Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai a Kia plánují elektrickou ofenzívu

Ondřej Chamilla
Diskuze (5)
Elektrické či hybridní vozy z Jižní Koreje nejsou ničím až tak neobvyklým, automobilky Hyundai a Kia však chtějí v následujících letech vyrobit výrazně více těchto strojů.

Korejský vůz na elektřinu známe, naším testem prošel kupříkladu elektrický Soul EV od Kie. Nyní se však objevily informace, že Kia spolu s Hyundaiem plánují velkou elektrickou ofenzívu. Mezi lety 2016 a 2018 má Kia představit čtyři hybridy, dva plug-in hybridy a jeden elektrický vůz v USA. První z hybridů má jít do prodeje jakožto modelový rok 2017.

Podobně tomu bude i u Hyundaie, jehož verze jsme mohli již vidět na špionážních fotografiích. Podle prvních informací by první hybridy měly jezdit na upravené platformě Elantry, přičemž elektromotor má být spárován s atmosférickou benzinovou šestnáctistovkou s přímým vstřikováním.

Hybrid Kie má být produkční variantou konceptu crossoveru Niro. Více informací o voze přijde jistě do konce příštího roku. Podle zdrojů z automobilek mají být chystané hybridní a elektrické vozy Hyundaie a Kie sobě příbuzné, ale zároveň dosti odlišné uvnitř i zvenku. Vůbec první elektrický automobil Hyundaie pak přijde v roce 2017.

Ondřej Chamilla
Diskuze (5)
12. 8. 2015 13:06
Re: Ekonomika provozu
Nevýhoda LPG je především ta, že se s ním nedá do většiny garáží. Což je v městském provozu zásadní nedostatek.

Reálný použitelný dojezd s CNG je těch 400-500km. Víc třeba ani není, zbytek se případně dojede na 50l benzínu. Plniček jse všude dost, a nové přibývají. A od 60.000kč se dá pořídit domácí verze, která auto dotankuje přes noc z plynovodu.

Každopádně jak CNG tak Elektřina je momentálně na začátku. Za pět, deset, x let bude zcela běžné "dotankovat" auto kdekoliv. Pokud to bude ekonomicky průchozí (A to je ten jedinej hybatel všecho, peníze).
12. 8. 2015 08:57
Re: Ekonomika provozu
Při použití LPG máte cenu za kilometr stejnou nebo nižší než u CNG, ale stojí Vás to o dalších 30.000 Kč míň. A hlavně plniček CNG je skoro stejně jako ofiko na elektřinu :-D.

Je prča jak v posledních dvou letech se všude propaguje CNG, i když je to dražší varianta a mnohem těžší! A pravě kvůli hmotnosti, aby to nebyla taková pecka, tak se dávají asi menší nádrže, že to má často malý dojezd. Chápu teď se někdo vytasí s nějakým autem co má perfektní dojezd, ale to je tak 5-10%, ostatní uvádějí nějakých 300 km.
12. 8. 2015 08:00
Ekonomika provozu
Problém je, že elektromobil má náklady na "palivo" cca 0,9kč/km. CNG je někde kolem 1,1kč/km. Jenže stojí o 200.000 kč méně. Takže se elektromobil zatím prostě nevyplatí pořizovat.

PS: Používám sazbu D02d. se sazbou pro TČ se dostaneme na polovinu ceny.
11. 8. 2015 18:12
2017
Tenhle rok bude z hlediska EV našlápnutý. Jsem zvědavý hlavně na Tesla Motors jak se vyrovná s EV od velkých výrobců.
Avatar - 3_diamanty
11. 8. 2015 11:15
el. soul
som minule ( asi mesiac dozadu ) videl u nas v meste.... tusim presne ten isty kusok ( s tymi istymi polepmi ) ktory je testovany na jednom slovenskom webe ..... ;-)

co som si vsimol ..... auto budi velku pozornost.... pritom je to vyzorom v podstate stale ten isty soul ako klasicky soul ( rozdiely su minimalne ) .... prekvapilo ma ako na neho kazdy zazera..... to auto posobilo na krizovatke ako magnet.... bez ohladu na to ci sa niekomu paci alebo nie

na novy hybrid ( studia niro ) ... som asi najviac zvedavy z tejto chystajucej sa ofenzivy ( kedze cistokrvne elektromobily moc nemusim )