Diskuse

Hybridní pohon Honda IMA v ojetinách: Svítící kontrolka IMA znamená drahý problém!

20.9.2018

Honda IMA je oproti konkurenční Toyotě HSD možná méně „hybridní“, zároveň však jednodušší. Coby ojetiny se však hybridy přízni moc netěší. Co je toho příčinou?

 

  • 31 Reagovat !

    foto Nlauda

    Nlauda 20.09.  13:34

    Konečně něco k baterkám

    Takže výměna 15 kW baterky příjde na 51 000Kč každých 8 let.

    Takže pokud si koupím auto v bazaru, je třeba přidat i těch 51 000 na nové baterky.
    • 22 Reagovat !

      foto kyklop

      kyklop 20.09.  13:52

      « Re: Konečně něco k baterkám

      A je tam napísané, že ich budeš musieť po tých x rokpch automaticky meniť? Pozri sa na cenu vymeny vstrekovačov, turba alebo čerpadla na cr dízli a zistíš , že tie baterky vlastne ani nie sú až také drahé
    • 00 Reagovat !

      foto Horst-Fuchs

      Horst Fuchs 20.09.  15:22

      « Re: Konečně něco k baterkám

      Popravdě tyto hondí mild hybridy nějak moc nefungovaly a ani jich nejezdí tolik. Když si vezmu Prius jakožto asi nejrozšířenější hybrid, není mi nijak moc známo, že by v nich někdo musel měnit baterky. Ano, kapacita s počtem cyklů postupně klesá a tím i efektivita, ale jen velmi pomalu. Poměrně vyjímečně může dojít k zásadní poruše nějakých článků, které by znamenaly nutnost výměny baterie. Ceny v USA jsou zde:
      [odkaz]
      Mimochodem právě Prius si drží výborně ceny a je hodnocen jako jedna z nejspolehlivějších ojetin vůbec.
      • 00 Reagovat !

        foto ryccardo

        ryccardo 20.09.  16:00

        « Re: Re: Konečně něco k baterkám

        Napadá mě jedna věc. Neviděl jsem ještě, že by baterka odešla úplně. Prostě výrazně klesne její kapacita. Pokud toto nastane u hybridu (dejme tomu, že klesne kapacita baterie na 5-10% původní kapacity) neznamená to přeci, že auto přestane jezdit ne? Takže jde dál používat, jen prostě neujedu 20km na baterku ale vybije se třeba po 1-2 km. Čili s postupně slábnoucí baterkou ujede auto čím dál tím méně km na elektřinu a čím dál tím víc bude v chodu spalovací motor. Teoreticky by tedy mělo být možné jezdit i s hybridem, který má baterky skoro v háji. Nebo je v tom jiný zádrhel, který donutí majitele baterky chtěj nechtěj vyměnit?
        • 00 Reagovat !

          foto Horst-Fuchs

          Horst Fuchs 20.09.  16:39

          « Re: Re: Re: Konečně něco k baterkám

          Jak píšeš, totéž je v tom článku o hybridech. Nicméně jako u jiné baterky se i tady může stát, že prostě totálně "odejde", zkratují se nějaké články a podobně. Je to sice vyjímečné, ale stát se to může.
        • 00 Reagovat !

          foto petous

          petous 21.09.  09:41

          « Re: Re: Re: Konečně něco k baterkám

          Na to si vzpomeň až ti klekne baterka u notebooku. Běžně mi nový vydržel 4-5 hodin na plně nabitou aku, po čtyřech letech tak 15 minut a po pěti se vypínal takřka okamžitě. Slabá baterka u hybridu bude jen mrtvá zátěž. U Tesly a Toyoty snad lze měnit jednotlivé vadné články, ale netuším jak to má Honda. Problém u baterek je, že degradují i věkem, takže můžu mít nalítáno málo ale baterka stejně klekne.
          • 00 Reagovat !

            foto ryccardo

            ryccardo 21.09.  11:54

            « Re: Re: Re: Konečně něco k baterkám

            No po 5 letech 15 minut to je hodně černej scénář. Mě u služebního 4 roky starýho klesla kapacita odhadem tak o 20% Jasně, že slabá baterka u hybridu je mrtvá zátěž, ale dá se s tím žít. Jen to auto více méně používáš jako běžný auto se spalovacím motorem. Šlo mi o to, že do investice 50 tis za nový baterky nejsi donucen tím že ti auto přestane jezdit. Jen už prostě nefunguje jako dřív.
        • 00 Reagovat !

          foto stowaway

          stowaway 22.09.  12:41

          « Re: Re: Re: Konečně něco k baterkám

          Problém je v tom, že se generátor za každou cenu snaží mrtvou baterku dobít, tudíž spotřebovává hodně výkonu spalovacího motoru. Auto sice jezdí, ale spotřeba přes 8, čímž smysl hybridu dostává trochu na * :-)
          • 00 Reagovat !

