Diskuse

Hybridní pohon Honda IMA v ojetinách: Svítící kontrolka IMA znamená drahý problém!

20.9.2018

Honda IMA je oproti konkurenční Toyotě HSD možná méně „hybridní“, zároveň však jednodušší. Coby ojetiny se však hybridy přízni moc netěší. Co je toho příčinou?

 

  • 31 Reagovat !

    foto Nlauda

    Nlauda 20.09.2018  13:34

    Konečně něco k baterkám

    Takže výměna 15 kW baterky příjde na 51 000Kč každých 8 let.

    Takže pokud si koupím auto v bazaru, je třeba přidat i těch 51 000 na nové baterky.
    • 22 Reagovat !

      foto kyklop

      kyklop 20.09.2018  13:52

      « Re: Konečně něco k baterkám

      A je tam napísané, že ich budeš musieť po tých x rokpch automaticky meniť? Pozri sa na cenu vymeny vstrekovačov, turba alebo čerpadla na cr dízli a zistíš , že tie baterky vlastne ani nie sú až také drahé
    • 00 Reagovat !

      foto Horst-Fuchs

      Horst Fuchs 20.09.2018  15:22

      « Re: Konečně něco k baterkám

      Popravdě tyto hondí mild hybridy nějak moc nefungovaly a ani jich nejezdí tolik. Když si vezmu Prius jakožto asi nejrozšířenější hybrid, není mi nijak moc známo, že by v nich někdo musel měnit baterky. Ano, kapacita s počtem cyklů postupně klesá a tím i efektivita, ale jen velmi pomalu. Poměrně vyjímečně může dojít k zásadní poruše nějakých článků, které by znamenaly nutnost výměny baterie. Ceny v USA jsou zde:
      [odkaz]
      Mimochodem právě Prius si drží výborně ceny a je hodnocen jako jedna z nejspolehlivějších ojetin vůbec.
      • 00 Reagovat !

        foto ryccardo

        ryccardo 20.09.2018  16:00

        « Re: Re: Konečně něco k baterkám

        Napadá mě jedna věc. Neviděl jsem ještě, že by baterka odešla úplně. Prostě výrazně klesne její kapacita. Pokud toto nastane u hybridu (dejme tomu, že klesne kapacita baterie na 5-10% původní kapacity) neznamená to přeci, že auto přestane jezdit ne? Takže jde dál používat, jen prostě neujedu 20km na baterku ale vybije se třeba po 1-2 km. Čili s postupně slábnoucí baterkou ujede auto čím dál tím méně km na elektřinu a čím dál tím víc bude v chodu spalovací motor. Teoreticky by tedy mělo být možné jezdit i s hybridem, který má baterky skoro v háji. Nebo je v tom jiný zádrhel, který donutí majitele baterky chtěj nechtěj vyměnit?
        • 00 Reagovat !

          foto Horst-Fuchs

          Horst Fuchs 20.09.2018  16:39

          « Re: Re: Re: Konečně něco k baterkám

          Jak píšeš, totéž je v tom článku o hybridech. Nicméně jako u jiné baterky se i tady může stát, že prostě totálně "odejde", zkratují se nějaké články a podobně. Je to sice vyjímečné, ale stát se to může.
        • 00 Reagovat !

          foto petous

          petous 21.09.2018  09:41

          « Re: Re: Re: Konečně něco k baterkám

          Na to si vzpomeň až ti klekne baterka u notebooku. Běžně mi nový vydržel 4-5 hodin na plně nabitou aku, po čtyřech letech tak 15 minut a po pěti se vypínal takřka okamžitě. Slabá baterka u hybridu bude jen mrtvá zátěž. U Tesly a Toyoty snad lze měnit jednotlivé vadné články, ale netuším jak to má Honda. Problém u baterek je, že degradují i věkem, takže můžu mít nalítáno málo ale baterka stejně klekne.
          • 00 Reagovat !

            foto ryccardo

            ryccardo 21.09.2018  11:54

            « Re: Re: Re: Konečně něco k baterkám

            No po 5 letech 15 minut to je hodně černej scénář. Mě u služebního 4 roky starýho klesla kapacita odhadem tak o 20% Jasně, že slabá baterka u hybridu je mrtvá zátěž, ale dá se s tím žít. Jen to auto více méně používáš jako běžný auto se spalovacím motorem. Šlo mi o to, že do investice 50 tis za nový baterky nejsi donucen tím že ti auto přestane jezdit. Jen už prostě nefunguje jako dřív.
        • 00 Reagovat !

          foto stowaway

          stowaway 22.09.2018  12:41

          « Re: Re: Re: Konečně něco k baterkám

          Problém je v tom, že se generátor za každou cenu snaží mrtvou baterku dobít, tudíž spotřebovává hodně výkonu spalovacího motoru. Auto sice jezdí, ale spotřeba přes 8, čímž smysl hybridu dostává trochu na * :-)
          • 00 Reagovat !

