Hyundai chystá koncept bezpilotního auta na rok 2020

 

Hyundai stál až dosud ve vývoji autonomních vozidel trochu stranou. Ale i jihokorejský výrobce na nich pracuje.

Moderní auta, které si můžeme běžně koupit, umějí kdeco. Upozorní na vozidlo v mrtvém úhlu, vyjetí z pruhu bez zapnuté směrovky, sama zaparkují, přibrzdí, nebo dokonce zastaví při nebezpečí srážky. ABS, ESC a sledování kontroly tlaku v pneumatikách už jsou v Evropě povinnými prvky. Snem kupříkladu švédského Volva je konec smrtelných nehod na silnicích do roku 2020. Ať se to pravověrným řidičům nelíbí, prioritou je bezpečnost silničního provozu. Na rozdíl od poněkud nesmyslného downsizingu motorů kvůli papírově nižším emisím je vývoj v této oblasti poměrně logický.

Dalším krokem jsou autonomní vozy. Pochopitelně zatím chybí potřebná infrastruktura, ale bezpilotní auta už testuje několik průkopnických výrobců: od Audi přes Mercedes-Benz, Hondu a Toyotu až po Nissan a Renault, své v této oblasti podniká i internetový gigant Google. Nová generace Audi A8 bude mít už řadu autonomních funkcí. Honda se připojí k Mercedesu a bude zkoušet svůj koncept na bývalé vojenské základně v Kalifornii. I prototypy ostatních jsou zatím ještě vybaveny volantem, aby mohl řidič zasáhnout. Kamery, radary, optická čidla, ultrazvukové senzory i software pro ně přece vyvinuli jen lidé. Otázkou jsou také případné hackerské útoky do všech moderních elektronických systémů i u vozů, které dnes běžně jezdí. Dle dosavadních zkušeností nepředstavují problém... A samozřejmě legislativa, kdo bude zodpovídat za případnou nehodu, když řidič nebude mít ruce na volantu?

To však neznamená, že se výrobci šance demonstrovat svou technickou vyspělost vzdají. Hyundai chce být u toho, svůj koncept vyvinutý ve spolupráci se společností Mobis představí do pěti let a určitě posílí svou image. Je lepší vyčkat a ujistit se, že technika funguje zcela správně, všechny systémy musí pracovat společně. Již letos však představí asistent jízdy v zácpách s laserovým skenerem a kamerou, které jsou v činnosti do 40 km/h. Zdokonalil také udržení jízdního pruhu spolu s tempomatem, nyní fungují při jakékoli rychlosti. Dosavadní verze pracovala pouze mimo městské aglomerace, řidič musel překonat 59 km/h. Novinky prezentoval na současné generaci Genesisu nedaleko jihokorejské metropole Soulu. Při demonstračních jízdách jezdila limuzína dokonce i slalom a sama brzdila, osoba za volantem měla přitom dokonce ruce v klíně. Již existující pokročilé asistenční systémy známé pod společnou zkratkou ADAS zmíněné v úvodu článku dostane letos kromě Sonaty i menší Elantra. Evropská i40 většinu z nich má. Nejdražší jsou zatím senzory, ale jejich cena klesá o 10 až 20 procent ročně, takže se začnou šířit právě i do levnějších vozů. Zatím na příplatek a v závislosti na trhu.

Kim Dae Sung, ředitel Hyundai Automotive Control Systems Development Group, řekl serveru Automotive News Europe, že jejich cílem není vyvinout auto, jaké chystá Google. „Chceme techniku autonomní jízdy do našich vozů implementovat proto, aby se zákazníci cítili v bezpečí. Největším problémem je totiž právě bezpečnost.“ Tu současnou zatím dodávají firmy Mobis, Mando, Delphi a TRW. Sesterská Kia Motors má ovšem v Mobis Co. 17 % akcií, zatímco ona samotná drží 21% balík naopak v Hyundai Motor. Takže zde existuje kapitálové propojení.

