Honda IMA je oproti konkurenční Toyotě HSD možná méně „hybridní“, zároveň však jednodušší. Coby ojetiny se však hybridy přízni moc netěší. Co je toho příčinou?
A je tam napísané, že ich budeš musieť po tých x rokpch automaticky meniť? Pozri sa na cenu vymeny vstrekovačov, turba alebo čerpadla na cr dízli a zistíš , že tie baterky vlastne ani nie sú až také drahé
Popravdě tyto hondí mild hybridy nějak moc nefungovaly a ani jich nejezdí tolik. Když si vezmu Prius jakožto asi nejrozšířenější hybrid, není mi nijak moc známo, že by v nich někdo musel měnit baterky. Ano, kapacita s počtem cyklů postupně klesá a tím i efektivita, ale jen velmi pomalu. Poměrně vyjímečně může dojít k zásadní poruše nějakých článků, které by znamenaly nutnost výměny baterie. Ceny v USA jsou zde:
[odkaz]
Mimochodem právě Prius si drží výborně ceny a je hodnocen jako jedna z nejspolehlivějších ojetin vůbec.
Napadá mě jedna věc. Neviděl jsem ještě, že by baterka odešla úplně. Prostě výrazně klesne její kapacita. Pokud toto nastane u hybridu (dejme tomu, že klesne kapacita baterie na 5-10% původní kapacity) neznamená to přeci, že auto přestane jezdit ne? Takže jde dál používat, jen prostě neujedu 20km na baterku ale vybije se třeba po 1-2 km. Čili s postupně slábnoucí baterkou ujede auto čím dál tím méně km na elektřinu a čím dál tím víc bude v chodu spalovací motor. Teoreticky by tedy mělo být možné jezdit i s hybridem, který má baterky skoro v háji. Nebo je v tom jiný zádrhel, který donutí majitele baterky chtěj nechtěj vyměnit?
Jak píšeš, totéž je v tom článku o hybridech. Nicméně jako u jiné baterky se i tady může stát, že prostě totálně "odejde", zkratují se nějaké články a podobně. Je to sice vyjímečné, ale stát se to může.
Na to si vzpomeň až ti klekne baterka u notebooku. Běžně mi nový vydržel 4-5 hodin na plně nabitou aku, po čtyřech letech tak 15 minut a po pěti se vypínal takřka okamžitě. Slabá baterka u hybridu bude jen mrtvá zátěž. U Tesly a Toyoty snad lze měnit jednotlivé vadné články, ale netuším jak to má Honda. Problém u baterek je, že degradují i věkem, takže můžu mít nalítáno málo ale baterka stejně klekne.
No po 5 letech 15 minut to je hodně černej scénář. Mě u služebního 4 roky starýho klesla kapacita odhadem tak o 20% Jasně, že slabá baterka u hybridu je mrtvá zátěž, ale dá se s tím žít. Jen to auto více méně používáš jako běžný auto se spalovacím motorem. Šlo mi o to, že do investice 50 tis za nový baterky nejsi donucen tím že ti auto přestane jezdit. Jen už prostě nefunguje jako dřív.
Problém je v tom, že se generátor za každou cenu snaží mrtvou baterku dobít, tudíž spotřebovává hodně výkonu spalovacího motoru. Auto sice jezdí, ale spotřeba přes 8, čímž smysl hybridu dostává trochu na * :-)
To máš jistě pravdu. To si pak musíš vybrat jestli se smíříš s vyšší spotřebou a v podstatě změnou hybridu na normální spalovák nebo investicí několik desítek tisíc do baterek.
K baterkam:
[odkaz]
Nakdo tady mel CR-Z na mojeauto.cz a dal si tam baterku vybalancovat a vyslo to docela levne. Takze stejne jako u dieslu, napr DPF muze stat 100klacku, ale jsou firmy, ktere ti pomuzou s repasem za levno.
Zajímalo by mne, proč je velmi důležité lít do normálního, jednoduchého motoru olej s normou ACEA A5/B5?? Aha, už chápu. Ekovodička je primárně určena ke snížení emisí a neznatelně i paliva, mazání nechme stranou. Děkuji, nechci.
