Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hybridní Audi A6 končí, vyrobily se jich jen 4 tisíce

Aleš Dragoun
Diskuze (19)
S hybridní verzí sedanu A6 čtyři kruhy velkou díru do světa neudělaly. Její výroba končí po 4.000 kusech.

Audi chtělo A6 posílenou o elektromotor prodávat hlavně ve Spojených státech. Sériová podoba se představila už prosinci 2010 rovnou spolu s novou generací, zákazníci si ji ale mohli koupit až další rok. A do USA se nakonec nedostala vůbec! Problém byl v tom, že ji prakticky nikdo nechtěl. takže je pochopitelně její obchodní výsledek opravdu tristní. 80 procent klientely pocházelo z Asie. Celá řada navíc nedávno prošla faceliftem, jenže o hybridu se vůbec nemluvilo. Proč? Výroba skočila... Kvůli bezútěšnému odbytu se ani nelze divit, musela být hodně ztrátová.

Audi se rozhodlo nad sedanem zlomit hůl a do modernizace jej nezačlenit. Připomeňme, že využíval služeb přeplňovaného zážehového čtyřválce 2.0 TFSI/155 kW spojeného s elektromotorem o 33 kW. Kombinovaný výkon celé soustavy byl však jen 180 kW. 480 N.m stačilo ke zrychlení z klidu na stovku během slušných 7,3 s. Na dálnici se auta rozjela až na 238 km/hm takže o žádného loudu nešlo, navíc byla tichá a pohodlná.

Ingolstadt uváděl velmi střízlivou spotřebu 6,2 l/100 km a s ní související vypouštěné emise oxidu uhličitého 142 g/km. Oproti konkurenci, která se nerozpakuje udávat čísla začínající dvojkou nebo dokonce jedničkou, byla přece jen reálnější. Ale beztak auto neuspělo, nehledě k tomu, že čistě na elektřinu jste mohli jet maximálně na nákup a zpátky, tedy pouhé tři kilometry. Nebo, pokud bydlíte na kraji města, dalo se vyrazit bez benzinového motoru za ceduli, protože elektrická A6 uháněla až stovkou. Ale to bylo jaksi vše...

Bavoři pokračují v produkci luxusní A8 a SUV Q5, hybridy tedy v nabídce stále žijí. Navíc vyvíjí kombinaci elektrického a plynového pohonu a také spolu se ZF se věnuje dobíjení s běžné elektrické zásuvky. Tyto varianty bychom měli vidět v příští generaci A6 postavené na platformě MLB.

Stane se někdy A6 Hybrid řady C7 kvůli své vzácnosti ceněným sběratelským kouskem? Hnidopich by poznamenal, že žádné moderní auto se veteránem nestane, protože skončí coby spotřební zboží dříve na šrotišti. No, za třicet let uvidíme...

Aleš Dragoun
Diskuze (19)
Avatar - Bristol
26. 10. 2014 23:24
the market
...nakonec, trh má vždy pravdu a řekne co je žádané a co nikoliv... jen v oblastech, kde jsou nesmyslně postavené subvence, nebo daně... to trvá déle... :yes:
26. 10. 2014 22:57
Re: Toyota..
Ani se, řekl bych, moc nesnažili. Určitě by se jim líbilo prodat více hybridů než Lexus, ale pořád je to jen doplněk nabídky. Předpokládám, že nástupce už bude plug-in (a technika opět od ZF). Pravděpodobně s obligátním 50 km dojezdem na baterie, aby byla normovaná kombinovaná spotřeba třetinová.

A pokud chceš odkazovat Lexus, zkus spíš GS450h. 300h stojí podle mne (a nejen mne) za prd.
26. 10. 2014 22:40
Re: hmm
Jestli to nebude tím, že to není plug-in hybrid.
Avatar - AUDIRS6
26. 10. 2014 21:47
Re: 6
tak, tak :yes:
ono ale asi hlavne u priamej konkurencie aj s tym bude cim dalej tym horsie - 2 turbove 4 valce MB aj BMW tlacia co to da...Audi sa snazi kontrovat s podladenou V6, a ked si pozriem udaje o spotrebe proti napr. VW 2.0 BiTDi, tak asi len tak rychlo na nho nepresedlaju - parametricky proti 272 PS V6 TDi nema sanvu v nicom, nehovoriac o kulture chodu, tichosti...atd...
Uvidime este nove 3.0 TFSi - biturbo - ako to dopadne s nim - teda s jeho zvukom...
Spotreba oproti kompresorovej verzii bude gut, len ma zaujima celkove vyladenie. Za par mesiacov sa mozno dozvieme ( A4/S4, prip.Q7)
Avatar - AUDIRS6
26. 10. 2014 21:39
Re: Toyota..
>:-[] :yes: