Protože jestli mají zůstat přáznivé ceny jako doposud, je Turecko jasnou volbou. V Turecku se kvůli požadavku na nízkou cenu vyrábí i současná generace Accentu, který měl být podle některých dřívějších informací nahrazen spolu s Getzem jediným modelem i20.
Myslím, že cena by sa nemenila, aj keby ho vyrábali hoci v Nošovicích. Cena pracovnej sily sa do ceny auta premieta len z malej časti, takže by som to až tak markantne nevidel. Navyše odpadne import z Indie, ktorý tiež nie je zadarmo.
Úmysel presunúť časť výroby do Európy prezrádza jedno - chcú vyrábať bližšie k trhu. To znamená dve veci - Európa si žiada viac malých a nie príliš drahých áut, na čom sa asi podpísala aj kríza, druhý fakt, že Kórejci idú s kvalitou stále nahor a sú stále žiadanejší. Čo nato domáci výrobci, teda čo sa Európy týka...?
Zajimalo by me, jestli auto smontovane v Evrope, treba na Slovensku, je stejne kvalitni Hyundai jako vyrobeny v Indii i z dilu od mistnich tedy i indickych dodavatelu? I kdyz jsou ty dily ve slovenskoceskem vyrobenem Hyundai mozna z casti nebo i uplne od stejnych indickych dodavatelu. Dost o tom pochybuji, ze Hyundai drzi ISO i v indicke tovarne, taky "famy" o tom, jak kdyz se i20 necha zamcene v 30-40 vedru a pak se odmekne, tak synteticke vypary si nezadaji s provozem ve Spolane, se donesli uz i ke me a to me korejske vozy moc nezajimaji.
Bez ohľadu na to, kde auto vyrobíš, predávané v EU musí spĺňať nejaké kritériá. Či má alebo nemá Hyundai v Indii alebo hocikto trebárs v Číne zavedené normy ISO, polemizovať nemienim, lebo o tom proste nič neviem. Ale dosť pochybujem o tom, čo píšeš, pretože dnes sa spústa dielov špičkových značiek a v špičkovej kvalite vyrába bez toho, aby si to vôbec registroval, v Číne, Indii, Turecku a všade možne kde je lacná pracovná sila. Je možné, že udržať kvalitu v Indii si žiada viac energie a pozornosti, viac kontroly a zmätkovosť je vyššia, ale že by produkčné kusy boli menej kvalitné ako majú byť, to asi ťažko.
Tie výpary, ak už sa mieniš opierať o tento argument, si vyskúšaj na vlastnej koži, to, čo "jedna pani povedala" brať ako fakt, je, najmä na auto.cz, dosť riskantné.
Ja som bol prekvapený "smrádkom" v autách Chevrolet, s výnimkou Captivy, a nevoňalo mi ani staré Twingo, na ten nepríjemný pocit si pamätám dodnes - aj keď ostatné modely boli vporiadku.
To jiste, v EU musi jen co je povinne, ale nektere automobilky zverejnuji jak presne dobre tyto normy plni nad ramec, maji treba podrobny TUV na nezavadny interier. Od Hyundai jsem treba tyto certifikace od TUV, ze maji zdravotne nezavadny interier - materialy jeste nevidel.
A neni divu, do medii se dostane minimum informaci toho razu, kazdy resi jestli je plast mekky a to je tak vse, co se resi.
Vetsina plastu puvodem z Indie a Ciny nevzbuzuje rozhodne velkou duveru a myslim uplne pravem.
No jo,ale co je nepovinné,tak stanovuje pravidla libovolná firma podle svého,takže žádná jistota.Navíc provázanost firem.Co když naše firma vlastní auditorskou firmu?Je to nezávislost?Mimochodem i u hraček je nejvíce problém měkčený plast (odpařující se změkčovadla ftaláty či co to je za bordel)a ten se prý nejhojněji vyskytuje u jiných značek. :-!
Vlastnit auditorskou firmu sice můžeš, a pokud se ještě necháš certifikovat "sám sebou", tak tvá důvěryhodnost letí hooodně rychle dolů.
Je to spíše ke škodě. Velmi jednoduše napadnutelné třetí stranou, což se bežně stává a přináší to více starostí než užitku.
Neboj se, konkurence o tobě velmi dobře ví. Taky od nich přichází takový to "bratrský" udání.
A proto říkám, lepší se s nima domluvit, běžně to tak chodí, že oni něco pro tebe, ty něco pro ně. Seš čistej a všichni jsou spokojení. :-!
Co je to "podrobny TUV"? V životě jsem nic takového neslyšel - neviděl - nečetl.
Mimochodem produkty, které se používají pro automotive nesmí obsahovat prokazatelně zdraví škodlivé chemikálie - tedy určitě tady v EU.
Že něco smrdí, ještě neznamená, že je to zdraví škdlivé.
Jsou automobilky, které si připlatí, aby dostaly "voňavý plast, gumu". Je dražší, protože se při výrobě používají speciální vonící chemikálie.
U auta z Číny bych tomu věřil, co věřil. Když tady Charouz vystavoval te zázrak, tak to byl opravdu smrad. Ale u Hyundaie by si to nedovolili. Už jenom proto, že u i10 (lacinější auto), ve které jsem seděl, žádnej smrad nebyl.
O Hyundai se neboj, oni ti kluci korejší jsou hodně pracovití. Prakticky pro ně není problém otravovat od sedmi do sedmi - od rána do večera. Jako by ani nepotřebovali jíst a spát. Takoví človíčci na pérko a klíček.
O nějakém "ISOu" to vůbec není. Hyundai dostane přesně to, co si vyspecifikuje - objedná. Dodá kompletní seznam požadavků (specifikaci) a dle toho se dodává. Jestli jsou požadavky na produkty vyráběné pro indický trh nižší, nevím.