Ona Honda odjaktěživa používala docela řídké oleje, i pro atmosférickou 1.8 byl jako longlife doporučován ACEA A5/B5. Mimochodem - co je na tom špatně, pokud je motor takto postaven? Turbo to nemá...
no možná je na tom špatně fakt, že motor je pak mizerně mazaný respektive není divu, že žere olej viz článek. Možná kdyby se u takového motoru přešlo na olej s vyšší viskozitou, tak zázračně olej žrát přestane.
Pro motor musí být vyloženě skvělé, jet pod zátěží s plně naloženým autem na dovolenou do slunných krajin, tam nejen olej, ale hlavně motor dostává pěkně (zbytečně) na * kvůli ekovodičce s normou ACEA A5/B5, nehledě na viskozitu xW20 :'-(
Tak to bych bral, ale zrovna tak můžu argumentovat s častými studenými starty v m-20 nebo -30, což je u nás popravdě častější. Jinak 0W-20 je už opravdu docela zajímavá specifikace, 5W-30 vcelku normální.
Pokud dobře vidím, týkalo se to opotřebovaných pístních kroužků u insightu ve dvou letech výroby (asi výrobní chyba nebo špatný materiál). Všeobecně - ony tyhle řídké oleje hůř mažou? Myslel jsem, že jsou naopak dobré při nízkých teplotách. Ano, pokud použijete normální hustší 10W-40, vůle se lépe vymezí, ale v zimě bude trvat déle. než začne olej pořádně mazat,
Klasicky byl problém s řídkými oleji u PD motorů, ale to není tento případ.
Co jsem četl, byl u PD motorů použit olej 5W-40 nebo 0W-30 právě kvůli mazání celého PD-vwehementu.. Jenže si s tím někdy úplně nerozuměly jiné součásti motoru.
Co to je za mozek? Menší spotřeba je, když je menší tření v motoru. Menší tření v motoru je, když olej lépe maže. Zpátky do školy.
To, že Evropa neumí vyrobit motory, které by mohly používat řidší oleje bez problémů, to je věc jiná.
Od Vás to sedí. Že u moderních olejů nehraje roli jen viskozita, to asi nevíte. Tedy při snižování tření a opotřebení. Nejsem to já, kdo by měl studovat. Menší pasivní odpor, menší spotřeba. To je fyzika.
Je to věc osobních preferencí a způsobu užívání konkrétním řidičem.
Ale obecně bych nebyl, tedy nejsem, tak nekompromisní jako ty. Za určitých podmínek lze hybrid akceptovat. Svědčí o tom nakonec i prodeje a to již několikaleté. Od hybridních "socek" až po vychytané a drahé hybridní káry. Třeba z mého pohledu - i když o hybridu pro sebe neuvažuji - je to řešení jednoho auta pro město i sem tam nějakou tu dálku. Nebo jako báva plnohodnotný spalovák doplněný hybridní technologií pro město cca kolem až padesáti kilometrů na elektriku. Jistě argument že je to složitější a tím i dražší akceptuji, ale význam to, podle mě, má.
Nikdy bych nečekal, že budu nesouhlasit. Ale víkend s mercedesem E 53 AMG 4M mne docela ovlivnil. V režimu Comfort hybrid pomáhal spalovacímu motoru v otáčkách, kdy ještě nemá dost spalin pro roztočení i malého turbodmychadla a rekuperoval opatrně, aby auto plachtilo. V režimu Sport tam vždy šlo plných 16kW a rekuperace také naplno, ne že by to ten šestiválec s 320kW v režimu Sport nějak potřeboval. Spíše v režimu Comfort se mi líbilo, jak to pomáhá maskovat nedostatek elánu motoru pod 1500 otáček motoru, přeci jen je velká třída E na, v tomto režimu prakticky atmosférický motor 3,0L, docela těžká kára. Navíc ještě s odpory pohonu 4x4 navíc. Co mne vyrazilo dech, sobota 9,5L/100km, neděle 9,8L/100km a to dětem sem-tam klimbaly hlavičky ze strany na stranu, jekot toho vytočeného šestiválce je totiž rajská hudba... ale na konec, tohle asi není typická aplikace hybridní technologie. Respektive typický cíl hybridu. >:D Nicméně takhle by se mi to líbilo. :-!