ja si myslim ze je to celkom dobry kompromis aby drzali krok s dobou. urcite je to lepsie ako by tam mali davat nejaky turbo-diesel. Nic proti modernym dieslom, ale do porsche nech je uz hocijakej konstrukcie nepatri
...dnes hybridy frcia, je to velmi dobry reklamny argument. Ale z praktickeho hladiska, naco hybrid s takym motorom a v tak velkom a tazkom aute? Samotny benzinovy motor disponuje riadnym prebytkom vykonu + dalsie kone prida elektrina, ale naco to? Spotreba sa sice o nieco znizi, ale aj tak bude nehorazne vysoka, takze s ekologiou, o ktoru v suvislosti s hybridmi vpodstate ide, to nema vela spolocne. Koniky navyse tam nebudu kvoli ekologii, ale na predvadzanie sily a nadradenosti. Auto bude urcite o pol melona drahsie ako tie beznejsie a zazobany majitel bude "IN". Kolko takych aut dokazu predat? Par stovak, mozno nejaku tisicku? Ubohe, robit vsetko len pre image a pre peniaze. Z tohto pohladu mi hybrid Porsche nema cim imponovat. Doba, ked budeme jazdit beznymi limuzinami strednej triedy pod 3 litre na 100 km je este daleko, ak vobec pride...
Jen si stačí uvědomit, že právě takové "kroky s dobou" pomáhají implementovat nové technologie do každodenní praxe. (kolik stála první mikrovlnka a kolik stojí teď;-))
Doteraz som v podstate so vsetkymi tvojimi prispevkami suhlasil, ale teraz nemozem. Ak dobre viem, tak prave Porsche bolo jednou z mala automobiliek, ktore privitali znizovanie CO plynov a hybridy naznacuju, akym sposobom to znizenie chcu dosiahnut. Takze o ekologii to urcite bude, nie je to len o demonstrovani sily a vykonu. Tod moj nazor na celu vec.
No jasne, zase som to nechcel uplne "zabit". V globale to vyznam ma, minimalne v posuvani vyvoja dopredu a ukazani smeru "tak takto to ide". Iba tu kombinaciu draheho, obrovskeho a viac-menej zbytocneho auta s hybridnym pohonom povazujem za minimalne kontroverznu. Keby som to nafukol do mega-rozmerov, tak ked si kupim autobus, interier zariadim pre 5 cestujucich s najvacsim moznym komfortom a k 10-litrovemu turbodieslu priradim este nejaky elektropohon, tak budem priekopnikom v ekologii? Nevadi, ze jazdim autobusom kvoli max. 5 ludom, nevadi, ze tankujem 3x tolko ako ine vozy pre 5 ludi. Hybridnym pohonom som znizil spotrebu o 5 litrov a tak som macher. Chapes co tym chcem povedat? Proste pre vyvoj novych technologiii je toto auto krokom vpre (to sa neda popriet, sorry, ze som to v prvom prispevku nespomenul), ale pre ekologiu ako taku nema v sucasnosti ziadny zmysel ani pozitivny dopad. V praktickom zivote a v prasktickej premavke bude tento hybrid vystupovat pod takym transparentom, ktory som naznacil a s ktorym nesuhlasis.
Lenze ide o to, ze Porsche je sportovou znackou, teda vykon je jednou z hlavnych priorit a kedze chcu znizovat emisie pri porovnatelnom vykone motora aky mali doteraz, tak po nejakom novom sposobe pohonu, alebo paliva musia siahnut. Podla mna je to celkom zaujimave, ze auto s niekolkonasobne vyssim vykonom bude produkovat tolko emisii ako nejaka Fabia.
No, o tej sportovosti v pripade Cayenne by som polemizoval...ta hrca na kolesach okrem stada koni pod kapotou vela so sportom a vobec so sportovym vnimanim znacky Porsche vela spolocne nema...V pripade hybridu v klasickom Porsche mas ovsem pravdu. :yes:
Ale nahodou novy faceliftovany Cayenne vyzera pekne. Povedal by som, ze o dost lepsie, ako predosly. Akurat vcera som pozeral galerie na ich strankach a prekvapila ma jedna vec, ze ma podobne rebrovanie prednych bocnych prieduchovych otvorov ako R8.