            foto ryccardo

            ryccardo 24.09.  08:27

            « Re: Re: Re: Konečně něco k baterkám

            To máš jistě pravdu. To si pak musíš vybrat jestli se smíříš s vyšší spotřebou a v podstatě změnou hybridu na normální spalovák nebo investicí několik desítek tisíc do baterek.
    • 00 Reagovat !

      foto Nicco

      Nicco 21.09.  16:01

      « Re: Konečně něco k baterkám

      K baterkam:
      [odkaz]
      Nakdo tady mel CR-Z na mojeauto.cz a dal si tam baterku vybalancovat a vyslo to docela levne. Takze stejne jako u dieslu, napr DPF muze stat 100klacku, ale jsou firmy, ktere ti pomuzou s repasem za levno.
  • 01 Reagovat !

    foto Jouda

    Jouda 20.09.  15:40

    Olej

    Zajímalo by mne, proč je velmi důležité lít do normálního, jednoduchého motoru olej s normou ACEA A5/B5?? Aha, už chápu. Ekovodička je primárně určena ke snížení emisí a neznatelně i paliva, mazání nechme stranou. Děkuji, nechci.
    • 11 Reagovat !

      foto Horst-Fuchs

      Horst Fuchs 20.09.  15:52

      « Re: Olej

      Ona Honda odjaktěživa používala docela řídké oleje, i pro atmosférickou 1.8 byl jako longlife doporučován ACEA A5/B5. Mimochodem - co je na tom špatně, pokud je motor takto postaven? Turbo to nemá...
      • 01 Reagovat !

        foto ryccardo

        ryccardo 20.09.  16:01

        « Re: Re: Olej

        no možná je na tom špatně fakt, že motor je pak mizerně mazaný respektive není divu, že žere olej viz článek. Možná kdyby se u takového motoru přešlo na olej s vyšší viskozitou, tak zázračně olej žrát přestane.
        • 10 Reagovat !

          foto Jouda

          Jouda 20.09.  16:10

          « Re: Re: Re: Olej

          Pro motor musí být vyloženě skvělé, jet pod zátěží s plně naloženým autem na dovolenou do slunných krajin, tam nejen olej, ale hlavně motor dostává pěkně (zbytečně) na * kvůli ekovodičce s normou ACEA A5/B5, nehledě na viskozitu xW20 :'-(
          • 00 Reagovat !

            foto Horst-Fuchs

            Horst Fuchs 20.09.  16:27

            « Re: Re: Re: Re: Olej

            Tak to bych bral, ale zrovna tak můžu argumentovat s častými studenými starty v m-20 nebo -30, což je u nás popravdě častější. Jinak 0W-20 je už opravdu docela zajímavá specifikace, 5W-30 vcelku normální.
        • 10 Reagovat !

          foto Horst-Fuchs

          Horst Fuchs 20.09.  16:12

          « Re: Re: Re: Olej

          Pokud dobře vidím, týkalo se to opotřebovaných pístních kroužků u insightu ve dvou letech výroby (asi výrobní chyba nebo špatný materiál). Všeobecně - ony tyhle řídké oleje hůř mažou? Myslel jsem, že jsou naopak dobré při nízkých teplotách. Ano, pokud použijete normální hustší 10W-40, vůle se lépe vymezí, ale v zimě bude trvat déle. než začne olej pořádně mazat,
          Klasicky byl problém s řídkými oleji u PD motorů, ale to není tento případ.
          • 00 Reagovat !

            foto Jouda

            Jouda 20.09.  16:13

            « Re: Re: Re: Re: Olej

            U motoru PD byl problém úplně jiný.
            • 10 Reagovat !

              foto Horst-Fuchs

              Horst Fuchs 20.09.  16:24

              « Re: Re: Re: Re: Re: Olej

              Co jsem četl, byl u PD motorů použit olej 5W-40 nebo 0W-30 právě kvůli mazání celého PD-vwehementu.. Jenže si s tím někdy úplně nerozuměly jiné součásti motoru.
    • 21 Reagovat !

      foto Jirik-H

      Jirik_H 21.09.  08:30

      « Re: Olej

      Co to je za mozek? Menší spotřeba je, když je menší tření v motoru. Menší tření v motoru je, když olej lépe maže. Zpátky do školy.
      To, že Evropa neumí vyrobit motory, které by mohly používat řidší oleje bez problémů, to je věc jiná.
      • 00 Reagovat !

        foto Jouda

        Jouda 21.09.  15:07

        « Re: Re: Olej

        HTHS? Pokud nechápeš, nastuduj. Možná přehodnotíš a pochopíš, co to znamená.
        • 00 Reagovat !

          foto Jirik-H

          Jirik_H 22.09.  00:58

          « Re: Re: Re: Olej

          Od Vás to sedí. Že u moderních olejů nehraje roli jen viskozita, to asi nevíte. Tedy při snižování tření a opotřebení. Nejsem to já, kdo by měl studovat. Menší pasivní odpor, menší spotřeba. To je fyzika.
  • 00 Reagovat !

    foto Arese

    Arese 20.09.  22:36

    Přitom je to tak jednoduché...

