Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Šrotovné v ČR momentálně nabízí Citroën a Hyundai

Ondřej Láník
Diskuze (0)
Marketingová síla pojmu šrotovné inspirovala rovnou dvě automobilové značky na českém trhu k vlastní akci. Slevu 30.000,- Kč nad rámec běžných slevových kampaní dostanete nyní u Citroënu a Hyundaie.

Rozsáhlejší program slev nabízí od června 2009 Citroën pod názvem citroënovné. Zákazník, který chce čerpat citroënovné, musí splnit následující podmínky. Buď předloží doklad o ekologickém sešrotování svého vozu jakékoliv značky staršího 10 let. Takový vůz musí být v jeho vlastnictví minimálně 6 měsíců a tato skutečnost musí být prodejci taktéž dokladována (velký TP). Nebo přiveze k odkoupení na protiúčet svůj osobní či užitkový vůz jakékoliv značky starší 6 let (opět nutno doložit velkým TP).

Citroënovné, nebo-li slevu ve výši 30.000,-Kč, lze uplatnit jak na starší modely (C3, C4), tak na loni nový minivan C3 Picasso nebo prostorný rodinný model Berlingo. Základní ceny nejlevnějších modelů C3 začínají hluboko pod 300 tisíci Kč, takže jde o slevu více než 10 % z ceny vozu.

Korejská značka Hyundai zavedla šrotovné poprvé v červenci 2009. Akce, která byla původně limitována nabídkou ze strany značky 200 vozy, nakonec doznala kvůli velkému zájmu rozšíření o další stovku aut. Hyundai tak s 30tisícovou slevou proti běžným cenám odebralo 300 zákazníků. Nová kampaň platí do 31. října 2009 (stejně jako v případě Citroënu) a vztahuje se jen na vozy i30 a i30cw, které jsou momentálně k dispozici na skladech a nevztahuje se na vozy objednané do výroby.

Podmínky Hyudnaie jsou tvrdší a více připomínají vládní programy, které běžely nebo běží v okolních zemích. Na druhou stranu je třeba dodat, že o ekologickou likvidaci se postará dealer Hyundaie. Na šrotovné má nárok zákazník, který je majitelem vozidla kategorie M1, či N1 (osobního, či lehkého užitkového do 3,5 tuny), vůz musí být vyroben před 1.10.2001 a musí být ve vlastnictví majitele před 1.7.2009. Vlastník odevzdá vozidlo autorizovanému prodejci Hyundai, který zajistí na vlastní náklady jeho ekologickou likvidaci. Následně je poskytnuta sleva ve výši 30.000,-Kč nad rámec běžně poskytovaných slev.

Ondřej Láník
Diskuze (0)