Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai i20 Blue: Turbodiesel se spotřebou 3,75 l/100 km

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Na stánku automobilky Hyundai se v Paříží bude vše točit kolem nového modelu i20, který nahrazuje odcházející Getz. Od sériového provedení bude odvozen koncept Blue s velmi nízkou spotřebou.

Od sériového provedení se koncept i20 Blue na první pohled prakticky neliší, ale ve skutečnosti má upravenou aerodynamiku. Světlá výška vozu je snížena o 15 mm a celá spodní část vozu je zakryta. Lehké změny jsou i na přední části vozu. Malý hatchback se pohybuje na pneumatikách Michelin Energy s nízkým valivým odporem.

Pod kapotou konceptu pracuje přeplňovaný vznětový motor 1.4 CRDi s výkonem 66 kW (90 k) a točivým momentem 220 Nm. Pohonná jednotka spolupracuje s upravenou šestistupňovou manuální převodovkou. K snížení spotřeby přispívá také systém ISG, vypínající a startující motor při stání na křižovatce nebo v koloně.

Oproti srovnatelnému standardnímu provedení modelu i20 má verze Blue dosahovat o 15 procent nižších emisí CO2 s hodnotou 99 g/km a analogicky má být nižší i spotřeba paliva, která má v kombinovaném provozu dosahovat hodnoty 3,75 litru nafty na 100 km. K dosažení rychlosti 100 km/h potřebuje koncept 13,0 s a jeho maximální rychlost je 176 km/h.

Doporučujeme
Hyundai i20: Getz končí, i20 je malý Hyundai nové generace (technické údaje a nové foto)

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)