    ...hybridy zásadně nebrat, je to naprosto slepá ulička vývoje. :-O
    • 00 Reagovat !

      foto gil54

      gil54 20.09.  23:18

      « Re: Přitom je to tak jednoduché...

      Je to věc osobních preferencí a způsobu užívání konkrétním řidičem.

      Ale obecně bych nebyl, tedy nejsem, tak nekompromisní jako ty. Za určitých podmínek lze hybrid akceptovat. Svědčí o tom nakonec i prodeje a to již několikaleté. Od hybridních "socek" až po vychytané a drahé hybridní káry. Třeba z mého pohledu - i když o hybridu pro sebe neuvažuji - je to řešení jednoho auta pro město i sem tam nějakou tu dálku. Nebo jako báva plnohodnotný spalovák doplněný hybridní technologií pro město cca kolem až padesáti kilometrů na elektriku. Jistě argument že je to složitější a tím i dražší akceptuji, ale význam to, podle mě, má.

      Ne, tuto uličku jako naprosto slepou nevidím. ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto mariov8

      mariov8 21.09.  09:19

      « Re: Přitom je to tak jednoduché...

      Nikdy bych nečekal, že budu nesouhlasit. Ale víkend s mercedesem E 53 AMG 4M mne docela ovlivnil. V režimu Comfort hybrid pomáhal spalovacímu motoru v otáčkách, kdy ještě nemá dost spalin pro roztočení i malého turbodmychadla a rekuperoval opatrně, aby auto plachtilo. V režimu Sport tam vždy šlo plných 16kW a rekuperace také naplno, ne že by to ten šestiválec s 320kW v režimu Sport nějak potřeboval. Spíše v režimu Comfort se mi líbilo, jak to pomáhá maskovat nedostatek elánu motoru pod 1500 otáček motoru, přeci jen je velká třída E na, v tomto režimu prakticky atmosférický motor 3,0L, docela těžká kára. Navíc ještě s odpory pohonu 4x4 navíc. Co mne vyrazilo dech, sobota 9,5L/100km, neděle 9,8L/100km a to dětem sem-tam klimbaly hlavičky ze strany na stranu, jekot toho vytočeného šestiválce je totiž rajská hudba... ale na konec, tohle asi není typická aplikace hybridní technologie. Respektive typický cíl hybridu. >:D Nicméně takhle by se mi to líbilo. :-!
    • 00 Reagovat !

      foto Nicco

      Nicco 21.09.  15:53

      « Re: Přitom je to tak jednoduché...

      Slepa ulicka vyvoje je i spalovak, ale zatim je nikdo neprestava kupovat
  • 00 Reagovat !

    foto Jirik-H

    Jirik_H 21.09.  08:33

    Akumulatory

    Baterky se mění minimálně a výjimečně. Daleko častěji se mění DPF nebo turba. U TSI řetězy.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Osud malého Adámka (10) rozplakal i Krainovou! Noční můra každého rodiče, vzlyká modelka

Osud malého Adámka (10) rozplakal i Krainovou! Noční…

Případ malého Adámka (10), kterého nechali dlouhých 13 minut krvácejícího a bez pomoci v pardubické nemocnici,…

Fenka Kiki žila na smetišti, teď patří k týmu zvířecích záchranářů

Fenka Kiki žila na smetišti, teď patří k týmu…

Společně s dalšími sedmi psy žila Kiki mezi odpadky. V pražském bezdomoveckém příbytku s ní živořila ještě další…

 

iSport.cz

SESTŘIH: Dukla - Opava 1:0. Rozhodl Ďurica, Pražané už nejsou poslední

SESTŘIH: Dukla - Opava 1:0. Rozhodl Ďurica, Pražané…

Fotbalisté Dukly ve 12. kole první ligy doma porazili nováčka Opavu 1:0 a posunuli se na předposlední místo…

SESTŘIHY: Slavia odskočila Plzni, výprask Příbrami, Dukla není poslední

SESTŘIHY: Slavia odskočila Plzni, výprask Příbrami,…

Fotbalisté Slavie poskočili do čela FORTUNA:LIGY, kterou vedou o dva body před Plzní. Viktoria ve 12. kole jen…

 

Reflex.cz

První československý ministr financí Alois Rašín byl národní hrdina i symbol sociálního útlaku

První československý ministr financí Alois Rašín byl…

Alois Rašín patřil do legendární pětice mužů, kteří 28. října 1918 vyhlásili samostatné Československo. Zároveň…

Senát má smysl a na změny ústavy bych byl opatrný, oponuje Babišovi jediný nově zvolený senátor ANO

Senát má smysl a na změny ústavy bych byl opatrný,…

Jediným novým senátorem za ANO se stal Miroslav Adámek na Šumpersku. Pro vládu to znamená hroší podmínky při…