Dobiehajú konkurenciu aj tam, kde doteraz hrali druhé husle. Treba im pogratulovať. Pre nás zákazníkov je len dobre, že máme vo výbere viac alternatív.
Třeba já to za osvícení moc nepovažuju. V běžných autech bych pro cestování spíš uvítal klasický HDM. Nevyhovuje mi v tomhle ohledu ani DSG, které máme ve služební octávce (a to je, dá se říct, velice povedená převodovka), jak asi bude vypadat dvouspojka od hojondééé ;-\ Na druhou stranu, asi to bude lepší, než "cévétéčka".
myslim ze dvojspojka od hjondee bude vypadat uplne stejne jako treba dvojspojka u VW nebo dvojspojka u BMW, protoze je to vzdycky vetsi nebo mensi vergl a nikdy to neni reseni ktere "ocení řidiči-nadšenci".
Ridici nadsenci sahnou vzdy po manual, ale na ty se urcite Hjonde orientovat nebude, to tak mozna u Astona spis....
Je to, dle mého, trochu v rozporu se samotnou filozofii. Určitě se dvojspojka hodí na sportovnější jízdu. Jenomže co to je za nápad jezdit sportovně s dieslovým kompaktem nebo dieslovým SUV? Za sebe říkám, že když automat, tak HDM aisin. Třeba ta naše octa je ve městě vysloveně příšerná, ale může to být jenom horší kus, docela dost lidí dsg chválí.
Ano ano. Navíc jenom v jedné, proto nechci celý systém zatratit rovnou, ale čekal jsem opravdu něco víc přívětivé. Jinak jsem zastánce spíš manuálů a když automat, tak hydro, kvůli pohodlíčku. A taky bych někdy zkusil cvt, s tím nemám zkušenost vůbec žádnou.
půjčil jsem si Passata s DSG abych vyzkoušel jetli se ním dá zacouvat s naloženým vlekem (cca 1500kg) pomaličku do garáže do mírného kopce a bez silného cukání a poskakování to nešlo, mám starší volvo s klasickým automaten a není problém
Ono celkově couvání s 1,5tunovým vlekem do kopečka do garáže je něco. I s manuálem by auto během tohoto manévru zestárlo tak o 3 roky :-) na tohle buď onen hdm nebo alespoň redukci.
Téhle koncepci prostě město nevoní. Hlavně pokud je naladěná na úspornou, nebo ostřejší jízdu. S naftovými motory bývá horší. A Škoda nejspíš nedostává to nejnovější, co se na poli dvouspojek v koncernu odehrává. Nejnovější PDK a S-tronic jsou někde jinde. I tak, na běžnou jízdu radši HDM. Hlavně nepodceňovat výměnu náplně, jinak se projev dvouspojky citelně zhorší. Jo, na dálnici je mi to celkem jedno, ale ve městě... V tomhle má u mne velké plus BMW 1er.
Bude to asi jak říkáš. Mimo město pohoda, u dsg cením, že nereaguje zbytečně zbrkle na jakoukoliv změnu plynového pedálu, tady zase aisin v toyotě proklouzne i když prolítnu nějakou díru a poloha mého kopyta se tak mírně pozmění..když si kýchnu rovnou podřadí (s nadsázkou) :-) ale ve jinak velice pohodlné :yes:
Moderní automaty jsou stejně takový hybrid. HDM využívají hlavně při rozjezdu, jinak řadí přes spojku (mají tzv. bypass). Tím dosáhnou slušné rychlosti a účinnosti. Aby dvouspojka byla ve městě příjemná, musela by dovolovat prokluz, jako by to udělal člověk, jako to dovolí HDM. Ale účinnost/ rychlost je důležitější, jak se zdá.
Jossalito a jiní tady už psali, že to je spíš motorizací. S výkonnějšími motory (a s benzíny) si prý rozumí daleko lépe, než s naší 1,6 naftou, já zatím s ničím jiným, co mělo dsg, nejel. Pro město mi ale aji tak přijde nejvhodnější hdm (nebo ještě lepší bude jízdní kolo :-) ), ono tohle "nepřímé" spojení motoru a kol je opravdu velice příjemné, i když to spotřebu trochu vyžene.
Jen jsem to trochu rozvedl. O tom žádná, že tahle konkrétní kombinace je příšerná (relativně řečeno). Dvouspojka je to suchá a navíc ještě spojená s nafťákem. Benzíny mají menší točivý moment a silnější diesely mají mokrou.
