Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai Concept Genesis Coupé: Technika následuje design

Miro Mihalik
Diskuze (25)
Ať se jmenovalo Tiburon nebo Coupé, vždycky u něj něco nebylo v pořádku. Pohon předních kol k tomu vozů prostě nepasoval.

Automobilka Hyundai konečně naslouchá tajným i veřejně prezentovaným přáním svých fanoušků. V Los Angeles uvedla studii s pohonem zadní nápravy, která je předzvěstí nástupce modelu Coupé.

Když si odmyslíte karbonovou kapotu, karbonové sání v předním nárazníku a ze stejného materiálu vytvořený zadní difuzor, víceméně máte jasnou představu o tom, jak bude vypadat sériové provedení. Ale co je ještě lepší, pod zajímavě střiženou karoserii s originální linkou spodní hrany bočních oken se objevila i pořádná technika.

Mezi předními koly sedí vidlicový šestiválec o objemu 3,8 l, který přes 6stupňovou manuální převodovku a samosvorný diferenciál pohání zadní kola. Korejci zatím nezveřejnili přesné parametry, ale máme alespoň něco. Výkon přes 221 kW (300 k), maximální točivý moment 340 Nm a akcelerace z 0 na 100 km/h pod 6 s. Agregát je kompletně vyroben z hliníku, má 4ventilové rozvody a variabilní časování.

Dvoudveřová karoserie měří na délku 4666 mm, šířka je 1902 mm a výška jen 1386 mm. Rozvor vozu činí 2820 mm. Celkově velice dobrý dojem z proporcí podtrhují i 20palcová kola s pneumatikami Hankook o rozměru 255/35 ZR20 vpředu a 275/35 ZR20 vzadu. Brzdy dodalo Brembo, přičemž na obou nápravách byste našli dvoupístkové třmeny, které koušou do rozdílně dimenzovaných kotoučů, vpředu 340 mm, vzadu 330 mm.

Pokud byste si rádi udělali představu o ceně, zatím nemůžeme sloužit, ale stačí sledovat větu, kterou vyslovil při světové premiéře v Los Angeles John Krafcik, viceprezident vývoje a strategického plánování: „Když v roce 2009 dorazí na trh, zaměříme se na to, abychom nabídli zážitky srovnatelné s Infinity G37, za cenu Mitsubishi Eclipse.“

A ještě něco oficiálního k designu. Hyundai tvrdí, že návrháři se inspirovali závodními vozy Le Mans, driftovacími speciály a malými modely Jada Toys Dub City. „V designu Genesis Coupé koexistuje krása a nebezpečí,“ říká Eric Stoddard, senior creative designer. „Podívejte se zdálky a naše auto bude nádherné, pojďte blíž a ve vašich myšlenkách se objeví zastrašující hrozba.“

Miro Mihalik
Diskuze (25)
16. 11. 2007 07:03
Re: Hyundai
Čo je rozumná cena....?
16. 11. 2007 03:18
špióni všech zemí, chyťte ho
Na Jalopniku je velice vydařená galerka, kterou někdo chtíčem roztřesenou rukou pořídil odněkud z ochozů přes plenty na plochu, kde Hyundai chystal marketingovou prezentaci Genesis Coupé. Tak se panstvo dívejte: [odkaz] :-) ... a všimněte si, se kterými kárami od konkurence Hyundai porovnává (kdo špatně vidí, najde to v textu článku).
16. 11. 2007 03:05
Re: Není kupé jako Coupé
jj, Kee je už teď o pořádný kus dál než Tiburon a Kia se poměrně dost osamostatňuje ve vývoji, třeba brzy bude mít své vlastní originální prvky a řešení i v technice. Já bych u Kee především rád viděl příkladné nastavení podvozku, aby podařená Schreyerova práce na designu nebyla znehodnocená chabými jízdními vlastnostmi. Nevím, jestli se Kia už pokusí něco naznačit na nějaké ostřejší verzi pro-cee'du.
15. 11. 2007 20:38
Ze by....
....auto pro ty,kterym se libi novy Skyline Gt-R a nemaji na nej??Snad se Nissan nenecha zahanbit a nabidne neco podobneho...vlastne lepsiho.Jinak :yes:
Avatar - Ghostyx
15. 11. 2007 18:31
Hyundai
Tyyyy brdo, smekam... :yes: :yes: :yes: Tak tohle asi bude mit opravdu zadelano na uspech pokud daji rozumnou cenu. :-!