            foto ryccardo

            ryccardo 24.09.2018  08:27

            « Re: Re: Re: Konečně něco k baterkám

            To máš jistě pravdu. To si pak musíš vybrat jestli se smíříš s vyšší spotřebou a v podstatě změnou hybridu na normální spalovák nebo investicí několik desítek tisíc do baterek.
    • 00 Reagovat !

      foto Nicco

      Nicco 21.09.2018  16:01

      « Re: Konečně něco k baterkám

      K baterkam:
      [odkaz]
      Nakdo tady mel CR-Z na mojeauto.cz a dal si tam baterku vybalancovat a vyslo to docela levne. Takze stejne jako u dieslu, napr DPF muze stat 100klacku, ale jsou firmy, ktere ti pomuzou s repasem za levno.
  • 01 Reagovat !

    foto Jouda

    Jouda 20.09.2018  15:40

    Olej

    Zajímalo by mne, proč je velmi důležité lít do normálního, jednoduchého motoru olej s normou ACEA A5/B5?? Aha, už chápu. Ekovodička je primárně určena ke snížení emisí a neznatelně i paliva, mazání nechme stranou. Děkuji, nechci.
    • 11 Reagovat !

      foto Horst-Fuchs

      Horst Fuchs 20.09.2018  15:52

      « Re: Olej

      Ona Honda odjaktěživa používala docela řídké oleje, i pro atmosférickou 1.8 byl jako longlife doporučován ACEA A5/B5. Mimochodem - co je na tom špatně, pokud je motor takto postaven? Turbo to nemá...
      • 01 Reagovat !

        foto ryccardo

        ryccardo 20.09.2018  16:01

        « Re: Re: Olej

        no možná je na tom špatně fakt, že motor je pak mizerně mazaný respektive není divu, že žere olej viz článek. Možná kdyby se u takového motoru přešlo na olej s vyšší viskozitou, tak zázračně olej žrát přestane.
        • 10 Reagovat !

          foto Jouda

          Jouda 20.09.2018  16:10

          « Re: Re: Re: Olej

          Pro motor musí být vyloženě skvělé, jet pod zátěží s plně naloženým autem na dovolenou do slunných krajin, tam nejen olej, ale hlavně motor dostává pěkně (zbytečně) na * kvůli ekovodičce s normou ACEA A5/B5, nehledě na viskozitu xW20 :'-(
          • 00 Reagovat !

            foto Horst-Fuchs

            Horst Fuchs 20.09.2018  16:27

            « Re: Re: Re: Re: Olej

            Tak to bych bral, ale zrovna tak můžu argumentovat s častými studenými starty v m-20 nebo -30, což je u nás popravdě častější. Jinak 0W-20 je už opravdu docela zajímavá specifikace, 5W-30 vcelku normální.
        • 10 Reagovat !

          foto Horst-Fuchs

          Horst Fuchs 20.09.2018  16:12

          « Re: Re: Re: Olej

          Pokud dobře vidím, týkalo se to opotřebovaných pístních kroužků u insightu ve dvou letech výroby (asi výrobní chyba nebo špatný materiál). Všeobecně - ony tyhle řídké oleje hůř mažou? Myslel jsem, že jsou naopak dobré při nízkých teplotách. Ano, pokud použijete normální hustší 10W-40, vůle se lépe vymezí, ale v zimě bude trvat déle. než začne olej pořádně mazat,
          Klasicky byl problém s řídkými oleji u PD motorů, ale to není tento případ.
          • 00 Reagovat !

            foto Jouda

            Jouda 20.09.2018  16:13

            « Re: Re: Re: Re: Olej

            U motoru PD byl problém úplně jiný.
            • 10 Reagovat !

              foto Horst-Fuchs

              Horst Fuchs 20.09.2018  16:24

              « Re: Re: Re: Re: Re: Olej

              Co jsem četl, byl u PD motorů použit olej 5W-40 nebo 0W-30 právě kvůli mazání celého PD-vwehementu.. Jenže si s tím někdy úplně nerozuměly jiné součásti motoru.
    • 21 Reagovat !

      foto Jirik-H

      Jirik_H 21.09.2018  08:30

      « Re: Olej

      Co to je za mozek? Menší spotřeba je, když je menší tření v motoru. Menší tření v motoru je, když olej lépe maže. Zpátky do školy.
      To, že Evropa neumí vyrobit motory, které by mohly používat řidší oleje bez problémů, to je věc jiná.
      • 00 Reagovat !

        foto Jouda

        Jouda 21.09.2018  15:07

        « Re: Re: Olej

        HTHS? Pokud nechápeš, nastuduj. Možná přehodnotíš a pochopíš, co to znamená.
        • 00 Reagovat !

          foto Jirik-H

          Jirik_H 22.09.2018  00:58

          « Re: Re: Re: Olej

          Od Vás to sedí. Že u moderních olejů nehraje roli jen viskozita, to asi nevíte. Tedy při snižování tření a opotřebení. Nejsem to já, kdo by měl studovat. Menší pasivní odpor, menší spotřeba. To je fyzika.
  • 00 Reagovat !

    foto Arese

    Arese 20.09.2018  22:36

    Přitom je to tak jednoduché...

