Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai chce s pomocí růstu výroby v ČR zvýšit prodej v Evropě

redakce AUTO.CZ
Diskuze (5)
Hyundai Motor má v plánu zvýšit prodej na evropském trhu do roku 2013 o téměř 40 procent na půl milionu automobilů.

Největší korejská automobilka Hyundai Motor má v plánu zvýšit prodej na evropském trhu do roku 2013 o téměř 40 procent na půl milionu automobilů. Klíčový podíl by na tom mělo mít rozšíření produkce českého závodu v Nošovicích. Zde chce Hyundai zvýšit do konce roku výrobu na zhruba 300.000 vozů, řekl magazínu Automotive News Europe provozní ředitel evropské divize Hyundai Allan Rushforth.

"Naší střednědobou předpovědí je prodávat do roku 2013 půl milionu vozů a kromě toho dosáhnout do roku 2015 pětiprocentního podílu na trhu," řekl Rushforth podle výtahu z rozhovoru pro nové číslo časopisu, které vyjde 22. června. Dodal, že za hlavního konkurenta Hyundai na evropském trhu považuje německou automobilku Opel z americké skupiny General Motors.

Hyundai nyní v Nošovicích na Frýdecko-Místecku výrazně rozšiřuje výrobu a na podzim plánuje rozjetí třetí směny a zvýšení počtu zaměstnanců na zhruba 3500 lidí. Roční výrobní kapacita pak bude 300.000 aut místo současných 200.000, uvedl minulý týden mluvčí nošovické automobilky Petr Vaněk. Hyundai zahájila sériovou produkci osobních aut v Nošovicích v listopadu 2008.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (5)
22. 6. 2011 19:53
Re: Rushforthův louskáček na Evropu
Díky, však vidíš, že tvoje info je profi :-) To co říkáš, jsou hodně podstatné karty do hry pro Hyundai/Kiu.
21. 6. 2011 07:11
Re: Rushforthův louskáček na Evropu
Díky za toho profi :D. Ale je to pravda, dělám v oboru.

Každopádně to má velký význam pro všechny importéry dílů z KR (v ČR daleko především Nošovice). Zhruba 80 % všech dovážených dílů půjde s celním tarifem na nulu od 1.7.

Je tedy logické, že H. zústane pořádný peníz v kapse a tudíž k dispozici pro další expanzi.
20. 6. 2011 17:28
Re: Rushforthův louskáček na Evropu
Jasné :-) Momentálně z aut Hyundaie prodaných v Evropě jich je asi 60% v Evropě (ČR/SR) vyrobených. Rushforth a spol. na zvyšování podílu výroby v Evropě jasně hrají. Uvidíme ještě, jak se projeví hospodářská dohoda mezi Jižní Koreou a EU, která začíná platit někdy teď v létě - tím myslím ty dovozní přirážky. Někdo profi mi tu před časem vysvětloval, že tak velký fofr to zas nebude, ale i tak čekám, co se kolem toho bude dít.
Avatar - R32
20. 6. 2011 14:16
Re: Rushforthův louskáček na Evropu
Hyundai šlape ako dobre namazaná kára... :-) majú bohatú modelovú ponuku, dobré motorizácie, vysokú kvalitu (Víťaz AutoBild Qualitats Report 2010) plus veľkorysé záruky a hádam v žiadnom segmente im nechýba zastúpenie plus riešia aj okrajové segmenty (Veloster, Genesis Coupe). Navýšenie výroby v EU má jeden podstatný dôvod a to je dovozná prirážka (na Slovensku 10%) čo vidieť krásne na porovnaní modelov i30 a Elantra ktorá je práve o tých cca 10% drahšia. Práve preto aby boli cenou konkurencie schopný sa všetky nosné modely vyrábajú v Nošoviciach/Žiline. Dôležité bude uchytenie sa i40, to zrejme rozhodne či méta 500.000 je reálna alebo nie.
20. 6. 2011 12:43
Rushforthův louskáček na Evropu
Je fakt, že podíl Hyundaie na evropském trhu byl 1,8% (2008), 2,4% (2009) a 2,6% (2010). Rushforth je ostřílený marketingový borec a do značné míry právě on stojí za tímhle růstem Hyundaie v Evropě. Mimo jiné za tím, jak Hyundai využíval šrotovného o půl kroku napřed před konkurencí. 5% do roku 2015 je hodně, ale není to nemožné. V absolutních počtech Hyundai loni v Evropě prodal necelých 360 000 aut, a pokud se opravdu celé dostupné navýšení produkce Nošovic - 100 000 - podaří umístit na trh, bude těch vysněných 500 000 v roce 2013 na dohled. V téhle fázi jde o postupné navyšování výroby v Nošovicích až na plnou konstrukční kapacitu 300 000 kusů, což znamená spuštění třetí směny, tedy nábor dalších pracovníků. Rushford nechtěl spekulovat, jestli v případě opravdu velké poptávky bude Hyundai uvažovat o dostavbě dalších kapacit v Nošovicích (tedy rozšíření produkční kapacity nad 300 000). Werner Frey, viceprezident Hyundai Motor Europe, byl sdílnější: umí si představit, že by Hyundai rozšířil Nošovice dokonce ještě před rokem 2015, když bude poptávka. Místa je tam dost a druhá fabrika se dá postavit rychle.