Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Hyundai v ČR a Kia si prohodily modely kvůli změněné poptávce

Prohození výroby Hyundai ix35 do Nošovic a Kie Vengy do Žiliny trvalo několik měsíců.
Zpět na článek
21. 6. 2011 09:59
21. 6. 2011 10:11
neregistrovaný "Aventador"
21. 6. 2011 10:40
21. 6. 2011 13:11
21. 6. 2011 13:31
22. 6. 2011 07:43
21. 6. 2011 10:20
21. 6. 2011 10:40
21. 6. 2011 12:16
21. 6. 2011 13:55
21. 6. 2011 17:28
21. 6. 2011 20:39
21. 6. 2011 21:07
Avatar - Bubáq
21. 6. 2011 09:59
?
I přes srozumitelnost sdělení mi připadají důvody pro přehození výrob poněkud nedostatečné... dovedete si představit s tím spojené náklady? To rozhodnutí musí být podložené ještě nějakým dalším, mnohem důležitějším důvodem, jenom nevím, jakým. Jinak hyundai a Kia opravdu jedou, prodeje jim v Evropě stoupají tak, že ostatní mohou jen tiše závidět. Jak už jsem se jednou zmínil, škodovka má v obou značkách hodně velkého konkurenta, a to nečekaně brzy po zahájení jejich výroby v Slovensko-Česku... Možná, že přehození výroby modelů vytváří prostor pro nějaký další model, který by se mohl vyrábět tam či tu?!
Rozbalit vlákno
5
neregistrovaný "Aventador"
21. 6. 2011 10:11
Re: ?
je to tak...a docela váli i chevy s cruzem a aveem...ono není divu...zvláštní design a technika subpremiového opelu za velmi příznivé ceny...proč ne... :-)
21. 6. 2011 10:40
Re: ?
HKAG se v tomhle chová hluboce pragmaticky, jako vlastně ve všem. Podobný model "dvou fabrik" používá v USA, kde je závod Hyundaie v Montgomery (Alabama) nějakých 100 mil od závodu Kie ve West Pointu (Georgia). A loni přesunuli výrobu Sante Fe do závodu Kie s odůvodněním, že Montgomery kapacitně nestíhá růst poptávky (protože mydlí ostošest Sonaty a Elantry). U nás zase může hrát podobnou roli výrazný růst poptávky po SUV. Čili - nehledal bych za tím žádné hluboké tajnosti, ale čistě ekonomickou/logistickou úvahu na základě faktických zkušeností z výroby. Ona je i pravda to, že ačkoli jsou ix35/Sportage a ix20/Venga sesterské modely, údajně se např. liší subdodavateli interiérů a možná i jinými, nehledě na odchylností dílů, takže jejich soustředění na jednom místě nemusí imho nutně znamenat nějaké zásadní usnadnění logistiky, unifikaci montážních postupů a snížení nákladů - prostě to není žádný holý rebadging. Ty náklady na přenesení výroby nemusí být zas tak obří - výrobní linky jsou flexibilně nastavitelné (na souběžnou výrobu až čtyř různých modelů zároveň) a díly se dopravují/skladují víceméně pořád v okruhu 80 km. Jestli se ale dobře pamatuju, verze SW a HB znamená pro linku dva různé modely, čili včetně ix20 a ix35 už jsou do 4, žádný prostor pro další - pátý - model. Podobně v Žilině. Kdyby se snad nad očekávání v Evropě chytila třeba i40/Optima, je tu jednak úvaha o možnostech závodu v Sankt Petersburgu (i když...), jednak o dostavbě kapacit v Nošovicích/Žilině - tu nedávno připustil jako "představitelnou dokonce i před rokem 2015" jeden z nejvyšších šéfů Hyundai Europe Werner Frey.
21. 6. 2011 13:11
Re: ?
Sťahovanie je z jedineho dovodu, ktory automobilka pochopitelne az tak rada nekomunikuje a tym je neutichajuci dopyt po ix35. Len v Nemecku sa mesacne preda 1500 ix35 a Zilina bola schopna vyrobit "len" 6500 kusov mesacne. Nedavno vysiel v Autobilde rebricek vozidiel podla toho kolko s ńan caka a pri ix35 svietil udaj 9 mesiacov.

Nosovice pravdepodobne najblizsie 1-2 roky budu mat co robit s 3 modelmi i30/i30CW, ix20 a ix35. Ocakava sa dalsi narast predaja po predstaveni druhej generacie i30 od zaciatku 2012.
21. 6. 2011 13:31
Re: ?
Díky, Andy :yes: To potvrzuje můj předpoklad, že důvodem je poptávka po SUV. Je jasné, že když převážná část kapacity Žiliny je vázaná cee'dem, těžko mohou výrazně navyšovat výrobu hned dvou SUV (protože roste taky poptávka po Sportage).
Avatar - Katikakus
22. 6. 2011 07:43
Re: ?
Je to tak. U Sportage jsou ty cekaci doby podobne - 6-8 mesicu.
Avatar - Guttalax
21. 6. 2011 10:20
Prohození
Já v tom vidím orientaci prodeje Hyundai hlavně na západní trhy a Kiu směřovat na trhy východní.Tím vypadne z Nošovic neprůbojná Venga,uvolní výrobu pro IX 35 A potvrdí ,že KIA je věčná dvojka .Prodejnost tímto tahem povýší a Hyundai začne usilovat o vyšší příčky.Tento článek chválím .Má logiku a kus pravdy. :-!Žilina začne vyrábět víc Sportáží pro Sověty a Nošovice víc ix 35 pro západní Evropu.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Bubáq
21. 6. 2011 10:40
Re: Prohození
V tom moc nesedí skutečnost, že Hyundai už vyrábí v Rusku (největší východní trh!), zatímco Kiu koncern chystá v Rusku až na začátek 2013. Ale jinak by to logiku mělo, to ano.
