pojedeš nebo ne. Řidič je povinen odmítnout jízdu pokud vozidlo nesplňuje požadavky na tech. stav, hmotnost, rozložení nákladu atd. Ale proč myslíš že všichni jezdí a nikdo neodmítne? Je to samozřejmě špatně, ale je to tak.
neregistrovaný "ZZ"
28. 3. 2008 17:04
Re: Mastodontní pře
No jo, maj tě v hrsti ;-) Vzhledem k tomu, jakej je nedostatek řidičů bys neměl mít problém najít flek, ne?
neregistrovaný "AG"
28. 3. 2008 19:32
Re: Mastodontní pře
Řidiči jsou konkrétně dnes nedostatkové zboží a najít jinou práci není problém.Dneska jsou doma na podpoře pouze ti,co dělat nechtějí.Takže je ten pravý čas si dupnout.
neregistrovaný "ZZ"
28. 3. 2008 17:03
Viníku, kde jsi?
Všichni hledají viníka. Jo, jasně, řidiči kamionů překračují rychlost. Řidiči osobáků snad ne? A proč by ji nepřekračovali? Kvůli svému svědomí, že se to nemá? Je sice hezké spoléhat na případný trest, ale kde není žalobce... Policajta aby člověk pohledal. Natož na dálnici. Když už je člověk potká, tak je z ničeho nic na dálnici omezení na 60, zúžení do jednoho pruhu a tam to vybírají. Jak kdyby k nejhorším nehodám na dálnici nedocházelo právě z důvodu neočekávaného zpomalení. Takže tímto prvkem vědomě vytvoří riziko vzniku nehody. Fakt moc chytré. Za tohle bych ty hovada střílel.

A ti rychlí řidiči? Blbeček v kamionu má za sebou čtyřicet tun a je metr a půl nad váma. Je to asi jediná možnost, jak se nad vás dostat, ale je dobré mít na paměti, že zrovna v tuto chvíli má celkem spolehlivě váš život v rukou. V lepším případě plechy tý vaší plečky, kterou jste rozjeli na 160. Jo, je to furt jen blbeček, kterej se hůř učil a teď vydělává víc než vy, protože kočíruje TIRák. Dělat TIRáka to bylo něco. Dostali jste se na západ. Synovi jste přivezli Lego, ženě legíny a dceří Barbienu. Pro sebe pak Lewisky a šlapce z Rudný fosforeskující srdíčko.

Opravdu je na vině řidič kamionu, co jede rychle? Veze vám váš oblíbený jogurt. Jo, ten jogurt, který byl vyroben v Benešově, co ho převezli do centrálního skladu Tesca v Plzni. Tak přesně ten jogurt vám teď veze do Ostravy. Nesmysl?

Kdy bude víc policajtů, co mě budou chytat za mou rychlou jízdu? Když už mě osolej, že si příště rozmyslím to sekat dvě kila po D1? Kdy už budou tři pruhy na D1? Kdy opraví zbylé dva? Kdy se začne používat vlaková doprava? Kdy odsoudí ty kamioňáky, že jezdí moc rychle a způsobují nehody? Kde se mám přiznat, že mi to před týdnem na letňákách na stým trochu klouzlo a bokem jsem to opřel do Oktávky, která to tam pak uštimovala? ;-)
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "AG"
28. 3. 2008 19:37
Re: Viníku, kde jsi?
Jak jsem psal výše-vítejte v Čechách.Nikde se nepřiznávej,stejně by ti nevěřili a označili by tě za provokatéra.Je tady sice pár Mirků Dušínů,kteří jezdí dle předpisů a za rychlost 30+ by stříleli,ale jinak by museli pozavírat 98% vlastníků řidičáků.