Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hybridní Smart ForTwo MHD: jezděte s MHD, snížíte spotřebu

Ondřej Láník
Diskuze (14)
ForTwo MHD (Micro Hybrid Drive) se v praxi projevuje vypínáním motoru kdykoli není v činnosti. Ušetří to v kombinovaném jízdním cyklu 8 % paliva, spotřeba se snižuje ze 4,7 na 4,3 l/100 km.

Levné řešení přidává k zástupu hybridních verzí a prototypů ve Frankfurtu výrobce automobilů Smart. Jeho ForTwo MHD (Micro Hybrid Drive) se v praxi projevuje vypínáním motoru kdykoli není v činnosti. Ušetří to v kombinovaném jízdním cyklu 8 % paliva, spotřeba se snižuje ze 4,7 na 4,3 l/100 km.

Velmi napjatý rozpočet nového Smartu ForTwo nedovoluje zavádění přehnaně technicky náročných hybridních ústrojí, a tak označení Micro Hybrid Drive je snad až zavádějící. Benzinový tříválec s 52 kW je obsluhován novým elektromotorem, který má také funkci alternátoru (generátoru). Spalovací motor se vypíná kdykoliv není jeho chod potřeba, a to nejen při stání, ale už ve chvíli, kdy řidič brzdí a rychlost klesne pod 8 km/h. Přes řemenový převod naopak elektromotor startuje už ve chvíli, kdy řidič pouští na křižovatce brzdu.

Podle Smartu se díky novému zařízení, změnou řídicí jednotky a novými převody ušetří v kombinovaném provozu několik deseti litru benzinu na 100 km. resp. několik g CO2 na kilometr jízdy. Konkrétně jde o snížení ze 4,7 l/100 km (112 g/km) na 4,3 l/100 km (103 g/km).

Novinka bude na trh uvedena v nejbližších týdnech, již nyní ji lze v dealerů objednávat s tím, že nejbližší dodávky jsou naplánovány na říjen. Úvodní série nových modelů ForTwo MHD bude mít rozsáhlou výbavu, bílý lak a stříbrně lakovaný rám Tridion. Cena začíná na 10.490 euro, pro další modely s micro hybrid drive začíná cena na 10.350 euro.

Ondřej Láník
Diskuze (14)
Avatar - Blue Sun
10. 9. 2007 19:43
Re: BLBOST
Ono to jde jedno s druhým. Elektromobil ano, ale není ho kde napájet. Napájecí stanici nikdo nepostaví, protože k ní nemá co jezdit. Možná by byla cesta přes nějaké plug-in hybridy, kde bude hlavní ta elektrika, ale než se vytvoří dostatečná infrastruktura, budou schopné provozu na ropná paliva či biopaliva. Dříve byli konstruktéři odvážnější, ale spíš designově. Dnes by rádi se pustili do skutečně konstrukčních průlomů, ale máš pravdu, nikdo to nezaplatí. Čest výjimkám (Tesla-pokud vyjede vůbec).
10. 9. 2007 17:25
Re: Spotřeba je dost vysoká
S Lupem 3L se dá opravdu bez problému jezdit mezi 3-4 litry. Při troše snahy více k těm třem litrům... akorát nafty ;-)
10. 9. 2007 16:38
Re: BLBOST
Otazka znie PRECO? Stale maju akysi strach pustit sa do niecoho noveho s nadsenim. Vsetko sa vopred 3x prepocita na peniaze. Sice sa casto prerataju, ale nevadi, miliardove straty sa daju ospravedlnit, ked to bolo podlozene nejakymi cislami, ale kto im prepaci pripadnu stratu ked pojdu od zaciatku do risku...? Smutne, niekedy by som fakt co sa tyka vyroby, rad vratil doby minule. Dnes uz priekopnici nejestvuju....
Avatar - Blue Sun
10. 9. 2007 14:41
Re: BLBOST
Teď jsem četl v Automobilu článek, kde popisovali právě takové verze Smartu. Full hybrid, tenhle typ, čistě elektrický, CNG verzi. Zajímavé je, že se nic z toho ani nezačalo vyrábět.
10. 9. 2007 13:43
Re: Spotřeba je dost vysoká
Jasne. Pekná spotreba. Prekonáva niekto so svojim autom hybridný Smart? :-)