Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai Coupé 2007: české ceny začínají na 549.900,-Kč

Ondřej Láník
Diskuze (39)
Korejské Coupé mělo již mnoho podob. Ta aktuální se opět proměnila z moderně ostřeji řezaných křivek do uhlazeného a jemnějšího stylingu. Ceny se nemění.

Světovou premiéru měl facelift Hyundai Coupé už loni na autosalonu Guangzhou Motor Show v Číně. V Evropě se poprvé model ukázal v Paříži a nyní je k dispozici na českém trhu. Po technické stránce se mnoho nezměnilo. V nabídce je i nadále čtyřválcová verze 2,0i CVVT (105 kW) a šestiválcová verze 2,7i V6 (121 kW).

Stylisté nově vymodelovali řadu povrchových dílů karoserie. Nová příď s asijsky špičatými světlomety dostala opět výrazně odlišný vzhled, který potvrzuje, že Hyundai zatím neusiluje o vytvoření jednotného designérského jazyka. Na bocích již nejsou tolik výrazné charakterové linie a zmizela dokonce i imitace otvoru odvádějícího vzduch z motorového prostoru. Vzadu je nový zaoblený nárazník, mohutné oválné koncovky výfuků a mlhové světlo je umístěné nově uprostřed. Přepracovaná jsou také koncová světla a záďový spojler.

Obě verze mají poměrně bohatou komfortní výbavu (automatická klimatizace, kompletní elektrická výbava), standardem jsou sedmnáctipalcová kola z lehkých slitin (pneu 215/45 R17), sedadla Recaro, kůží potažený volant a hlavice řadící páky, alarm, z bezpečnostních prvků schází snad jen hlavové airbagy a u čtyřválcové verze také stabilizační systém. Tak jako na ostatní vozy značky Hyundai, platí i na inovované kupé tříletá záruka bez omezení počtem najetých kilometrů.

Hyundai Coupé na českém trhu
Motor2,0i CVVT2,7i V6
Zdvihový objem [cm3]19752656
Válce/ventily4/46/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]105/6000121/6000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]186/4500245/4000
Max. rychlost [km/h]208220
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,18,2
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]8,09,9
Cena [Kč]549.900,-639.900,-

Ondřej Láník
Diskuze (39)
Avatar - King
11. 1. 2007 15:25
Re: Uznanie
:-)
Avatar - Dinar
11. 1. 2007 15:21
Re: Uznanie
Pravda, pro mě je třeba dost velké překvapení, kolik lidí si kupuje bmw s x-drive, vždycky jsem si myslel, že většina ví, proč si bmw kupuje, ale z oblíbenosti x-drive je vidět, že to byla naivní představa.
Avatar - King
11. 1. 2007 15:14
Re: Uznanie
Ono je nedotáčivé i s 2.0. Kecy o předohrabech, zadohrabech a quattrech už jsem se naučil ignorovat, hádat se s někým, kdo má zkušenosti načtené ze Speedu a Autocaru (viz anketa vlevo dole), s tím nelze diskutovat. Speciální kategorii pak tvoří vyznavači quattra Haldex... Všechny systémy pohonu lze naladit dobře i špatně, zadokolky umí být nedotáčivé jako sviňa, stejně tak přetáčivé i neutrální a to platí i o FWD a AWD.
Avatar - Dinar
11. 1. 2007 15:00
Re: Uznanie
Poslední dvě věty sedí, v tom to je, za ty peníze žádné golfy nebo civiky ale pěkné kupátko. Vše je hodnoceno relativně, mě to auto překvapilo, čekal jsem nějakou elantru s kastlí kupé a ono to bylo schopné auto, pochopitelně nedotáčivé s poměrně těžkým V6 vpředu, ale přesto schopné. Nechápu ty výkřiky dole v diskusi o předohrabech apod., neznám žádné kupé za 600tis. se zadním náhonem, vlastně s výjimkou 1-er, žádnou zadokolku v této cenové kategorii. A pokud jde o design, ano vypadalo dravěji než tenhle poslední facelift, ale předek se zadkem se pral o to jestli obliny nebo hrany, tohle nové sice dravost ztratilo, je to možná příliš uhlazené, ale jako celek působí lépe. Pro mě zatím jediný Hyundai, který by stál za koupi.
Avatar - King
11. 1. 2007 14:21
Re: Uznanie
Musím tu tedy souhlasit se slovenskými kolegy diskutéry, předchozí verze byla pěkná, dravá, sportovní, tohle je nepochopitelně usedlé a bez šťávy. Jinak ale souhlas, dosud to bylo velmi slušné a atraktivní kupé za cenu céčkového hatchbacku se slušným řazením, dobrými sedadly, posazem a přiměřeně tuhým podvozkem. Řízení mi tedy přišlo trochu odtažité ve srovnání se současnou špičkou Focus/Mazda 3/Civic, ale zase lepší než třeba v Golfu a Astře, což na Korejce není špatný výsledek. A k tomu "schopnému podvozku". Špatný rozhodně není, nicméně se řídí pravidlem "vždy nedotáčivý". Kupodivu to ale není na škodu, protože přesně víš co udělá (bude nedotáčivý) a dokonce i poznáš, jak moc. Díky tomu už musíš do zatáčky najíždět jako s nedotáčivým autem, tedy tak trochu bočnicí pneumatiky napřed, ale funguje to a je to kupodivu i poměrně zábavné. Abych to shrnul - být značkově nevyhraněný a přemýšlel bych o 1,8-2,0l kompaktním hatchbacku, kašlu na Golfy a Focusy a jdu do Coupe. Na okresce ti neujedou a ještě s ním naděláš spoustu parády.