Nie, na automobilovu krasu mam ine meritka. Tento tvar je nadherny na 911, jeho implementacia do uplne inej triedy aut, to je tragedia. Vsetko pokori cas, aj my si casom zvykame a povazujeme to, co nas pred par rokmi strasilo, dokonca za pekne. V tomto sa nezhodneme. Ak by Porsche vymyslelo pre Cayenne nieco nove, tak beriem, ale nafuknut tvary 911, to nie...
Jsem rád, že Porsche sáhlo k tomuto kroku, je to naprosto logická implementace nové technologie a kdo ví jak dlouho bude trvat než se vyrobí dostatečně rozumný hybrid i pro 911. Cayenne byl zatracován a vytáhl Porsche z bídy, díky němu máme novou 911 i Caymanna, takže jen tak dál, Porsche je Porsche a zastáncům "vůně benzínu" jen dodám, že kdysi byli zastánci "vůně" živého zvířete a také ustoupili vývoji.. ;-)
Porsche je tradiční značka, a proto si lidé Porsche kupují... Boxer šestiválec (lépe vzduchem chlazený!) a jedem!!! A nyní hybridy. Vím,že to je móda-fakt nic jiného to není. Vždyť jenom co stojí ty akumulátory a pak jejich likvidace!!! Dobře, Porsche dokáže, že má nejlepší inženýry, a bude mít nejlepší hybridy. Ale nebude to Porsche. Porsche je příjmení a jméno je 911. Ostatní jsou jenom auta, která mají stejná příjmení, ale mají jiná jména a úplně jiného ducha než Porsche.
Skoda ze ten hybrid neni primo od PORSCHE, ale je to hybrid od LEXUSE, od ktereho je nakupuje a dal prodava i AUDIe. No uvidime co se z toho vyklube. PORSCHE nakupuje technologii od LEXE, tak to je bomba.
tak ti radim precitat si tlacove spravy s minuleho roka. Toyota predala licenciu na hybridy porsche par mesiacov predtym ako porsche navysilo svoj podiel vo vw. ved sa obrat na marka. povie ti o tom viac
Vy ste teda odbornici. >:D Ked sa vyvinie nejaka nova technologia, tak sa vacsinou podava podnet na patentovanie tohto vynalezu, alebo technologie na patentovy urad, ktory ju zaeviduje a preto, ak chce niekto iny pouzivat tuto technologiu, tak musi mat licenciu od toho, kto si podal tento patent. Vyroba je samostatna, nie je to tak, ze kupime od Toyoty cely motor, potrebovali len papier, ze mozu pouzivat znacku hybrid. Napriklad Mercedes je v oblasti automobilizmu jednym z najcastejsim prispievatelom patentov, ktore takisto mozu pouzivat aj ostatni po dohode s tym, kto si to patentoval, cize MB. Stale to takto fungovalo, len nebolo okolo toho take velke halo, ako okolo hybridneho motoru, takze pani a mozno aj damy nedomyslajte si to, co nie je pravda, vyvoj a vyroba tychto pohonov bude plne v rezii Porsche... okrem ineho na inom servery som cital, ze MB a BMW takisto spolupracuju na hybride, ktory by mal byt uvedeny niekedy okolo roku 2010.
Ano. Porsche koupil licenci na výrobu hybridů od Toyoty. O.K. Uvidíme, jak ten PRINCIP (co Toyota jistě dobře vymyslela) použije. Možná, že pro praštěné amíky v L.A. nebo v S.F. případně s tím bude jezdit ten buršýk. Ale pro mě je Porsche se jménem 911.
Nechapem reakciu, ved v tom clanku nie je nic ine pisane, co som pisal aj ja. Porsche zaplatilo za licenciu, aby mohlo vyrabat hybridne pohony, cize si kupili len papier, NENAKUPUJU motory od Toyoty. Vsetko to bude ich vlastna vyroba, ibaze v licencii.
Pan odbornik... aky je vyznam slova hybrid? Ide o pomenovanie kombinovaneho pohonu, pricom vo vseobecnosti sa da takyto motor pomenovat ako hybridny, aj ked sa prakticky jedna o klasicky spalovaci motor a oddeleny elektromotor, pricom spolupracuju na pohone auta. ;-) No ale nebudeme sa tu teraz chytat za slovicka.
