Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Hybridní pohon Honda IMA v ojetinách: Svítící kontrolka IMA znamená drahý problém!

Honda IMA je oproti konkurenční Toyotě HSD možná méně „hybridní“, zároveň však jednodušší. Coby ojetiny se však hybridy přízni moc netěší. Co je toho příčinou?
Zpět na článek
20. 9. 2018 15:40
20. 9. 2018 15:52
20. 9. 2018 16:01
20. 9. 2018 16:10
20. 9. 2018 16:27
20. 9. 2018 16:12
20. 9. 2018 16:13
20. 9. 2018 16:24
21. 9. 2018 08:30
21. 9. 2018 15:07
22. 9. 2018 00:58
21. 9. 2018 08:33
20. 9. 2018 13:34
Konečně něco k baterkám
Takže výměna 15 kW baterky příjde na 51 000Kč každých 8 let.

Takže pokud si koupím auto v bazaru, je třeba přidat i těch 51 000 na nové baterky.
Rozbalit vlákno
9
20. 9. 2018 13:52
Re: Konečně něco k baterkám
A je tam napísané, že ich budeš musieť po tých x rokpch automaticky meniť? Pozri sa na cenu vymeny vstrekovačov, turba alebo čerpadla na cr dízli a zistíš , že tie baterky vlastne ani nie sú až také drahé
20. 9. 2018 15:22
Re: Konečně něco k baterkám
Popravdě tyto hondí mild hybridy nějak moc nefungovaly a ani jich nejezdí tolik. Když si vezmu Prius jakožto asi nejrozšířenější hybrid, není mi nijak moc známo, že by v nich někdo musel měnit baterky. Ano, kapacita s počtem cyklů postupně klesá a tím i efektivita, ale jen velmi pomalu. Poměrně vyjímečně může dojít k zásadní poruše nějakých článků, které by znamenaly nutnost výměny baterie. Ceny v USA jsou zde:
[odkaz]
Mimochodem právě Prius si drží výborně ceny a je hodnocen jako jedna z nejspolehlivějších ojetin vůbec.
20. 9. 2018 16:00
Re: Konečně něco k baterkám
Napadá mě jedna věc. Neviděl jsem ještě, že by baterka odešla úplně. Prostě výrazně klesne její kapacita. Pokud toto nastane u hybridu (dejme tomu, že klesne kapacita baterie na 5-10% původní kapacity) neznamená to přeci, že auto přestane jezdit ne? Takže jde dál používat, jen prostě neujedu 20km na baterku ale vybije se třeba po 1-2 km. Čili s postupně slábnoucí baterkou ujede auto čím dál tím méně km na elektřinu a čím dál tím víc bude v chodu spalovací motor. Teoreticky by tedy mělo být možné jezdit i s hybridem, který má baterky skoro v háji. Nebo je v tom jiný zádrhel, který donutí majitele baterky chtěj nechtěj vyměnit?
20. 9. 2018 16:39
Re: Konečně něco k baterkám
Jak píšeš, totéž je v tom článku o hybridech. Nicméně jako u jiné baterky se i tady může stát, že prostě totálně "odejde", zkratují se nějaké články a podobně. Je to sice vyjímečné, ale stát se to může.
Avatar - petous
21. 9. 2018 09:41
Re: Konečně něco k baterkám
Na to si vzpomeň až ti klekne baterka u notebooku. Běžně mi nový vydržel 4-5 hodin na plně nabitou aku, po čtyřech letech tak 15 minut a po pěti se vypínal takřka okamžitě. Slabá baterka u hybridu bude jen mrtvá zátěž. U Tesly a Toyoty snad lze měnit jednotlivé vadné články, ale netuším jak to má Honda. Problém u baterek je, že degradují i věkem, takže můžu mít nalítáno málo ale baterka stejně klekne.
21. 9. 2018 11:54
Re: Konečně něco k baterkám
No po 5 letech 15 minut to je hodně černej scénář. Mě u služebního 4 roky starýho klesla kapacita odhadem tak o 20% Jasně, že slabá baterka u hybridu je mrtvá zátěž, ale dá se s tím žít. Jen to auto více méně používáš jako běžný auto se spalovacím motorem. Šlo mi o to, že do investice 50 tis za nový baterky nejsi donucen tím že ti auto přestane jezdit. Jen už prostě nefunguje jako dřív.
22. 9. 2018 12:41
Re: Konečně něco k baterkám
Problém je v tom, že se generátor za každou cenu snaží mrtvou baterku dobít, tudíž spotřebovává hodně výkonu spalovacího motoru. Auto sice jezdí, ale spotřeba přes 8, čímž smysl hybridu dostává trochu na * :-)
24. 9. 2018 08:27
Re: Konečně něco k baterkám
To máš jistě pravdu. To si pak musíš vybrat jestli se smíříš s vyšší spotřebou a v podstatě změnou hybridu na normální spalovák nebo investicí několik desítek tisíc do baterek.
21. 9. 2018 16:01
Re: Konečně něco k baterkám
K baterkam:
[odkaz]
Nakdo tady mel CR-Z na mojeauto.cz a dal si tam baterku vybalancovat a vyslo to docela levne. Takze stejne jako u dieslu, napr DPF muze stat 100klacku, ale jsou firmy, ktere ti pomuzou s repasem za levno.
20. 9. 2018 15:40
Olej
Zajímalo by mne, proč je velmi důležité lít do normálního, jednoduchého motoru olej s normou ACEA A5/B5?? Aha, už chápu. Ekovodička je primárně určena ke snížení emisí a neznatelně i paliva, mazání nechme stranou. Děkuji, nechci.
Rozbalit vlákno
10
20. 9. 2018 15:52
Re: Olej
Ona Honda odjaktěživa používala docela řídké oleje, i pro atmosférickou 1.8 byl jako longlife doporučován ACEA A5/B5. Mimochodem - co je na tom špatně, pokud je motor takto postaven? Turbo to nemá...
20. 9. 2018 16:01
Re: Olej
no možná je na tom špatně fakt, že motor je pak mizerně mazaný respektive není divu, že žere olej viz článek. Možná kdyby se u takového motoru přešlo na olej s vyšší viskozitou, tak zázračně olej žrát přestane.
20. 9. 2018 16:10
Re: Olej
Pro motor musí být vyloženě skvělé, jet pod zátěží s plně naloženým autem na dovolenou do slunných krajin, tam nejen olej, ale hlavně motor dostává pěkně (zbytečně) na * kvůli ekovodičce s normou ACEA A5/B5, nehledě na viskozitu xW20 :'-(
20. 9. 2018 16:27
Re: Olej
Tak to bych bral, ale zrovna tak můžu argumentovat s častými studenými starty v m-20 nebo -30, což je u nás popravdě častější. Jinak 0W-20 je už opravdu docela zajímavá specifikace, 5W-30 vcelku normální.
20. 9. 2018 16:12
Re: Olej
Pokud dobře vidím, týkalo se to opotřebovaných pístních kroužků u insightu ve dvou letech výroby (asi výrobní chyba nebo špatný materiál). Všeobecně - ony tyhle řídké oleje hůř mažou? Myslel jsem, že jsou naopak dobré při nízkých teplotách. Ano, pokud použijete normální hustší 10W-40, vůle se lépe vymezí, ale v zimě bude trvat déle. než začne olej pořádně mazat,
Klasicky byl problém s řídkými oleji u PD motorů, ale to není tento případ.
20. 9. 2018 16:13
Re: Olej
U motoru PD byl problém úplně jiný.
20. 9. 2018 16:24
Re: Olej
Co jsem četl, byl u PD motorů použit olej 5W-40 nebo 0W-30 právě kvůli mazání celého PD-vwehementu.. Jenže si s tím někdy úplně nerozuměly jiné součásti motoru.
21. 9. 2018 08:30
Re: Olej
Co to je za mozek? Menší spotřeba je, když je menší tření v motoru. Menší tření v motoru je, když olej lépe maže. Zpátky do školy.
To, že Evropa neumí vyrobit motory, které by mohly používat řidší oleje bez problémů, to je věc jiná.
21. 9. 2018 15:07
Re: Olej
HTHS? Pokud nechápeš, nastuduj. Možná přehodnotíš a pochopíš, co to znamená.
22. 9. 2018 00:58
Re: Olej
Od Vás to sedí. Že u moderních olejů nehraje roli jen viskozita, to asi nevíte. Tedy při snižování tření a opotřebení. Nejsem to já, kdo by měl studovat. Menší pasivní odpor, menší spotřeba. To je fyzika.
20. 9. 2018 22:36
Přitom je to tak jednoduché...
...hybridy zásadně nebrat, je to naprosto slepá ulička vývoje. :-O
Rozbalit vlákno
3
20. 9. 2018 23:18
Re: Přitom je to tak jednoduché...
Je to věc osobních preferencí a způsobu užívání konkrétním řidičem.