Automobily schopné skutečně samostatné jízdy se z legislativních důvodů nezačnou prodávat dříve než za patnáct let, i když se proces může urychlit. Řekl to Shin Kwang Keun, který vede výzkum a vývoj nových bezpečnostních systémů právě ve společnosti Mobis.

JAKE.AUTO.CZ: Hyundai Genesis (přehled všech testů a dalších článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
G7 došla ke shodě, ochraně klimatu ale brání Trump G7 došla ke shodě, ochraně klimatu ale brání Trump

Lídři nejvyspělejších zemí světa ze skupiny G7 se na úvod…

USA neomezí protiruské sankce. Chtějí je naopak ještě zpřísnit USA neomezí protiruské sankce. Chtějí je naopak ještě zpřísnit

Spojené státy neusilují o omezení západních sankcí proti…

První klubová pojišťovna nevydělává a čeká na druhou kapitálovou injekci od RSJ První klubová pojišťovna nevydělává a čeká na druhou kapitálovou injekci od RSJ

Pionýr na trhu vzájemného pojištění na svou chvíli teprve čeká.

Srbové zbourali mešitu. Byla postavena bez povolení, argumentují Srbové zbourali mešitu. Byla postavena bez povolení, argumentují

Srbské úřady, navzdory protestu muslimů, zbouraly mešitu…

 
Zdroj: ANE, Carscoops, Hyundai Motor

Štítky Hyundai Nižší střední třída Střední třída Vyšší střední třída

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení

Také letos se do kin dostává řada filmů, kde se děj více…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 




Hyundai Genesis G90: Korejský luxus pro Evropu Hyundai Genesis G90: Korejský luxus pro Evropu

Mezi evropské premiéry autosalonu v Ženevě se zařadil i…

Hyundai Genesis Coupe N dostane motor V6 3.3 Turbo a pohon všech kol Hyundai Genesis Coupe N dostane motor V6 3.3 Turbo a pohon všech kol

Ambiciózní korejské kupé bude v nadcházející verzi ještě…

 



 
Jaguar XE SV Project 8: Zapomeňte na AMG a M. Tohle je bomba!

Jaguar XE SV Project 8: Zapomeňte na AMG a M. Tohle je bomba!

Včera

Jaguar posouvá laťku sportovních sedanů střední třídy na úplně jinou úroveň, tohle auto od divize SVO má 600 koní!




Blesk.cz

Chat s odborníkem: Biokódování proti kouření

Chat s odborníkem: Biokódování proti kouření

Vyzkoušeli jste už všechno možné a pořád se vám s kouřením nedaří skoncovat? Možná budete potřebovat nějakou…

Slivovice na dovolené nestačí, ví lékař. Hrozí vám komáři, žloutenka i průjem

Slivovice na dovolené nestačí, ví lékař. Hrozí vám…

Češi se letos chystají na dovolenou hlavně do Chorvatska, ale mezi tradiční destinace už patří Itálie, Řecko,…

 

iSport.cz

Komplikace v boji o MS! Čeští volejbalisté poprvé padli, nestačili na Španěly

Komplikace v boji o MS! Čeští volejbalisté poprvé…

Čeští volejbalisté po dvou hladkých výhrách poprvé na domácím kvalifikačním turnaji o postup na mistrovství…

Ranec za Schicka! Sparta vydělá na jeho přestupu dalších 53 milionů

Ranec za Schicka! Sparta vydělá na jeho přestupu…

4,5 milionu eur utržila Sparta prodejem Patrika Schicka do Sampdorie Janov minulé léto. Teď, kdy má…

 

Reflex.cz

Václav Klaus ml.: Rada rodičům, kterým vadí propagace islámu ve školách. Občansky se braňte!

Václav Klaus ml.: Rada rodičům, kterým vadí…

Václav Klaus mladší dnes ve své páteční Pětce kritizuje platby do fondů EU, rozpočtovou politiku Andreje Babiše…

Tryzna za zavražděné spolužáky: Studenti v Manchesteru zazpívali společně dojemnou píseň

Tryzna za zavražděné spolužáky: Studenti v…

Nehněvej se v myšlenkách na minulost. Tak by se dal volně přeložit název písně Don’t Look Back in Anger od…