Japonci /Toyota, Honda/ sú vo vývoji hybridov, podla nemeckeho uradu pre "Umwelt" asi 5 az 7 rokov vpredu. Nemci ako obycajne zaspali dobu, ako aj v iných odvetviach. Co sa týka mnozstva koní tak v tom sú Nemci císlo jedna. Luxusna a horna stredna trieda v tom sú skutocní majstri.
Je uplne jedno, kto co vyvinul a kto co vyraba. Aj tak do tej hry nevidis. A pokial Porsche kupilo licenciu, to neznamena, ze vyraba kopiu pohonu Toyoty. Dnes sa licencie malokedy nekupuju priamo s pravami na dalsi vyvoj, takze by bolo divne, keby v Porsche nebezal dalsi vyvoj nakupenej techniky a know-how...
No... mas trochu prehadzane informacie. POkusim sa ti to vysvetlit. Pojdem bod po bode tak sleduj...
1) Toyota N E M A patent na hybridny pohon
2) Porsche NIC NEBRANILO aby si vyvynula svoj hybrid
Pointa??? vyvoj hybridu je sakra zlozita vec. nielen elektronika ale aj funkcne prevodovky( o jedenu galaxiu zlozitejsie ako cokolvek ine co sa podoba na prevodovku) samotne elektromotory baterie rekuperacia......... Jednoducho porsche prislo na to ze je lepsie kupit licenciu a TECHNOLOGIU ako ju vyvyjat u seba "v garazi".. proste japoonci su v tom lepsi tak si to kupili a bodka. nenakupuju technologiu iba robia legalny plagiat.. nic viac nic menej.. /sklz mercedesu a bmw je asi 6rokov vyvoja.. preto utvorili alianciu na vyvoj hybridov/
Nemyslim, ze by som mal nieco prehadzane v konecnom dosledku sme sa nakoniec predsa len zhodli na tom, ze Porsche si bude vyrabat ten hybridny pohon vo vlastnej garazi? A o to tu islo cely cas a vieme, ze ked jeden robi to iste ako druhy, tak to nie je presne to iste. Okrem toho by ma zaujimalo odkial beries, ze Toyota nema patent na hybridny pohon?
Kde jsi vzal, že má Toyota patent na hybrid.....Hybrid je elektromotor spojený s konvenčnim motorem a ani jedno z toho nevynalezli Japonci. Tak nechápu proč by na to měli mít patent, patentovat si tak akorát mohli ten název....Prostě řečeno zase nic novýho nevynalezli, jen kopírujou a vylepšujou a jde jim to. :yes:
A co ine som pisal vyssie?:) Jasne, ze je to samostany motor a elektromotor k tomu, lenze nejako spolu musia spolupracovat, to nie je len tak, ze dame tam to aj to a vec je vybavena. Ide presne o to ako sa spolu podielaju na pohone, tak preto sa otvara otazka, ci prave ta technologia toho pohonu nie je patentovana Toyotou.
Máš to domotaný. Porsche si nekoupilo jen list papíru. Porsche si koupilo celou technologii, několik let vývoje a poznatků. Vyrábět si to budou sami, to asi zvládnou, ale na ten vývoj prostě nemají kapacity a čas.
Asi je uz uplne zbytocne reagovat, lebo aj tak si kazdy napise to svoje a nikdy sa nikomu nevyhovie uplne na 100%. O com je licencia? Je to o doklade s tym, ze sa oboznamia s tou technologiou a poznatkami a mozu ju pouzivat, to je snad jasne kazdemu, nie? Ja som stale iba pisal o tom, ze Porsche si bude samo vyrabat tieto pohony, nic viac, nic menej, tak nabuduce treba lepsie citat. A ked som spomenul vyvoj, ten ten k novym technologiam patri, stale je co zlepsovat a bude sa to zdokonalovat. A podla mojho nazoru nove hybridy (ci uz od Porsche) budu vykonejsie ako tie, ktore momentalne pouziva Toyota.
nebudu... lebo kym oni len zacnu s montažou hybridu 1 generacie toyota ma pripravene hybridy 2hej generacie ktore nasadi okolo roku 2010 (vtedy porsche s kopiou toyoty prvej gen este len vide na cesty) a v tom case uz bude takmer pred dokoncenim 3 generacia... U toyoty samozrejme