Hyundai na to má. Je to v současnosti nejvíce se rozvíjející automobilová značka. Už to nejsou jenom ubohé licence starejch japonskejch aut, je to automobilka, která to všem eště ukáže.
Nesouhlasím, s oběma jsem se svezl a ta auta jsou zcela srovnatelná. Hyundai má slabiny, ale RAV4 také a není jich méně. 2.0 CRDi od Hyundaie je příjemnější a daleko úspornější motor než 2.2 D4-D od Toyoty, i když tolik nejede.
Tak především má Santa Fe mnohem hezčí design než RAVka, která svým "uprclým" designem dost ztrácí. Hyundai postupuje mílovými kroky a myslím, že budeme za nějakou dobu velmi slušně překvapeni čeho jsou Korejci schopní. Japonsko vs. Korea, boj začal. Japonsko dle mého názoru Koreu porazí, ovšem o moc to nebude.
Ma draha mangelka RAVku ma a je s ni plna spokojenost (s RAVkou :-) ). Minula generace Santy byla slusne receno podprumerna, kdezto minula generace RAVky byla na vrsku segmentu. Neverim tomu, ze Santa udelala behem jedne generace takovy skok, ze by RAVku ohrozila ci snad dokonce sesadila. Faktem je, ze jsem s novou Santou jeste nejel a mozna ze zmenim nazor, i kdyz tomu moc neverim. Pokud k tomu dojde, verejne se omluvim, sesleham koprivama na zadech i na prirozeni a vzdam se sve funkce mistopredsedy :-)
Ak si v Sante nejazdil, tak nevies o com to auto je: Ravka sa da velkostou porovnat s Tucsonom, Santa je blizka Tuaregu (pozri si test Santa Fe 2,7 V6 na AUTO.CZ). Naviac je v nej podstatne viac miesta. Jedina chyba tohoto auta je, ze ich obchodnici Hyundai maju nedostatok - na niektore verzie sa caka 4-5 mesiacov. Naviac Ravka na Slovensku nema odpocet DPH, zatial co Santa Fe sa uz s odpoctom da kupit. Ravka ma urcite sportovejsi podvozok a riadenie, Santa fe je priestrannejsie, komfortnejsie a podstatne lacnejsie. Ak sa prevezies daj vediet dojmy - celkom by ma to zaujimalo.
Stačí prostudovat statistiky. Pak taky, na jakých základech byly postaveny proklamace Protonu a na čem staví Hyundai. Mj. je v současné době světovou šestkou, nejrychleji roste a nechal za sebou třeba Fiat, Renault nebo PSA. Takže šéfové Hyundaie budou asi blíž pravdě, než ty.
Vsimli ste si ako dopadol Hyundai v rebricku spolahlivosti J.D.Power IQS? Tretie miesto za Porsche a Lexusom nie je ziadna nahoda, pretoze posledne roky sa znacka neustale posuva v statistikach vyssie a vyssie. Taktiez spominane 6.miesto v pocte vyrobenych vozidiel na svete je super vysledok. Skoda ze slovaci dokazu malo ocenit auta s dobrym pomerom cena/uzitkova hodnota ( tak ako to ocenuju Cesi, ked Hyundai je v Cechach 4,5 najpredavanejsia znacka, u nas okolo 10. miesta). Spolahlivost dokazuje aj umiestnenie jednotlivych modelov, ked vacsinou skoncili na 1. az 3.mieste -Tucson prvy medzi SUV, Coupe druhe za Mazdou MX-5 a Sonata tretia za Toyotou Camry a Hondou Accord. Hyundai len tak dalej.
Uvidíme jak do toho promluví žilinská Kia - podle mě to bude trhák, Hyundai/Kia potřebují něco "evropského" v nižší střední - CRDi a CVVT motory jsou připraveny, teď nějakou pěknou kastli :-)
Osobně si myslím, že v budoucnu bude největší ještě před Toyotou, Japonci umí dělat dokonalý produkty, ale nejsou tak rychlý a levný. Je to velmi pěkně vidět na elektronice. Kromě luxusních aut upřímnou soustrast Evropě a Dietroitu. Zákazníci i ekonomika z toho obrovsky získají.
hyundai vs toyota, myslim z hyundai nikdy nebude na urovni toyoty, uz jen proto jak je toyota technicky vyspela se svymi hybridy...... hyundai utoci na DaimlerChrysle ale bacha, toyota je ve vyvoji davno prvni na svete a v poctu vyrobenych/prodanych aut uz je tam skoro taky takze myslim ze tato debata neni smysluplna.