Ale obecně bych nebyl, tedy nejsem, tak nekompromisní jako ty. Za určitých podmínek lze hybrid akceptovat. Svědčí o tom nakonec i prodeje a to již několikaleté. Od hybridních "socek" až po vychytané a drahé hybridní káry. Třeba z mého pohledu - i když o hybridu pro sebe neuvažuji - je to řešení jednoho auta pro město i sem tam nějakou tu dálku. Nebo jako báva plnohodnotný spalovák doplněný hybridní technologií pro město cca kolem až padesáti kilometrů na elektriku. Jistě argument že je to složitější a tím i dražší akceptuji, ale význam to, podle mě, má.

Ne, tuto uličku jako naprosto slepou nevidím. ;-)
Avatar - mariov8
21. 9. 2018 09:19
Re: Přitom je to tak jednoduché...
Nikdy bych nečekal, že budu nesouhlasit. Ale víkend s mercedesem E 53 AMG 4M mne docela ovlivnil. V režimu Comfort hybrid pomáhal spalovacímu motoru v otáčkách, kdy ještě nemá dost spalin pro roztočení i malého turbodmychadla a rekuperoval opatrně, aby auto plachtilo. V režimu Sport tam vždy šlo plných 16kW a rekuperace také naplno, ne že by to ten šestiválec s 320kW v režimu Sport nějak potřeboval. Spíše v režimu Comfort se mi líbilo, jak to pomáhá maskovat nedostatek elánu motoru pod 1500 otáček motoru, přeci jen je velká třída E na, v tomto režimu prakticky atmosférický motor 3,0L, docela těžká kára. Navíc ještě s odpory pohonu 4x4 navíc. Co mne vyrazilo dech, sobota 9,5L/100km, neděle 9,8L/100km a to dětem sem-tam klimbaly hlavičky ze strany na stranu, jekot toho vytočeného šestiválce je totiž rajská hudba... ale na konec, tohle asi není typická aplikace hybridní technologie. Respektive typický cíl hybridu. >:D Nicméně takhle by se mi to líbilo. :-!
21. 9. 2018 15:53
Re: Přitom je to tak jednoduché...
Slepa ulicka vyvoje je i spalovak, ale zatim je nikdo neprestava kupovat
21. 9. 2018 08:33
Akumulatory
Baterky se mění minimálně a výjimečně. Daleko častěji se mění DPF nebo turba. U TSI řetězy.
Rozbalit vlákno
0