V tomhle směru bude zajímavá A3 1.8 TFSI S tronic s pohonem předních kol. Ta má právě suchou a snížený točivý moment, quattro má šestustupňovou mokrou a vyšší točivý moment (pořád ne tak vysoký, jako má tenhle motor v podélné verzi). Má ho snížený na maximum, co tahle převodovka umí, na stejnou hodnotu, jako má 1,6 TDI. Na druhou stranu by převodovka měla být taktéž vylepšená oproti těmhle starším a TFSI má trochu jiný náběh momentu.
Skúšal som DSG v seate altea 1,6 TDi, 77 kW. Fakt zlé, ale to nebola chyba prevodovky, skôr tragického motora. Na také veľké auto je ten výkon malý. Nie je to však chyba prevodovky, ale nedostatočného výkonu motora. Trochu cuká pri rozjazde, ale nie je to nič tragické.
Nevím, za co může motor, za co stav konkrétního kusu a za co řj převodovky. Ona nedovoluje přílišný prokluz spojek a z uživatelského hlediska se zdá, že je buď rozpojeno nebo sepnuto. Do města, kde auto tráví snad polovinu času je to opravdu nešikovné. Nacouvat podélně do kopečka se vlastně vůbec nedá (alespoň nikdo z nás 3, co auto většinou řídí, si na to netroufne :-) ), nevím, co by s takovým chováním udělal silnější motor, nemám vyzkoušeno.
Mal som sluzobny Passat 1.8 TFSI s DSG (vdaka bohu uz mam ine auto) ta DSG prevodovka je proste katastrofa. Kazdych 30 tis. Km uplne odisla a radila iba v nudzovom rezime 2-4-6. V servise vzdy s kludom do toho nahrali novy software, ze uz prisli na problem a vsetko bude ok, ale nebolo. Raz na sluzobke do Nemecka mi to asi pri 180 Km/h vyhodilo varovanie ze prevodovka je prehriata ( asi po 40 km pri 180 Km/H ! ) a hodilo to tam 4-ku. Nebol to ani chybny kus, lebo mali sme ich vo firme viac a vsetky DSG mali s tym problem. Ako vzdy VW :no:
Nechapem ako sa da jazdit s automatom v rezime "D" ako prasa ?? Ved bud funguje normalne alebo sa to serie. Ako vodic to nemozes ovplyvnit, co sa deje v prevodovke. Ak by sa jednalo o manual, tak by som tu teoriu o sluzobnych autach samozrejme bral, ale nie pri automate. Skor by som to typoval znovu raz na konstrukcnu chybu sudruha inziniera z VW 8-s
BMW bere dvouspojky Getrag. Rozhodně to není 8 stupňová ZF. BMW dvouspojkám říká DKG/ DCT (Doppelkupplungsgetriebe/ Dual-Clutch Transmission). Najdeš ji třeba u 335i, Z4 35i, M5 a M6, pokud se nepletu.
Tak se na to podivame (tedy nejen na Hyundai). Vyrobce se rozhodne pouzit reseni, ktere pri laboratornim testovani je horsi a v realnem svete efektivnejsi v radech jednotek procent - ve spotrebe paliva. A takto se to predlozi zakaznikovi (vidite, co pro vas delame, muzete jezdit "dynamicteji" pri nizsi spotrebe). O nakladech na vyvoj, vyrobu nebo na servis ani slovo. Spotreba/emise CO2 (navic tabulkove) jsou alfou a omegou pri nakupu auta. Vsechno ostatni jde stranou. Vrteti psem v praxi, nekteri lidi odvadeji svou praci opravdu dobre...
Tak udelat dobrej manual rozhodne nevyjde stejne draho jako zminovany DSG, at uz se bavime o vyvoji nebo vyrobe... Ale o to v mem prispevku tak nejak neslo.
obavam se, ze udelat precizni manual vyjde na podobne penize jak DSG, protoze ridici jsou dneska rozmlsani a chteji, aby to i v aute za 200tisic cvakalo jak v Lambu a naopak ceny elektroniky a ridicich jednotek vseho druhu jsou pomalu halirova polozka.
Plus si k tomu pripocti u manualu adekvatni dimenzovani spojky, pokud tam je neco silnejsiho pod kapotou, to se proste osidit neda.
A jelikoz za DSG se automaticky uctuje priplatek, tak celkem chapu priklon Hjonde k DSG. Okopirovat nejakou existujici a trosku to pozmenit pro ne nebude nejmensi problem, daji to palcovymi titulky jak jsou moderni a ekologicti a jeste na tom trhnou dalsi penize navic.
Ne v případě Hyundai. Alespoň v případě těch nových, co jsem tak četl. Nevím, co tam strkali v minulosti. To není jen automobilka, na rozdíl od většiny ostatních.