    ...hybridy zásadně nebrat, je to naprosto slepá ulička vývoje. :-O
    • 00 Reagovat !

      foto gil54

      gil54 20.09.2018  23:18

      « Re: Přitom je to tak jednoduché...

      Je to věc osobních preferencí a způsobu užívání konkrétním řidičem.

      Ale obecně bych nebyl, tedy nejsem, tak nekompromisní jako ty. Za určitých podmínek lze hybrid akceptovat. Svědčí o tom nakonec i prodeje a to již několikaleté. Od hybridních "socek" až po vychytané a drahé hybridní káry. Třeba z mého pohledu - i když o hybridu pro sebe neuvažuji - je to řešení jednoho auta pro město i sem tam nějakou tu dálku. Nebo jako báva plnohodnotný spalovák doplněný hybridní technologií pro město cca kolem až padesáti kilometrů na elektriku. Jistě argument že je to složitější a tím i dražší akceptuji, ale význam to, podle mě, má.

      Ne, tuto uličku jako naprosto slepou nevidím. ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto mariov8

      mariov8 21.09.2018  09:19

      « Re: Přitom je to tak jednoduché...

      Nikdy bych nečekal, že budu nesouhlasit. Ale víkend s mercedesem E 53 AMG 4M mne docela ovlivnil. V režimu Comfort hybrid pomáhal spalovacímu motoru v otáčkách, kdy ještě nemá dost spalin pro roztočení i malého turbodmychadla a rekuperoval opatrně, aby auto plachtilo. V režimu Sport tam vždy šlo plných 16kW a rekuperace také naplno, ne že by to ten šestiválec s 320kW v režimu Sport nějak potřeboval. Spíše v režimu Comfort se mi líbilo, jak to pomáhá maskovat nedostatek elánu motoru pod 1500 otáček motoru, přeci jen je velká třída E na, v tomto režimu prakticky atmosférický motor 3,0L, docela těžká kára. Navíc ještě s odpory pohonu 4x4 navíc. Co mne vyrazilo dech, sobota 9,5L/100km, neděle 9,8L/100km a to dětem sem-tam klimbaly hlavičky ze strany na stranu, jekot toho vytočeného šestiválce je totiž rajská hudba... ale na konec, tohle asi není typická aplikace hybridní technologie. Respektive typický cíl hybridu. >:D Nicméně takhle by se mi to líbilo. :-!
    • 00 Reagovat !

      foto Nicco

      Nicco 21.09.2018  15:53

      « Re: Přitom je to tak jednoduché...

      Slepa ulicka vyvoje je i spalovak, ale zatim je nikdo neprestava kupovat
  • 00 Reagovat !

    foto Jirik-H

    Jirik_H 21.09.2018  08:33

    Akumulatory

    Baterky se mění minimálně a výjimečně. Daleko častěji se mění DPF nebo turba. U TSI řetězy.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Konec bratrů! Harry s Williamem půlí domácnost i služebnictvo: Může za to Meghan

Konec bratrů! Harry s Williamem půlí domácnost i…

Napětí mezi královskými bratry a jejich neurozenými manželkami by se už měsíce dalo krájet. William a Harry už…

Kanaďan zdolává hory se svým věrným psem a vše dokumentuje na úžasných fotkách

Kanaďan zdolává hory se svým věrným psem a vše…

"Horský Mike" - tak si říká muž z Kanady, který se svým pejskem objíždí ta nejkrásnější místo tamních pohoří a…

 

iSport.cz

Jablonec řeší Trávníka. Koleno je OK, co hlava? Má trošku blok, míní Rada

Jablonec řeší Trávníka. Koleno je OK, co hlava? Má…

Trénuje s týmem a v neděli na to nejspíš vletí. Jablonecký lídr Michal Trávník se po artroskopii kolena vrací do…

Hašek po další porážce Bohemians: Sleduju klacek, který se žene korytem

Hašek po další porážce Bohemians: Sleduju klacek,…

Deset zápasů bez vítězství, pět zápasů bez vstřeleného gólu a hořký pád na čtrnácté místo. Kdyby ve FORTUNA:LIZE…

 

Reflex.cz

Léto s gentlemanem Jaromíra Hanzlíka třeští ode zdi ke zdi, ale s žánrem romantické komedie se míjí

Léto s gentlemanem Jaromíra Hanzlíka třeští ode zdi…

Od pozdního scenáristického debutu herce Jaromíra Hanzlíka se dala čekat usedlá nuda: herec chtěl navázat na…

Marek: Česku hrozí osud Detroitu či Nokie. Automatizace výroby nahradí pracovní sílu ze střední Evropy

Marek: Česku hrozí osud Detroitu či Nokie.…

Stovky miliard korun by mohla ztratit česká ekonomika, pokud se jí nevydaří přechod k elektromobilitě. Vyplývá z…