21. 6. 2011 12:16
Re: Prohození
Mně to logické připadá. Když Hyundai už v Rusku mají, nemusejí tam Hundy dovážet.
Ale KIA tam zatím nestojí, takže následujících pár let (než tam nějakou KIA fabriku dají) se na jejich trh musí trochu přeorientovat Žilina...
Až tam postaví a rozjedou, budou v Žilině zase dělat něco dalšího, co bude zrovna třeba. To už ale bude většina stávajících modelů dávno nejmíň po faceliftu...
21. 6. 2011 13:55
Re: Prohození
Já bych tímhle směrem moc neuvažoval. Hyundai v ruské fabrice vyrábí speciální lacinou variantu Accentu pojmenovanou Solaris pro ruský/SNS trh. Kapacita fabriky je něco přes 100 000 kusů (s rozšířením na 150 000 v r.2012) , předpokládaný prodej Solarisu kolem 85 000 s nárůstem. Určitě to není obrázek nějaké přednostní orientace Hyundaie na západoevropské trhy, jedině že by chtěli podrazit nohy Dacii. ;-) Stejně tak jejich indická produkce (i10, i20 a chystaná 800cc) nejsou primárně žádné modely pro vykrmené zbohatlíky na Západě, ale naopak pro bosonohé postrkovače rikš nebo v blízké budoucnosti pro Afričany. Naopak poslední kreace Kie - nové Picanto a Rio vypadají mnohem víc určené pro západoevropské trhy, než pro nějaký chudý Východ a Jih. A speciálně Sportage má velkou poptávku ze západoevropské zóny, takže ani to nesedí. atd. HKAG se prostě chová mnohem flexibilněji.
Avatar - Guttalax
21. 6. 2011 14:43
Re: Prohození
Kvůli zvýšené poptávce po modelu Hyundai ix35 se jeho výroba přesune ze slovenského závodu Kia do nošovického závodu Hyundai O Sportáži tam není ani slovo :-!Takže ikdyž se IX 35 vyrobilo v Žilině víc než Sportáží,Nestačili vyrábět.Z toho vyplývá ,že je zájem o Hyundaie. :yes:Kia bude prodávat i v západní Evropě,ale v tomto regionu nedosáhne nějak výrazného prodeje.Hyundai je v podvědomí zákazníků zapsán líp.Tím nechci říct,že si kia své zákazníky nenajde-jen se prostě prodává míň.
21. 6. 2011 17:28
Re: Prohození
Kia loni v Žilině vyrobila skoro 230 000 aut, z toho nějakých 58% procent tvořila SUV. Sportage je celosvětově druhý nejprodávanější model Kie a dá se u ní předpokládat další růst. Pokud se HKAG rozhodla přenést výrobu ix35 do Nošovic, tak proto, aby vytížila rovnoměrněji výrobní kapacity, samozřejmě, nic jiného jsem ani neříkal. V článku se o Sportage nijak moc nemluví zřejmě proto, že čerpá především z prohlášení tiskového mluvčího Hyundaie v Nošovicích, proč ten by vysvětloval něco o Sportagi, žejo. Tak jako tak utržené prachy z prodeje ix35 i Sportage končí v konsolidovaném zisku skupiny HKAG. Źe je v absolutním vyjádření větší zájem o ix35, na tom opravdu není nic záhadného, protože Hyundai je řádově dvakrát větší automobilka než Kia a tenhle náskok se nedá smazat žádným zbožným přáním, ale jedině (možná) lety vývoje, stačí se podívat na Škodu vs. VW. Nevidím tam ale důvod ke spekulaci, že by Kia měla v západní části Evropy dosahovat horších prodejů než ve východní: momentálně v exportech jde z Žiliny asi 25% do Ruska a dalších skoro 30% do Německa, Británie, Španělska a Itálie, což mi přijde jako slušný podíl na západní Evropu. A znovu: v absolutních číslech jistě Hyundai prodá výrazně víc, ale relativně nemá Kia žádný problém, dynamiku růstu prodejů má výbornou ve všech regionech.
Avatar - R32
21. 6. 2011 20:39
Re: Prohození
Špekulácie o orientácii značky na východ resp. západ sú mylné a hlavne keď sú továrne tak blízko seba. Ide tu len a len o rozloženie výroby, Žilina nestíhala a Nošovice šli na cca 65% tak prečo to nevyrovnať... ;-)
21. 6. 2011 21:07
blbost
jediny dôvod je ten že venga sa nepredava,tym padom robil hyundai menšie obraty,zatial čo ix 35 a sportage sa predava vyborne,ceed tiež nieje na tom najhoršie... ix 35 sa priemerne denne robilo 300 + - 20 kusov to mate priemerne 20 pracovnych dni plus minimalne 2 soboty, 22 x 300 to je 6600 ix 35 mesačne , plus ešte viac sportagou a ceed to iste... naklady zas až take hrozne niesu ,všetko sa to robi na rovnakej linke ,čr sr maju zhodne linky,ta v čr je novši typ...aj ked je pravda že je to hlupost rozdelovať dva zhodne modeli to samotne predraži vyrobu...ale je rozdiel ked fabrika robi 3uspešne modely a ked len dva že...preto sa budu v kii robie kie a v hyundai hyundae,venga sa rozbehne po auguste a bez tak ich moc nepojde,nepredava sa jak ix 20 bohužial čo to znamena? znamena to akurat to ,že momentalne sa robi denne cez 530 ceedou a cez 420 sportagou...takže tak a to som človek ktory do toho tak trošku vidi
Rozbalit vlákno
0