To je výsledek elektronickejch nesmyslů ovladajících prokluz kol v kombinaci s blbem za volantem. Normální offroad by dal uzávěru a přehoup by se přes to jak nic. Takhle se mi povedlo letos zapikat Yettiho. ESP tak dlouho přibržďovalo ve sněhu kola až se auto zastavilo a já měl co dělat, abych tam odsud aspoň potupně vycouval. Vypnout to nešlo. Teď už aspoň vím která pojistka se dá vytáhnout a ESP deaktivovat.
To máš pravdu to by ti v tomhle případě fakt nepomohlo, ale u teréňáku na který si H2 hraje bych čekal aspoň mezikolovou uzávěrku ne to nechat hlídat jen přiblblou elektroniku.
ty kokso tak to prave koleso riadne uletelo :-O .... nuz hummer nebol zrovna kvalitny off road to je pravda... ale na frajerovanie a nakupy do kauflandu sa hodi >:D [odkaz]
to bude asi nejaky invalid ale na hlavu trafeny ;-)
H2 je permanentní čtyřkolka vybavená možností uzamknout mezinápravový diferenciál jak v poloze se zařazenou redukcí tak i bez ní. Kromě toho má sériově uzaviratelný zadní diferenciál a elektronickou trakční regulaci. Uzávěrka předního diferenciálu se standardně nemontovala.
V podstatě je to tedy auto poměrně dobře vybavené do terénu, snad jen příliš veliké a neohrabané. Jak je vidět z videa, tak při prvních pokusech řidič neměl uzamčený mezinápravový diferenciál. Bohužel, pokud není zavřená mezináprava, tak se u H2 neaktivuje ani elektronická regulace trakce. Vzhledem k povrchu (sníh a pod ním podmáčený nezpevněný povrch) v podstatě neměl šanci. Ono se to nezdá, ale ten schůdek byl docela vysoký. Těmi prvními pokusy si tam navíc vyhrabal docela hluboký příkop, takže i když v dalších pokusech už jel s uzamčeným mezinápravovým diferenciálem (a možná i zadním), tak už to stejně nešlo.
To auto za to nemůže, aby vyjel bez problémů i na povrchu s takto špatnou trakcí, chtělo by to MT pneumatiky a raději hodně podhuštěné. Uzaviratelný přední diferenciál by byl také velké plus. Prostě, jezdit v terénu chce nějaké zkušenosti a patřičně vybavené auto.
Souhlas, tohle bylo od začátku v mezikuse... Auto samo o sobě nebylo vůbec špatné, ale ten Ivan co si ho pořídil evidentně neměl žádné zkušenosti s jízdou mimo silnici.
Tak ak to teda ma uzamykatelny zadny dif a aj medzinapravovy a este aj redukcnu prevodovku tak to neni take zle auto, len to chce skuseneho vodica :-) a ta predna uzavierka dif sa dala dat za priplatok? Lebo v tomto pripade by mu najviac prave pomohla kombinacia predna uzavierka + redukcna prevodovka + zamknuty medzinapravovy dif....
Od výrobce se přední špéra nedala, ani za příplatek. Je tedy možné, že nějaká speciální edice jí měla, ale nevím o tom. Nicméně aftermarket předních uzávěrek na H2 existuje dost velký výběr. Já si myslím, že bych to zvládnul i bez té přední uzávěrky, ale hned na začátku by to chtělo zavřít mezinápravu i zadek a potom s citem, hlavně se nezahrabat. Aspoň to levé přední kolo by to chtělo podhustit, aby to mělo nějakou trakci a snahu se na ten betonový schod vyhrabat.
Podhustit pneu na 1,2 plus aspon uzavera stredneho difu a nemal by byt problem. Inak ten schod mal dobrych 35-40cm, bezny nezdvihnuty offroad (Pajero, LC150) by to asi bral naraznikom.