Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hybridní vozy: Infiniti přijde s další novinkou

Aleš Jungmann
Diskuze (19)
Infiniti se nehodlá nechat odsunout svými konkurenty na vedlejší kolej a připravuje svůj, v mnoha ohledech revoluční, systém hybridního pohonu.

Infiniti se nehodlá nechat odsunout svými konkurenty na vedlejší kolej a připravuje svůj, v mnoha ohledech revoluční, systém hybridního pohonu. Z dlouhodobého hlediska je asi jasné, že hybridní koncepty typu spalovací agregát – elektromotor nejsou řešením hrozících nestabilit na trhu s pohonnými látkami v budoucnu, přichází ale s novými technologiemi a pracují s nejnovějšími materiály. Tím poskytují samotným konstruktérům i vědeckým laboratořím cennou zpětnou vazbu při vývoji nových, pokročilejších zařízení. Mají ještě jednu nespornou výhodu, i když jejich cesta nebude delší než několik desetiletí – předností těchto zařízení si může užívat každý a to teď.

Velké automobilové společnosti se předhánějí, kdo jak pokročilý hybridní pohon do svých vozů nabídne a na světě bychom v podstatě nenašli důležitého hráče na poli výroby automobilů, který by hybridní systémy s ledovým klidem ignoroval. Pěkným ukazatelem toho, že hybridní vozy budou i nadále získávat na popularitě (a automobilky to vědí), je i zájem o hybridy v USA. Tamější automobilky se, zdá se, probudily ze svého růžového snu a začaly tvrdě pracovat na hybridních automobilech. V nabídce najdeme, mimo jiné, několik velkých hybridních pick-upů a jeden z nich (Chevrolet Tahoe Hybrid) si dokonce odnesl cenu pro „Nejzelenější auto roku 2008“. Pokud bychom byli nikoliv automobilový ale módní portál, tvrdili bychom myslím velmi správně, že módním hitem příštího roku se stane zelená.

Ale zpět k japonskému Infiniti. Plánovaný hybridní pohon, který bude s největší pravděpodobností zastavěný do nové generace SUV FX někdy po roce 2010, má být dalším krůčkem směrem k elektromobilu, ovšem stále pod dohledem silného benzinového agregátu. Je obecně známo, že velkým problémem pro hybridy je příliš vysoká spotřeba pohonných hmot na dálnicích. Tam nejenže elektromotor po většinu času nepracuje, spalovací motor jej navíc musí „tahat“ s sebou. U Infiniti říkají, že jejich nový hybridní pohon toto slabé místo významně vyruší. Jeho elektromotor(y) bude totiž spřáhnut s vysokovýkonnými bateriemi, které umožní pohon vozu (minimálně částečně) i na dálnicích. Vůz by se měl i v městském provozu chovat více jako elektromobil než jako hybrid. Měl by zvládnout dlouhé úseky, zahrnující i zastavování a rozjezdy na semaforech, bez pomoci spalovacího motoru.

To se zdá jako docela dobrý nápad. Opět ale přináší malé, hořké pousmání nad tím, že nyní tedy již nebude spalovací agregát vozit nečinný elektromotor ale naopak, elektromotor bude zbytečně vozit „balast“ v podobě agregátu spalovacího. Zlí jazykové sice tvrdí, že papír snese všechno a inženýři v Infiniti budou muset na novém pohonu opravdu hodně tvrdě zapracovat. Konec konců, reálné to zřejmě je a tak se těšme, s čím lidé od Infiniti přijdou na přelomu první a druhé dekády 21. století.

Aleš Jungmann
Diskuze (19)
Avatar - Blue Sun
17. 12. 2007 10:08
Re: Proc hybrid
Ještě je stále třeba trošku odlehčit ty elektromotory. Pro malá auta je jejich hmotnost v náboji kola vysoká a nehodily by se třeba pro sportovní vozy, z hlediska jízdních vlastností a neodpružených hmot. Nevadí to u pomalejších terénních aut (US Army testuje náklaďáky 8x8 s elektromotory v kolech, jenže tam samotné kolo váží dva metráky a ten motor už tomu tolik nepřidá).
Sám nevím, proč se právě téhle koncepce výrobci bojí, když mně osobně přijde také nejlepší, z hlediska účinnosti celého procesu (ověřeno výpočetně a výzkumem).
Avatar - pepavasa
16. 12. 2007 21:27
Re: No nevim
Je to pravda, potvrzuji.
16. 12. 2007 18:59
Re: No nevim
Baterie nasazovane do bezneho provozu nevybuchujou. Ano mas pravdu ze maji svoje minusy. Jenze to meli vsechny technologie kdyz byly v plenkach. Jelikoz toyota ma auta ktera jezdi po svete s hybridnim pohonem vic jak 10 let tak urcite vi jak na to a protoze ma nejaky podil v Nisanu, urcite jim s tim pomuze ;-). Jen tak mimochodem, na baterky se jede pekne, verte mi... :-)
15. 12. 2007 15:27
do prodeje
no já se hlavně těším až bude k vidění ještě víc infiniti na silnicích ... v současný době je to většinou jen FX které tu udělalo celkem úspěšnou kariéru u individuelních dovozců a lidí kteří nechtěj jezdit v tuctovkách ... občas ještě sympatickej mastodont qx56 ... ale třeba kupátka sebo sedany G ty tu k vidění moc nejsou a přitom jsou na jízdu velmi příjemné :yes:
15. 12. 2007 13:45
Re: Bylo by to pekne ale je to jak s AUDI
s bodem C naprosto bez výhrad souhlasím. Pamatuju si jak jsem to prvně viděl v rakousku (zelená začne chvíli před zhasnutím blikat) a připadá mi to nesrovnatelně bezpečnější, a nevidím problém se zavedením.

Samozřejmě že zavést to tady tak se vyrojí spousta prasat která toho budou využívat a jezdit o to prasáčtěji a ještě víc "na milimetry", ale inteligentní bytosti toho dokážou využít k docela slušnému zlepšení provozu..a myslím že inteligentní bytosti navzdory všem řečem pánů ministrů stále existujou.